PDA

View Full Version : De GitaarBouwersMeeting 2013 op 26 oktober



superfly
19 februari 2013, 20:14
De lokatie in Barneveld is weer geboekt. We starten weer met de organisatie van het programma.
Suggesties en ideeën zijn van harte welkom.

Leon Gert en Wim.
http://www.gitaarbouwersmeeting.org/2012/Startpagina_files/postertje.jpg

Thiez
19 februari 2013, 20:31
Ik ga dit jaar wederom proberen om te komen. Al twee jaar willen gaan en op laatste moment er toch niet van gekomen. Dus 3 maal is scheepsrecht.

Hedge
19 februari 2013, 20:41
Ik ben weer van de partij.:B

Hoop dat we er weer een leuke, gezellige en leerzame dag van kunnen maken. Ben erg benieuwd naar jullie ideeen voor een goed programma.

Cocobolo
19 februari 2013, 20:44
Vanzelfsprekend : ik kom zeker ! Zal even nadenken over programma-suggesties

Martin_
19 februari 2013, 20:52
Ik kijk er naar uit en hoop mijn Strat klaar te hebben. Zou wel mooi zijn als er meer ruimte beschikbaar is voor de expositie van de zelfbouwgitaren. Ik weet niet of er boven nog een lokaal is of dat er op een andere manier meer ruimte is te organiseren?

Tabula Rasa
19 februari 2013, 21:08
Ook deze keer wil ik niet missen. Neem een nieuwe strat mee die tegen die tijd af moet zijn en misschien lukt het me ook nog een tele te bouwen vaan een mooi blokkie olijfessen met dank aan dhr Cocobolo.

gerte1991
19 februari 2013, 21:09
Ik ben natuurlijk geen expert bouwer, maar neem aan dat ik ook wel welkom ben met mijn 2 bouwkit gitaren haha!

Ben er nog nooit geweest, wel goede dingen gehoord, dus misschien wel leuk om zelf ook eens te komen toch?

Elvee
19 februari 2013, 21:11
Ik ben vorig jaar voor de eerste keer geweest, het was er gezellig en leerzaam en ben zeker van plan om er weer naar toe te gaan.

Tabula Rasa
19 februari 2013, 21:31
Er zijn er altijd een aantal met bouwpakketen. Maakt toch niets uit?

barno
19 februari 2013, 21:50
ha tof.
hulde aan de organisators !

stijnkenens
19 februari 2013, 22:47
Check !
Dit keer met afgewerkte multiscale selmer en hopelijk een mal en meer van de harp gitaar ...



s.

grizzly
20 februari 2013, 18:08
Uiteraard van de partij. :+))

Napoje
20 februari 2013, 19:46
Check me in! Hopelijk met 2 gitaren.

superfly
21 februari 2013, 11:29
Leuk die enthousiaste reacties! Als jullie hier foto's van je zelfbouwers posten kan ik de website en facebook er mee opleuken. (Een akoord voor hergebruik van foto's in bestaande topics is ook OK natuurlijk)
Wim

RS-Rik
22 februari 2013, 00:10
Het was de vorige keer hartstikke leuk. Mindere ouwe lullen factor dan ik in eerste instantie dacht :D

Die workshops deden het ook goed, vooral Fred Dons.

hassent
26 februari 2013, 21:19
Count me in! :) Altijd weer heel gezellig!

patrick0108
26 februari 2013, 21:48
staat genoteerd.... en ben benieuwd;)

Gitaarbouwer
28 februari 2013, 21:21
Ook bij mij staat het in de agenda. Echt top dat jullie wederom de motivatie hebben weten te vinden om een editie van de DGBM te organiseren. Petje af hoor!

musicmannetje
2 maart 2013, 09:26
Hmmm.. dat gaat me weer geld kosten, vrees ik.. Kan ik alvast gaan sparen :-)

rickkoorman
2 maart 2013, 17:03
Ik kom zeker even kijken. Weet nog niet of ik me ook ga aanmelden als houtleverancier. Heb al vele verzoeken gehad dus misschien toch dit jaar maar eens een bus volgooien.....

danielw
2 maart 2013, 19:03
ik heb het ook al weer in de agenda staan! ik hoop, ga dr van uit , dat mijn gitaar ook klaar is dan. heb er nu al zin in!

dickdekrijger
5 maart 2013, 13:20
top, leuk!

Javaca
1 april 2013, 22:11
Uiteraard weer van de partij!

Javaca
9 april 2013, 20:56
Ah...mijn bericht over het slechte hout van Rick is weggehaald, de waarheid mag niet gezegd worden blijkbaar....!!!!

De waarheid mag zeker gezegd worden, maar dit topic (over de organisatie van de meeting) lijkt me niet de plaats voor deze discussie. Het lijkt me een probleem tussen jou en Rick, waar de rest van het forum weinig mee te maken heeft.

Sowieso kun je op de meeting het hout wat je wel of niet wil kopen ter plekke checken.

shortythegreat
9 april 2013, 21:45
ik kom dit jaar ook terug af, het was vorig jaar véél te leuk!

Harry
10 april 2013, 11:33
misschien moet ik ook maar weer eens gaan, gewoon omdat het leuk is om naar gitaren te kijken. Ben ooit naar de eerste meeting geweest in Utrecht, met een vriend die de 2e prijs won met zijn zelfgebouwde gitaar.
En anders is misschien mijn wijnkistenslidegitaar af tegen die tijd, al zal ik daar geen hoge ogen mee gooien.

Hedge
18 april 2013, 23:09
Gezellige vergadering gehad vanavond, vol goede ideeen. Binnenkort hopelijk meer over het programma.

Robby57
2 mei 2013, 22:10
Vorig jaar ben ik ook geweest om rond te kijken, helemaal super.
Dit jaar wil ik ook weer van de partij, maar wil graag zelf ook een eigenbouw project meenemen.

Mdcsusa
3 mei 2013, 06:22
Ik heb me vermaakt vorig jaar. Hoop er dit jaar bij te zijn met 2 gitaren.

pim raaijmakers
3 mei 2013, 07:25
Dit jaar zal de eerste keer zijn dat ik erbij ben. Ik verheug mij er nu al op.Ik ga er van uit dat mijn laatste zelfbouw dan klaar is en die zal ik dan ook meenemen.

Ike57
12 mei 2013, 00:40
Het evenement waarvoor alles opzij wordt gezet. Het staat weer met hoofdletters in de agenda.
Ik zal er zijn!

