PDA

View Full Version : Foto's van m'n nieuwe strat



sash
21 juni 2003, 19:57
Okay mensen hier de foto's van m'n nieuwe strat die vandaag gekocht heb in Keulen :).

Tis een USA Vintage Reissue '57er.
Kdenk dat ik d'r Amber noem :)

Tell me what you think!



http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0034.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0035.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0036.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0040.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0041.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0042.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0043.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0045.JPG

BLOK182
21 juni 2003, 19:59
Mooi hoor Sash, respect!

PeArLjAm
21 juni 2003, 20:00
Dudeeeee hij is echt vet man!! Zeker, ik ben jalours op je. Hij ziet er echt super uit.. Wat voor lak zit erop btw?

SteavisSmokin
21 juni 2003, 20:01
wat een tering geil ding!!!!!! :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

sash
21 juni 2003, 20:02
Dank dank

@ PJ, de extra dunne nitro lak :)

Anavrin
21 juni 2003, 20:02
bijna net zo mooi als m'n Jaguar :D
nee, het is een mooi ding, alleen snap ik niet waarom je dat ding meteen op de stoeptegels zet, of wil je meteen beginnen met relicen :???:

SiNiSTRaL
21 juni 2003, 20:02
dude, hele geile gitaar.....ook al vind ik strats beetje lomp en cliche, vind dit een prachtaxe (voor jou dan, mij doe je er geen plezier mee), maar have phun dude :), ik kom hem binnenkort wel ff in het echt aanschouwen

musicmaniac
21 juni 2003, 20:03
Hastikke mooi! Gelijk maar het afdekplaatje achterop erafgehaald? En waar is de tremeloe-arm? Vind de foto's trouwens ook erg mooi, zeker goeie camera?

Anavrin
21 juni 2003, 20:03
oh ja, ik wil die koffer wel hebben, dan krijg jij van mij een afdekplaatje voor de tremoloveren :D

Negative K3 fan
21 juni 2003, 20:04
hij lijkt me erg koel, verder ziet hij er vrijwel hetzelfde uit als de squier op schoolhahahaha, maar toch vette gitaar.

green_day
21 juni 2003, 20:04
oeeeewww sexy gitaartjee! :D
alleen vind die sunburst niet zo mooi.. doe mij maar plain color. Verder vast een supergitaar!!

SiNiSTRaL
21 juni 2003, 20:05
hij lijkt me erg koel, verder ziet hij er vrijwel hetzelfde uit als de squier op schoolhahahaha, maar toch vette gitaar.

denk dat ie wel ietsje beter klinkt alleen...

X-Pensive Wino
21 juni 2003, 20:08
:o :o :o :o Holy shit
wat een bizarre gitaar,die flame is prachtig 8-) 8-) 8-) COOL!!!
laat het maar snel dinsdag worden :wink: :wink:
dan zie ik em in REAL LIFE!
sas (you lucky bastard) :razz:

sash
21 juni 2003, 20:08
Heheheh dank u wel :)

Afdekplaatje gaat er bij mij gewoon standaard af, vind dat geen gezicht. Tremolo gebruik ik niet. De arm zit in de mooie tweed case :D

Negative K3 fan
21 juni 2003, 20:15
hij lijkt me erg koel, verder ziet hij er vrijwel hetzelfde uit als de squier op schoolhahahaha, maar toch vette gitaar.

denk dat ie wel ietsje beter klinkt alleen...

ietsje?? :D die elementen op die school squier zijn zelfs voor squier begrippen nog slecht :)

ik sloop zelf ook altijd mn afdekplaatjes eraf, ondingen zijn het.

heb je trouwens nog modificatieplannen?

Anders Destium
21 juni 2003, 20:19
Was het stukje rijden zeker wel waard lijkt me :)

Ik dacht dat je achter een tele aanzat :???:

Waarom toch die burst naar het zwart...ik had natural burst zo verschrikkelijk veel mooier gevonden, dat wil je niet weten :wink:

philbee
21 juni 2003, 20:52
die mooie Stratje, ook nog met die goeie elementen enne die mooie koffer, als je maarre niete vergeet ook die mooie meisje te bellen want vanaf nu zal het wel gitaar voorre enne gitaar achtere zijn......

