PDA

View Full Version : templates stratocaster



gibsonfan
18 februari 2013, 13:12
Hey mensen.

Ik ben gijs en ben op zoek naar houten templates van een fender stratocaster.
Zou iemand die kunnen kopieren in hout en opsturen of mij kunnen lenen?
Alvast bedankt.

Gr gijs

Rizz
18 februari 2013, 13:37
Forumlid Cocobolo even een pm sturen, hij kan je wel helpen met cnc gefreesde malllen..

gibsonfan
18 februari 2013, 14:44
Ok bedankt :)

Napoje
18 februari 2013, 15:18
http://guitarsupplies.nl/index.php?item=50_s-strat&action=article&group_id=10000132&aid=4010&lang=NL

gibsonfan
18 februari 2013, 15:31
wel duur xd
Het zou mooi zijn als zou iemand ze kunnen kopieren of lenen voor me:)

muffstuff
18 februari 2013, 15:39
wel duur xd
Het zou mooi zijn als zou iemand ze kunnen kopieren of lenen voor me:)

pdfje uitprinten op mdf en uitzagen is dan weer wel goedkoop :)

gibsonfan
18 februari 2013, 15:44
Is beetje moeilijk doen want heb geen apparaat daarvoor ofzo.
Ik zoek gewoon mensen die het willen kopieren in hout voor me of hun mallen willen lenen.

gr gijs

muffstuff
18 februari 2013, 15:49
Is beetje moeilijk doen want heb geen apparaat daarvoor ofzo.
Ik zoek gewoon mensen die het willen kopieren in hout voor me of hun mallen willen lenen.

gr gijs
wat heb je aan een template als je een pdf uitgeprint op papier, geplakt op mdf niet kan uitzagen met een figuurzaag en nabewerken met schuurpapier?

allochthomas
18 februari 2013, 15:49
http://woodgears.ca/bigprint/index.html
Kan je gewoon op A4 uitprinten en aan elkaar plakken

Quadrifoglio
18 februari 2013, 15:51
Ik snap zowieso niet waarom een Gibson-fan op zoek is naar templates voor een Stratocaster

gibsonfan
18 februari 2013, 15:54
Ik ben 17, en een vriend van me gaat een gitaar voor me bouwen. een stratocaster dus.
Alleen is het zo dat ik voor HOUTEN templates zou zorgen.
Ik ga geen pdfjes uitprinten aangezien ik geen kaas van die dingen heb gegeten.
Ik vraag hier gewoon of iemand HOUTEN templates van een stratocaster kan kopieren of lenen aan mij?
Ik denk dat dit duidelijk genoeg moet zijn.

mvg gijs mertens

gibsonfan
18 februari 2013, 15:55
Omdat ik ook een gitaar wil voor het meer cleane werk.
Een gibson (ik heb een stagg les paul die erg goed is) klinkt goed maar niet altijd voor het rustige cleane werk.

Robdop
18 februari 2013, 16:14
Waarom zou iemand jou zo'n ding lenen ??

Napoje
18 februari 2013, 16:15
En dan ga je zelf een gitaar laten bouwen? Als het om de centen gaat, bespaar je de moeite en koop op MP een gebruikte london city spitfite of zo'n zelfbouwkitje veeeel goedkoper uiteindelijk.

PS: je kan prima een gitaar bouwen zonder mallen, heb ik ook gedaan.

guitarkid
18 februari 2013, 16:16
Waarom zou iemand jou zo'n ding lenen ??

Om te helpen? Om aardig te zijn? Gewoon omdat hij het vraagt? Omdat hij een Strat wil bouwen?

Ik zou overigens (ook) wel goed nadenken voor ik zelf ging bouwen en vind de tip van Napoje (post #14) wel erg zinnig!!

Napoje
18 februari 2013, 16:26
Bijna net zo duur als een setje mallen.... (http://www.thomann.de/nl/harley_benton_eguitar_kit.htm)

guitarkid
18 februari 2013, 16:35
Mocht je nog naar de Noorder Gitaar Dag komen op 9 maart, daar staan meerder aanbieders van bouwpaketten dit jaar!

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?159359-Noorder-Gitaar-Dag-editie-2013-!!

