PDA

View Full Version : DDV songs



Misery Signals
19 februari 2013, 01:00
Ik ben een paar jaar geleden gestart met twee vrienden muziek te maken (DDV = Drie Dikke vrienden).
Drie songs gemaakt, ermee gestopt, songs weg.
Heb intussen terug zin gekregen in muziek. Ben deze drie songs aan het opnemen, hopelijk volgt er terug een creatief schrijfproces.

Song 1 is opgenomen en hieronder als link, song 2 en 3 volgen mss bij interesse nog hierna. Zang ontbreekt maar iemand die goed kan zingen en teksten schrijven mag zich altijd aanmelden. Neem ik thuis hier op met een Rode K2. kan zingen maar teksten zijn niet mijn ding. Drums worden wss nog vervangen door echt opgenomen.

Studio:
PC, Cubase 5 met wat plugins en EZ Drummer, KRK RP6, Roland Juno 60, Jet City Isocab met Jensen Falcon en SM57, amps Soldano SLO en Diezel Einstein, gitaar Ibanez Jet King 2 met JB split, bas Ibanez Roadstar 86 Japan.

https://dl.dropbox.com/u/17464639/Music/DDV1v2.wav

MS

Misery Signals
19 februari 2013, 01:05
Oh ja interface is een Presonus Firebox en Bas is ingespeeld met GTR3

MS

B~Rock
19 februari 2013, 09:50
Klinkt niet verkeerd. Beetje jaren 80 vibe door de synth (waar je trouwens wel een ietsje minder "plastic" soundje voor mag nemen ,misschien wat distortion erop en een geluid met iets meer sustain, of een wazig gitaargeluid). Goede vocals erbij en je hebt absoluut een lekker nummer. Goede variatie en opbouw ook.

Misery Signals
19 februari 2013, 11:51
Bedankt.

Mijn broer heeft die synths afgeleverd en wilde dat zo 80's, dus houden we er rekening mee he :)
En idd een echt goede zanger wil ik er wel eens op horen, dat is er nog nooit op gezet, ook niet indertijd.

MS

Duhsjaak
20 februari 2013, 04:32
Hi DDV
Als ik een beetje zanger zou zijn zou ik hier maar wat graag mee aan de slag gaan.
Ik zou het heel graag iets minder gecomprimeerd zien, maar dan heb ik de minpuntjes ook wel helemaal gehad.

Klinkt 'gitarig' genoeg om niet slap of te poppy (als in fabrieksmatig) te klinken.

Zoek een goeie zanger of een avontuurlijk ingesteld duo (mannetje/vrouwtje) die heerlijk tegen elkaar in zingen and you're set to go.

Succes. Vriendelijke groet, Gus