Diedo
21 juni 2003, 21:34
het is een mooi ding, alleen snap ik niet waarom je dat ding meteen op de stoeptegels zet, of wil je meteen beginnen met relicen :???:

dat snap ik ook niet... zo´n prachtige gitaar, en dan toch maar even op se stenen zetten... AUW! het doet bijna pijn in mn hart...

ik zou er wat zuiniger op zijn... --> al eens aan een standaard gedacht??:D

PRACHTDING!

Diedo

savecracker85
21 juni 2003, 21:38
Idd mooi dingetje, zo een wil ik ook :D
Hoeveel duur was ie?

The_Cure
21 juni 2003, 21:38
wow :o

die foto's zijn slecht voor mn toetsenbord want dat zit nu onder het kwijl...

die sunburst is echt heel mooi! Prachtige gitaar! Damnnn

sash
21 juni 2003, 21:51
het is een mooi ding, alleen snap ik niet waarom je dat ding meteen op de stoeptegels zet, of wil je meteen beginnen met relicen :???:

dat snap ik ook niet... zo´n prachtige gitaar, en dan toch maar even op se stenen zetten... AUW! het doet bijna pijn in mn hart...

ik zou er wat zuiniger op zijn... --> al eens aan een standaard gedacht??:D

PRACHTDING!

Diedo

Zo achterlijk ben ik ook niet. :) Als je goed kijkt zie je een stukkie katoen liggen op de punten dat ie de grond raakt.
Zou idd een beetje zonden zijn :D


Idd mooi dingetje, zo een wil ik ook :D
Hoeveel duur was ie?



Met korting 1500 Euro. Erg goeie prijs dus, als je kijkt wat ie hier kost.

Ben er ook extreem happy mee hehehe :D

Net trouwens weer ff staan spelen en dat ding KLINKT! Hij is echt superhelder en m'n andere Strat vallen hierbij echt in het niet. De elementen zijn ook veel beter dan ik had verwacht, so I got a new lover! :D

sash
21 juni 2003, 21:58
heb je trouwens nog modificatieplannen?

Nou ik zat eerst dus te denken aan de elementen, maar die blijken VEEL beter te zijn dan ik aanvankelijk dacht, dus geen modificaties hehehe. GraphTech zadels komen er bij mij ook niet meer in, dan zuigt je toon echt zwaar weg.
Pull off E string op m'n andere strat met GraphTechs: plok
Pull off E string op deze strat: BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAUW

Tsja... :)

Er zit nu een 3 way switch in, zoals in de fifties. Die laat ik nog wel veranderen door 5 way, omdat ik ook de tussenposities veel gebruik. Zat er trouwens wel bij, de 5 way switch, bij alle andere case candy :D

Br@mbo
21 juni 2003, 22:00
mn zus heet amber ... als je die kent ga je een gitaar nooit zo noemen dat zweer ik je ;)

ps. je zou toch een tele kopen ?

sash
21 juni 2003, 22:01
Ik ken wel erg mooie meisjes die Amber heten ;)

Wou idd een Tele. Maar ik liep Musicstore binnen en ik zag die Tele hangen en die Strat ernaast en ik vergat die Tele echt gelijk hahaha. Ben toch blij dat ik toch (weer) voor een Strat gekozen heb :)

Marshallover
21 juni 2003, 22:02
Sorry, hoe duur, goed, exclusief, of wat dan hij ook maar mag zijn, ik blijf erbij dat ik niet ontzettend opgewonden raak van zo'n gitaar ?(wel mooie manier van fotograferen trouwens) 8-)

Ik vindt het gewoon niet mooi, ik bent toch meer voor een Les Paul of een strakke PRS. :-D

Veel plezier er in ieder geval mee, en laat ze 'm u niet afjatte !!! :wink:

GRoeten,

Bates15
21 juni 2003, 22:31
Met gemengde gevoelens bekijk ik deze foto's. Ik hoopte echt dat je die Tele zou scoren, alleen al omdat ik de laatste tijd helemaal gek wordt van die gitaren en ik ECHT eentje moet gaan scoren (GAS), teleurgesteld ban ik, echt waar.....