Tabula Rasa
18 februari 2013, 18:14
cocobolo heeft volgens mij geen stratmallen. GS heeeft ze wel. Ben er redelijk tevreden over.

gibsonfan
18 februari 2013, 18:46
Maar ik zei toch dat een vriend van me de strat gaat bouwen?
En hij heeft al erg veel ervaring met bouwen.

groetjes

gibsonfan
18 februari 2013, 18:49
En het hout heb ik ook al want mijn vader zit in de houtbranche.
Het wordt gelijmd en op maat gezaagd door zijn fabriek.

gibsonfan
18 februari 2013, 19:04
Cocobolo heeft ze idd niet.

gibsonfan
18 februari 2013, 19:12
Het is heel oud teak.
Van honderden jaren oud.

Kakihara
18 februari 2013, 19:17
En het hout heb ik ook al want mijn vader zit in de houtbranche.
Het wordt gelijmd en op maat gezaagd door zijn fabriek.

Als je pa dat kan doen, dan snap ik niet wat er zo moeilijk is om een pdfje op een plaat mdf te plakken en dat op maat te laten zagen en eventueel wat bij te schuren...

gibsonfan
18 februari 2013, 19:27
1) ik ben 17.
2) Ik heb er totaal geen verstand van.
3) Zo groot papier heb ik niet.
4) als ik van iemand mallen mag lenen of als iemand ze voor mij wil kopieren weet ik zeker dat ze goed zijn.

Gearjunkie
18 februari 2013, 19:33
Is beetje moeilijk doen want heb geen apparaat daarvoor ofzo.
Ik zoek gewoon mensen die het willen kopieren in hout voor me of hun mallen willen lenen.

gr gijs

Dag Gibsonfan,
Misschien weet je dit gewoon, maar je kan Acrobat Reader downloaden en dan de PDF-bestanden printen. Wel even op 100% instellen, anders maakt je vriend een kindergitaar...
Ik heb geen mallen, maar kan me voorstellen dat bouwers deze niet graag uitlenen ivm beschadigen en ze ook niet zeker weten hoe en of ze deze weer terugkrijgen.

Printen kan je ook voor weinig bij een copy shop doen overigens. Direct op het goede formaat.

gibsonfan
18 februari 2013, 19:36
Is kopieren van de mallen ook niet mogelijk?
En ik ben een eerlijke jongen hoor:)
gr

Gearjunkie
18 februari 2013, 19:37
Ik heb ze niet jongen... Daarnaast kost het mensen ook tijd en moeite om dat te doen.

gibsonfan
18 februari 2013, 19:39
Ja maar ik weet uit ervaring dat er wel veel mensen zijn die dat graag doen.:)

gr gijs

Tupelo
18 februari 2013, 19:40
Mallerd !!

gibsonfan
18 februari 2013, 19:42
Mallerd !!

Ok dankje, ik ben gewoon doodserieus hier maar goed..

Gearjunkie
18 februari 2013, 19:44
Stel je inderdaad even voor... Forumlid X heeft een mallenset liggen.
Hij rijdt even naar de bouwmarkt om voor 15 euro MDF te kopen, ruimt zijn werkbank op om te kunnen frezen en gaat aan de slag.
Drie kwartier later heeft hij alles weer schoongeveegd en gaat de mooie mallen zorgvuldig inpakken.
Volgende dag even in de pauze op het werk richting het postkantoor om 6,75 te dokken???

gibsonfan
18 februari 2013, 19:50
Dan krijgt forumlid X zijn mallen gewoon terug zonder een schrammetje netjes opgestuurd.
Misschien dat er mensen zijn die nog wa hout thuis hebben liggen he?

Tabula Rasa
18 februari 2013, 19:57
Dan krijgt forumlid X zijn mallen gewoon terug zonder een schrammetje netjes opgestuurd.
Misschien dat er mensen zijn die nog wa hout thuis hebben liggen he?
Ik heb echt al heel wat jaartjes bouwervaring en toch heb ik recent een setje van GS verneukt. Nee, ik leen dus mijn mallen niet uit en maak ook geen kopie"en voor anderen. Ik zou alleen mallen die ik zelf gemaakt heb kunnen kopiëren voor anderen, anders steel ik het brood van o.a. Dieter, en dat vind ik niet fair.

