PDA

View Full Version : nieuwe elementen??



matsgitaar
17 februari 2013, 17:25
Beste mede gitaristen,

Ik heb van wat mensen gehoord dat het vervangen van elementen goed resultaat kan leveren. Ik krijg op 20 februari een prs se custom 24 en daar zitten standaard prs humbuckers in. Zouden jullie adviseren om ze te vervangen, puur gelet op kwaliteit en geluid en natuurlijk eigen ervaring? Misschien is het ook helemaal niet nodig maar ik wil wel goed advies hebben voordat ik aan die gitaar ga lopen sleutelen.

Groeten

Gearjunkie
17 februari 2013, 17:31
Ik krijg over twee weken een nieuwe auto. Wie adviseert andere banden?
Ga ervan uit dat iets goed is en voldoet, tot het moment komt dat je tegen een beperking aanloopt. Heel jammer om voor 200+euro spulletjes te kopen die je niet bevallen, of waarvan je het verschil niet merkt bij wat je al had.

Duhsjaak
17 februari 2013, 22:11
Hi TS
Afgezien van de vraag of de stock elementen van PRS nou wel of niet waar voor hun geld leveren, vraag ik mij (met Gearjunkie) af waarom je nu al over nieuwe pups aan het denken bent.

In het Engels kennen ze een speciale uitdrukking ervoor: You can acquire a taste for it. Ik ben er niet 100% zeker van of de NL taal dat ook zo mooi compact kan uitdrukken. Je kunt het leren waarderen lijkt niet de lading te dekken; er van leren houden?????

Kortom, ik zou zeker de tijd nemen je gitaar te leren kennen en ruim de tijd te nemen om te zien wat jullie voor elkaar kunnen doen.
Eerst maar eens van je nieuwe gitaar genieten. Kun je altijd nog over andere pups nadenken. Het is zeker geen overbodige luxe dat je dan eerst eens lang en rustig nadenkt over de vraag wat je (in plaats van de stock pups) zou willen berieken voor een geluid.

Dominee modus off.
Vriendelijke groet, Gus

access
18 februari 2013, 10:14
Een maatje van mij heeft de nek van zijn gitaar laten vervangen door een handgebouwd exemplaar.
Echt een aanrader......

Napoje
18 februari 2013, 12:15
PRS elementen zijn doorgaans behoorlijk ok. Alleen vervangen als je precies weet hoe die andere klinken in dezelfde gitaar. Mensen vervangen ze nl niet altijd omdat ze ze slecht vinden maar een andere klank willen.

matsgitaar
18 februari 2013, 17:05
thanks voor goede advies allemaal!!

Fiendish
18 februari 2013, 17:34
PRS elementen zijn doorgaans behoorlijk ok. Alleen vervangen als je precies weet hoe die andere klinken in dezelfde gitaar. Mensen vervangen ze nl niet altijd omdat ze ze slecht vinden maar een andere klank willen.

+1.
Ik heb de pickups in m'n C24 vervangen voor een setje BKP Cold Sweats omdat dat precies de tone was die ik zocht voor die gitaar, maar op zich was er niks mis met de standaard pickups.
Ik zou wel voorstellen de Pots te vervangen voor iets beters als je de kans krijgt, die Alpha zooi die er standaard in zat was echt hopeloos.