PDA

View Full Version : Timo Somers - Gazette [laatste van de 3 demo-vids]



TimoSomers
20 februari 2013, 15:23
Hey boys!

Hier ben ik dan nog 1 keer met de laatste video van het demo-video drieluik.
Dit is een ballad genaamd Gazette. Ben benieuwd wat jullie er van vinden!


http://www.youtube.com/watch?v=6y27cACvlOs

jutter
20 februari 2013, 15:39
Timo, op de één of andere manier vond ik de vorige twee interessanter/mooier/beter klinken. Kan niet goed omschrijven wat het precies is.

TimoSomers
20 februari 2013, 15:51
Ik had heel veel moeite om deze van de (in mijn ogen hele goede) demo-versie om te zetten naar de final versie. Heb echt heel veel verschillende dingen geprobeert, etc (vooral met de 'backing') . Ook mix-technisch was deze lastig. Dit is een van de nummers die ik voor de uiteindelijke albumversie nog wel onder handen ga namen.

Harald
20 februari 2013, 15:54
Vind dit dan juist de leukste van de drie. Alleen dat gitaargeluid helemaal in het begin is wel erg veel echo o o o o o verzuipt een beetje. Zou van mij iets meer Ballad mogen blijven. Maar het is Timo's nummer... mag ie helemaal zelf weten dus :)

Vraagje voor Timo, die multiguitar parts, hoe doe je dat live? Intelligente harmoniser, backing track, of gewoon weg laten?

jutter
20 februari 2013, 15:55
Ik had heel veel moeite om deze van de (in mijn ogen hele goede) demo-versie om te zetten naar de final versie. Heb echt heel veel verschillende dingen geprobeert, etc (vooral met de 'backing') . Ook mix-technisch was deze lastig. Dit is een van de nummers die ik voor de uiteindelijke albumversie nog wel onder handen ga namen.

Ik denk dat ik, zoals jij het omschrijft, het ook zo hoor. Het is wel goed hoor, maar het komt er een beetje kunstmatig uit, niet spontaan uit je hart. Begrijp je wat ik bedoel?