PDA

View Full Version : Ik zoek de Victorinox onder de electrische gitaren



Gearjunkie
19 februari 2013, 21:53
Heren,

Iets waarover ik al langere tijd aan het pieken en het peinzen ben; welke gitaar is nou ideaal om mee het repetitiehok in te nemen.
We spelen blues en bluesrock. Denk Clapton/Cream/Gary Moore, dus van Les Paul naar Strat en weer terug.

Wat denk je? In de band hebben we een Gibson les paul standart, een USA Strat en een Japanse hollow body. En nog erger, we hebben ook de juiste amps voor datgene wat we willen spelen. Dus slotje??

Nee, waar het om gaat is dit: Soms rijden we met z'n drieën naar het oefenhok toe in één auto. Dus al die spullen gaan niet mee. Dus wat zoek ik? Eén gitaar die het midden houdt tussen LP en Strat (lees: compromis!!). En dan niet een voor de hoofdprijs (anders had ik wel Leatherman gezet in de titel...)

Ik heb de laatste tijd een liefde ontwikkeld voor vintage-stijl amps. Fender Tweed, Marshall Plexi.... de gitaar moet daar bij passen. Een PRS doet dat voor mijn gevoel niet, maar vraag me ook niet waarom.

Ik zie bij Gibson bijvoorbeeld de Midtown en ook de Nighthawk (studio). MusicMan lijkt me mooi, maar ook te duur...
Wie weet raad?

Rock Bottom
19 februari 2013, 22:02
Je zult toch ergens een compromis moeten sluiten. Een mahonie strat van warmoth ofzo met duncan p-rails misschien?

arcane
19 februari 2013, 22:03
Misschien vloeken in de kerk: line6 variax?

Mitch
19 februari 2013, 22:03
PRS zitten écht uitstekende gitaren tussen hoor. Ook kleurloze, maar knappe smoeltjes maar ik heb er al genoeg gehoord die echt karakter hebben en veelzijdig zijn dankzij coil split standen. Nighthawk is leuk voor smurfen, maar als je boven de 1,50 bent ziet die kleine body er niet uit.
Een ES335 is een perfecte 'tussenin' gitaar, maar lastig zoeken en meestal vrij duur. Niet echt een 'oefengitaartje' maar qua sound: puik. In het andere kamp heb je dan de Tele. Standard is al reuze veelzijdig met de juiste amp, maar de talloze varianten al dan niet met P90s of een humbucker bij de hals etc bieden een scala aan mogelijke sounds.

Gearjunkie
19 februari 2013, 22:24
@Rock Bottom: Ik wil ook een compromis. p rails heb ik wel eens geprobeerd, vond ik niet zo. Liever splitbare humbucker
@Arcane: Ga snel je mond spoelen!!!
@Mitch: Inderdaad ES335 is super veelzijdig maar vind ik te duur. Een tele met twee humbuckers of een Strat met twee humbuckers, zou ik daarmee bijvoorbeeld Gary Moore's Lead (los van mijn spelkwaliteit) kunnen neerzetten??

Hendriks
19 februari 2013, 22:37
Mischien wat vreemd ,maar volgens mij nog niet zo verkeerd , een Cabronita met een set vette TV-Jones erin.

Pepe
19 februari 2013, 22:39
SG zou je zeggen, zwaarder geluid dan een strat, lichter dan een LP.
Cabronita zit ook in die richting zoals Hendriks zegt, wat rafeliger dan de SG die weer wat blikkeriger kan klinken.

Gearjunkie
19 februari 2013, 22:44
SG/Firebird hebben voor mij als voornaamste nadeel dat de volumepots op een kl*te plek zitten. Wat betreft sound zou het OK zijn.
Cabronita zal ik eens nader bekijken, ken ik eigenlijk niet (behalve van een plaatje dan).
thanx heren

Mr.Fingers
19 februari 2013, 22:46
SG-met-P90's zou ik zeggen...

