PDA

View Full Version : svetlana winged C stopt met productie audiobuizen?



big dooley
20 februari 2013, 14:04
ik had al eerder wat geruchten gelezen over deze productiestop, maar besteedde er geen aandacht aan, want het leek me niet betrouwbaar genoeg...
dit bericht geeft wat meer inzicht en ik ben toch bang, dat veel versterkerfabrikanten (marshall, oa) over moeten gaan op een ander merk...
geen geruststellende gedachte om eerlijk te zijn...
de prijzen van winged C's zullen nog verder gaan stijgen, dunkt me... ze waren al verre van goedkoop te noemen...

hier het berichtje:
http://music-electronics-forum.com/t32158/

Rick trodat
20 februari 2013, 17:11
Das jammer, maar gelukkig zijn er altijd nog tung sol en jj buizen

svdijk
22 februari 2013, 18:27
Dat zou wel erg jammer zijn, ik gebruik op 't moment alleen SED's, zowel 6L6, als de EL34's!
Dan ga ik toch ook een kleine voorraad aanleggen!

big dooley
22 februari 2013, 23:46
ik heb het er met santiago over gehad en hij heeft niks intern hierover gehoord, wel verklaarde hij dat dergelijk geruchten bijna elk jaar terugkomen van vooral de britse importeur, die marshall voorziet van buizen... blijkelijk om de prijs op te kunnen schroeven...
gezien de voortdurende prijsstijgingen van SED's gebeurt dit dus nogal eens
tegenwoordig vind ik het het vele geld niet meer waard om dit merk te kopen en eerlijk gezegd bevallen JJ's me sowieso al beter qua geluid en zijn ze betrouwbaar gebleken tot dusver

svdijk
23 februari 2013, 15:38
Dit staat op de site van Winged C zelf:

Rest assured that the Svetlana factory in St. Petersburg, Russia is still producing vacuum tubes and has no plans to stop.

Dus zal toch wel meevallen!

Ik heb zelf de laatste tijd wat meer problemen met JJ's gehad, en had nog een kleine voorraad Winged C liggen, en heb die nu weer in m'n amps zitten.
Ik moet eerlijk zeggen dat dit me weer erg goed bevalt, ik vind de weergave, met name in 't hoog, beter als de JJ's.
Maar je, is ook een kwestie van smaak natuurlijk!

ghostnote
23 februari 2013, 19:35
Op EL34 gebied vind ik de Electro Harmonics het mooist, JJ longheads op een mooie 2e plaats en in een gekke beu Mullards op een gedeelde 1e plek (qua tone vergelijkbaar met EH, maar qualitatief wellicht beter) Erg jammer dat zo'n mooi merk als SED ermee stopt.

big dooley
24 februari 2013, 11:17
nogmaals, het zijn geruchten, en totdat er iets officieels uitgebracht wordt blijft dat zo...
eerlijk gezegd lees ik er bar weinig berichten over, en westerse importeurs/distributeurs drijven maar wat graag de prijzen op