Robby57
13 mei 2013, 18:11
De vorige keer ben ik ook geweest en vond het helemaal super !!
Allen jammer dat ik te laat was voor de werkshop nieuwe fretten aanbrengen.
Voor de aankomende meeting wil ik graag mijn oude Egmond Jazz aanbieden voor wat fretwerk (als er enkele frets voorgedaan zijn kan ik de rest zelf wel. (een stuk fret draad heb ik al).

Mattia
13 mei 2013, 22:00
Deze keer ga ik wat meenemen. Moet gewoon! Misschien meredere 'wats'.

Javaca
14 mei 2013, 10:06
Meerdere wats? Ga je nu ook al versterkers bouwen?

Mattia
14 mei 2013, 10:28
Meerdere wats? Ga je nu ook al versterkers bouwen?

Nouja, ik heb een Vox-achtige 15 watt kit liggen, maar denk niet dat die in october al klaar is.....

Gitaarbouwer
14 mei 2013, 21:34
Hey Mattia, volgens mij heb ik hier nog een videotape liggen met jouw frees-demo-performance tijdens de eerste DGBM in 2006: een gitaarbody frezen (live on stage!!!), met de nodige herrie en spaanders van dien:-) Iets voor op YouTube misschien?

Tabula Rasa
15 mei 2013, 22:12
Meerdere wats? Ga je nu ook al versterkers bouwen?

Oh, daar kan ik ook nog wel het een en ander an meebrengen.


Hey Mattia, volgens mij heb ik hier nog een videotape liggen met jouw frees-demo-performance tijdens de eerste DGBM in 2006: een gitaarbody frezen (live on stage!!!), met de nodige herrie en spaanders van dien:-) Iets voor op YouTube misschien?

Wist je dat die telebody ook aanwezig was op de DGBM van 2013?


Staat het programma al vast? Is er misschien animo voor een praatje over een ander tak van bouwen/slopen/verouderen/reliccen? Gewoon wat tips, trucs, do's en zeker ook DON'TS.

Cocobolo
15 mei 2013, 22:31
Oh, daar kan ik ook nog wel het een en ander an meebrengen.



Wist je dat die telebody ook aanwezig was op de DGBM van 2013?


Staat het programma al vast? Is er misschien animo voor een praatje over een ander tak van bouwen/slopen/verouderen/reliccen? Gewoon wat tips, trucs, do's en zeker ook DON'TS.

Ik zou dat zeker erg leuk vinden! :cheerup:

Javaca
16 mei 2013, 09:44
+1 voor een talk van Joris!

Is er misschien animo om de lezingen sowieso op te nemen en online te zetten? Ik kijk zelf graag naar platforms als www.ted.com (http://www.ted.com) en vind het handig om dingen nog eens terug te kunnen kijken. Ook bereik je er een breder publiek mee. (Zo hoop ik dat het CMB de Ken Parker lectures ook nog eens online zet).

Afgelopen jaar heb ik een paar lezingen gefilmd met m'n Ipodje (Hilko's verhaal en hoe Stijn z'n gevoeg deed), maar de beeld en geluidskwaliteit is niet echt geschikt om online te zetten.

Tabula Rasa
21 mei 2013, 21:02
+1 voor een talk van Joris!




Net een mailtje gehad dat ik mijn huiswerk kan gaan voorbereiden. Heb er zoooooo´n zin in! :cheerup:

superfly
27 mei 2013, 21:42
De nieuwbrief van de gitaarbouwersmeeting voor mei is uit!
Wie geen abo heeft kan m op onderstaande link bekijken
http://eepurl.com/z2Ygz

Grtz Gert, Leon en Wim

superfly
1 juni 2013, 09:35
De tekst van de nieuwsbrief maar even ge-cut and paste


** Sprekers dit jaar.
Teye
De in Austin, Texas woonachtige en werkzame Groningse gitaarbouwer Teye zal via een geprojecteerde video verbinding een presentatie geven en (bijna alle) vragen beantwoorden.
Teye maakt zeer bijzondere instrumenten, die internationaal hoog staan aangeschreven. Hij kreeg zelfs een compliment van Les Paul, die vond dat de gitaren van Teye dicht in de buurt kwamen van wat hij zelf deed.


Kurt Plasschaert
Zal een workshop geven over het maken van een solera. Een solera is een bouwmal die traditioneel voor klassieke (spaanse) gitaren gebruikt wordt. Maar kan ook heel goed voor de bouw van een steelstring gebruikt worden.


Joris Kriesel
Hij zal voorbeelden, tips en valkuilen meegeven bij het verouderen, reliccen van gitaren. Denk bij verouderen niet alleen aan relic gitaren maar ook aan het uiterlijk passend maken bij reparaties etc




** Muzikanten dit jaar


Arnaldo Lopez
Vorig jaar kon zijn optreden door omstandigheden niet door gaan maar dit jaar komt hij zeker!
Arnaldo is regelmatig de ‘support-act’ voor Tommy Emmanuel geweest. Tommy noemt Arnaldo wel ‘The Melodyman’ vanwege de melodieuze nummers die Arnaldo Componeert. Arnaldo heeft (net als Tommy) een uitgesproken persoonlijkheid die wordt weerspiegeld in zijn muziek. Gevoelige, emotionele nummers worden afgewisseld door vrolijke, aparte nummers met soms een beetje gekkigheid!


Max Roest
Zijn muziek wordt beïnvloed door fingerstyle gitaristen zoals Andy McKee, Don Ross, Craig d'andrea, Antoine Dufour en Preston Reed. Veel van de technieken van deze grote kunstenaars zijn te vinden in zijn nummers.
Max zijn debuutalbum Tonewood kwam uit op 31 maart 2012. Het album bestaat uit nummers die de verschillende karakters van de akoestische gitaar tot uiting brengen.
Max bespeeld een bijzondere Greenfield gitaar met fanned frets.