DemolitionColorScheme
19 februari 2013, 22:50
Wat je sowieso kunt overwegen, ongeacht de gitaar die je neemt, om je pickups te splitten, dus coil tappen. Je kan hier dus weer singlecoil sounds uit halen.

Wat mij die ULTIEME gitaar voor dit lijkt is een Gibson Studio Lite MIII:
http://www.elderly.com/items/images/30U/30U-7035_front.jpg
3 pups, middelste SC, 5-way switch, nog een extra switch voor extra splitten.


http://www.youtube.com/watch?v=MNza5s7oRwM
(lachen dat hij hier ook Gary Moore in vernoemd! Check deze video maar eens voor een uitleg over de switching mogelijkheden)

Wellicht niet moeders mooiste (al vind ik hem zelf niet lelijk). Hij kwam ook in het blauw.
Nadeel: zijn niet geheel makkelijk meer te vinden. Duur zijn ze niet echt, though.

arnoldtims
19 februari 2013, 22:54
Idd en SG met een single coil of splitsbaar humbucker en dan ben je er wel denk ik. De SG was tenslotte ook het antwoord van Gibson op de strat.
Kan je ook nog de oude sound van Clapton benaderen die hij had met een les Paul.
Het is natuurlijk niet zo vet als een Les Paul en niet zo sprankelend als een strat (Al hoe wel wel sprankelend maar geen echte quak) maar volgens mij een echte goede compromis.
En er is ook nog redelijk goedkoop aan te komen.

barno
19 februari 2013, 22:55
als ik naar een oorlog moet met nog onbekende vijand, pak ik mijn 3 xP 90 strat mee. all terrain, all purpose

oehoe
19 februari 2013, 22:56
Drie is teveel. Je moet 't in je processor en de rol in je band zoeken ergens denk ik. Wat 'n gitaarband betreft: Two is a team, three is a crowd. Twee gitaristen op dezelfde lijn voelen en vullen elkaar perfect aan. Toetsen niet nodig.

DemolitionColorScheme
19 februari 2013, 22:57
Drie is teveel. Je moet 't in je processo en de rol in je band zoeken ergens denk ik. Wat 'n gitaarband betreft: Two is a team, three is a crowd. Twee gitaristen op dezelfde lijn voelen en vullen elkaar perfect aan. Toetsen niet nodig.
Sorry, dit is echt onzin. Net of er een standaard regel bestaat voor elke band èn nog eens elk genre.

jutter
19 februari 2013, 23:02
Hoeveel heb je te besteden?

schwalbe
19 februari 2013, 23:06
Godin LGT. Heb er zelf een en is echt precies het midden tussen een strat en een LP. De mijne gaat trouwens binnenkort de verkoop in dus mocht het je wat lijken...

FruscianteFan
19 februari 2013, 23:18
Als het om repetities gaat zou ik zeggen, niet al te moeilijk doen. Bij Blues al helemaal ;)

Ook als de sound écht heel belangrijk is, zou ik denken dat een coil split (zoals al genoemd) of seriële schakeling in een Strat zou moeten voldoen. Anders zijn er genoeg pedaaltjes die je gitaar dikker of dunner doen klinken.

...als je echter op zoek bent naar een nieuwe gitaar, ga je gang!

witterwit
19 februari 2013, 23:41
als het echt geen drol mag kosten; probeer eens een westone thunder 1 of thunder 1a. verschillende schakelmogelijkheden.

martwest
20 februari 2013, 00:36
Telecaster!

1969
20 februari 2013, 00:57
Nashville telecaster (strat pickup in het midden)

Mr Orange
20 februari 2013, 06:36
zou eigenlijk niet weten waarom je niet uit een strat alles zou kunnen halen mits je versterker wat opties heeft

Hotpepper01
20 februari 2013, 07:42
Carpoolen wint het van lekker spelen? :???: Nee toch?

