PDA

View Full Version : Gitaren online kopen



mfmeijer
20 februari 2013, 22:11
Ik ben een studentje en heb een leuk gitaartje met een leuk versterkertje. Wel aan vervanging toe. Ik ben in Groningen bij Tonika geweest. Noorderlingen zullen de winkel wel kennen en het was mijn eerste bezoekje. Ik heb er een aantal les paul modellen bespeeld en het speelde makkelijker dan mijn huidige Yamaha Pacifica. Nu heb ik onder andere een Epiphone Les Paul Standerd geprobeerd. Heerlijk speelde deze. De prijs echter stond mij iets minder aan. (Ja ik weet het dat is nu eenmaal de prijs..) Nu heb ik op ebay eens gekeken en daar staan ze in Amerika toch voor een stuk minder. Ik dacht ik heb de gitaar hier in Nederland bespeeld hoe verstandig is het dan om er toch een daar te bestellen? Ik heb er toch nog enige twijfels over.

Deze had ik gevonden die mij erg aanstond:
http://bit.ly/UJ1q1g

Nu is dus mijn vraag is dit het waard of zeggen jullie koop er gewoon een in de buurt?

loveu2man
20 februari 2013, 22:14
Uiteindelijk ben je niet zo heel veel goedkoper als je uit Amerika bestelt, i.v.m. invoerkosten en verzendkosten. Misschien zal het uiteindelijk wat tientjes schelen, maar ik weet niet of dat het waard is. Over dit onderwerp kun je trouwens nog heel veel meer vinden op dit forum.

Verder:
- Wat is je budget?
- Wat is je huidige versterker en gitaar? (je zei al Yamaha Pacifica, maar volgens mij zijn die in allerlei prijsklassen uitgebracht)
- Wat voor geluid zoek je? Of wat voor muziek/bands wil je er mee spelen? Zeker weten dat je ook niet iets anders dan een les paul geprobeerd wilt hebben?
Met antwoorden op deze vragen zullen mensen je beter kunnen helpen.

mfmeijer
20 februari 2013, 22:32
budget gaat eigenlijk tot 300 euro.
Ik heb een Pacifica 112j met een roland 15x.