PDA

View Full Version : Mesa/Boogie Stiletto Deuce Head



JanCl
19 februari 2013, 12:06
Hey allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum.
Ik bezit sinds een paar jaar een Mesa/Boogie Stiletto Deuce Head met een Road King Cabinet.
Ik moet er wel bij vertellen dat ik die in USA heb gekocht en dat ze dus op 110 V draait (daarom heb ik zelf een transfo gebouwd om ze te doen draaien op 220 V).

Nu twijfel ik al een tijdje om de versterker weg te doen en een combo te kopen (Vox, of ..., ik ben er nog niet uit)... Enigzins met pijn in het hart, maar financiëel kan ik het me niet veroorloven de beide te kopen...
Ik heb geen nood meer aan een zware versterker als de Stiletto omdat we met de band haast nooit meer optreden en ik nu wat minder 'zware' muziek speel als vroeger.. daarom leek me de keuze voor een combo beter...

Ik vroeg me nu af wat ik voor die versterker kan vragen als ik ze te koop zet.. Of ik ook de cabinet verkoop, daar ben ik nog niet zeker van..

Graag eens jullie mening! :-)


Thanks!

J.

guhlenn
21 februari 2013, 09:09
De stilleto deuce eerste serie zie ik weleens voorbij komen voor 750-850. En dat is dan de 220V versie, ik zou voor een 110V model minder over hebben. Op zich opmerkelijk, ik heb me wel eens afgevraagd waarom ze zo goedkoop zijn in verhouding tot andere amps van Mesa.

Mr. Dynamite
21 februari 2013, 20:16
Heb zelf een deuce stage 2 gehad, deze uiteindelijk geruild met een andere amp.
110v schrikt misschien sommige kopers af, anderen weer niet. Ik zou hem op zo'n 900 zetten.
Kast zelf misschien erbij bieden, maar krijg je los misschien meer voor en verkoopt makkelijker.

Henri H
21 februari 2013, 21:01
Incl. cab zou ik inzetten op €1200,-.
Waarom je dan overstapt naar Vox snap ik niet, is toch wel een heel andere sound.

Ook ik snap niet zo goed waarom de Stiletto niet zo populair is, want ik vind 'm ook geweldig!

JanCl
22 februari 2013, 08:24
Mja, ik ben op zoek naar een nieuwe sound, daarom dat ik het overweeg mijn stiletto weg te doen...
Incl. de kast voor 1200 € vind ik wel zéér weinig, als je weet dat de road king kast alleen al nieuw +/- 1400 € kost...

Ik heb er al veel plezier aan beleeft, als blijkt dat ik ze toch niet kan verkopen naar waarde, dan denk ik dat hem toch maar ga houden... Ik zit gewoon een beetje vast momenteel qua sound... Ik heb het gevoel dat ik er maar geen deftige clean sound uit krijg om mee te starten... Heb heel wat pedaaltjes en zo om te experimenteren, maar ik geraak er maar niet uit... :-) Ik ben namelijk nogal streng voor mezelf en sound :-)

Alleszins bedankt voor jullie reacties, nu heb ik toch een idee..

Henri H
22 februari 2013, 18:31
Ik vind de tite en fat clean modes niet zo lekker, maar gebruik de crunch mode op kanaal 1 voor cleane sounds.
Als je de preamp/gain dan niet te hoog (tussen 9 en 12 uur) zet, heb je een gave clean sound, maar da's mijn mening.

Brum
23 februari 2013, 12:54
Ik weet niet of het bij deze versterker ook werkt, maar mijn ervaring is dat een beetje leuke NOS voorversterkerbuis op de plek voor je clean kanaal ook al veel doet. Dat kan echt veel verschil maken.

JanCl
28 februari 2013, 16:52
@ Henri H

Ik vind dat de chrunch mode van het clean kanaal vrij schreel klinkt... ik heb liever wat meer ondertoon, wat meer bassen... klinkt echt te schel naar mijn zin...

Henri H
28 februari 2013, 17:30
Huh? Schreel/dun?
Ik heb meer dan genoeg bas, zelfs met een Strat met single coils. Wellicht moet je dan 's op zoek naar een andere cab?
Ik gebruik een Marshall 1936 met G12-65's, die ik zelf 1/3 open back heb gemaakt.
Vooral als ik deze in een kleine ruimte en/of tegen een wand plaatst heb ik lekker veel laag.

JanCl
1 maart 2013, 08:14
Ik kijk eens uit naar een marshall cabinet, schijnt dat orange ook deftige cabs maakt.
De Road King cabinet die ik nu heb zou nochtans goed moeten zijn, is ook 1/3 open, 2x greenback en 2x celestion dark shadow...
En ik speel met een Duesenberg D 49'r met één P90 en één vintage humbucker... zou voldoende bas moeten geven lijkt me...

