PDA

View Full Version : Iemand ervaring met de Proel MS 32



danee
17 februari 2013, 16:12
Ik heb net een Proel ms 32 aangeschaft. Mooi degelijk apparaat met naar het schijnt erg veel mogelijkheden.
Maaaaar..... WAT EEN KUT HANDLEIDING!!!

Doel:
Het uiteindelijke doel is de 4 kanalen van mijn Mesa Quad switchen en de 8 loops van de GCX die 8 losse effecten aan en uit moet zetten.
Kortom:
Met de proel kies ik Channel 1 van de mesa en heb dan meteen toegang tot de GCX waarin ik de 8 loops aan en uit kan zetten.
Dus eindig ik met 4 patches.
Patch 1= kanaal 1 mesa en button 1 tot 8 voor het aan en uit zetten van de 8 loops van de GCX
patch 2= kanaal 2 mesa en button 1 tot 8 voor het aan en uit zetten van de 8 loops van de GCX
enz.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:
De setup is als volgt aangesloten:
Proel Midi out met 5 pins midikabel naar GCX Midi in
Proel PB1 tm PB4 met 4x jack naar de Mesa quad waar elk kanaal een jack insert heeft om het kanaal aan en uit te zetten.

Ik weet dat:
Loop 1 van de GCX reageert op een CC 80
Loop 2 van de GCX reageert op een CC 81
enz


Inmiddels heb ik de proel aangesloten en op kanaal 16 gezet. De GCX ontvangt de proel want het "active" ledje gaat branden zodra ik op een switch van de proel druk.

Ik ben nu al een paar uur bezig om een simpele CC naar de GCX te sturen zonder enig succes.
Kan iemand me helpen?

morris
17 februari 2013, 16:40
oe=u in het Duits.
Flauw geintje ;-)

Wat doet ie als je de Proel op kanaal 1 zet i.p.v. 16?

danee
17 februari 2013, 16:53
niets, de GCX reageerd alleen op kanaal 16 las ik in de handleiding

Ik moet eigenlijk alleen weten hoe ik een cc over kanaal 16 kan sturen. Maar de handleiding van de proel is echt mega onduidelijk.

Hierbij een link naar de handleiding:
http://www.jansen.co.nz/components/com_jumi/files/manuals/Public/Proel/Master/UserManuals/MS32.pdf

morris
17 februari 2013, 17:47
Inderdaad, wat een bagger handleiding, jezus zeg. Lets make a simple thing compicated. Op pagina 9 staat hoe je het basic midikanaal kunt instellen. Al geprobeerd?

danee
17 februari 2013, 18:13
Ja, op kanaal 16 reageert de GCX ook op de proel. Alleen krijg ik het niet voor elkaar om hem verder te programmeren

danee
17 februari 2013, 21:18
niemand die kan helpen?

bluegate
17 februari 2013, 23:43
Ik ga je teleurstellen, maar de proel is eigenlijk niet geschikt voor wat jij wilt doen.
Per patch kun je maximaal 4 vrije CC berichten versturen terwijl jij er 8 nodig hebt.

Het is, zo te zien, met een omweg mogelijk om 8 CC's per patch te versturen maar kan kun je geen kanalen meer schakelen op de mesa via de proel.

Hoe dan ook, zonder omweg en extra hardware gaat het niet lukken ben ik bang.

Sent from my iPad using Tapatalk HD