PDA

View Full Version : Nieuw speeltje: Vintage Revolution Pedal Pro



obiwanjacobi
17 februari 2013, 12:28
Ik wilde even de vreugde delen:

http://www.vintage-revolution.com/_pictures/gallery_47_29_big.jpg

Tja, ik ben er toch voor gezwicht. Voor het weekend opgehaald en nu een paar uurtjes op gespeeld.

Voorlopig alleen nog maar spelen met de fabrieks presets. Met expression pedal en Virtual Board (waar je individuele effecten aan en uit kan zetten) is al heel veel mogelijk.

Ook thuis op mijn 2:90 een fantastisch geluid zonder ruis of brom. Ahhh, wat een weelde :crazyhappy:
Ik heb mijn TriAxis en G-Force even uit de loop gehaald om puur en alleen de PP te horen (Ibanez Jem -> PP -> 2:90 -> Marshall JCM900 Cab - 2x12").

Met recht het allerbeste wat ik ooit heb gehoord.

Zo, nu weer verder met ontdekken.

peter_heijnen
18 februari 2013, 09:26
Gefeliciteerd en heel veel plezier gewenst!

BeeJee
18 februari 2013, 21:08
Jaloers....
Ik heb er bij Tnijland zelf over mogen spelen en van Peters topspel erover mogen genieten. De PP heeft geweldige sounds aan boord. Daar ga je een heleboel plezier mee beleven.

tnijland
18 februari 2013, 21:47
Super! Daar ga je heel veel plezier aan beleven. Ik ben er ook nog steeds erg blij mee. Heb je hem incl. preamp modificatie gekozen?

Nou alleen nog ff een leuke editor maken ;-)

obiwanjacobi
19 februari 2013, 07:31
Thanx guys.

Mijn eerste contact met de PP was ook bij Theo (dat was echt leuk en gezellig). Ik had niet lang nodig om te begrijpen dat deze kwaliteit ver boven de andere 'top' producten ligt. Toen wist ik al dat ik er ooit eentje zou kopen. Het is wat sneller dan verwacht geworden :crazyhappy:

Ja, inclusief 4-cable mod + buffer. Leek me handiger/veelzijdiger. Ik heb ook nog een TriAxis en G-Force. Nog maar even kijken wat ik daarmee ga doen.

Tja, voor die editor moet er nog wel wat Firmware worden gewijzigd. Er is nog geen protocol (voor zover ik heb begrepen) waarmee je over USB enkele settings kan lezen/schrijven. Mocht het ooit zover komen, hou ik me aanbevolen.

Ik ben inmiddels in het apparaat (PP) gedoken en er is heeel veel mogelijk. Moet natuurlijk nog wel even leren hoe ik bepaalde sounds bereik maar ik vermaak me kostelijk. Ik heb het gevoel dat er hele unieke /extreme sounds uit te halen zijn. Moet nog wel wat kilometers maken (uren investeren) voordat ik daar ben. Eerst maar eens de normale variaties.

Waar ik ook heel over te spreken ben is het Virtual Board (VB). Toen het op het forum voorbij kwam had ik er niet zo goed gevoel bij. Maar als je ermee werkt is het heel prettig en veelzijdig.

Ik kan hem iedereen die van kwaliteits geluid houdt, aanraden.

Rock on! :punk: :blast:

peter_heijnen
19 februari 2013, 10:06
Peters ......
Ik ga maar eens naast mijn instappers lopen. :)

BeeJee
21 februari 2013, 21:34
Ik ga maar eens naast mijn instappers lopen. :)

Ahhh, zonder veters; daar sta je sneller naast natuurlijk ;)

tnijland
21 februari 2013, 22:34
Ergens is het ook wel een beetje jammer. Vroeger wilde ik allerlei effect pedalen proberen om te kijken ik mijn sound nog beter kon maken. Nu heb ik geen excuus meer en moet ik alleen nog maar beter gaan spelen ;-)

obiwanjacobi
22 februari 2013, 18:00
Ik hoop het maar. :soinnocent:

Al die gear doorschuiven is allemaal leuk hoor maar gaat snel in de papieren lopen....