Henri H
1 maart 2013, 09:09
Ik moet wel zeggen dat ik de bass-eq-knop op het clean (crunch-mode) kanaal op 2 à 3 uur heb staan, dus je moet niet bang zijn er wat meer in te draaien.
Het lijkt me ook niet dat je te weinig bas zou hebben met die spullen, maar ik weet niet of die Dark Shadow speakers de ideale speakers zijn voor een Stiletto, en ook Greenbacks weet ik niet. De andere gitarist van onze coverband heeft ook een Mesa 4x12 1/3 open back met 4 x Dark Shadow speakers, en ik vind het niet denderend klinken met mijn Stiletto.

JanCl
1 maart 2013, 12:35
Ja ofwel is er iets serieus mis met mijn stiletto, ik weet het ook niet... Ik heb al geëxperimenteerd met andere lampen en zo, maar de perfecte sounds heb ik nog altijd niet gevonden.
Btw ik zet mijn bas volledig open op de meeste kanalen, en dan nog vind ik hem meestal dun en schreeuwerig klinken...

Henri H
1 maart 2013, 12:59
Dat herken ik totaal niet. De EQ v.d. Stiletto is erg goed naar mijn mening, en ik hoef in de meeste gevallen alleen wat extra bas toe te voegen, maar niet overmatig. De rest v.d. EQ (incl. Presence) staat rond 12 uur.

Hier een filmpje van mijn Stiletto met 1936: http://youtu.be/rQtdxB3Ikyk

Dat was in de periode dat ik hem nog maar een paar maanden had, en ik was toen net zo enthousiast als ik nu ben, hoewel ik net zo lief mijn Marshall JMP/JCM800 2204's gebruik.
Voor écht cleane sounds is de Stiletto geschikter dan de Marshalls.

Edit: ik had de gain toen wel iets hoger staan, omdat ik op zoek was naar een "randje", maar wel op clean crunch mode.

JanCl
1 maart 2013, 13:12
Super toch qua sound! Klonk de mijne maar zo... Ik snap er niet veel van... Is dit een Stiletto deuce stage I? Op 100W?

Henri H
1 maart 2013, 15:04
Ja, Deuce I op 100W met 1936 1/3 open back G12-65's.

heavy-metal-thunder
1 maart 2013, 19:13
Mja, ik ben op zoek naar een nieuwe sound, daarom dat ik het overweeg mijn stiletto weg te doen...
Incl. de kast voor 1200 € vind ik wel zéér weinig, als je weet dat de road king kast alleen al nieuw +/- 1400 € kost...

Ik heb er al veel plezier aan beleeft, als blijkt dat ik ze toch niet kan verkopen naar waarde, dan denk ik dat hem toch maar ga houden... Ik zit gewoon een beetje vast momenteel qua sound... Ik heb het gevoel dat ik er maar geen deftige clean sound uit krijg om mee te starten... Heb heel wat pedaaltjes en zo om te experimenteren, maar ik geraak er maar niet uit... :-) Ik ben namelijk nogal streng voor mezelf en sound :-)

Alleszins bedankt voor jullie reacties, nu heb ik toch een idee..


ik heb de Trident stage II, ik denk dat die vooral qua vermogen en op het 2de kanaal Fluid verschillen. Ik vind fat clean toch echt wel heel erg goed. hangt er natuurlijk af van wat je verlangt, maar met keuze uit tube en SS-rectifier, bold/spongy... kan je toch alle kanten uit.

http://www.youtube.com/watch?v=V986BVJUFFw

De Stiletto is niet zo populair omdat het niet die typische Mesa sound is, maar eerder Marshall (maar dan toch wel beter). Voor mij is het jammer dat hij maar 2 kanalen heeft.

Mr. Dynamite
1 maart 2013, 19:15
Ik herken er wel iets van, hij kan in vergelijking met wat anders wel redelijk 'schel/pinnig/fel/dun/nietheelvol' klinken.
Zeker als je dit vergelijkt met bijv het fat clean kanaal. Wat je ook kunt doen is wat alternatieve instellingen, meer bas kan ook door de bas te laten staan en hoog en mid iets weg te draaien. Kan me herinneren dat ik de presence vaak redelijk dicht had en dit wat compenseerde met treble die ik wat prettiger hoog vond geven.
In een band formatie ervaar ik dit dan juist weer als een plus, hij prikt er lekker doorheen. :ok:

heavy-metal-thunder
2 maart 2013, 18:20
Super toch qua sound! Klonk de mijne maar zo... Ik snap er niet veel van... Is dit een Stiletto deuce stage I? Op 100W?

dan is er toch echt wat mis met de jouwe, vrees ik. Welk cab gebruik je?

het clipje van Henri H vind ik zelfs nog behoorlijk scherp en dun. Maar dat heeft mijn Trident ook wel op crunch. Fat clean is gewoon dik en vol, toch voldoende punch en attack, tamelijk vergelijkbaar met clean van mn hook captain 6L6 (maar deze klinkt nog ietsje scherper, kan ook met de instelling te maken hebben). Jammer voor mij dat ze fluid v/h 2de kanaal niet gekopieerd hebben naar een 3de kanaal, dan was dit voor mij 1 der beste amps ever.

muziekschuur
2 maart 2013, 18:45
Vermoed een versleten buisje?