Anderzijds, mooi ding man. Dot me echt aan de Shadows denken, die kleur hehehe. Onno van 'RedHouse' heeft ook onlangs eenzefde kleur gescoord, uit '76 meen ik..... Veel plezier ermee.

Anders Destium
21 juni 2003, 23:03
Wij hadden vroeger een hond die Amber heette, ik heb nu trouwens een gitaar die als kleurcode wél de naam amber mag dragen :razz: . Het is alleen een maple veneer top, ik denk dat ik hem naturel ga opschuren voor het eind van de vakantie, de rest van die gitaar is wél cool :) Ik heb hem alleen gekocht omdat hij A>zeldzaam is en B>een alder body heeft en C> SUPER speelt :)

sash
21 juni 2003, 23:36
Met gemengde gevoelens bekijk ik deze foto's. Ik hoopte echt dat je die Tele zou scoren, alleen al omdat ik de laatste tijd helemaal gek wort van die gitaren en ik ECHT eentje moet gaan scoren (GAS), teleurgesteld ban ik, echt waar.....



Hahaha tja, sorry :) Werd niet opgewonden van die Tele. Toen ik die Strat zag was het echt 'WOW'. Maar goed, smaken verschillen. Ben jij in ieder geval niet jaloers ;)

Mithrandir
21 juni 2003, 23:43
Klasse dingetje hoor, totaal niet mijn soort gitaar, maar hij ziet er top uit. Alleen waarom zitten er van die rare dunne elementjes op, waren de humbuckers op :???: :???: Geintje.....

Ik vind je foto's, met name die close up van de brug, ook erg mooi. Misschien moet je maar eens aan een tweede cariere gaan denken :wink:

FNaRK
21 juni 2003, 23:52
Sask kent inmiddels mijn liefde voor de Fenders:
http://www.musiccollaborators.co.uk/images/guitar2.jpg
BURN FENDER BURN

sash
22 juni 2003, 00:00
Ik dacht al waar blijft ie nou :D

Wilson
22 juni 2003, 00:09
mooie bank ook trouwens :D

Nemesis
22 juni 2003, 09:22
wow....lekker dingetje, hoe krijg je d'r zo mooi glanzend? :D

green_day
22 juni 2003, 10:11
Sask kent inmiddels mijn liefde voor de Fenders:
http://www.musiccollaborators.co.uk/images/guitar2.jpg
BURN FENDER BURN

homo.. een prachtgitaar is het!! alleen mag wel een humbuckertje in.. dan is ie af :)

philbee
22 juni 2003, 10:14
een humbucker in een 57 reissue, welja, waarom geen vette spoiler op een Z4.

ijzerbroot1
22 juni 2003, 10:53
Godv....da's een knappe zeg! Enne...nog airmiles ook??? Gefeliciteerd!!

green_day
22 juni 2003, 11:43
een humbucker in een 57 reissue, welja, waarom geen vette spoiler op een Z4.

ja waarom zou je daar geen humbucker in kunnen zetten. Ik kan niks met een gitaar zonder humbucker :razz:

SteavisSmokin
22 juni 2003, 13:26
dat zegt meer over jou dan over enkelspoelers 8-)

Toaster
22 juni 2003, 13:29
dat zegt meer over jou dan over enkelspoelers 8-)

hehe

Dat weten alleen niet zoveel mensen

SteavisSmokin
22 juni 2003, 13:36
> Met korting 1500 Euro. Erg goeie prijs dus, als je kijkt wat ie hier kost

Um sas..op hun website staat ie voor 1499,- dus ze prijzen hun gitaren in de winkel duurder of ze hebben je met een leuke verkooptruc laten geloven dat je korting hebt gekregen...maar ach het blijft goedkoop.[/quote]

alhambra
22 juni 2003, 13:41
Voor een strat wel een leuk ding ja maar ach je weet hoe ik over strats denk dus het blijft voor mij een lelijk ding :-? :-? Sorry !!!!!!!!!!!!


