PDA

View Full Version : BOGNER ALCHEMIST-top KRAAKT en GEEN GELUID!!



dimarzio
18 februari 2013, 20:52
Hoi allen,

Ik ben eigenaar van een Bogner Alchemist head en cab.

Ik heb deze buizenversterker nu ongeveer 2 jaar geleden gekocht.
nu sinds een tijdje een maand ongeveer begon deze echter te kraken.
In het begin heel eventjes tussen het spelen door maar toch zeker wel heel storend hard.
het viel steeds weer weg en kwam weer eens terug.

Vandaag wou ik gaan spelen en tot mijn verbazing doet hij helemaal niets meer.hij kraakt af en toe,channel verlichting doet ook niks,
en als ik hem een beetje heen en weer schut kraakt er nog meer.

Verschillende dingen geprobeerd namelijk: ander stopcontact,aan/uit,20 watt/40 watt schakelen,
andere gitaar kabels etc. het ligt zeker weten aan de amp zelf.

ik heb de zekering gecheckt is nog goed niks door gebrand, heb ook even de buizen gevoeld zitten vast,
behalve de eind buizen de grotere dus daar kwam ik niet 1,2,3 bij wegens verkeerd gereedschap.

Zou het de eind buizen kunnen zijn in dit geval of heeft er iemand nog andere ideeën?

laat het me weten! anders moet ik hem wegbrengen vrees ik!

Groetjes Koen

Gearjunkie
18 februari 2013, 21:12
Beide zekeringen gecontroleerd dmv doormeten?? Gloeien de buizen? (Kleine buisjes goed kijken in een donkere ruimte).
Ik zou denken aan een los contact op de print, of defect component (zoals bijv. een bruggelijkrichter).

dimarzio
18 februari 2013, 21:47
ik heb 1 zekering alleen bekeken,die met het knopje eruit kan halen,de grote buizen gloeien zo iezo wel oranje kleurig normale gloei kleur dacht ik,
de kleine buisjes is lastig te zien daar wil ik nog even na kijken dan,voor de rest ben ik niet echt een heel technisch persoon om dingen te kunnen door meten.

maar het klinkt alsof de amp terug moet naar een winkel om te fixen?

Gearjunkie
18 februari 2013, 21:57
Ik zou niet naar een winkel gaan, maar naar een echte reparateur.
Laatst een topic over ELB meen ik in Hummelo, bij jou in de buurt?

dimarzio
18 februari 2013, 22:01
oke een echte reparateur dus,

ik kom uit Deventer weg, Hummelo geen idee ik ga het eens opzoeken

cluseau
18 februari 2013, 22:03
Dit is geen klusje voor een beginner. Het is lastig om bij de print te komen en het is zeker niet eenvoudig om deze amps te repareren. Als je overweg kan met de documentatie is het al weer wat makkelijker te volgen maar ik krijg niet de indruk dat je dat gaat lukken. Ook moet je oppassen voor de hoge spanningen welke ook na uitschakelen nog aanwezig kunnen zijn. Doe jezelf een plezier en zoek een goede amptech in de omgeving.

Deventer is toch niet zover van Nijmegen?

Bassa
18 februari 2013, 22:13
Ik zou het inderdaad niet naar een 'normale' winkel brengen. Ik had problemen met me amp en bracht m voor reparatie naar de muziek winkel bij. Had duidelijk gezegd dat als het duurder zou zijn als €60,- ik een belletje wilde. Krijg ik een week later een belletje dat het 150 euro word..... Ik gelijk langs naar de winkel en na flink wat gepraat toch nog op 60 gekomen zonder garantie. En ze wisten me niet eens te vertellen wat er precies mis mee was. Als je naar een professionele amp reparateur zou gaan zou die waarschijnlijk precies kunnen vertellen wat er mis mee is/was.

arcane
18 februari 2013, 22:14
Ik heb goede ervaringen met Elb-tech uit Hummelo.

dimarzio
19 februari 2013, 12:53
Ik heb goede ervaringen met Elb-tech uit Hummelo.

Oke dank voor de reacties ik ga contact opnemen met ELB Tech uit Hummelo
Dit ligt nog in de buurt van Deventer gelukkig!