JanCl
4 maart 2013, 12:34
De buizen zijn in orde, al paar keer vervangen, moest het daar aan liggen zou ik verschil wel horen..
Ik moet wel zeggen dat ik de amp dit weekend eens op 4 ohm heb aangeschakeld op mijn cab terwijl ik vroeger altijd op 8 ohm schakelde, wat een verschil! Ligt dit nu aan mij of zou er iets mis zijn met mijn versterker waardoor hij op 8 ohm zo dun klinkt?

@heavy-metal-thunder: ik speel op een mesa road king cabinet (2x dark shadow + 2x greenback).. over het algemeen hoor je hele goeie commentaar over de stiletto in combinatie met greenbacks...

Mr. Dynamite
4 maart 2013, 16:01
@heavy-metal-thunder: ik speel op een mesa road king cabinet (2x dark shadow + 2x greenback).. over het algemeen hoor je hele goeie commentaar over de stiletto in combinatie met greenbacks...

Heb tot nu toe met elke versterker wel dat ie op andere ohm aansluitingen anders klinkt.

Btw, heb nog een keertje gm25s in een 1936 kast gehad. Amp op 50w (klinkt sowieso al minder) maar dat vond ik echt niet tof klinken.
V30s of g65s paste hem veel beter. Op een slanted 2x12 mesa kastje klonk het veel meer boomy en meer punch, maar wel een stuk minder direct en atack dan op de marshall kast.

JanCl
5 maart 2013, 10:31
Stel, ik wil toch een nieuwe amp aankopen om mijn stiletto aan te vullen.
Welke combo raden jullie dan aan?

Henri H
5 maart 2013, 10:35
Lonestar :)

JanCl
5 maart 2013, 10:43
Mja... ik heb wel een beetje mijn vertrouwen in mesa verloren... hoewel ik het nog steeds een goeie amp vind.. toch.. ik denk dat ik nu eens iets helemaal anders wil.. blackstar/vox/.. heb echt geen idee :-)

Btw, iemand die dit al eens gezien/getest/gehoord heeft: ampeg GVT52-112
ziet er veelbelovend uit...

heavy-metal-thunder
8 maart 2013, 15:16
Lonestar :)

neehh. Heb een 2*12 Lonestar gehad (die op 6L6). Het clean is niet beter dan de Stiletto (Trident stage II) en het 2de kanaal klinkt wel tof en vet, maar in een rockband vond ik het er toch niet goed door komen en had eigenlijk iets te weinig gain voor een strat met low output pick ups. Het 2de kanaal heb je wel snel een dikke, vette crunch (dat vind ik nogal dun op de de Stiletto), maar met wet draaien aan de knoppen kom je even ver met de Trident. De Lonestar vind ik meer een blues, bluesrock, countryrock versterker, de stiletto kan toch serieus rocken ook.

heavy-metal-thunder
8 maart 2013, 15:20
De buizen zijn in orde, al paar keer vervangen, moest het daar aan liggen zou ik verschil wel horen..
Ik moet wel zeggen dat ik de amp dit weekend eens op 4 ohm heb aangeschakeld op mijn cab terwijl ik vroeger altijd op 8 ohm schakelde, wat een verschil! Ligt dit nu aan mij of zou er iets mis zijn met mijn versterker waardoor hij op 8 ohm zo dun klinkt?

@heavy-metal-thunder: ik speel op een mesa road king cabinet (2x dark shadow + 2x greenback).. over het algemeen hoor je hele goeie commentaar over de stiletto in combinatie met greenbacks...



ik heb een oud marshall cab met Celestion M20 greenbacks, dat in combinatie met een vintage strat is niet wat ik persoonlijk graag hoor. Zit je echt in die oude rock/bluesrock sound. Onlangs kwam hier een kerel en met een 62 AVRI strat was hij wat SRV/Hendrix stuff aan het spelen en dat klonk wel erg lekker, maar dat is niet wat ik speel. Ik hoor hem liever met V30's? Maar dat is persoonlijke smaak.

JanCl
15 maart 2013, 12:04
Ondertussen heb ik het niet kunnen laten eens binnen te springen bij Keymusic dit weekend...
Paar amps getest Orange, Vox,... en heb uiteindelijk de Blackstar HT Stage 60 meegenomen naar huis. Niet per se als vervanger van mijn Stiletto maar eerder als bijkomende amp die misschien hier en daar voor andere functies kan ingezet worden..

Was verast door de mooie cleans, zelfs de standaard overdrives die dit beestje produceren zijn echt deftig.
Klinkt nog beter op mijn Road King cabinet. Mss kijk ik nog voor andere speakers in de combo zelf...
Nu nog beetje modden :-) Ik zal dit weekend eens kijken welk effect het geeft als ik de back er af haal (of deels).
De lampjes laat ik nog even zitten tot die aan vervanging toe zijn...

Nog tips/tricks??