EN..................
Natuurlijk weer het vertrouwde programma:
* Een beurs met materialen, gereedschappen onderdelen en instrumenten.
* Een expositie van zelfbouw instrumenten. Neem je zelfgebouwde instrument mee. Deelname is kosteloos en er zijn fraaie prijzen te winnen.
* Lezingen en workshops over gitaarbouw.
* Optredens van diverse muzikanten.

ernieman
4 juni 2013, 05:07
Hela, Is het mogelijk om die videoverbinding ook "online" te volgen? Lijkt me wel leuk om er toch een beetje bij te zijn vanuit Australia...

barno
4 juni 2013, 11:26
Hela, Is het mogelijk om die videoverbinding ook "online" te volgen? Lijkt me wel leuk om er toch een beetje bij te zijn vanuit Australia...

is in Australie wonen nu ook al een excuus om niet af te komen ? ppppffff

superfly
4 juni 2013, 18:18
Hela, Is het mogelijk om die videoverbinding ook "online" te volgen? Lijkt me wel leuk om er toch een beetje bij te zijn vanuit Australia...

Hoi EJ, gaan we naar kijken. Ik denk dat er wel opties zijn.
Wim

barno
4 juni 2013, 19:11
Hoi EJ, gaan we naar kijken. Ik denk dat er wel opties zijn.
Wim
wim, gewoon een tiental google glassjes kopen en uitdelen aan mij onder andere :)

superfly
4 juli 2013, 20:42
Om te voorkomen dat de ingang van de meeting niet gevonden wordt zetten we dit jaar deze banners bij de voordeur

http://www.gitaarbouwersmeeting.org/2013/banner.jpg

rickkoorman
21 juli 2013, 19:45
Gaaf, ik heb er nu al zin in !! De voorbereidingen zijn al begonnen....zagen,schaven !!! Tot dan!

oknarb180
6 augustus 2013, 01:58
Zodra de datum bekend was, heb ik het al in m'n agenda gezet.
Ik ben weer van de partij!
Ik hoop,dat ik dan m'n stat met scalloped neck af heb en m'n volgende project in aanbouw zal ik meenemen.

Leuk programma!

Vr.gr.

Branko

gerte1991
6 augustus 2013, 20:06
ik ga zeker komen, (voor het eerst dan)
ik zal ook mijn zelfgebouwde gitaar meenemen.
Ik heb een kopie gemaakt van steve vai (maar dan met gouden elementen)
Is ook uit een bouwpakket (dus stelt niet veel voor, maar wil toch laten zien dat ik ook wel bezig ben met de gitaren) ook is hij niet gepolijst, vond hem wel mooi hoe hij nu is whaha (heeft nu beetje matte kleur ipv glimmend)

DaanW
6 augustus 2013, 21:38
Ik hoop dat ik eindelijk eens langs kan komen. Tot nu toe kwam er telkens op het laatst wat tussen.
Zoals het er nu naar uit ziet ben ik rond de tijd van de meeting schandalig druk met bouwen (2 gitaren die af moeten voor half November), maar ik ga mn best doen langs te komen

Hedge
14 augustus 2013, 21:00
Win een workshop en bouw samen met Yuri Landman een Triochord.

Tijdens de gitaarbouwersmeeting 2013 zal Yuri Landman (muzikant en ontwerper van experimentele instrumenten) een workshop geven. We geven 12 bezoekers de mogelijkheid om samen met hem een Triochord te bouwen. De Triochord is een eenvoudig 3-snarig instrument met een element dat in ongeveer 2 tot 3 uur gebouwd kan worden.

Stichting De Gitaarbouwersmeeting geeft jou de unieke kans om deelname aan deze workshop te winnen. Stuur uiterlijk 10 oktober een korte motivatie waarom jij deze workshop wilt winnen aan workshop@gitaarbouwersmeeting.org en misschien ga jij na de meeting naar huis met je eigen handgebouwde instrument!

Na de bouw zal Yuri Landman een workshop geven waar alle bezoekers van de meeting bij aanwezig kunnen zijn om te laten zien welke oneindig experimentele mogelijkheden dit instrument heeft.

Winnaars krijgen de uitslag rond half oktober via de mail. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.

motorhan
16 augustus 2013, 13:00
Om te voorkomen dat de ingang van de meeting niet gevonden wordt zetten we dit jaar deze banners bij de voordeur

http://www.gitaarbouwersmeeting.org/2013/banner.jpg

Hallo,
Misschien heb ik het over het hoofd gezien maar waar staan die banners adres in Barneveld

met vr gr
Han

Ike57
16 augustus 2013, 13:03
Hallo,
Misschien heb ik het over het hoofd gezien maar waar staan die banners adres in Barneveld

met vr gr
Han

Je kunt het adres en de routebeschrijving hier vinden: http://www.gitaarbouwersmeeting.org/2013/Lokatie.html

gertgert
29 augustus 2013, 18:30
Op veler verzoek is er dit jaar op de meeting een aparte ruimte waar instrumenten uitgeprobeerd kunnen worden.
Zo kan je niet alleen je instrument laten zien, maar ook laten horen en bespelen.
Of elkaars instrumenten uitproberen, vergelijken, jammen… noem maar op.
Want uiteindelijk bouwen we ze daarvoor, niet om ze in de standaard te laten staan.
Voor de elektrische snarenbroeders: er is een Vox AC-15 aanwezig en een Vox T-25 basversterker.

superfly
31 augustus 2013, 14:47
http://www.gitaarbouwersmeeting.org/Yuri poster.jpg

Ibanez RuleZ
6 september 2013, 08:49
even met een slag om de arm, maar ik ben ook van plan te komen. Erg tof initiatief dit en heb nu ook het bouwvirus wel redelijk te pakken :-), dus ik doe graag nog wat inspiratie en ideetjes op.

H.

superfly
22 september 2013, 20:08
http://www.gitaarbouwersmeeting.org/poster-klein.jpg

stijnkenens
23 september 2013, 09:45
Super, de auto is reeds gereserveerd !!!


s.

superfly
23 september 2013, 20:11
Super, de auto is reeds gereserveerd !!!


s.
Met of zonder stop en start systeem ;-)

superfly
1 oktober 2013, 20:58
Kleine aanpassing van het programma; Kurt en Teye hebben van plaats gewisseld!

http://www.gitaarbouwersmeeting.org/2013/Programma_2013_files/poster dgbm 2013 v3.jpg

SwoopInDown
2 oktober 2013, 23:39
Ik ben jaren geleden eens begonnen aan de bouw van een gitaar (Charlotte kan het zich vast nog wel herinneren) maar door te veel hooi op de vork en de lat veel te hoog hebben gelegd ben ik toen al gestopt voor ik echt begonnen was. Nu heb ik de hobby weer opgepakt met een 'lang leve de lol en we zien wel wat het wordt' mentaliteit. En dat bevalt zeer goed. En daarom maar eens naar de meeting gaan om te kijken, luisteren, leren en ontmoeten.

