PDA

View Full Version : Plop bij kanaalschakelen Hughes en kettner



cannondale_01
17 februari 2013, 12:57
Ik heb sinds heel kort een Hughes and Kettner Tubemeister 18 top.
Leuk ding, goede sound, super handig. Vervoeren in een tasje als een ouderwetse filmcamera. Nu het ding: als ik van clean naar lead kanaal schakel hoor ik een nogal duidelijke plop. Als ik daarna nog een keer schakel dan is de plop minder luid en na de derde maal schakelen is de plop weg. Het maakt niet uit of ik op het paneel schakel of met de footswitch. Versterker uitzetten en even later aanzetten en het ploppen is weer terug. Een filter over de schakelaars zetten heeft mijnsinziens geen nut hij plopt ook met de paneelschakelaar.
Het lijkt wel of een condensator zich ontlaad oid. Ik heb gegoogled maar dit is geen herkenbaar probleem.
Wie o wie heeft een suggestie. Oja open slopen doe ik nog niet. De Tubemeister is nieuw en gaat natuurlijk wel terug naar de leverancier. Maar toch wil ik het begrijpen.



http://imageshack.us/a/img834/1650/tubemeister18headnormal.png

Roadburn
18 februari 2013, 11:04
Geen idee wat het probleem is.
Ik heb ook een TM18, met de H&K FS-2 switch.
Geen plop of what voor geluid tijdens het switchen.


Ik denk een on-/slecht geaarde switch.
(Mede omdat ik op het web een paar fixes gevonden heb voor/tegen het "poppen" van footswitches)

cannondale_01
18 februari 2013, 20:05
Wat bedoel je met een slecht geaarde switch. Zij plopt ook als de footswitch niet is aangesloten en ik de schakelaar op het paneel bedien. Zou het soms het relais kunnen zijn die de uiteindelijke schakeling tot stand brengt? Maar dan vind ik het nog vreemd dat na drie maal (a4x) schakelen het niet meer voorkomt. Voor het spelen een aantal maal het pedaal intrappen en klaar is klara.:seriousf:

cannondale_01
14 oktober 2013, 19:52
Even een bump
Versterker is terug gegaan naar de detaillist. En terug naar de "fabrikant". Na ca 4 weken kreeg ik de melding dat het een onbekend probleem is, niet op te lossen is en dat ik daarom een nieuw exemplaar kon verwachten. Nog twee weken wachten en daarna het volledig nieuwe exemplaar opgehaald. Uitvoerig getest door veel geschakel tussen de kanalen met de regelingen in alle standen. Hoera geen plop meer.
Problem solved, zonder rapportage overigens(!). Goede service iets te lange wachttijd.