NOT :-D :-D

Ic3gl0vE
22 juni 2003, 13:49
en wat is nou het verschil met een gewone sunburst strat?

veel plezier met je nieuwe plankje :) Toch leuk om te weten dat die gitaar stock beter klinkt dan een gitaar die je voor 99,8% hebt gemod hehe

RadiuS
22 juni 2003, 13:54
woow :o bruut ding hoor, gefeliciteerd. Heb je eindelijk een echte amerikaan. Wel beetje standaard kwa kleur enzo, blauw was mooier geweest vind ik ( http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0101002 ). Welke series is nou "beter" als in duurder, de American Deluxe of de American Vintage?

Negative K3 fan
22 juni 2003, 14:14
ik dacht de american vintage...

Barret Wallace
22 juni 2003, 14:34
Yo Sash te gekke gitaar man !

Gefeliciteerd 8-)

X-Pensive Wino
22 juni 2003, 15:20
[quote="Ic3gl0vE"]en wat is nou het verschil met een gewone sunburst strat?.

57 ri heeft enkellaagse slagplaat,en die zit met 8 schroeven vast.
spaghetti logo,en die snaar geleider is vleugelvormig.
3 way switch schakelaar,en de vorm van de hals weet alleen ff niet meer wat precies :wink: :)
elementen zijn het zelfde gewonden als in 1957.
dus met andere woorden exact kopie van een 57er.
oja een de mooie tweedcase en de case candy :) :)

sash
22 juni 2003, 15:31
En niet te spreken over de vele malen betere kwaliteit. ;)
Veel mensen weten het niet, maar de USA Vintage series zijn qua specs gelijk aan de NOS Custom Shops. Alle boekjes die ik erbij gekregen heb met tips over de lak e.d. staat geen enkel normaal Fender logo op, alleen het Custom Shop logo.

iam
22 juni 2003, 15:32
*stoef*

en terecht :)

sash
22 juni 2003, 15:33
> Met korting 1500 Euro. Erg goeie prijs dus, als je kijkt wat ie hier kost

Um sas..op hun website staat ie voor 1499,- dus ze prijzen hun gitaren in de winkel duurder of ze hebben je met een leuke verkooptruc laten geloven dat je korting hebt gekregen...maar ach het blijft goedkoop.[/quote]

Dat is idd de standaardprijs voor '57 Ri's, maar dan voor de standaard lakjes. Sunburst en Vintage Blonde is een meerprijs.

Dude
22 juni 2003, 16:09
SASHA :D dude, vette gitaar man

ERG geil, maar ehh... hoe klinkt die nou ?

sash
22 juni 2003, 16:20
Vet hehehe :)

X-Pensive Wino
22 juni 2003, 17:23
[quote="sash"]En niet te spreken over de vele malen betere kwaliteit. ;)
[quote]


weet ik sash ,wist je dat ik ook een AV series heb :wink: :wink: :wink: :D

Jeee
22 juni 2003, 17:38
wow!

bloedmooi ding, echt waar! :o
veel geluk ermee dude!

komt de 57RI standaard met 5 whammy-veren?
of is dat een "sash houdt niet van een floating bridge" mod?

sash
22 juni 2003, 17:41
Hehe indeed, er zitten er standaard 3 in, maar er worden er wel 2 extra bijgeleverd.
Ik heb graag m'n brug helemaal plat tegen de body staan, bend wat makkelijker en gebruik toch geen tremolo. Omdat ie ook helemaal plat tegen de body staat zitten de gaatjes nog maar half voor de openingen van het afdekplaatje, dus kunnen daar gaan snaren meer door, vandaar dat ik ook die eraf laat.

sash
23 juni 2003, 00:10
dat zegt meer over jou dan over enkelspoelers 8-)

Amen :D

Arnie
23 juni 2003, 10:09
:o :o *kwijl* :o :o
Wat een vette gitaar...ben sowieso wel een beetje "Fender-geil"

marc_o
23 juni 2003, 12:24
He Sash, goeie keuze hoor!!!


Let AUB op wat voor standaard je koopt, rubber kan zo door je nitrolak heenvreten, maar ik hoop dat je dit al weet......

