PDA

View Full Version : Nieuwe elektrische gitaar



T.Verhoeven
19 februari 2013, 19:55
Sinds een aantal weken ben ik op zoek naar een nieuwe elektrische gitaar. Mijn budget ligt zo rond de €500,-
In de gitaarwinkel heb ik al een aantal gitaren vastgepakt en heb ik uiteindelijk de selectie gemaakt tussen de volgende modellen:

ESP LTD 256
Gretsch G5435
Gretsch G5415
Dean Hardtail Select
Epiphone Tribute Plus

Qua prijs liggen ze allemaal dicht bij elkaar en naar mijn idee voelt het ook redelijk hetzelfde aan. Heeft iemand ervaring met één of meerdere van deze gitaren? Aangezien ik pas recentelijk ben begonnen met gitaarlessen heb ik nog geen voorkeur voor een bepaalde stijl, daarom kan ik die informatie nu helaas nog niet geven. De versterker heb ik al wel, dat is deze: http://www.amazon.co.uk/Soundking-AK20-RA-Guitar-Combo-2-channel/dp/B000UWZ2T2

kunk
19 februari 2013, 20:09
Als je niet veel onderscheid hebt tussen de gitaren voor wat betreft het gevoel zoek je toch de mooiste uit.

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom je juist deze versterker hebt uitgekozen?

T.Verhoeven
19 februari 2013, 20:20
Uiterlijk probeer ik zo min mogelijk naar te kijken, het gaat mij meer om de kwaliteit van de gitaar, de pick-ups en het hout. Ik wil namelijk gewoon in 1x een goede gitaar, zonder aparte onderdelen te moeten vervangen, dat kan later altijd nog.
En de versterker was niet helemaal een bewuste keuze, ik kreeg hem bij m'n eerste gitaar ;) En hij klinkt best netjes, dus ik wil eerst een nieuw gitaartje voordat ik de versterker vervang.

arnoldtims
19 februari 2013, 23:18
Kan je daar niet echt een advies over geven, als je niet kan aangeven wat je er mee zou willen spelen. ik zou dan wel voor een alround gitaar gaan met humbucker en single coil of splitbare humbucker, dan kan je er alle kanten mee op. In ieder geval is er volgens mij niet een van de merken die je hebt uitgezocht slecht.

Je zegt niet op het uiterlijk te letten maar het zijn toevallig wel mooie gitaren die je hebt uitgezocht. Die Gretsch G5435 ziet er in het zwart watertanden mooi uit
Maar een versterker van rond de 50 euro zal denk niet een van deze gitaren recht doen. Ik weet dat je geen andere versterker zoekt maar ik zou daar toch eens heel goed over na denken. Je zou dan ook eens 2de hands moeten kijken, als je daar geen problemen mee hebt.

Je kan namenlijk erg mooie dingen vinden 2de hands.
"Ik wil namelijk gewoon in 1x een goede gitaar, zonder aparte onderdelen te moeten vervangen, dat kan later altijd nog"
Dit willen veel maar maar de meeste gitaristen zijn nooit klaar met het zoeken naar hun sound. en zie je dus redelijk veel spullen snel weer op marktplaats of verschijnen

Bassa
19 februari 2013, 23:36
Zo'n gitaar komt inderdaad niet helemaal tot zijn recht op zo'n versterker. Er zijn ook genoeg gitaren rond de 300 die heel goed zijn, dan kan je de andere 200 uitgeven aan een andere versterker. Dat is mijn zegje, het is aan jou wat je ermee doet ;)

Hotpepper01
20 februari 2013, 07:53
Sja, goede raad is misschien wat je nu net niet wil horen.

Hele grote kans dat als je nu een gitaar van 500 koopt, dat als je over 1a2 jaar nog steeds speelt, je toch een andere wil. Ik zou die versterker - als je hem nu nog niet gekocht hebt - laten zitten. Neem een simpel, handzaam, gebruikt buizenbakkie (400) en een gebruikte instapgitaar. (100). Zoiets als een Epiphone LP Studio of een Squier Affinity Stratt. Op zo'n eenvoudige gitaar zul je amper geld verliezen als je er wil vanaf wil en je hebt zoveel meer aan een beetje betere buizenversterker. Die kun je altijd nog voor thuis blijven gebruiken.

T.Verhoeven
22 februari 2013, 20:57
Sja, goede raad is misschien wat je nu net niet wil horen.

Juist wel!
Een gitaar heb ik al, dus misschien is het inderdaad verstandiger om naar een betere versterker te kijken. Daarvoor heb ik van wel zo'n 300 euro over. Zelf zat ik te denken aan de Bugera V22 of de Blackstar HT1R, of is er voor die prijs wat beters te krijgen? Ik wil overigens wel graag alleen bij nieuwe spullen kijken. Tweedehands zal vast ook wel goed zijn, maar ik houd daar gewoon niet zo van.

TuningGamer
22 februari 2013, 22:22
Ik heb toevallig vandaag een LTD EC-256 geprobeerd, maar ik vond het helemaal niks. Bleef slecht in stemming, geen geweldige afwerking en ook in het geheel had de gitaar een goedkoop gevoel over zich, wat je toch niet wilt voor een gitaar in deze prijsklasse. Klank was niet slecht, maar kan veel beter, ook voor dit geld.