PDA

View Full Version : Tip:wat met resthoutjes te doen.



jan jansen
17 februari 2013, 19:13
Een jaar ofzo geleden kocht ik altijd dots. Na een posting hier ben ik het anders gaan doen:

http://i290.photobucket.com/albums/ll258/aldeboarn/IMGP5927_zps0f1cdab6.jpg

Wat is benodigd: een boor en een proppenboor.Kosten een paar euro voor die proppenboor.

http://i290.photobucket.com/albums/ll258/aldeboarn/IMGP5928_zps2ecf97fb.jpg

Zo heb je 4 verschillende kleuren dots en dat van wat restafval wa tanders in de kachel gaat.
Voortaan dus gewoon die reststukjes bewaren.

:sssh::crazyhappy::crazyhappy:

stijnkenens
17 februari 2013, 19:20
Ik zie daar toch ook nog wel wat kopfineer, brug platen, misschien zelfs uke zijkanten en ruggen zitten ...

Allez, daarvoor gebruik ik mijn restjes voor. Maar iets de kachel in gooien ... niet direct !



s.

Pirate
17 februari 2013, 19:37
Ik vind de meeste dots zo gemaakt te groot, hoe klein is de kleinste die je met een proppen boor kan maken?

El_Mano
17 februari 2013, 19:51
Ik heb een setje holpijpjes in de €5,= bak gescoord en maak sindsdien alle dots zelf uit werkelijk alles hout plastic dekseltjes enz. Voordeel is dat de diameters van 2 mm naar 10 mm lopen en precies in de gaatjes passen van mijn houtboortjes.

jan jansen
17 februari 2013, 20:46
Ik heb een setje holpijpjes in de €5,= bak gescoord en maak sindsdien alle dots zelf uit werkelijk alles hout plastic dekseltjes enz. Voordeel is dat de diameters van 2 mm naar 10 mm lopen en precies in de gaatjes passen van mijn houtboortjes.

Precies..ik heb ze hier 6 mm dik,precies goed voor op een telecasterhals. Die 2 mm ga ik ook eens proberen op de zijkant van de hals.
Dit soort hout kan je trouwens niet al te duur kopen bij een vloerboer....eens een kofferbak vol gekocht in de buurt van utrecht. Dit zijn de reststukjes ervan...

gerte1991
18 februari 2013, 21:49
ik zou niet weten wat ik met die dots moest, behalve weggeven of evt als je iets wil vervangen?
Maar wel echt een superidee zeg!

Misschien ga ik dat ook maar eens doen whaha! :)

crazycow
18 februari 2013, 21:54
ik zou niet weten wat ik met die dots moest, behalve weggeven of evt als je iets wil vervangen?
Maar wel echt een superidee zeg!

Misschien ga ik dat ook maar eens doen whaha! :)

Rare opmerking.

gerte1991
18 februari 2013, 21:59
tja, het is hoe je het opvat.
Gaat erom dat ik het leuk bedacht vind denk ik zo?

en dan zal ik vast mijn excuses bij voorbaat aanbieden voor de personen die er iets anders geks bij denken...

crazycow
18 februari 2013, 22:17
tja, het is hoe je het opvat.
Gaat erom dat ik het leuk bedacht vind denk ik zo?

en dan zal ik vast mijn excuses bij voorbaat aanbieden voor de personen die er iets anders geks bij denken...

Als je zelf van scratch af aan zelf een hals maakt, is het wel een goed idee om zo dots te maken. Als je dat niet doet heb je er inderdaad niks aan.

RS-Rik
18 februari 2013, 22:49
Vuurpot is wel de allerlaatste bestemming. Ondersteuningkjes, stukkies voor tussen de klemmen (alhoewel meestal mdf), laktestmateriaal, vijlen tot poeder, van alles.

jan jansen
19 februari 2013, 06:07
Als je zelf van scratch af aan zelf een hals maakt, is het wel een goed idee om zo dots te maken. Als je dat niet doet heb je er inderdaad niks aan.



volgens mij is dit de zelfbouw sectie en met dat soort commentaar als wat moet ik ermee zit je hier echt verkeerd.

El_Mano
19 februari 2013, 10:07
Ik vind het juist heel fijn dat mensen hun idee delen. Ik heb zeker 95 % van de ideeën wel ergens voor gebruikt of er van geleerd! Ik ben wat bewaren betreft een fanatiekeling. Raar genoeg weet ik ook in mijn schuurtje van van alles en nog wat te vinden. Ik berg alles dan ook zo overzichtelijk mogelijk op in bakjes. Rest hout zit in zware kartonnen doos (bananen doos) weer kleinere stukken in een plastic doos, en echt heel kleine stukjes in een oud sigarenkistje samen met overgebleven onderdeeltjes van sloop gitaren. Ik heb er altijd wel iets van gemaakt of er iemand mee geholpen, een verprutst fretje vervangen, een topkammetje van wenge restje gemaakt, een splinter of chip gerepareerd etc.