Een grotere auto nemen of met een tweede auto gaan rijden. Strat, Les Paul een 335 kunnen dan gewoon mee. En mocht de afstand te groot zijn, dan een oefenruimte dichterbij zoeken..
Zelf laat ik mijn stat in de oefenruimte staan, evenals de akoestische stratacoustic. En neem een (soms twee) Les Paul en 335 achtige mee van en naar de oefenruimte. En rijden doe ik alleen...

Harry
20 februari 2013, 09:44
een Parker P38? Splitbare humbucker en 2 singlecoils, en hoe heet zo'n elementje ook al weer dat onder de brug zit, waarvan je het signaal kunt mengen met de hunbucker. Hoe veelzijdig wil je het hebben....

Gearjunkie
20 februari 2013, 10:11
Zo, wat een waterval aan reacties!
Ik zie veel bruikbare tips, waarvoor dank. Ik lees het nog even een keer rustig door....

@Harry: piezo bedoel je denk ik?

Eko
20 februari 2013, 10:13
Zal niet in je budget passen , maar heeft wel alle geluiden: Dick Dijkman Nitrobird. Ik heb , uit ruimtegebrek op het podium, een keer met alleen de amp, kabel en gitaar een hele avond moeten spelen. De nitrobird heeft een traploze regeling van HB naar singlecoil en dat maakt het mogelijk om een amp zo af te stellen dat hij net clean blijft om met indraaien van de HB een randje te zetten. Ook heb je daarnaast de mogelijkheid om naar een enkel element te switchen en zo een geluid van een strat/tele op de brug of hals te maken. Draai aan de knop en de HB komt er in. Dus van Gary Moore naar Mark Knopfler, bij wijze van spreken.
De body heeft klankkamers zodat het gewicht in normale proporties blijft en komt de klank meer dan ten goede.

Quadrifoglio
20 februari 2013, 10:13
Call me stupid maar wat denken jullie van een Ibanez RG, bij voorkeur een HSH versie? Heeft het bij mij altijd prima gedaan, in alle stijlen en smaken........ totdat ik overstapte op Paul Reed Smith

Napoje
20 februari 2013, 10:14
Allemaal een steinberger kopen, die past altijd wel ergens tussen.

Gearjunkie
20 februari 2013, 10:36
Strat: p90 in de hals, Strat element midden, Seymour Duncan JB In de brug, Fishman power bridge Piezo trem????

Kingfisher
20 februari 2013, 10:57
Met een klein budget: pak een S-S-H strat, hoeft zefs geen fender te zijn. Met een breder budget: ga voor de meest veelzijdige gitaar: een PRS P22.

Alternatieven voor deze laatste: een gemodde (coilsplit) Epiphine Les Paul Ultra (heeft ook een piezzo), of een PRS-clone van Fame (deze laatste zijn het huismerk van musicstore.com, worden artisanaal in Polen gemaakt en zijn best puike gitaartjes.

Dus óf iets met S-S-H configuratie, óf iets met coil split (2 humbuckers, 5-way switch)

Kingfisher
20 februari 2013, 10:59
Strat: p90 in de hals, Strat element midden, Seymour Duncan JB In de brug, Fishman power bridge Piezo trem????

Klinkt raar, maar daar was de strat inderdaad voor ontwikkeld, als een platform/plank waar alles op mogelijk is.

telecastermaster
20 februari 2013, 11:23
- Telecaster met humbucker in de nekpositie (Keith Richards)
- Yamaha SG
- Gibson L6S
- Spirit GT-Pro Deluxe (wel betere pickups inzetten)


http://i139.photobucket.com/albums/q318/stratman89/52tele.jpg


http://www.guitarjapan.com/guitarmonth/yamaha/image/SG2000_BL_L.jpg





http://www.ultimate-guitar.com/reviews/images/images_list_8_20855_36583_3.jpg




http://i153.photobucket.com/albums/s225/y78vd3/gibson_L6-S_maple_solid_body_al_-1.jpg

Rooker
20 februari 2013, 12:29
Gitaren van Vox?