:seriousf:

tnijland
22 februari 2013, 23:22
Om wat preciezer te zijn, ik heb geen behoefte meer aan flanger, phaser, compressor, vibe, wah, analog delay o.id. Het enige waar ik nu nog op let is een perfecte versterker (bijv. mijn CAE OD100 Scott Henderon top of de GT trio + Flieck stereo eindtrap) om een goede combinatie te maken. Puur, eenvoudig en beter dan welk pedaal of multi-fx dan ook.

minoin
26 februari 2013, 11:54
Blijkbaar heb ik iets moois in rackland gemist, zeer interessant! De G System van Theo is de laatste aanwinst en daar heb ik nog lang niet het maximale uit gehaald (icm TriAxis en 2:90), maar het klinkt zeker goed.

Ik moet beamen dat de OD100 van Theo indrukwekkend was icm de Authority, leuke kamertje spullen daar in Raalte :rockon:

obiwanjacobi
27 februari 2013, 10:35
Ik heb jaren met een 4U rack gespeeld, waar de 2:90 onderop stond, daaarboven de TriAxis en daarboven de G-Force.
Toen ik de PP ging aansluiten heb ik mijn TriAxis en G-Force eruit geschroeft en de PP op die plaats gemonteerd.

Toen merkte ik dat bij high-gain presets in de PP er een 50Hz brom doorheen kwam. Wat raar, dat heb ik nog nooit eerder gehoord?
Ik heb toen mijn PP weer uit het rack gehaald en op mijn buro gezet (ongeveer 2.5m van de 2:90 verwijderd) en de brom was weg.

Twee conclusies: 1) omdat de PP zo ontzettend still is, merk je elke ruis/brom en kraak en 2) hou hem weg van Buizen bakken met grote trafo's erin.

Ik ga denk ik maar mijn 2:90 in een aparte case stoppen en alle effect apparatuur in een de case die ik nu heb. Nadeel is dan wel de draden bende (L+R en 3xControl). Even een kabelboompje maken ofzo...

'Een goede leer voor de volgende keer'

:soinnocent:

D3nnis
27 februari 2013, 12:31
Had je de PP geisoleerd gemonteerd, of was er contact tussen de apparaten?

Ik had mijn PP vanaf september / oktober in een 8HU rek zitten, met hierin een pedal shelf, tuner, draadloos systeem, midi switcher, racklight etc. en de PP was superstil.
Twee weken geleden de PP eruit geschroefd, voor een modificatie, en later weer teruggeschroefd, en een gigantische brom.
Er weer uitgeschroefd, en bovenop de case gezet, weg brom.
In alles in dit rek geen gigantische trafo's als in een buizen eindtrap, dus er spelen blijkbaar nog andere factoren mee, zoals onderling contact tussen de apparaten, alhoewel ik hier ook nog twijfels bij had, want een anodiseerlaag geleid eigenlijk geen electriciteit volgens mij, en een laklaag op staal ook niet...ik ga de aardlus faq er eens op nalezen!

peter_heijnen
27 februari 2013, 13:50
Fx-loop en aardlus zijn helaas meer dan eens synoniem in rackland.

Ik heb er ook veel last van gehad tot ik een looper/switcher met galvanisch gescheiden -dus geisoleerde- in/outputs kocht om de boel mee aan mekaar te knopen.

obiwanjacobi
27 februari 2013, 15:31
Of ze contact maakte weet ik niet. Ik had alleen last van de brom bij heeel veel versterking in de compressor en distortion icm Filter1 en in minder mate ook F2. Ik had (nog) geen effects in de loop geplaatst. Gewoon: gitaar -> PP -> 2:90 -> Cab.

Ik heb vanochtend mijn 2:90 uit mijn 4U rack gehaald en daar alle effect gear ingeschroeft. Even afwachten of de TriAxis ook een nadelige straling heeft... Voorlopig mijn 2:90 maar even een plekje geven in mijn vaste rack naast mijn Palmer Speaker Simulator ;-). Dan weer effe testen.

@PeterH: welke looper heb je?

peter_heijnen
27 februari 2013, 17:54
Ik had -heb geen rack meer- de 'exef combi switcher'. Op 9,5" had je 4 loops, 8 switchers, 2 programmeerbare inputs, en een 'volume/expressiepedaal in' om je volume via vca (ik hoop dat ik dat goed zeg) te regelen.

Werkelijk geniaal deutsche grundlichkeit uit begin 90's.

massi1234
22 maart 2013, 19:23
Hi guys,
there is a demo of Pete Thorn on the PedalPro and Pedalino available.
Beside that, I would like to thank all of you for the nice comments on the unit.
A special thank is for Theo: you believe in me and the unit from day 1.
Many thanks for taking your time and organizing the test meetings.