Gearjunkie
18 februari 2013, 20:00
I rest my case

gibsonfan
18 februari 2013, 20:00
Ik heb echt al heel wat jaartjes bouwervaring en toch heb ik recent een setje van GS verneukt. Nee, ik leen dus mijn mallen niet uit en maak ook geen kopie"en voor anderen. Ik zou alleen mallen die ik zelf gemaakt heb kunnen kopiëren voor anderen, anders steel ik het brood van o.a. Dieter, en dat vind ik niet fair.

ok, jammer

arnoldtims
18 februari 2013, 20:13
Beste gibsonfan, mensen reageren hier misschien korrelig omdat je beter had kunnen vragen hoe je die mallen maakt of waar je die kan kopen.

Nu klonk het als, Je kent me niet maar ik ga een fiets maken, wie wil mij even paar wielen toe sturen.

Er is hier in het hoekje zelfbouw een hoop kennis en als je de vraag wat anders formuleert dan willen ze je vast helpen.
Ook wil iemand je vast wel op weg helpen met hoe je een pdf print op meerdere vellen, of andere opties.

Ze kunnen je daar in het verdere bouwproces ook vast nog wat wel leren en jij kan ons wat laten zien van het bouwproces. ben benieuwd succes.

Jilles
18 februari 2013, 20:26
Waarom moet jij eigenlijk voor de mallen zorgen? Die kan je vriend toch ook gewoon (deels) verrekenen in de prijs van de gitaar?

Kakihara
18 februari 2013, 20:39
1) ik ben 17.
2) Ik heb er totaal geen verstand van.
3) Zo groot papier heb ik niet.
4) als ik van iemand mallen mag lenen of als iemand ze voor mij wil kopieren weet ik zeker dat ze goed zijn.

1) Dit heeft niets met leeftijd te maken.
2) Ik ook niet, maar als het je interesseert, lees er dan wat over. Er zijn een paar boeken geschreven over gitaarbouw en heelder fora worden met zelfbouwverslagen en foto's gevuld. Ook dit forum.
3) Er zijn maar een bevoorrechten onder ons die over een plotter beschikken, groot genoeg om zo'n plan af te drukken. Er zijn andere manieren om dat te doen:
a) je downloadt het pdf'je (https://sites.google.com/site/guitarplanscollection/pdf-files/fender-ish/Fender62stratocaster-blueprint.pdf?attredirects=0&d=1), zet het op een stick en loopt ermee naar een copyshop. Daar zouden ze je kunnen verderhelpen.
b) je opent dat pdf'je op je pc/mac, zoomt in op 100%, scrollt naar een hoek, gaat naar afdrukken, selecteert 'current view' en drukt af. Vervolgens scroll je naar een andere hoek en drukt opnieuw af, en zo verder tot je alle hoeken hebt afgedrukt en/of het hele plan. Je zal dan merken dat de delen elkaar overlappen, en op basis van die overlapping kan je ze aan elkaar plakken tot één groot plan. Voor je het dan gebruikt als basis om mallen te maken, eerst even nameten of de maten van het plan overeenkomen met de maten op het plan, of met de maten die je elders op het wereldwijde web vindt.
4) Je zal ondertussen al wel door hebben dat niet iedereen staat te springen om zijn mallen zomaar te delen...

muffstuff
19 februari 2013, 08:51
Kakihara je vergeet dat gibsonfan 17 jaar is, blijkbaar is dit een leeftijd die bij de huidige generatie inhoudt dat ze zelf niets willen uitzoeken.

Sorry als dit bot overkomt, maar we zijn verdorie 4 pagina's verder met postings waarin we proberen te helpen. Maar als zelfs een a4 tje uitprinten al te veel gevraagd is houdt het wel een beetje op hoor.

gibsonfan
19 februari 2013, 09:01
All right jullie hebben gelijk.
Ik ga wel even naar een printwinkel voor die dingen af te printen.
Moet ik enkel dat pdf bestandje afdrukken?

gr

Rizz
19 februari 2013, 09:05
http://www.drukwerkdeal.nl/nl/producten/drukwerk/bouwtekeningen

http://www.praxis.nl/bouwen/houtproducten/plaatmaterialen/mdf-plaat-122-x-61cm-12mm/5281646.html