Brum
20 februari 2013, 12:41
Een Seymour Duncan P-rails setje met triple shot elementringen in gitaar naar voorkeur.

Eric van Esch
20 februari 2013, 13:08
In between: Scoor een tweedehands Epiphone Sheraton, vervang de humbuckers voor Gibsons P94 en je het iets wat aardig in de richting komt van wat je zoekt.

1969
20 februari 2013, 14:09
Anders deze? http://www.guitarfail.com/way-too-many-pickups-switches/

Tupelo
20 februari 2013, 14:21
Godin LGT. Heb er zelf een en is echt precies het midden tussen een strat en een LP. De mijne gaat trouwens binnenkort de verkoop in dus mocht het je wat lijken...

Ik moest ook aan Godin denken bij het lezen van de openingspost door de topicstarter, al had ik een LGX in gedachte.
Maar... Godin is niet erg hot als merk en voldoet mogelijk niet aan voldoende vintage mojo.

Wel goede gitaren waarmee de geschommeld kan worden tussen strat & Lp sounds.

denis.hermans
20 februari 2013, 15:05
Hoewel je kennelijk niet erg pro prs bent :
Ik heb zelf een PRS MIRA en ben daar zelf erg tevreden over.
Het is mi. een erg veelzijdige gitaar oa. door de coil split die een variatie aan goed bruikbare klanken oplevert.

De gitaar is misschien een buitenbeentje in het prs gamma, iets minder "bling-bling" waardoor ze ook betaalbaarder is, zeker als je ze tweedhands zou kunnen vinden. Toch een zeer goede gitaar en naar mijn smaak ook mooie gitaar die er zelfs "vintage" uitziet.

Hieronder nog een link : http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?149620-Hngd-Prs-mira/page2&highlight=mira

Mvg,

Denis

arjanb01
20 februari 2013, 15:18
Misschien is dit wat voor je:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=168386

Ik zou er een dikke strik omheen laten doen en meenemen voor dat geld ! Topgitaar !

stikel
20 februari 2013, 15:20
Framus: een Diablo Custom Light SSH of een Renegade Pro met splitbare SD's (SH 1 neck, SH 4 bridge)



http://www.youtube.com/watch?v=C6juwfF7vP4


http://www.youtube.com/watch?v=eZMxnTZiJfQ

tidalwave_sideburns
20 februari 2013, 16:31
DeArmond M75-t (https://www.google.nl/search?q=dearmond+m75t&rlz=1C1CHFX_nlNL452NL452&aq=f&um=1&ie=UTF-8&hl=en&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=6OskUYaODKbB0gX_14CwDw&biw=1280&bih=887&sei=6uskUdf3A4aM0AXTh4DQDw)misschien?

Prachtige gitaren, goeie pickups, qua vorm lijkt het wat op een Les Paul, maar twangt meer, en er zit een digsby op.

Tabula Rasa
20 februari 2013, 16:40
Ik zou iedere willekeurige H/H of H/S/H gitaar met minimaal 3 potmeters aanraden. Je vervangt 1 potmeter voor een schakelaar en de humbuckers bedraad je om serie/split-paralel te schakelen. Dan kan je alle kanten uit:

Crosspostje


Eén laatste update omdat de rubriek `Pickups` toch eigenlijk wel een klein beetje de handigste plek voor de zoekfunctie is:

Het is gelukt. Het stelt geen reet voor. Iedere halve zool met een soldeerbout zou het moeten kunnen.

het grote voordeel is dat je een humbucker met 2 draden relatief simpel kan ombouwen naar eentje met 4 draden zodat splitten van het element mogelijk is. Ook zou je ineens kunnen schakelen tussen serie en parallel.