Take care
Max

tnijland
22 maart 2013, 21:33
Dear Max,

At a personal level, i also would like to thank you for your passion for music and sheer enthusiasm in demonstrating the unit. It has been a true pleasure to meet you as a musician as well and i sincerely hope that the Pedalpro will become a "wanted by the pro" product because the unit deserves only passionated guitar players and/or professional owners. I am still playing that Jazz song you tough me while demoing the Pedalpro ;-)


Inderdaad, na even zoeken heb ik de demo ook gevonden: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Tw_jAaPxn2c#

Het aardige van deze demo is dat het niet zozeer de puurheid van de analoge klanken laat horen (het is tenslotte opgenomen en je zult daarmee dus meer moeten vertrouwen op de mening van Pete Thorn) maar juist de focus heeft op de veelzijdigheid van de unit bij het spelen van verschillende sounds.

En ja, ik geloof nog steeds in de Pedalpro en het feit dat geen enkel apparaat dit niveau kan bereiken.

Henri H
23 maart 2013, 01:15
Ik krijg steeds meer GAS.... en niet vanwege die demo van PT, maar gewoon .... de sound staat me nog steeds zo bij ... wow! :)

peter_heijnen
23 maart 2013, 10:52
Met de geschiedenis van dit hele topic uiteraard nog vers in het geheugen is het grappig dat bij de reacties onder de video het bericht van ene VintageRevolutioPro is gemarkeerd als spam.... LOL! :)

Congrats Max, hope this wil give the unit a big publicity boost!

Roger Axetrample
23 maart 2013, 11:04
Met de geschiedenis van dit hele topic uiteraard nog vers in het geheugen is het grappig dat bij de reacties onder de video het bericht van ene VintageRevolutioPro is gemarkeerd als spam.... LOL! :)

Congrats Max, hope this wil give the unit a big publicity boost!

Ja grappig inderdaad. Dat was ik. Youtube is blijkbaar nog gevoeliger, dus ik heb mijn comment maar gedelete...
groetjes
Rogier

obiwanjacobi
24 maart 2013, 19:09
FYI:
Nog even terugkomend op mijn verhaal over die brom, dat was waarschijnlijk idd een ground-loop.

Ik had al mijn 2:90 uit het rack gehaald maar had weer een brom bij het aansluiten van mijn TriAxis op de Pre send/return. Nadat ik de TriAxis in zijn ground-lift stand had gezet was het over (Pff lucky me). Ik heb het nu zo:

Gitaar -> PP [Pre-send] -> TriAxis -> [Pre Return] PP [Aux Send] -> G-Force -> [Aux Return] -> 2:90 -> Marshal Cab.

Klinkt 'best' leuk... :crazyhappy:

BTW: De G-Force staat op stereo (analoog) input en killdry aan. Ik kan namelijk het dry signaal in de PP met de interne mixer erbij halen.

massi1234
25 maart 2013, 09:00
Met de geschiedenis van dit hele topic uiteraard nog vers in het geheugen is
Congrats Max, hope this wil give the unit a big publicity boost!

The best rewards/pubblicity is knowing that users are really happy with my creation.

Pete was very nice and open minded from the day he got the product.
As a real professional guitarist, he wait to play the PP + Pedalino before expressing an opinion.
I was personally surprised how he stand for the unit in the HRI forum, dispite several endorsment with other competitors.


PS: Pete is not returning the unit. Maybe he can do few other demos.

D3nnis
26 maart 2013, 12:38
Als je de pedalpro gebruikt met de 4-cable methode, dan is de filter routing ook erg krachtig kwam ik van het weekend achter (had ik me nooit eerder gerealiseerd); ik gebruikte de distortion + filter(s) al voor mijn preamp, om deze wat meer input/drive aan te leveren, maar je kunt ook erg leuke resultaten halen als de pedalpro filters na je preamp staan ipv ervoor.

massi1234
29 maart 2013, 20:07
Hi guys,
I am coming soon with a new update for the PedalPro and the Pedalino.

I would like to thanks Mark for his nice ideas. The new FW improves the user interface and offer the possibility to copy the setting of the a specific sections from any preset.

There are 4 available sections:
1) Aux/Ext
2) Delay
3) Chorus/Flanger
4) Ades/midi

So if you have one nice distortion and you would like set the delay just like your preset XXX you can do it instantaneously.

