PDA

View Full Version : Gitaren online kopen



mfmeijer
20 februari 2013, 22:11
Ik ben een studentje en heb een leuk gitaartje met een leuk versterkertje. Wel aan vervanging toe. Ik ben in Groningen bij Tonika geweest. Noorderlingen zullen de winkel wel kennen en het was mijn eerste bezoekje. Ik heb er een aantal les paul modellen bespeeld en het speelde makkelijker dan mijn huidige Yamaha Pacifica. Nu heb ik onder andere een Epiphone Les Paul Standerd geprobeerd. Heerlijk speelde deze. De prijs echter stond mij iets minder aan. (Ja ik weet het dat is nu eenmaal de prijs..) Nu heb ik op ebay eens gekeken en daar staan ze in Amerika toch voor een stuk minder. Ik dacht ik heb de gitaar hier in Nederland bespeeld hoe verstandig is het dan om er toch een daar te bestellen? Ik heb er toch nog enige twijfels over.

Deze had ik gevonden die mij erg aanstond:
http://bit.ly/UJ1q1g

Nu is dus mijn vraag is dit het waard of zeggen jullie koop er gewoon een in de buurt?

loveu2man
20 februari 2013, 22:14
Uiteindelijk ben je niet zo heel veel goedkoper als je uit Amerika bestelt, i.v.m. invoerkosten en verzendkosten. Misschien zal het uiteindelijk wat tientjes schelen, maar ik weet niet of dat het waard is. Over dit onderwerp kun je trouwens nog heel veel meer vinden op dit forum.

Verder:
- Wat is je budget?
- Wat is je huidige versterker en gitaar? (je zei al Yamaha Pacifica, maar volgens mij zijn die in allerlei prijsklassen uitgebracht)
- Wat voor geluid zoek je? Of wat voor muziek/bands wil je er mee spelen? Zeker weten dat je ook niet iets anders dan een les paul geprobeerd wilt hebben?
Met antwoorden op deze vragen zullen mensen je beter kunnen helpen.

mfmeijer
20 februari 2013, 22:32
budget gaat eigenlijk tot 300 euro.
Ik heb een Pacifica 112j met een roland 15x.
en ik zoek een mooi warm geluid. ik wil gun's n roses, RHCP en eigenlijk zoveel mogelijk verschillende dingen spelen. ook clean wil ik graag een mooi warm vol geluid. ik speel veel clean omdat ik het geluid van mijn versterker een beetje veracht. kan ook zijn omdat ik 0.0 verstand heb van mijn versterker instellingen.:???:

Hendriks
20 februari 2013, 22:40
Wacht een paar weken en kom naar de Noorder Gitaar Dag , honderden gitaren om te proberen.
Dus: www.noordergitaardag.nl :ok:

B-stone
20 februari 2013, 22:44
En 2e hands?

Tupelo
20 februari 2013, 22:45
Cube 15 moeilijk te bedienen voor je dan.. (merkwaardig) ?

Een gitaar online kopen zonder gezien en vastgehad te hebben raad ik je inmiddels af.
Zelf eenmaal gedaan en ik wil niet zeggen spijt van, maar toch tot het hier veel gepredikte 'exemplarisch kut' - zij het Walhalla gekomen.

De mensen die gitaren maken zijn net mensen, de één is meer vaardig dan de ander, de ander heeft een ochtendhumeur of er gewoon schijt aan ('t is tenslotte werk voor die lui), dus dat een bepaald model van een bepaald merk je bevalt is prima, maar 't moet niet je lifeline zijn.

Ik zou gewoon lekker Marktplaatsen.

mfmeijer
20 februari 2013, 22:49
Ik ga zeker naar de Noorder gitaardag. Mijn vriendin woont vlakbij dus ik ga zeker even heen! (Dijkhuis Tweewielers)

Verder heb ik wel de gitaar bespeeld of in ieder geval hetzelde model.

En met moeilijk bedienen bedoel ik dat ik er niet achter kom hoe ik hem moet instellen voor het geluid dat ik eruit wil hebben. Laat ik het zo noemen :p

access
20 februari 2013, 23:18
Gewoon doen joh. Je hebt vast geen invoerrechten op de gitaar en het is hetzelfde model, dus hoe veel anders zou hij nou spelen?

Even zonder gekheid: Als je vijf Epiphone les pauls bespeeld, zullen ze alle vijf net even anders zijn. Reken er op dat je, zeker vanuit Amerika, nog moet rekenen op invoerrechten+btw. Je kunt voor een relatief klein bedrag als dit de gok natuurlijk wel nemen.