Hier een fimpje met het geluid, eerst brugelement (parallel, dan gesplit, dan in serie), daarna halselement hetzelfde verhaal en daarna met een scheurgeluidje, steeds dezelfde volgorde van schakelen.


http://youtu.be/p7COZYkNuLs

Brum
20 februari 2013, 16:51
Dan zijn triple shot elementringen toch echt een stuk makkelijker.;)


https://www.youtube.com/watch?v=4E2L0Krgu6Y

In combinatie met een P-rails heb je al helemaal alle soorten elementgeluiden onder je vingers.


https://www.youtube.com/watch?v=l5siUKbXYd0

Tabula Rasa
20 februari 2013, 16:58
Prails heb ik in een gitaar zitten (mahonie body, esdoorn top, palissander hals en ebben toets). Kan niet zeggen waarom, maar ik ben er absoluut niet van gecharmeerd. Het is 3x net niet.

Brum
20 februari 2013, 17:03
Ik heb ze ook gehad en de eerlijkheid gebied te zeggen dat ze het voor mij ook niet echt waren, alleen was dat meer omdat ze voor mij teveel output hadden. De gitaar waarin ik ze had, die heeft van zichzelf al heel veel output en was dus teveel van het goeie. Maar misschien dat het voor de topicstarter wel een hit is, het zou maar zo een goeie match kunnen zijn met zijn gitaar.

Die triple shot elementringen lijkt me sowieso een goeie oplossing voor al die verschillende geluiden uit één gitaar, daar zal de topicstarter zeker geen buil aan vallen.:)

Ik heb de brug P-rails, plus triple shot elementring nog, bedenk ik mij. Mocht er interesse zijn: pm!

El_Mano
20 februari 2013, 17:25
Wohww wat een geweldige gitaren zie ik hier langs komen. Ik zoek het wel dichter bij huis. Ik gebruik op vakantie ( 3 maanden door zuid Europa waarin ik behoorlijk veel optreed op campings kleine bluesclubs o.a in Frankrijk Spanje en Portugal met een laptop en 1,2 gig aan backingtracks Ik speel dan over een microcube via de PA van de club of camping restaurant) de volgende gitaren. 1e een Jarock Dat is een Strat achtige gitaar met coilsplitters op beide HB's van de Ibanez fabriek uit de '70s of een Marauder waarin ik in de neck een vette HB heb zitten en in de brug een knappe Coil uit een strat. Beide voldoen in alle stijlen net even beter dan gemiddeld en dus heel veelzijdig zijn sterk en kunnen tegen een stootje als regen op een terras in een softbag drie maanden dag in dag uit tussen voor en achterbank van een landrover en gebruik in een voortent! Kortom zoek een bonk sterk hout met een coil en en een HB en niet te veel gevoelige schakelingen!

joh@ndederde
20 februari 2013, 23:15
De Vox SDC of SSC 55. Een gitaar met 2 elementen. Elk element is apart te schakelen als single coil, p-90 en humbucker.
http://www.dv247.com/assets/products/gallery/70775_g1.jpg

denis.hermans
22 februari 2013, 08:28
Ik las in het tijdschrift TOTAL GUITAR van deze maand net een review van de FRET-KING Black Label super-hybrid. Dit is een gitaar met een H-S-H pickupconfiguratie. De humbuckers kunnen ook nog ens geplit worden (coil-split). Bovendien heeft de gitaar zelfs een piezo pickup.
Gitaar ziet er zeer robuust uit en krijgt een goede beoordeling.

Hier nog link naar een andere review : http://www.iguitarmag.com/magazine-editions/iguitar-magazine-issue-8/reviews/fret-king-super-hybrid/

Prijs lijkt ook redelijk : £ 699 (prijs vermeld in total guitar)

Misschien is dit wel iets voor de topic starter.

RedBuell
22 februari 2013, 10:24
Een Ibanez Fireman, is echt een veelzijdig ding. Een vriend van mij doet professioneel studio werk (in combinatie met een 11rack) en doet er bijna alles mee.