4,40 voor een A0 formaat tekening, pdf heb je al, 13 euro mdf (15 mm) en je pa. Dat of 59 euri bij GS.. En als je het bestelt via internet, heb jij je best gedaan en hoef je je stoel niet eens uit! hee, slim nie?

gibsonfan
19 februari 2013, 09:30
Hey ik ben echt geen luilak hoor.
Ik sport en fittness elke avond dus ga niet zo dom doen tegen mij aub.
Voor mij is dit gewoon allemaal nieuw.
Ik ga het proberen met een pdfje, en me pa heeft genoeg hout liggen om uit te zagen dus kost me niks.
Btw, als mensen nu denken dat ik profiteer van me pa, dat is niet zo, ik werk me elke dag dat ik kan werken helemaal rot en dus helpt hij mij nu omdat ik hard werk ervoor.

gr gijs

gibsonfan
19 februari 2013, 09:31
Beste gibsonfan, mensen reageren hier misschien korrelig omdat je beter had kunnen vragen hoe je die mallen maakt of waar je die kan kopen.

Nu klonk het als, Je kent me niet maar ik ga een fiets maken, wie wil mij even paar wielen toe sturen.

Er is hier in het hoekje zelfbouw een hoop kennis en als je de vraag wat anders formuleert dan willen ze je vast helpen.
Ook wil iemand je vast wel op weg helpen met hoe je een pdf print op meerdere vellen, of andere opties.

Ze kunnen je daar in het verdere bouwproces ook vast nog wat wel leren en jij kan ons wat laten zien van het bouwproces. ben benieuwd succes.

Idd klopt sorry

Rizz
19 februari 2013, 09:35
Hey ik ben echt geen luilak hoor.
Ik sport en fittness elke avond dus ga niet zo dom doen tegen mij aub.
Voor mij is dit gewoon allemaal nieuw.
Ik ga het proberen met een pdfje, en me pa heeft genoeg hout liggen om uit te zagen dus kost me niks.
Btw, als mensen nu denken dat ik profiteer van me pa, dat is niet zo, ik werk me elke dag dat ik kan werken helemaal rot en dus helpt hij mij nu omdat ik hard werk ervoor.

gr gijs

Niet zo prikkelbaar, zo bedoel ik het niet.. Je moet het jezelf niet moeilijker maken als het is, that's all.. Het leven is een stuk makkelijker geworden met internetaankopen.. En heb je mij ergens horen zeggen dat ik vind dat je lui bent? Top dat je een vriend wilt helpen :ok: en mijn tips zijn om het jou makkelijker te maken.. Succes ermee!

gibsonfan
19 februari 2013, 09:38
Niet zo prikkelbaar, zo bedoel ik het niet.. Je moet het jezelf niet moeilijker maken als het is, that's all.. Het leven is een stuk makkelijker geworden met internetaankopen.. En heb je mij ergens horen zeggen dat ik vind dat je lui bent? Top dat je een vriend wilt helpen :ok: en mijn tips zijn om het jou makkelijker te maken.. Succes ermee!

Dankje. :)

Napoje
19 februari 2013, 09:49
Hey ik ben echt geen luilak hoor.
Ik sport en fittness elke avond dus ga niet zo dom doen tegen mij aub.
Voor mij is dit gewoon allemaal nieuw.
Ik ga het proberen met een pdfje, en me pa heeft genoeg hout liggen om uit te zagen dus kost me niks.
Btw, als mensen nu denken dat ik profiteer van me pa, dat is niet zo, ik werk me elke dag dat ik kan werken helemaal rot en dus helpt hij mij nu omdat ik hard werk ervoor.

gr gijs


Hout is niet het duurste aan een gitaar. De hardware (goede) kost bij elkaar veel meer. Je bouwt never en nooit niet zelf een gitaar die goedkoper is dan een squire of london city of whatever voor budgetstrat. Dus als geld het criterium is... niet doen!

gibsonfan
19 februari 2013, 09:54
Hout is niet het duurste aan een gitaar. De hardware (goede) kost bij elkaar veel meer. Je bouwt never en nooit niet zelf een gitaar die goedkoper is dan een squire of london city of whatever voor budgetstrat. Dus als geld het criterium is... niet doen!