On the Pedalino I have created few controlling curves to allow more subtle volume controls. (suggestion from Freddie Bryant)
I am testing it fully and will be available next week.

Take care

D3nnis
29 maart 2013, 21:51
offer the possibility to copy the setting of the a specific sections from any preset.


That is a cool idea!
Why didn't I think of that?

massi1234
1 april 2013, 09:37
That is a cool idea!
Why didn't I think of that?

The copy is my idea although, it came out from few e-mail exchange with Marc. So it is a team work.
Marc is quite skilled in user interface. It is a professional software design.

Back to work on the midi ....

tnijland
14 april 2013, 12:53
Zo, tijdens mijn prachtige paasvakantie in Nepal (gedurende de outdoor trekking) even nagedacht over mijn setup m.b.t. potentiële verbeteringen voor de Pedalpro. Een vriend van me die ook gitarist is en ook meeging wilde hem namelijk graag een keertje als analoog multi-effect in een Marshall + Fender amp setup gebruiken. Hij gebruikt voornamelijk deze twee basis sounds.

Zo kwamen we op het idee om de VR Pedalpro per preset instelbaar te maken zodat je eenvoudig met twee versterkers kunt werken (Links Fender, rechts Marshall of beide in geval van stereo spelen). Ben alleen benieuwd of dit met de basis versie ook al mogelijk is. Het zou dan ook handig zijn om de 2e uitgang te isoleren i.v.m. brom (of een kabel modificatie voor te stellen).

obiwanjacobi
15 april 2013, 08:27
Er zijn best wat routing mogelijkheden (zie manual) maar die hebben allemaal betrekking op de positionering van F1 en F2.
Het feit blijft dat het begin van de chain mono is en pas op het eind naar stereo wordt uitgesplitst.

Je zou misschien iets leuks kunnen doen door bijv. een multi-effect (bijv G-Force - die is volledig configureerbaar) in de Aux (send/return) te plaatsen en daarmee te sturen wat er op links en rechts gebeurt. Nadeel is dan wel dat je op de PP mixer het analoge signaal uit moet zetten en alles door het externe effect moet laten lopen...

Je kan er misschien ook een looper tussen zetten die op MIDI PC's de desbetreffende amp van wel/geen signaal voorziet..

Of je koopt gewoon twee PP's :-P

D3nnis
15 april 2013, 20:49
Waarom zou dit niet kunnen door gewoon je linker en rechter volume in de pp op 0 of 100% te zetten?

obiwanjacobi
16 april 2013, 07:32
Of wat D3nnis zegt! :crazyhappy:

tnijland
24 april 2013, 21:40
Ik heb het gewoon zelf even geprobeerd en het werkt inderdaad prima. Ik had nog een Marshall 1974x + een Soul-O-45 combo liggen die ik i.p.v. de Ernst Flieck stereo eindtrap heb aangesloten op de Vintage Revolution Pedalpro. Ik moet zeggen dat ik de transparantie van de Ernst prefereer maar de test met 2 verschillende combo versterkers is zeker goed te noemen. Het karakter van de typische Marshall vs. de Sould-O-45 met 6L6 buizen (Fender alike) is duidelijk terug te horen en je kunt per preset het volume maar ook de delay (op Links of Rechts) instellen. Ik denk dat combo-bezitters hier heel gelukkig van kunnen worden want je gaat terug naar een simpele set met toch de stereo mogelijkheden.

massi1234
19 mei 2013, 19:58
What do you think about integrating in the PP a two channel amp switching relay based ?

tnijland
20 mei 2013, 00:03
I would really appreciate this function. It is currently already possible using L/R preset volume settings but it would make it much more easy to switch between different combo amps using a relay. But you should consider the isolation between 2 amps in order to make sure to avoid electro-magnetic hum problems.

Currently, i am using the Pedalpro solo with the Ernst Flieck stereo power amp and removed the GT Trio preamp because i found the overdrive of the PP to be of a better quality. Everybody who came to listen to my setup found it to be beautifully pure and authentic in terms of tone...It's like a vintage 'old-style' Marshall stack.

I combine the boost with distortion on the volume pedal which makes it really fun to play.

