PDA

View Full Version : Marshall Haze 40 fx-loop probleem?



guitarguru
19 februari 2013, 12:31
Heeft iemand van jullie deze combo? Ik heb hem net een paar dagen binnen, was een demo model, voor weinig. Heb er gisteren mee gerepeteerd. Lekkere sounds, zowel clean (!), als vervormd. Classic Marshall sounds, lekker tilbaar toch groots geluid.

Ik heb de 4-button switch besteld voor nog meer veelzijdigheid (buiten kanalen en fx ook boost per kanaal te schakelen en reverb). Dan heb ik dus een soort 4-kanaals amp. Nu wil ik ook nog het overall volume controleren via mijn Ernie Ball volumepedaal, voor volumeboost voor solo's, en hier begint het rare.
Wanneer ik die in de fx-loop zet, gaat het prima totdat ik de onboard fx ga gebruiken, dan werkt het pedaal ineens niet meer, en blijft het volume gewoon maximaal staan. Eigenlijk gebeuren er 3 dingen: Onboard fx.
1. Delay - vplumepedaal dicht, dan alleen delay te horen zonder gitaargeluid.
2. Vibe - vooumepedaal dicht, dan gitaargeluid zonder effect tot volumepedaal open volledig effect hoorbaar. Werkt pedaal dus als fx mix.
3. Chorus - wat je ook doet, het volume blijft maximaal plus effect maximaal.

Trouwens ook de reverb doet raar. Bij terugschroeven van het volumepedaal hoor je ineens een heleboel galm.

Op allebei de kanalen hetzelfde euvel overigens.

Vrrrreemd!!

guitarguru
19 februari 2013, 13:06
Ach weet je, ik denk dat het een gevalletje zal zijn van de fx parallel aan gitaarsignaal, bij aanschakelen van onboard fx of zo? (wet/dry) Ik heb mijn volumepedaal nu gewoon rechtstreeks in de gitaarinput zitten, en dan heb ik geen probleem. Alleen regel ik nu in feite op het overdrivekanaal buiten het volume, ook de mate van vervorming. Best wel okay trouwens. Voor slagjes wat minder gain, en dan voor solo's meer volume en gain.

duckman
19 februari 2013, 19:24
Ik heb deze amp ook en ben er ook dik tevreden over. De FX loop gebruik ik niet, maar deze is serieel en instrument level.
Wat voor volume pedaal gebruik je? Volgens mij moet deze wel 25K zijn en dus niet 250K
Veel plezier met je amp!

guitarguru
19 februari 2013, 20:16
Die van mij is een 250K model.

Verrassend goede sounds uit deze versterker. Ik had iets meer gain willen hebben op het overdrive kanaal met de boost uit. Als ik de gain ver open draai en dan de boost aanzet, dan wordt het geluid wat modderig. Kan wel weer met een pedaaltje gaan werken, maar zoek juist naar mogelijkheden om gewoon rechtstreeks in te pluggen en alles te bestrijken van Beatles tot classic-rock.
Duckman, heb je ook de 4-button footswitch?

guitarguru
19 februari 2013, 20:36
Een volumepedaal voor je amp zetten is natuurlijk hetzelfde als je volumeknop op je gitaar gebruiken, dus dan maar geen volumepedaal. Weer een pedaal minder. Gewoon rechtstreeks inpluggen voorlopig. Maar hou mijn pedalenbak nog maar even intakt. Mocht het zo niet bevallen, dan gebruik ik de amp gewoon als clean platform. Headroom zat.