Ike57
5 oktober 2013, 13:11
Dit wordt mijn bijdrage aan de meeting dit jaar:

http://www.atgp.nl/ouray/ouray79.jpg

meer hier: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?161073-Ouray-The-Continuing-Story&p=3023079&viewfull=1#post3023079

motorhan
6 oktober 2013, 10:46
Mooi stukje vakwerk.

Maar waarom heb je gekozen voor die afgeplatte kanten aan de onderkant en de rechter hoek. Het lijkt me dat het nog mooier is als die dezelfde ronding zou hebben als de rest.

Heb je ook een bouw verslag/foto's lijkt me interessant om te zien. en is het geluid wat je ervan verwacht/gehoopt had.

Met vr gr
Han

Ike57
6 oktober 2013, 11:30
Mooi stukje vakwerk.

Maar waarom heb je gekozen voor die afgeplatte kanten aan de onderkant en de rechter hoek. Het lijkt me dat het nog mooier is als die dezelfde ronding zou hebben als de rest.

Heb je ook een bouw verslag/foto's lijkt me interessant om te zien. en is het geluid wat je ervan verwacht/gehoopt had.

Met vr gr
Han

Dank!

Het model dat ik als voorbeeld heb gebruikt heeft ook van die afgeplatte kanten. Ik vind dat mooi, ook omdat het anders is dan de "standaard". De link naar het bouwverslag staat trouwens onder de foto hierboven :D

gertgert
15 oktober 2013, 20:57
post vooral meer foto's van de gitaren die jullie meenemen

Tabula Rasa
19 oktober 2013, 17:48
Naast de AC15 in de testruimte zorg ik voor een tweed-achtige versterker (op papier redelijk tweed-achtig, maar ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen). Er gaan twee bekende gitaren mee (de groene strat en de mahonie, palissander, ebben en maple tele) en een nieuwe, de lichtblauwe strat.

Tabula Rasa
19 oktober 2013, 17:49
Edit: "naast de AC15" klinkt als die van mij, maar dat is ie niet, een ander brengt die fantastische amp mee. Wou dat ik er zelf eentje had. :-(

DarknessAwaits
21 oktober 2013, 11:52
Ik ben ook van plan te komen, in principe heb ik mogelijk twee interessante items te laten zien: m'n recentste zelfbouw tele en een DIY Fender Princeton (head).

Hoe zit het met de beschikbare ruimte? Moeten hiervoor nog reservering worden gemaakt? Vorige keer stond het allemaal behoorlijk vol, ik vond het er niet 100% veilig uitzien met de bezoekers die tussen de rijen van zelfbouwgitaren moesten manoeuvreren.

Tabula Rasa
21 oktober 2013, 12:25
Op het podium 2 keer geleden vond ik het wat krap, maar de vorige keer naast de bar stond hbet toch allemaal behoorlijk veilig? Volgens mij is er. Nog nooit wat omgedonderd (wil niet zeggen dat dat onmogelijk is, maar toch...)

stijnkenens
21 oktober 2013, 13:11
Het is al goed, ik zal er dit jaar maar 1 meebrengen ;) (had er vorig jaar 3 bij ...)

Dan is er plek voor anderen :D

Deze wordt gepolijst as we speak !


http://i475.photobucket.com/albums/rr111/stijnkenens/Selmer%20maccaferri%20manouche%20kopie/DSC02888_zps845cef0f.jpg (http://s475.photobucket.com/user/stijnkenens/media/Selmer%20maccaferri%20manouche%20kopie/DSC02888_zps845cef0f.jpg.html)




s.

Ike57
21 oktober 2013, 15:31
Er is een speciale plaats voor hangende gitaren Stijn :D

stijnkenens
21 oktober 2013, 16:12
Er is een speciale plaats voor hangende gitaren Stijn :D

Ha goed, want ik heb niet zo van die fancy gitaar standaardjes ter mijner beschikking ! ;)



s.

charlotte
21 oktober 2013, 22:07
Hoi Allemaal,

Ik hoop ook te kunnen komen met mijn laatste bouwsels,en neem dan ook de Steward McDonald polijstmachine ( voor info zie mijn site) mee,deze wil ik verkopen,en nog wat andere dingetjes.

Groetjes Charlotte :lp:

Hedge
21 oktober 2013, 22:45
Op het podium 2 keer geleden vond ik het wat krap, maar de vorige keer naast de bar stond hbet toch allemaal behoorlijk veilig? Volgens mij is er. Nog nooit wat omgedonderd (wil niet zeggen dat dat onmogelijk is, maar toch...)

Ook dit jaar is de tentoonstelling weer in de bar. Dus wederom heel veel ruimte om instrumenten tentoon te stellen. In de bar staat het allemaal idd een stukje ruimer dan op het podium.

grizzly
21 oktober 2013, 23:32
Hoi Allemaal,

Ik hoop ook te kunnen komen met mijn laatste bouwsels,en neem dan ook de Steward McDonald polijstmachine ( voor info zie mijn site) mee,deze wil ik verkopen,en nog wat andere dingetjes.

Groetjes Charlotte :lp:

Ohhhh nee he, stoppen? :(
De beste inlayster die ik ooit heb gezien.
Wordt ik sip van.

SwoopInDown
22 oktober 2013, 09:01
Hoi Allemaal,

Ik hoop ook te kunnen komen met mijn laatste bouwsels,en neem dan ook de Steward McDonald polijstmachine ( voor info zie mijn site) mee,deze wil ik verkopen,en nog wat andere dingetjes.

Groetjes Charlotte :lp:

Ben ik eindelijk weer begonnen met bouwen ga jij stoppen, dat is jammer :(

Hedge
22 oktober 2013, 10:34
Nog even goed om te noemen. De tentoonstelling is zuiver en alleen bedoeld om instrumenten tentoon te stellen. Mocht je spullen willen verkopen, dan heeft iedereen de kans om een tafeltje te huren op de beurs. We moeten hier helaas streng op zijn om "oneerlijke" concurrentie te voorkomen.

charlotte
22 oktober 2013, 18:02
Hallo Luitjes,
Jazeker,ik ga stoppen.
Na de tweede Manowar gitaar heb ik nog 2 Lp's te gaan voor mezelf,beide zijn al in ruwbouw gereed,zal echter niet snel gaan ivm andere bezigheden.
Één van de twee krijgt nog een mooie inleg,andere weet ik nog niet.
Ga van beide nog wel een draadje maken hier,als het zover is.