Ik ben erg benieuwd, heb ooit eens flink getwijfeld een '62 RI te kopen, ook al zo'n mooie plank.

groeten,

Marc

Diedo
23 juni 2003, 12:36
haha, ik heb nog eens gekeken, maar ik moet nu toch echt toegeven dat je die stukjes katoen wel erg goed hebt verstopt:D:D

verder niet flauw doen; het is een prachtding

Diedo

sash
24 juni 2003, 15:38
Twas ook niet de bedoeling dat de stukjes katoen te zien waren :razz:

@ Marc: Ja ik ken het probleem met de rubber standaards. M'n rek zit vrijwel vol, dus daar zet ik em niet graag tussen. Ik heb m'n koffer gewoon open liggen en daar leg ik em in als ik em niet gebruik.

roppie
24 juni 2003, 21:26
poehpoeh zo een wil ik er ook wel, maar ik zit met een USA standard opgescheept. Trouwens nog een verschilletje tussen zo'n standard en sie reissue: volgens mij heeft die reissue geen microtilt halsverstelling en een standard wel

Wilson
24 juni 2003, 21:40
opgescheept zitten met een usa standard??? zou zou ik het toch liever niet willen noemen..... Eerder de trotse bezitter van...

Bouke
24 juni 2003, 22:35
http://www.musiccollaborators.co.uk/images/guitar2.jpg
BURN FENDER BURN

Stookt die Roadblok godverdegodver alweer m'n Strat in de fik!! Waarom pak je altijd die van mij! Ga Sash z'n oude dan ritueel slachten! Ik zit toch ook niet aan jou eigen Kelly d'r ehhh.. nou ja... je weet wel...

Bouke

Bouke
24 juni 2003, 22:39
Hey Sash,

Kewl man! Weer wat geld over, zo te lezen :D

Mooi ding man, handig ook dat je niet meteen weer je pups over hoeft te zetten :D Klinkt deze wel met al je apparatuur?? :D Geintje! Ik wou dat ik zo'n mooi plankie had (beetje anders, dat wel, maar zoiets).

Bij mij valt het verschil in tone met graphtech wel een beetje mee! 't Is maar net hoe nieuw de snaartjes zijn en hoe hard ik aan de low-e trek :D

Veul g'luk mej nieuw gitaart!

Boukus

Anders Destium
24 juni 2003, 23:21
> Sash

Ik ben gewoon benieuwd, niet om lullig te doen maar ik begrijp de logica van de Fenderman m/v nooit zo wat relics betreft :

Zijn die re-issues nou behandeld om snel versleten te worden (zie oa de posts voor wat betreft rubber en de lak...), of is het er zoeen waarbij je niet bang hoeft te zijn als je hem op zijn standaard zet :wink:

Ik vraag het me af, ik ga er persoonlijk altijd vanuit dat je wanneer je bijvoorbeeld van Boston een standaard koopt dat ze dan aan dat soort ESSENTIELE dingen denken :-?

sash
24 juni 2003, 23:36
Nou het is niet echt zo dat ze behandeld zijn dat ze snel slijten, maar het is een remake van de fifties. In de fifties hadden ze niet van die dikke polyester laksoorten die heel krasbestendig zijn, dus gaat ook de ouwe lak erop.
Nieuwe strats zullen over 50 jaar er niet zo versleten uitzien als jaren 50 strats.
Veel Gibsons hebben ook nitro lak en die lak kan gewoon slecht tegen rubber.

Als ik er mee om zou gaan als menig PRS eigenaar zou ie over 50 jaar nog onbeschadigd zijn, maar ik speel er gewoon op en ik zie het als een gebruiksvoorwerp.

De logica van de Fenderman is eigenlijk heel simpel: gitaren zijn er om bespeeld te worden, pedalen zijn om op te trappen, auto's zijn er om te rijden.
Gewoon voor gebruiken waar ie voor gemaakt is. Krasjes en beschadigingetjes horen daar ook bij :)

Tis dus niet zo dat ik alles beschadigd wil hebben. Komt met de tijd wel :)

sash
24 juni 2003, 23:38
Veul g'luk mej nieuw gitaart!

Boukus

Danku!

Als jullie es meer in deze richting spelen (Overijssel, Gelderland, Noord Brabant, Zuid Holland, Utrecht etc.), geef maar een gil. Kom ik langs en neem ik em mee, kan je em meteen uitproberen.