PDA

View Full Version : Bestaan er humbuckers die net zo groot als singlecoils zijn?



ssj3goku
21 juni 2003, 17:51
Sorry, beetje vage naam maar wat ik bedoel is: Bestaan er humbuckers die passen in een singlecoilgat in de slag plaat. Ik heb een Squier Bullet Strat BTW (voor het geval dat jullie het willen weten, daar moet het in komen :wink: )

Rens
21 juni 2003, 17:53
ja

The Mule
21 juni 2003, 17:55
De bekende mini-humbuckers in elk geval NIET, die passen alleen in de plaats van p90's (ook singles, maar geen formaatje strat)

Anders Destium
21 juni 2003, 17:56
Je hebt van Seymour Duncan hotrails, dat zijn singlecoils met een hum-geluid (ze zijn wel dubbel gewired). Ook andere merken hebben ze, maar hotrails zijn de bekendste...

Electrical Storm
21 juni 2003, 17:58
Bestel anders gratis de foldertjes van DiMarzio en SeymourDuncan (de bekendste pickup-fabrikanten) op respectievelijk www.serlui.nl en www.dimarzio.nl. In die foldertjes staan er wel een stuk of 10...

ssj3goku
21 juni 2003, 17:59
Dus er zijn geen humbuckers die in mijn slagplaat kunnen? Moet ik dan een nieuwe slagplaat kopen of kan dat ook niet?

OOPS net te laat :razz:

iam
21 juni 2003, 18:00
hallooooooo

je moet leren lezen...

er zijn tientallen soorten humbuckers in SC formaat!!!!!!


edit: sorry voor de arrogantheid, ik zie het nu pas :oops:

Fvddungen
21 juni 2003, 18:01
Jawel, ze bestaan wel. Kijk maar op de dimarzio site onder strat replacements.

ssj3goku
21 juni 2003, 18:37
hallooooooo

je moet leren lezen...

er zijn tientallen soorten humbuckers in SC formaat!!!!!!


edit: sorry voor de arrogantheid, ik zie het nu pas :oops:

LOL :D Maakt niet uit joh, ik ben een noobje dus... :D

ssj3goku
21 juni 2003, 18:42
Heeft iemand ervaringen met jullie suggesties? En het moet in een el-cheapo squier bullet strat komen, dus of het daarnaa mooi klinkt. Heeft iemand zoiets geprobeerd???

EDIT: Ik ben net op de site van dimarzio geweest, en daar heb ik de fasttrack 2 gezien. http://www.dimarzio.com/fast_t_2.html Maar ik dacht juist dat bij metal e.d. je veel bas en treble, en juist weinig mids moest hebben. Denk ik nou verkeerd of hoe zit dat?

iam
21 juni 2003, 19:05
http://www.geocities.com/chlmusic/strat.html

kijk hier ook eens voor soundclips van seymour duncan

maar als het voor een squierbullet is... zou je dan niet beter voor een nieuwe gitaar gaan?
een yamaha pacifica eg 112 ofzoiets heeft dat standaar een humbucker en is wel te koop voor een 200€ tweedehands denkek
gewoon eens opzoeken op marktplaats

Pickslide
21 juni 2003, 19:09
ja precies het is denk ik niet de moeite om de Squier up te graden tenzij je er erg aan gehecht bent ofzo.... Nieuwe gitaar lijkt me verstandig

renier
22 juni 2003, 12:40
tja, ligt eraan wat je wil. je hebt grofweg twee soorten SC shaped humbuckers:

1. diegene met een single coil geluid, worden in humbucker versie gemaakt om de ruis tegen te gaan,

2, diegene met een meer standaard humbucker geluid, worden gemaakt zodat mensen met bijvoorbeeld een strat niet hun hele gitaar hoeven tegaan verzagen als ze een humbucker geluid willen.

in de eerste categorie zijn de duckbuckers, vintage rails en stacked serie van seymour duncan mijns inziens erg goed, in de tweede categorie zijn de hot rails, cool rails, JB junior, lil 59 en lil screamin demon van seymour erg goed, en van dimarzio zijn de fast track 1 & 2, de chopper en de tone zone S zeker aan te raden. het hangt dus puur af van wat je wil. als je ook nog even je muziekstijl vermeld kunnen we waarschijnlijk wel wat specifieker zijn.

mzzl,

renier

Ic3gl0vE
22 juni 2003, 15:11
een yamaha pacifica eg 112 ofzoiets heeft dat standaar een humbucker en is wel te koop voor een 200€ tweedehands denkek


Ja maar dan ga je er nou ook niet bepaald keihard op vooruit. Het is misschien wel een verbetering maar dan kun je beter doorsparen voor een betere gitaar.

iam
22 juni 2003, 15:14
een yamaha pacifica eg 112 ofzoiets heeft dat standaar een humbucker en is wel te koop voor een 200€ tweedehands denkek


Ja maar dan ga je er nou ook niet bepaald keihard op vooruit. Het is misschien wel een verbetering maar dan kun je beter doorsparen voor een betere gitaar.

dat is waar maar ik bedoel die humbucker kost ook al gemakkelijk 90€ of meer? (of heb ik het hier verkeerd)
en naar ik heb gehoord zijn de yamaha's zo verkeerd nog niet :p
toch iig stukken beter dan een bullet :)
(ik ga er me mss 1tje aanschaffen voor rond de 100€ in afwachting van de shamray, wat een beetje langer zal duren)

Bates15
22 juni 2003, 15:41
Ik had veel ervaring met de hubbuckers (sc formaat) uit de Godin artisan ST model. Dat werkte erg goed. Mooie sound. Niet helemaal de output van een full size humbucker maar ze hebben geen hinderlijke SC storingen enz.... Maarja, een andere gitaar zou IDD beter zijn.....

the sure thing
23 juni 2003, 21:11
... ik heb eentje van Seymour Duncan in mijn strat gezet en ik ben daar ook zeer tevreden over. Daarnaast heb ik ook een LP (met humbuckers) en qua volume-output haalt de Semour het niet. Eigenlijk klinkt het meer als een super-super SC maar dan zonder brom/ruis. Overigens ben ik het niet eens met de mening over de Squier-bullet: ik heb er ooit op eentje gepseeld en die klonk/speelde geweldig. Deze had alleen wel een HB in de brugpositie en was knal/paars.