Hedge,heb je een mailtje gestuurd.
Het ging maar om 2 items,polijstmachine is al weg,dus blijft er 1 over :-)

Mvg Charlotte.

gertgert
24 oktober 2013, 18:46
Het aftellen is begonnen! Wim, Leon en ik gaan vanavond met de laatste voorbereidingen aan de slag. We hopen jullie allemaal te ontmoeten aanstaande zaterdag. Nog even een praktische noot: een deel van de straat voor de veluwehal is opgebroken. De veluwehal is nog prima te bereiken, maar let even op de borden ter plaatse.

Menk
24 oktober 2013, 21:45
Een ingewikkeld weekend, maar het ziet er naar uit dat ik kom met dit ding.

http://i1265.photobucket.com/albums/jj507/klaasvanhee/gitaarbouw/DSC02474_zps48490c80.jpg (http://s1265.photobucket.com/user/klaasvanhee/media/gitaarbouw/DSC02474_zps48490c80.jpg.html)

Een elegante koffer zal niet evident zijn.
We zien wel.

K

DaanW
24 oktober 2013, 22:11
Ik ben er zo goed als zeker niet bij. Ik moet voor zondag 2 gitaren lakklaar geschuurd hebben (het is zelfs nog erger: 1 gitaar is nog niet eens af... moet ook nog even gebeuren)

superfly
25 oktober 2013, 10:47
Ik ben er zo goed als zeker niet bij. Ik moet voor zondag 2 gitaren lakklaar geschuurd hebben (het is zelfs nog erger: 1 gitaar is nog niet eens af... moet ook nog even gebeuren)

Zullen we een demo laklaar schuren improviseren? Twee vliegen in een klap ;-)

stijnkenens
25 oktober 2013, 10:52
Zullen we een demo laklaar schuren improviseren? Twee vliegen in een klap ;-)

:seriousf::seriousf:


Mijn multiscale selmer is klaar, nog een beetje finetunen en de moustaches plakken.
Hoewel Menk z'n double neck wel een plek zal inpalmen, is er nog plek voor 2 man in de auto.
Vertrek 8.45 aan Berchem Station !


s.

Cocobolo
25 oktober 2013, 11:39
ik zit zoveel op facebook tegenwoordig, dat ik hier op gitaarnet telkens wil klikken op "Vind ik leuk!" :D Maar ik VIND dit leuk! :)

Menk
25 oktober 2013, 12:23
Zullen we een demo laklaar schuren improviseren? Twee vliegen in een klap ;-)

En daarna nog rap een demotje fretlevelling/crowning. :soinnocent:

Nee serieus, is een paar werkbanken voor finetuning ter plaatse geen idee voor volgend jaar? De ideale plek om 'de beste stuurlui staan aan wal' te spelen.

K

stijnkenens
25 oktober 2013, 12:55
Ja, een soort repair café lijkt wel leuk.
Zet er wel bij dat het enkel voor instrumenten is, anders komen ze met koffiezetters en strijkijzers af (ik spreek uit ondervinding !!!)



s.

Tabula Rasa
25 oktober 2013, 13:36
Da's een leuke voor volgend jaar. Paar tafels voor wat kleine klusjes.

Ike57
25 oktober 2013, 14:28
Nee serieus, is een paar werkbanken voor finetuning ter plaatse geen idee voor volgend jaar? De ideale plek om 'de beste stuurlui staan aan wal' te spelen.

K

Leuk idee. Like!

stijnkenens
25 oktober 2013, 14:31
Nog even vlug: Dit is de mijne voor dit jaar.

http://i475.photobucket.com/albums/rr111/stijnkenens/Selmer%20maccaferri%20manouche%20kopie/DSC02970_zpsa3ce13b6.jpg (http://s475.photobucket.com/user/stijnkenens/media/Selmer%20maccaferri%20manouche%20kopie/DSC02970_zpsa3ce13b6.jpg.html)


http://i475.photobucket.com/albums/rr111/stijnkenens/Selmer%20maccaferri%20manouche%20kopie/DSC02973_zps53dadd55.jpg (http://s475.photobucket.com/user/stijnkenens/media/Selmer%20maccaferri%20manouche%20kopie/DSC02973_zps53dadd55.jpg.html)


http://i475.photobucket.com/albums/rr111/stijnkenens/Selmer%20maccaferri%20manouche%20kopie/DSC02974_zpsdb4bacc7.jpg (http://s475.photobucket.com/user/stijnkenens/media/Selmer%20maccaferri%20manouche%20kopie/DSC02974_zpsdb4bacc7.jpg.html)


En nu terug aan het werk ...

s.

Ike57
25 oktober 2013, 15:06
Vóór morgen die brug nog wel even rechtzetten, Stijn! :seriousf:

stijnkenens
25 oktober 2013, 15:22
Vóór morgen die brug nog wel even rechtzetten, Stijn! :seriousf:

Raar maar waar, ze is perfect geïntoneerd ;)



s/

Cocobolo
25 oktober 2013, 15:27
en die fretjes zitten ook te los, ze zijn al aan het zakken :)

Rizz
25 oktober 2013, 15:37
:seriousf: Stelletje funnydresses..

Een plaatje Stijn, Ga 'm zaterdag bewonderen! Top!

stijnkenens
25 oktober 2013, 15:39
Ach van Cocobolo en Ike57 ben ik het gewend:
Op het forum de lollige hans uithangen en op facebook alleen maar kwijlen en complimentjes geven :D



s.

Ike57
25 oktober 2013, 17:06
Ach van Cocobolo en Ike57 ben ik het gewend:
Op het forum de lollige hans uithangen en op facebook alleen maar kwijlen en complimentjes geven :D



s.

:seriousf: :hide:

DarknessAwaits
25 oktober 2013, 17:22
Beetje last-minute, maar er schoot me ineens een idee te binnen:

Naamkaartjes, zodat de forumgasten weten wie wie is. Uiteraard herkent een select gezelschap elkaar al, maar voor de forumleden die niet weten hoe de rest eruit ziet kan het wel eens erg handig zijn.

Was daar al over nagedacht?