Mijn vader sponsort ook een beetje mee voor de hardware omdat hij het wel een interressant project vindt.
Heb ik even geluk.
Alleen moet ik alleen de voorbereidingen doen.

gibsonfan
19 februari 2013, 09:55
En ik wil ook gewoon die ervaring een beetje leren.
Vindt ik interessnt om te zien en te doen.
Misschien stom omdat ik 17 ben maar nou en.

gibsonfan
19 februari 2013, 09:58
ik ben ondertussen een nieuw topic begonnen.
Zie:zelfbouw gitaren.

muffstuff
19 februari 2013, 10:01
En ik wil ook gewoon die ervaring een beetje leren.
Vindt ik interessnt om te zien en te doen.
Misschien stom omdat ik 17 ben maar nou en.
Kijk dat is een betere instelling! ervaring en leren!

Stratman70
19 februari 2013, 10:35
(ik heb een stagg les paul die erg goed is) Ik vind 'm bijna sig-waardig!

Ik zeg BIJNA....

gibsonfan
19 februari 2013, 10:37
Ik vind 'm bijna sig-waardig!

Ik zeg BIJNA....

Ik heb hem al eens met andere gibson vergeleken en ik speel ze er totaal uit.
Gibson is een naam dat je koopt.
Techniek is niet te koop;)

gr

arnoldtims
19 februari 2013, 10:43
:hide:Oei oei. nog even een tip.
snel sorry zeggen en dan er nooit meer over beginnen, je had net alles recht gezet kom je met deze gevoelige uitspraak die weer veel stof op kan laten waaien. lol.

bovenstaande is niet serieus bedoelt hoor maar zoek hier voor de grap eens op stagg in dit forum.


Ik heb hem al eens met andere gibson vergeleken en ik speel ze er totaal uit.
Gibson is een naam dat je koopt.
Techniek is niet te koop;)

gr

muffstuff
19 februari 2013, 10:58
Amai amai.

gibsonfan
19 februari 2013, 11:06
Waarom sorry zeggen, ik ben een enorme gibson(slash) fan.
Maar ik snap niet waarom mensen gelijk zeggen dat als je een gibson hebt je beter bent of beter klinkt of beter speelt?
Ik heb op een fake fendertje van 58.5 euro van ebay leren spelen, so what?
klonk ook gewoon goed, niet super, maar ook niet super slecht.
Techniek is het belangrijkste.

Thiez
19 februari 2013, 11:16
Techniek is het belangrijkste. maar over het algemeen zijn gitaren van een betere kwaliteit beter afgewerkt en dus ook beter af te stellen. Wat weer makkelijker en lekkerder speelt, een zuiverdere toon geeft en vaak betere sustain.

Overigens wel grappig dat je gibsonfan heet en stagg verkiest boven een gibson.

gibsonfan
19 februari 2013, 11:21
Techniek is het belangrijkste. maar over het algemeen zijn gitaren van een betere kwaliteit beter afgewerkt en dus ook beter af te stellen. Wat weer makkelijker en lekkerder speelt, een zuiverdere toon geeft en vaak betere sustain.

Overigens wel grappig dat je gibsonfan heet en stagg verkiest boven een gibson.

Ik verkies stagg niet boven gibson haha, ik kan gewoon voorlopig geen gibson betalen xd.
Een oudere Gibson les paul standard kost al gauw 2000 euro.
Wil ook erg graag een afd 100 head kopen en mijn vox ac 15 weg doen.
Want slash is mijn droom;)
gr gijs

gibsonfan
19 februari 2013, 11:47
Kunnen jullie even op mijn andere forum discussie kunnen kijken aub?:)
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?159790-Bouwen-van-een-fender-stratocaster-van-teak-hout

Napoje
19 februari 2013, 12:24
Waarom ga je m niet SAMEN bouwen eigenlijk? Leer je ook nog wat...

arnoldtims
19 februari 2013, 12:51
Moet je ook niet zo serieus nemen, ik kan de realdeal ook niet betalen. Maar een Stagg die een Gibson naar huis speelt ligt hier nogal gevoelig.
Dit filmpje kwam ik trouwens tegen, vind je vast wel leuk.
Kijk wat er gebeurt als ze een echte Gibson er bij halen
http://www.youtube.com/watch?v=IrZpxgz7Dwk