Edit: bij tonika staat de Epiphone standard voor € 295,00. Ik denk dat je na invoerrechten goedkoper uit bent bij Tonika.

mfmeijer
20 februari 2013, 23:21
En als er broken opstaat zijn er ook geen invoerrechten :D al enige ervaring met andere stereo apparatuur.

access
20 februari 2013, 23:30
Mijn ervaring is anders. Amerika=erg streng in het vervalsen van documenten (gift/broken/verlagen waarde.) Azie valt meestal wel mee.
Jij bent natuurlijk de enige die kan beoordelen of je de gok kunt nemen ;-)

MyGreenLady
20 februari 2013, 23:37
Bij Tonika heb je in ieder geval een gratis grote beurt na aankoop.

mfmeijer
20 februari 2013, 23:45
Dat is zeker wel handig ja en ik denk dat ik vrijdag, aangezien ik toch naar Groningen ga, mijn Pacifica maar eens laat afstellen.

Dutch66
21 februari 2013, 21:08
En eentje die ik nog niet hoorde, je kunt de pacifica natuurlijk ook inruilen.. Wilde schatting, als je ca. 300 euro te besteden hebt is het niet ondenkbaar dat je bij inruil van je oude gitaar toch gauw iets leuks van zo'n 450 euro kunt uitzoeken. Dat stapje verder levert zeker een betere gitaar op.

Duhsjaak
22 februari 2013, 04:50
Hi MF
Hendriks (pagina 1) deed een heel aardige suggestie aan de hand. Al was het alleen maar, omdat daar ook merken zijn vertegenwoordigd, die bij de bekende volume huizen niet aan bod komen.

Vaak kun je gebruik maken van speciale beursvoordeeltjes.

Je Pacifica afstellen hoef je niet per se voor naar Groningen. Diezelfde Hendriks van pag 1 is de initiatiefnemer (fijne gozert) van de kaart van vrijwillige helpers bij afstellen/nieuwe snaren etc*. Weet zeker dat je iemand kunt vinden in de buurt bij waar jouw bed woont. Die kaart vind je bovenaan de sectie: Elektrische gitaren. Je begrijpt: Die rotzakken van bassisten houden we op die wijze effectief buiten de deur.

Als je je Pacifica op zich goed vindt en in the same vein iets totaal anders zoekt binnen een bepaald budget, denk dan eens aan de fabriekscustom dingest 311H. Ik vind dat zonder dollen een geniaal gitaartje voor het geld.

http://www.bax-shop.nl/solid-body/yamaha-pacifica-311h-elektrische-gitaar-zwart/product-details.html

In Sounds staat een post van mij uit februari die ik speel op een 311H. Daarbij moet wel worden vermeld, dat ieder gitaartje in mijn handen verandert in een surf gitaar. Heel fijne P90, een verrassend gedefinieerde humbucker. En die 2 zijn te combineren. Kom je niet veel tegen. Ik vind het zeer veel gitaar voor het geld.

Als de Noorder Gitaar Dag niets is, kun je altijd nog uit de VS importeren, aan de drank, slechte mevrouwen en andere roekeloze dingen. Geloof dat ik vorig jaar 3,00 of 3,50 entree heb betaald.

Ik hoop dat Hendriks en ik je in de armen kunnen sluiten op de 9e. Als ik 100 man ronsel, krijg ik van Hendrik 1,00 korting op de entreeprijs. Ik ben geheel belangeloos bereid die 1,00 door te schuiven aan jou. Nou? Vind je ervan?
Vriendelijke groet, Gus


* Wat Hendriks nog niet weet, is dat ik een heel aardig ogend vriendingetje van mij bereid heb gevonden naar Hendriks af te reizen. Eerst gaat ze hem een PM zenden om om hulp te vragen, en vervolgens tovert ze haar harp uit haar auto. Kijken of Hendriks daar ook nog 'ja' tegen zegt. ZAl m leren met zijn grote waf!!! OK, nu op zoek naar een smiley!

Hotpepper01
22 februari 2013, 07:51
De gitaar uit de link is B keuze....letterlijk staat er : Vom Verkäufer generalüberholt. Hoeft natuurlijk niet veel te betekenen, maar toch altijd iets....En hoewel het niet vaak gebeurd, kan er van alles mis gaan onderweg. Jouw doos kan een van de weinige zijn die kwijt raakt. En dan? Toch maar een verzekering nemen. En wat als ie na aankomst niet goed blijkt te zijn, moet ie terug, Wie mag dan de vrachtkosten betalen?

frekie
22 februari 2013, 19:53
Die rotzakken van bassisten houden we op die wijze effectief buiten de deur.


:seriousf:

Ik ben een tijdje geleden ook bij Tonika geweest, prachtige zaak aardige mensen maar idd wel duur. Zelfs binnen NL kon ik dezelfde basversterker meer dan 100 euro goedkoper scoren, nieuw met garantie dus dan is het helaas pindakaas.

Op Ebay.de wordt meestal zonder garantie verkocht, "Privat Verkauf". Kijk maar even in de kleine lettertjes.

mfmeijer
23 februari 2013, 13:37
Na weer even bij tonika langs geweest zijn heb ik besloten dat een andere versterker toch meer iets voor mij is aangezien ik een ander geluid zoek en een andere versterker daar toch meer voor zorgt. Ik denk dus dat ik een Roland cube 40xl neem! Lekker veel effecten, een looper, dus alleen nog voetpedaaltjes erbij.