Ik heb er ook een en vind het ook een erg veelzijdig ding, met de tone pot kan je geluid goed en bruikbaar beïnvloeden. Ik speel in een rock cover bandje over een 5150II en neem eigenlijk alleen deze gitaar nog mee naar repetities en kleine gigs. Enige nadeel is dat hij je genadeloos afstraft bij kleine foutjes en ik vind hem dankzij de dikke hals en 010 set best zwaar spelen.

Harry
22 februari 2013, 11:08
Zo, wat een waterval aan reacties!
Ik zie veel bruikbare tips, waarvoor dank. Ik lees het nog even een keer rustig door....

@Harry: piezo bedoel je denk ik?

precies, die bedoel ik, dank je!

Napoje
22 februari 2013, 11:28
mmm die co axe elementen (http://www.planetz.com/vox-coaxe-interview-with-vox-rd/) van die vox boven, dat klinkt wel interessant

joh@ndederde
25 februari 2013, 18:18
mmm die co axe elementen (http://www.planetz.com/vox-coaxe-interview-with-vox-rd/) van die vox boven, dat klinkt wel interessant

Vet artikel, weet ik weer wat meer over hoe mijn gitaar werkt :-D

Mitch
25 februari 2013, 21:45
mmm die co axe elementen (http://www.planetz.com/vox-coaxe-interview-with-vox-rd/) van die vox boven, dat klinkt wel interessant

Alles beter dan die SD triple shit, dat klinkt zo vintage als een EMG over een Engl. Maar ook bij deze poging is het een gevalletje net niet. Eigenlijk is het bij de meeste veelzijdige pogingen wel zo, er zit altijd veel compromis in. Of het nou in de gitaar zelf zit qua materialen of bouw, of in de elementen: er zijn maar weinig gitaren waar ik zoiets had van:goh, toch wel een eigen geluid, maar ook een mooi single coil én humbucker geluid. En dat was dan meestal tóch een PRS...

Veekeren
26 februari 2013, 15:57
Alles beter dan die SD triple shit, dat klinkt zo vintage als een EMG over een Engl. Maar ook bij deze poging is het een gevalletje net niet. Eigenlijk is het bij de meeste veelzijdige pogingen wel zo, er zit altijd veel compromis in. Of het nou in de gitaar zelf zit qua materialen of bouw, of in de elementen: er zijn maar weinig gitaren waar ik zoiets had van:goh, toch wel een eigen geluid, maar ook een mooi single coil én humbucker geluid. En dat was dan meestal tóch een PRS...

Ik heb een Vox HDC 77, prachtig ding, maar het verschil in standen van een element is voor mij inderdaad niet bepaald significant.

Braddie
26 februari 2013, 17:00
Misschien vloeken in de kerk: line6 variax?
Van wat ik heb gehoord klinkt dat heel kut :') bij Pinch Harmonics krijg je glitches, bij dingen als Flagoletten krijg je glitches. Denk maar niet te kunnen benden als je een sitar speelt of banjo óf 12 string, dan krijg je.. precies.. glitches.

Voor het geld van 1 Line-6 Variax heb je én een sitartje.. éen banjo éen 12 string, en waarschijnlijk ook nog een Les Paul/Strat/Tele/ES-335. (Moet je wel allemaal goedkoop spul halen, maar dat klinkt dan béter dan zo`n Variax.

Napoje
26 februari 2013, 17:22
wtf zijn "glitches"?

Braddie
26 februari 2013, 18:26
wtf zijn "glitches"?

Artifacts.
Ehm, stel.. op een sitar model van zo`n nieuwe Variax (JVT-59P) doe je een bend, dan hoor je hem niet mooi benden, dan hoor je hem in stapjes gaan..

Doe je op een 12 String model een flagolet, dan hoor je verschillende tonen door elkaar omdat de gitaar niet weet wat hij er mee moet doen (Gelukkig heeft de gitaar ook 2 gewone P90 elementen en klinkt die zéker niet beroerd)

grayfink
26 februari 2013, 18:32
Flauwekul. Ik heb een Variax, ding klinkt prima.