Ik verkies stagg niet boven gibson haha, ik kan gewoon voorlopig geen gibson betalen xd.
Een oudere Gibson les paul standard kost al gauw 2000 euro.
Wil ook erg graag een afd 100 head kopen en mijn vox ac 15 weg doen.
Want slash is mijn droom;)
gr gijs

Thiez
19 februari 2013, 12:56
Epiphone is vaak een stuk betere kwaliteit dan stagg. En het is ook niet erg dat je gibson niet kan betalen, en er zijn genoeg mensen die gibson totaal niks vinden. Maar de spelen wel een ander A-merk. Nu wordt er gezegd dat stagg (wat vaak echt slecht is) sommige gibson eruit speelt. Daar kom je waarschijnlijk over een paar jaar van terug. Dat is ook gewoon je ervaring en alles er omheen.
Ik heb het ook weleens als ik mijn posts van 4 of 5 jaar terug lees dat ik bij mezelf denk 'heb ik dat gezegd?'...

arnoldtims
19 februari 2013, 13:00
Ach ik stelde ook de raarste vragen zoals" zit er in een tubescreamer een buis en als je die voor een transistor versterker zet klinkt de versterker dan ook meer als een buizenbak" lol

gibsonfan
19 februari 2013, 18:52
Ik vind gewoon dat staggs geen brol gitaren zijn en dat is mijn mening.

da Liks
20 februari 2013, 08:57
Waarom sorry zeggen, ik ben een enorme gibson(slash) fan.
Maar ik snap niet waarom mensen gelijk zeggen dat als je een gibson hebt je beter bent of beter klinkt of beter speelt?

dat zeggen ze ook helemaal niet..

Thiez
20 februari 2013, 09:10
Ik vind gewoon dat staggs geen brol gitaren zijn en dat is mijn mening.

Dat mag je ook gewoon vinden hoor. en dat wordt hier ook gerespecteerd. Maar er zijn maar weinig mensen die die mening delen met je.
En uitspraken als een stagg die een gibson er uit speelt geeft wel aardig wat reactie hier. En ik snap je punt hoor. Ik heb ook tijden gehad dat ik epiphone hier verdedigde tegenover de gibson lovers. En een goede epiphone kan nog steeds mee met een cheapo maandagmorgen gibson. Maar epiphones vind ik dan ook wel weer een klasse beter dan stagg.
Anyway, na jaren epiphone gespeeld te hebben en verdedigd te hebben ben ik over gegaan op gibson en dat speelt toch wel een heel stukje beter. Lekkerder in de hand, veel stabieler in sound, betere bespeelbaarheid, etc.
Daarnaast zal ik nog steeds niet ontkennen dat de prijs/kwaliteit van epiphone beter is. De gibson was het 3-voudige van de prijs maar niet 3 keer zo goed.

gibsonfan
20 februari 2013, 16:26
Dat mag je ook gewoon vinden hoor. en dat wordt hier ook gerespecteerd. Maar er zijn maar weinig mensen die die mening delen met je.
En uitspraken als een stagg die een gibson er uit speelt geeft wel aardig wat reactie hier. En ik snap je punt hoor. Ik heb ook tijden gehad dat ik epiphone hier verdedigde tegenover de gibson lovers. En een goede epiphone kan nog steeds mee met een cheapo maandagmorgen gibson. Maar epiphones vind ik dan ook wel weer een klasse beter dan stagg.
Anyway, na jaren epiphone gespeeld te hebben en verdedigd te hebben ben ik over gegaan op gibson en dat speelt toch wel een heel stukje beter. Lekkerder in de hand, veel stabieler in sound, betere bespeelbaarheid, etc.
Daarnaast zal ik nog steeds niet ontkennen dat de prijs/kwaliteit van epiphone beter is. De gibson was het 3-voudige van de prijs maar niet 3 keer zo goed.