Tabula Rasa
25 oktober 2013, 17:55
Cool, dan neem ik die van Barno.

barno
25 oktober 2013, 18:03
ik kom dit jaar toch incognito, juist terug van de kapper, drastische verandering

stijnkenens
25 oktober 2013, 18:11
ik kom dit jaar toch incognito, juist terug van de kapper, drastische verandering

Haar laten implanteren?



s.

Ike57
25 oktober 2013, 18:25
Cool, dan neem ik die van Barno.

Dacht dat jij van plan was om onder het pseudoniem "CID" te komen?

barno
25 oktober 2013, 18:31
Haar laten implanteren?



s.

andere aftershave, qua geur ben ik onherkenbaar nu

Tabula Rasa
25 oktober 2013, 18:36
Dacht dat jij van plan was om onder het pseudoniem "CID" te komen?

Tsja ik heb geoefend, er is een filmpje van, maar ik oefen even verder. Misschien volgend jaar.

Tabula Rasa
25 oktober 2013, 18:37
Haar laten implanteren?



s.

Volgens mij zijn alle bouwers daar kalend, of laat dat proces niet heel erg lang op zich wachten (uitzondering: Mattia)

superfly
25 oktober 2013, 19:46
Beetje last-minute, maar er schoot me ineens een idee te binnen:

Naamkaartjes, zodat de forumgasten weten wie wie is. Uiteraard herkent een select gezelschap elkaar al, maar voor de forumleden die niet weten hoe de rest eruit ziet kan het wel eens erg handig zijn.

Was daar al over nagedacht?


jazeker, ik geloof de meeting van 2011. Er lagen naamkaartjes bij de ingang, daar werd minimaal gebruik van gemaakt.

Rizz
25 oktober 2013, 19:49
Klopt, was toen voor het eerst, maar idd, het waren er maar een paar, waaronder ik.. :soinnocent: Vond het wel praktisch en natuurlijk voor het plectrum wat je erbij kreeg! :D

Tabula Rasa
25 oktober 2013, 19:49
Volgens mij waren er ook al naamkaartjes bij die 2 keer in Bunnik, en volgens mij zelfs in Utrecht bij de eerste keer.

grizzly
25 oktober 2013, 20:17
andere aftershave, qua geur ben ik onherkenbaar nu
Draag dan maar een rode anjer , , , ,
Want als ik na 14.00 nog steeds met dat pakketje alcohol rond sjouw, zuup ik het zelf :)

superfly
25 oktober 2013, 20:17
Hernieuwde poging ;-)
Er zal een rol breed afplakband (bekend van de bindingen) bij de kassa liggen met een viltstift.

DarknessAwaits
25 oktober 2013, 22:35
Klinkt goed!

Wat minder goed klinkt is m'n zelfbouw Princeton, na het wisselen van de reverb buis gaat 'ie niet meer aan maar eet wel zekeringen. Ergens een sluiting weten te maken blijkbaar, dus mag hij morgen helaas thuis blijven.

Rickenbender
25 oktober 2013, 23:24
Ook al is hij nog niet helemaal af, gaat ie toch mee.
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-YZHWJZLK.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-K3KDY7MN.jpg

Wordt hopelijk weer een leuke dag morgen, weet het wel zeker.:ok:

Ike57
25 oktober 2013, 23:28
Looking good Ben! Hij ziet er niet onaf uit. Ik hoor morgen wel wat er nog moet gebeuren.

Tot morgen!

Rizz
26 oktober 2013, 17:55
Topdag gehad! Lekker geslenterd, geluld, geluisterd en genoten.. Niet zo heel druk en dat vond ik wel prettig. Maar weer petje af voor de organisatie! :ok:

En Marco nog even gespekt, ik ben blij met m'n freestafelbladgevalding!

Tabula Rasa
26 oktober 2013, 19:59
Leuke dag gehad, paar nieuwe mensen ontmoed. Spulletjes en mallen voor en telecaster gekocht, mijn rug om zeep geholpen met het vertillen aan een versterker, bier, broodje kroket. Was weer onvergetelijk. Ohja... En er komt zo'n 12 snaar tapgeval aan in de toekomst.

barno
26 oktober 2013, 20:58
Vorig jaar vond ik het wat te druk, dit jaar weer veel volk maar net iets relaxter: was fijner, vond ik. Enkele mooie zelfbouwsels kunnen zien en bepotelen, waaronder Menk's fruitkistdubbelhalsbeauty mijn favoriet qua sound en looks en Stijn Kenens zijn Gipsy qua bespeelbaarheid: top. Ook Ike's Ouraycopie, Woml's acoustische en Rickenbacker's headless mojoding waren knap, en ik vergeet er nog. Verder weer wat bijgepraat met mijn buddy Oi en geen parkeerboete deze keer. Wel net als vorig jaar twee uur lang de lage zon in mijn voorruit op de terugweg.
Great job, as usual ondertussen, organisatoren!

haakman123
26 oktober 2013, 21:00
Was geweldig! Eerste jaar dat ik heen ben gegaan.
Had niks om mee te nemen(nog niks) maar vond het geweldig het allemaal te zien!

Martin_
26 oktober 2013, 22:38
Omdat ik 's middags nog andere dingen te doen had, ben ik niet zo lang geweest. Het was echter wel de moeite waard om te gaan vanwege de workshop van Joris en ook nog even mijn Strat op zijn versterker geprobeerd. Ik weet alleen niet meer op welk type de versterker was gebaseerd. :( In ieder geval geleerd dat mijn prioriteit bij de aanschaf van een andere versterker moet liggen.

Woml
26 oktober 2013, 23:45
Het was inderdaad niet te druk. Dat zal misschien wat minder opbrengen aan entree, maar ik vond het wel prima zo!