Ace 1.15.19
26 februari 2013, 18:44
Van wat ik heb gehoord
Hier ging het fout...

arcane
26 februari 2013, 18:48
@ Braddie. Ik heb vaker gitaristen gehoord/gezien die op een variax speelden, en de problemen die je noemt heb ik niet kunnen waarnemen.

grayfink
26 februari 2013, 18:56
Er zit een vage kern van waarheid is, palmmuten gaat inderdaad wat minder en als je niet op hoog volume speelt hoor je bij andere stemmingen zowel het normale acoustische geluid van de gitaar als de alternatieve stemmingen via de speaker en dat klinkt raar en slecht.
Voor een bluesband en de topicstarter is het niks, maar afgelopen zaterdag was Najib Amhali op tv met zijn laatste show en zijn gitarist haalde veel en goede geluiden uit zijn variax, ook acoustisch en sitar bv. Voor die gelegenheid een ideaal instrument.

groovieguitarguus
26 februari 2013, 19:21
Er zit een vage kern van waarheid is, palmmuten gaat inderdaad wat minder en als je niet op hoog volume speelt hoor je bij andere stemmingen zowel het normale acoustische geluid van de gitaar als de alternatieve stemmingen via de speaker en dat klinkt raar en slecht.
Voor een bluesband en de topicstarter is het niks, maar afgelopen zaterdag was Najib Amhali op tv met zijn laatste show en zijn gitarist haalde veel ((( en goede ))) geluiden uit zijn variax, ook acoustisch en sitar bv. Voor die gelegenheid een ideaal instrument.

Dat soort sounds waren zeker gaaf... verder heel karakterloos...

groovieguitarguus
26 februari 2013, 19:25
Wat mijn allrounders zouden zijn...

Een H-S-H Strat met coilsplits... al tig keer genoemd...

B.v.:

http://3.bp.blogspot.com/_2oiltA7j0II/S921n78UL-I/AAAAAAAAADI/_5rWQc89w9Y/s1600/A_PeterTiehuis.jpg


Of een MM Silhouette...

Of gewoon een andere H-S-H strat...

Guthrie Govan geeft hier ook nog wel een leuke uitleg... http://www.youtube.com/watch?v=RTEOF84w-f8

Braddie
26 februari 2013, 19:30
@ Braddie. Ik heb vaker gitaristen gehoord/gezien die op een variax speelden, en de problemen die je noemt heb ik niet kunnen waarnemen.

http://www.youtube.com/watch?v=Dc_sR7V7biE
14:05 Luister maar..

grayfink
26 februari 2013, 19:37
O, nou dan zal ik de mijne maar verkopen.

arcane
26 februari 2013, 19:49
http://www.youtube.com/watch?v=Dc_sR7V7biE
14:05 Luister maar..

Jep, ik hoor het. Ja dat zijn van die dingen die mij ook wel zouden storen. Ik heb dat soort dingen ook wel eens bij modeling amps gehoord, de processor kan het dan niet helemaal goed verwerken ofzo.

Braddie
26 februari 2013, 20:12
Jep, ik hoor het. Ja dat zijn van die dingen die mij ook wel zouden storen. Ik heb dat soort dingen ook wel eens bij modeling amps gehoord, de processor kan het dan niet helemaal goed verwerken ofzo.

Bij modeling amps?.. daar heb ik het eigenlijk amper nog gehoort. Alleen mijn Line 6 pod die héél veel moeite heeft met pitchshift en meer dan 2 noten tegelijkertijd.

Vind het éigenlijk absurd, je betaald wat 1500-2000 euro voor zo`n gitaar dan mag het wel iéts fatsoenlijker in elkaar zitten. Zeker in die, daar zit zogenaamd een Dualcore chip in :')