Ieder zijn eigen mening eh:)
Ik zou ook heel graag een gibson willen:D

gibsonfan
20 februari 2013, 22:26
Wat doet een piezo brug trouwens precies, slash heeft ze op zijn gitaren zitten voor cleaner geluid maar hoe doet die brug dat dan?

gr gijs

allochthomas
20 februari 2013, 22:46
http://www.theouthousers.com/forum/images/memegallery/albums/magic.gif

Jilles
21 februari 2013, 00:43
Piezo: signaal door drukverschil --> snaren trillen en duwen/trekken aan de brug
''Normale' pickup: Trillende snaren verstoren magnetisch veld --> signaal

Meestal worden die piezo elementjes al in de brug verwerkt en koop je zo'n brug als één ding.
Wat je er aan hebt, ik weet het niet. Nog geen ervaring met zo'n brug.

gibsonfan
25 februari 2013, 16:47
Piezo: signaal door drukverschil --> snaren trillen en duwen/trekken aan de brug
''Normale' pickup: Trillende snaren verstoren magnetisch veld --> signaal

Meestal worden die piezo elementjes al in de brug verwerkt en koop je zo'n brug als één ding.
Wat je er aan hebt, ik weet het niet. Nog geen ervaring met zo'n brug.

Euh deze snap ik niet helemaal xd
Kun je dat is uitleggen?

gr gijs

Thiez
25 februari 2013, 17:14
http://lmgtfy.com/?q=piezo+brug

Napoje
25 februari 2013, 17:25
Euh deze snap ik niet helemaal xd
Kun je dat is uitleggen?

gr gijs

Ik kan het je vertellen! (http://www.qooqle.nl/?q=Piezo)

Napoje
25 februari 2013, 17:26
:} dikke lol, 2x woordwaarde!

Jasper.
25 februari 2013, 18:23
Hij zegt ook niet dat de stagg beter is trouwens, maar dat hij met zijn stagg andere jongetjes met hun gibsons eruit speelt. Ik denk dat hij dat bedoelt. En dat hoe je met een gitaar speelt/omgaat dus belangrijker is dan de gitaar zelf. Je moet het zelf doen.

Ik vind de reacties in het begin van het topic trouwens soms wel een beetje flauw. Hij vraagt het gewoon netjes. Dan kun je ook gewoon gelijk antwoorden dat het geld en tijd kost en dat waarschijnlijk daarom niemand het doet in plaats van een afzeikpost posten en onduidelijk laten waarom. Hij vraagt het netjes en kan natuurlijk geluk hebben dat iemand misschien mallen heeft en er niets meer mee doet.

gibsonfan
27 februari 2013, 19:07
Hij zegt ook niet dat de stagg beter is trouwens, maar dat hij met zijn stagg andere jongetjes met hun gibsons eruit speelt. Ik denk dat hij dat bedoelt. En dat hoe je met een gitaar speelt/omgaat dus belangrijker is dan de gitaar zelf. Je moet het zelf doen.

Ik vind de reacties in het begin van het topic trouwens soms wel een beetje flauw. Hij vraagt het gewoon netjes. Dan kun je ook gewoon gelijk antwoorden dat het geld en tijd kost en dat waarschijnlijk daarom niemand het doet in plaats van een afzeikpost posten en onduidelijk laten waarom. Hij vraagt het netjes en kan natuurlijk geluk hebben dat iemand misschien mallen heeft en er niets meer mee doet.

Hey jasper, bedankt, het is zo idd dat ik sch*tziek wordt van die verwende ventjes met hun gibsons en opscheppperij en vervolgens niet eens een noot weten te vinden.

gr

Tabula Rasa
27 februari 2013, 19:15
Wordt er ondertussen al een strat gebouwd of wordt er alleen nog maar geleuterd over Staggbrandhout en Gibsons?


die strat bouwt zich niet vanzelf!

Thiez
27 februari 2013, 20:17
Hey jasper, bedankt, het is zo idd dat ik sch*tziek wordt van die verwende ventjes met hun gibsons en opscheppperij en vervolgens niet eens een noot weten te vinden.

gr

Dat je gek wordt van die nutteloze reacties kan ik wel begrijpen. Af en toe is het wel een beetje flauw hier op het forum. Maar met reacties zoals deze maak je het niet beter. Als je de ballen uit je broek gewerkt hebt om een gibson te kopen dan ben je in mijn ogen niet echt verwend ;)

Maar zoals hierboven gezegd. Bouwen met die handel!