Ik heb weer wat voorraad ingeslagen voor mogelijke volgende projecten (ben alweer ernstig aan het nadenken over de volgorde van mijn verlanglijstje...) en het was vooral weer de jaarlijkse confronterende dag, waarop ik me realiseer dat ik me nog zo hard kan voornemen dat de volgende toch écht netter gaat worden, het komt er toch niet van :soinnocent:
Misschien moet ik me er maar bij neerleggen... Of ik moet het over een andere boeg gooien, en me wat meer in dat relic-gebeuren gaan verdiepen! Het stond me altijd tegen, maar het begint na vandaag toch wel intrigerend te klinken 8-)

En ergens vond ik het wel jammer dat de ludieke wedstrijd dit jaar geen enkele deelnemer had. Misschien was het idee van de keukengitaren toch net iets te ... eeh... raarrr... Ik heb er serieus over nagedacht, maar uiteindelijk besloten dat ik toch geen tijd en geld wilde steken in een maf apparaat waar ik nooit meer wat mee zal gaan doen. Ik heb er al een of twee die op het randje zitten, maar zo'n ding zou er ver overheen zijn gegaan.
Gisteravond nog een kleine poging gedaan, maar ik vond ze uiteindelijk te flauw om mee te nemen:

http://img703.imageshack.us/img703/9040/dbty.jpg

In ieder geval dank aan de organisatie, en ik verheug me alweer op volgend jaar! :ok:

Cocobolo
26 oktober 2013, 23:57
Ook ik heb vandaag enorm genoten : zo leuk om veel bekende gezichten te zien en ook veel onbekende gezichten waarbij dan blijkt dat het bekende forum-leden en/of facebookers zijn :) Ik heb een paar zeer mooie gitaren gezien, Nederland en België doen wat mij betreft enorm goed mee met de rest van de wereld : waar 2 kleine landjes groot in kunnen zijn !

Nu nog in een (vermoeide) roes, maar al weer vooruit kijkend naar volgend jaar! Organisatie was super, dank allen :)

EDIT
PS : is je wel eens opgevallen hoeveel blije en gelukkige gezichten op zo'n beurs te zien zijn? Je zou een prachtige fotorapportage kunnen maken met alleen maar glunderende en stralende mannen en vrouwen :)

aaronstonebeat
27 oktober 2013, 00:03
Ik heb een bijzonder genoeglijke dag beleefd; het compenseerde mijn afwezigheid op het forum de laatste tijd voor mij ruimschoots. Dank aan de organisatie en allen die er waren.

Ike57
27 oktober 2013, 00:24
Schitterende dag, ik heb me geen minuut verveeld!
Weer veel bijgepraat met mensen die ondertussen al als "goede ouwe bekenden" beschouwd kunnen worden

Barno heeft m'n gitaar nog even getest en die klonk zelfs goed over de versterker van Joris! :D

Volgend jaar weer! Dank aan de organisatie!

Rickenbender
27 oktober 2013, 00:26
Was inderdaad erg rustig, was goed te zien bij de zelfbouw gitaren. Vorig jaar was het om 10 uur al dringen, nu waren er nog tafels leeg. Crisis? Voordeel, meer tijd voor een praatje met forum leden.
Mijn gitaarleraar kwam nog langs en heeft nog even op m'n bouwsel of zoals Barno hem noemt "mojoding" gespeeld. Was weer prima georganiseer, op naar volgend jaar, waar het op de zelfbouw erg druk gaat worden met al die bouwsels die nu nog net niet klaar waren.;)

Tabula Rasa
27 oktober 2013, 07:31
Martin, de basis. Is een fender 5F1 (tweed champ), maar dan wel met heel veel aanpassingen.
Omdat ik 's middags nog andere dingen te doen had, ben ik niet zo lang geweest. Het was echter wel de moeite waard om te gaan vanwege de workshop van Joris en ook nog even mijn Strat op zijn versterker geprobeerd. Ik weet alleen niet meer op welk type de versterker was gebaseerd. :( In ieder geval geleerd dat mijn prioriteit bij de aanschaf van een andere versterker moet liggen.

Hedge
27 oktober 2013, 09:53
Wat mij betreft was het weer een mooie dag, ik vind het super dat de dag elke keer weer zo gezellig is. Misschien nog leuk om een rondje te doen moet je favoriete aankoop. Bij deze blijmaker. Ik heb in de koopjeshoek van Dieter een Bigsby B12 gevonden. De buis waar de snaren onderdoor lopen is mank. Bij het demonteren blijkt dat er een messingbus ontbreekt. Kijken of ik deze kan vinden of laten maken. De maten zijn bijzonder. Buitenmaat 9.65 mm en binnenmaat 4.7mm. En natuurlijk nog bedenken waar ik hem op ga zetten.

http://i473.photobucket.com/albums/rr99/misterguitarman/CIMG3508_zps25a1ac44.jpg (http://s473.photobucket.com/user/misterguitarman/media/CIMG3508_zps25a1ac44.jpg.html)

Rizz
27 oktober 2013, 10:07
Nou ja, 1 van deze jongens dus.. M'n enige aankoop, dus daarmee automatisch m'n favoriet! :D

http://i1324.photobucket.com/albums/u602/rizzi33/1381347_590234431012164_1067953960_n_zpsa31462f2.j pg (http://s1324.photobucket.com/user/rizzi33/media/1381347_590234431012164_1067953960_n_zpsa31462f2.j pg.html)

stijnkenens
27 oktober 2013, 10:11
Goh, favoriete aankoop ...
Ik heb 4 schuurpapier cirkels gekocht bij Templates&Jigs (nu kunnen we tenminste de bedrijfsnaam noemen :D)
En een setje rug en zijkanten van cypres voor een flamenco gitaar !
Vooral dat laatste gaat heel leuk zijn, eindelijk eens aan de flamenco beginnen !!!

Haja, en eindelijk Dieter van GF eens de hand kunnen schudden, al dat over en weer gemail met speciale vragen voor gitaarprojecten, nu kan ik er eindelijk een gezicht op plakken !


s.

gertgert
27 oktober 2013, 10:12
Ovankol gekocht bij de gitaarbouwwinkel, hardware bij GS en nog een mallensetje bij Marco. We kunnen er weer tegenaan.

Ike57
27 oktober 2013, 10:31
Geen grote aankoop: Een setje nutvijlen bij GS.

Het belangrijkste, voor mij, is het social network in real life :D

Nog een poos met Anno Galama zitten praten over gitaarbouw. Mooi om met hem van gedachten te kunnen wisselen.

Tabula Rasa
27 oktober 2013, 10:32
Meest favorite aankoop: setje telecastermallen van. Marco (templatesandjigs). Verder wat los spul, halspennen, een brugetje, toetsje, ferrules etc.

Hotpepper01
27 oktober 2013, 11:52
Ik ben nog aan het nadenken over gitaarbouw. Begin ik met een goedkoop zelfbouwpakket (zo eentje uit China) of met een leeggehaalde body/neck van een beter merk. Na gisteren op de beurs te hebben rondgekeken weet ik in ieder geval dat ik niet begin met een complete zelfbouw. Das ook een resultaat op zich. Was wel gezellig en leerzaam. Ik heb een boek gescoord.

