PDA

View Full Version : Richwood gitaar winnen?



jesper84
19 februari 2013, 10:04
Hallo forumleden!

Ik wil jullie ff schaamteloos spammen met de volgende actie: WIN EEN RICHWOOD GITAAR.

Wat moet je doen?

1. 'Like' de officiële Richwood Facebook (https://www.facebook.com/Richwoodguitars) pagina
2. Deel de actie (https://www.facebook.com/notes/richwood/1000-likes-win-a-richwood-rd-50-guitar/481274468595543)
3. Win een Richwood gitaar

De eerste gitaar wordt weggeven bij 500 likes, 2e bij 1000 likes, 3e bij 1500 likes enzovoort.

Doe ermee wat je wilt.

Groeten,:zz:

Jesper

Hotpepper01
19 februari 2013, 14:36
Wachten natuurlijk. Hij staat nu pas op 758. Over drie jaar ga ik wel met een slaapzak, een thermoskan sterke koffie en een donut achter mn PC kruipen om die 1000e te zijn.... Not

arjanb01
19 februari 2013, 15:18
Richwood ?? Als ik brandhout wil hebben, ga ik wel naar het bos -:)

HaroldA
19 februari 2013, 15:37
Ik wordt op FB zelf al genoeg lastiggevallen met dit soort acties ... nu ook al op GN? :(

arcane
19 februari 2013, 15:38
Wat is er mis met een gratis richwood? Als het ding goed speelt is dat mooi meegenomen. Is het bagger, dan is het mooie wanddecoratie voor nop.

7ender
23 februari 2013, 15:11
zo'n "Richwood" is toch een gitaar van 1 knaak ? :dontgeti:


...misschien een aardig ding om 'm met een paar grote draadnagels ,..er dwars doorheen aan de muur te timmeren ,...als decoratieve muur-versiering in een jeugdhonk oid :soinnocent:

7ender
23 februari 2013, 15:19
of:..........

je kunt 'm ook aan flinters slaan , en dan van de zomer als aanmaak-houtjes voor de BBQ gebruiken :soinnocent:

beruk
23 februari 2013, 15:38
zo'n "Richwood" is toch een gitaar van 1 knaak ? :dontgeti:


Valt mee, twee knaken...:blast:
Wel leuke plaatjes:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/c79.0.403.403/p403x403/525049_10151434243448537_2105786055_n.jpg

Duhsjaak
25 februari 2013, 22:20
Hi
@Beruk
Niet alles is verloren met een goedkoop gitaartje. Mijn goedkoopste was de Wesley Freeport. Misschien dat je 'Huh???' roept?

Wesley was een Engelse heer die voor úber weing geld gitaren aanbood. De mijne, een soort Tele Thinline, maar met een gelijmde hals en twee (voor dat geld!!!) P90 pups koste GBP 109,00.

Ik kocht dat puur voor de lol en om te zien of dat speelbaar te krijgen was. Prima geluid (dus de verwachtte modificaties zijn niet uitgevoerd) en actie en zo (puur persoonlijke zaak) waren in circa 5 (!!!) minuten gedaan.

Het kladblok dat ik dacht te kopen? Staat heerlijk in het rack en iedere week speel ik er lekker op weg.

Een beetje aan de zware kant, dus in ieder geval niet topzwaar. En voor dat geld.

Misschien gaat zo'n Richmond of hoe heet dat spul je vreselijk verbazen. Er is een soort beroepseer in gelegen, in het mooi bespeelbaar maken van schijt en schijtgoedkope gitaren.

Superleuk! Over een paar jaar, wanneer ik weer geld heb, zal ik zeker een paar goede giteren kopen. Maar de lol van een gitaar van GBP 109,00 neemt niemand mij meer af. Laat maar komen die Richmond.

Lekker bespeelbaar maken en weggeven. Welke beginner zegt het iets of een linkshandige Mexicaan een schroefje in het stemmechaniek van een relelicte Gibby of Strat van E 8.500,00 heeft gedraaid.

Wij geven met een grijns E 2.500,00 uit aan lichtmetaal en elektrische verstelbare ventieldopjes van onze leasebak en voeren verhitte discussies over de vraag of je 5.000,00 uit moet geven aan de gitaar of a lifetime. Doe met je centjes wat je leuk vindt en waar thuis mee wordt inegstemd.
Daarover gaat het mij niet.

Hier gaat het alleen maar over de sport van een Richmond. En hoe hem lekker bespeelbaar te krijgen. Ik zeg: Dat kan. We're doing all weekend!!

Mijn 2 stuivers, want pennies zijn allang afgeschaft in rationeel NL. Leve de onlogische, maar avontuurlijke avonturen!!!
Vriendelijke groet, Gus

7ender
27 februari 2013, 20:40
......zit ook wel weer wat in ..... :satisfie:

jesper84
25 april 2013, 10:30
Jan de Witte (gitaris 3J's) demonstreert de Richwood A-60-VA

http://youtu.be/vq3qbcWmgqo

Mrmilksop
7 mei 2013, 21:28
Ik ben de gelukkig winnaar van de Richwood
En ondanks dat hier iedereen zegt dat het brandhout is moet ik jullie toch teleurstellen

Gitaar is netjes afgewerkt klinkt heel warm lekkere lage actie en speelt echt als een zonnetje
Naam zegt tegenwoordig niet meer zoveel vind ik .... Heb ook een greg bennett van 100 euro en zelfs dat ding speelt super (klinkt wel niet zo mooi is wat scheller maar toch)
Dus bij deze ik ben wel degelijk blij met mijn GEWONNEN gitaartje ;)

7ender
9 mei 2013, 15:46
...had ooit een basgitaartje van 't merk "Vester" ,....een imitatie-Jazz-Bass....,
...2e-hands , ..gekocht voor een drol . :)

De body was van hecht-hout ,...de elementen bestonden uit een slordig geknipt stukkie staalplaat , waarop met bisonkit gewoon magneetpooltjes op waren verlijmd , en daaromheen op een kartonnetje de wikkelingen .
(De zwarte plastic kapjes bedekten dit prutswerk voor het oog nog netjes :) )

De hals was helaas wat getordeerd , dus de aktie kon niet zo licht worden afgesteld , maar was nog wel redelijk bespeelbaar .

Het geluid was, tegen de verwachting in, geweldig goed !, ondanks dat 't een "peppie & kokkie basgitaartje" was qua constructie :crazyhappy:

Waar zit 'm 't goeie geluid van een (bas)gitaar nou in ? ,....wie 't weet mag 't zeggen :D