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1398869_649660011731673_741719439_o.jpg

superfly
27 oktober 2013, 12:10
spalted maple, setje noten , redwood topje. En zo'n lollig mini gitaartje.

edit: Oh ja de foto's staan op de site
http://www.gitaarbouwersmeeting.org/2013/Fotos_2013.html
http://www.gitaarbouwersmeeting.org/aankoop2.jpg

Martin_
27 oktober 2013, 13:56
Martin, de basis. Is een fender 5F1 (tweed champ), maar dan wel met heel veel aanpassingen.
Thanks. Ik heb je topic ondertussen ook gevonden.

Misschien kan er volgend jaar een workshop versterker bouwen worden gegeven op de DGBM? Ik denk overigens dat ik daar niet een jaar op ga wachten.

gertgert
27 oktober 2013, 14:31
Thanks. Ik heb je topic ondertussen ook gevonden.

Misschien kan er volgend jaar een workshop versterker bouwen worden gegeven op de DGBM? Ik denk overigens dat ik daar niet een jaar op ga wachten.

dat lijkt mij ook wel wat. ik heb nog een half champ project in de schuur liggen, komt dat ook eens af.

da Liks
27 oktober 2013, 17:20
met een leeggehaalde body/neck van een beter merk.


is een goeie oefening..

Marcel2
29 oktober 2013, 09:33
Op de terugweg van een korte vakantie de camper toch maar even bij de Veluwehal geparkeerd en de meeting bezocht.
Zoals elke keer weer inspirerend.
En ondanks dat ik mezelf had beloofd geen hout te kopen (eerst maar eens de voorraad in gitaren omzetten) kon ik de verleiding niet weerstaan om dit maple topje te kopen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-W3NHD3EE.jpg

Ook meteen maar een paar trusss rods meegenomen.

grizzly
1 november 2013, 18:10
Ik struin al een jaar lang het internet af om iets goeds en betaalbaars te vinden als freestafel.
Deze kwam wel heel erg in de buurt, maar was met 575Euro ex verzendkosten toch wel ver boven redelijk budget.
http://www.toolman.co.uk/acatalog/PRS1040.jpg



Laat ik nou heel dicht bij huis, op onze eigen gitaarbouwers beurs, een wel heuuul erg mooi en bruikbaar ontwerp voor een freestafel vinden, en veeeel goeikoper. :seriousf:

http://grizz.smugmug.com/Guitars-en-wood/Shop-Tools/i-nrbwvHw/0/XL/CIMG3625-XL.jpg

Lijmtangen staan erop, om onder het blad een paar blokjes te lijmen zodat de tafel onbeweeglijk blijft liggen op het frame. Prachtig ontwerp en oer degelijk onderstel van zware ALU profielen, dat zelfs beter is dan het onderstel van de KREG (terwijl dit toch ook een merk van hoge kwaliteit is.
Nu nog een fence erop, machine eronder monteren en klaar is Grizz.

Thanks to Cocobolo.

Cocobolo
15 november 2013, 19:48
ik werd op de DGBM al vrij vroeg geïnterviewd door een journalist van een gitaartijdschrift, maar ik kan me niet meer bedenken welk....hij was een reportage aan het maken over de beurs, zou leuk zijn om te weten of er een artikel is geplaatst...iemand dat toevallig gezien?

superfly
16 november 2013, 09:47
ik werd op de DGBM al vrij vroeg geïnterviewd door een journalist van een gitaartijdschrift, maar ik kan me niet meer bedenken welk....hij was een reportage aan het maken over de beurs, zou leuk zijn om te weten of er een artikel is geplaatst...iemand dat toevallig gezien?
Ik denk dat dat gitarist geweest moet zijn. Die vroegen of ik nog een foto van je stand had (heb wel iets gestuurd geen idee of ze het gaan gebruiken) ik heb nog geen publicatie gezien, zal zo eens langs de kiosk lopen.
Wim

Cocobolo
16 november 2013, 10:02
Ze hebben zelfs een foto gemaakt, ik moest poseren met een setje mallen in de hand (dus die foto zal wel niet gebruikt worden, zo'n malle foto ! :D )

superfly
16 november 2013, 11:15
Zou ook gitaar plus geweest kunnen zijn, die hadden zelfs een standje....

Cocobolo
16 november 2013, 12:10
...ik had op de beurs een telecaster body bij me (aan voor en achterkant flamed maple "top" op een notenhouten body).
Ik kom net de slagplaat tegen die ik daarvoor had gemaakt met een humbucker routing...ik weet niet wie hem gekocht heeft (mijn neef heeft hem verkocht) maar als die persoon hier op gitaarnet zit en zich even kan melden, dan doe ik die slagplaat in een envelop !
http://i138.photobucket.com/albums/q263/arcadeoriginals/John%20Backlund%201500%20Neptoon/DSC_2296_zps8fae1596.jpg

Marcel2
16 november 2013, 16:01
ik werd op de DGBM al vrij vroeg geïnterviewd door een journalist van een gitaartijdschrift, maar ik kan me niet meer bedenken welk....hij was een reportage aan het maken over de beurs, zou leuk zijn om te weten of er een artikel is geplaatst...iemand dat toevallig gezien?

Dat was dus voor het blad Gitarist. Is hier vanmorgen door de brievenbus gegleden.

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-RHTNQJEM.jpg

gertgert
16 november 2013, 18:45
En er staat ook een artikel in de GitaarPlus.
Naar de kiosk allemaal!

rickkoorman
10 januari 2014, 13:28
Het is weer een paar maanden geleden dat de beurs was. Ik kijk er meer veel plezier op terug en zal er dit jaar dan ook weer te vinden zijn!!

Ike57
10 januari 2014, 19:51
Het is weer een paar maanden geleden dat de beurs was. Ik kijk er meer veel plezier op terug en zal er dit jaar dan ook weer te vinden zijn!!

Ik ook hoor Rick :grouphug:



:seriousf:

Tabula Rasa
10 januari 2014, 20:29
Het is weer een paar maanden geleden dat de beurs was. Ik kijk er meer veel plezier op terug en zal er dit jaar dan ook weer te vinden zijn!!

Maar dan wel zonder baard, sinds je met poppenhuizen speelt.

Ike57
10 januari 2014, 20:35
Maar dan wel zonder baard, sinds je met poppenhuizen speelt.

Poppenhuizen, elastiekjes, wat maakt het allemaal uit. Als je maar lol hebt :D