Henri H
20 mei 2013, 00:58
Ik raak steeds meer geïntrigeerd door de Pedalpro, en zo'n channel switch zou een welkome toevoeging zijn in mijn geval, want mijn huidige setup bestaat uit een stereo setup met 2 heads (een Mesa Boogie Stiletto en een naar 2 kanalen gemodde marshall 2204).
Ik weet niet of ik de preamp van de PP ooit ga waarderen, maar de boost en overige effecten zijn van een ongeëvenaarde klasse.

Max, je moet echt met een floorunit op de markt gaan komen, en snel een beetje! ;)

massi1234
20 mei 2013, 09:27
The amp switching consist of two independent relays and two mono jacks galvanically isolated with each other
In off condition, the tip and ground are disconnected. When the relay is engaged the tip and ground are shorted.
You will be able to program the switches at the preset level either using the Pedalino or the MIDI footcontroller.

@Henry we are not thinking at the moment on a ground integrated solution. That does not mean it is a bad idea :)

tnijland
20 mei 2013, 21:15
Ik lees nu dat ik een beetje dom ben geweest. Ik zat nog in de 'oude' discussie over het schakelen tussen 2 amps...

Uiteraard ondersteun ik een amp channel switch functie ook volledig. Dat is heel handig en maakt het mooi compleet.

obiwanjacobi
21 mei 2013, 09:30
Personally I would go for a more modular approach and have a separate switching box controlled by MIDI.

But I can understand why some people would want this feature. But I wonder if 2 switching jacks would be sufficient. Perhaps 4 (like TriAxis)? My 2:90 has three switching options. So when working with multiple amps you run out of switching jacks pretty quickly.

D3nnis
22 mei 2013, 22:48
For a portable setup it could be nice to have relays, but like Obiwanjacobi said, would 2 be enough?
Currently I use a midi switcher, and switch 7 functions in my amp, so 7 relays would be ideal for me, but in a couple of months someone else comes and wants to switch 8 functions, so you're lost again.
For me the external switcher is not a real problem rackspace wise. And if it would be, it could also be integrated in the amp.
I can think of several other modifications I would like to have instead of the switching relays, but commercially, if a couple of relays can be added for people that have a 2 channel amp or something, costing less than a dedicated midi switcher....who knows!

obiwanjacobi
23 mei 2013, 13:14
[..] Currently I use a midi switcher, and switch 7 functions in my amp [..]

Goed bezig! :cooler:

D3nnis
24 mei 2013, 22:25
Nou, dat is de vraag...
Gisteren eens gespeeld met een tweekanaals amp, zonder verdere tierelantijnen, dat was ook wel weer eens leuk!

tnijland
25 mei 2013, 00:52
Maakt niet uit. Je valt vroeg of laat toch altijd weer terug op goede rack-aparatuur ;-)

obiwanjacobi
10 juni 2013, 08:19
Vraagje:

Hoe doen jullie "tone control"? Lossen jullie dit op met F1/F2? Zo ja, hoe dan?

Ik mis eigenlijk een low-mid-hi EQ (mijn oude Roland GP-8 heeft dat wel en dat vind ik echt handig!) aangezien ik alleen een eindversterker heb (Mesa 2:90).

Ik heb nu mijn TriAxis in de (pre) send/return zitten en mijn G-Force in de stereo (post) aux send/return. Als ik de patches op mijn TriAxis gebruik die ik heb gemaakt voordat ik de PP had, klinkt het allemaal lekker crispy. Alleen de PP klinkt op mijn setup een beetje mid en te weinig hoog. Daarom ben ik op zoek naar een EQ mogelijkheid.

Gitaar -> PP (pre-send)-> TriAxis ->(pre-return) PP (post-send)-> G-Force ->(post-return) PP -> 2:90 -> Marshal 2x12" Cab

D3nnis
11 juni 2013, 16:03
Je bedoelt als je de PP ook meteen als preamp gebruikt, dus zoals in jouw geval zonder de triaxis (pre loop uit)?

obiwanjacobi
11 juni 2013, 17:51
Yep. Wanneer je alleen de PP gebruikt.

tnijland
11 juni 2013, 18:52
Goede vraag. Ik gebruik momenteel de preamp van de Pedalpro erg veel. Ik vind namelijk dat er een enorm goed preamp & boost circuit in zit waardoor ik steeds minder gebruik maak van mijn Groove Tubes preamp. Ik kleur hem niet echt bij maar kan me voorstellen dat dat soms wel gewenst is. Hangt ook een beetje af van je setup speakers, eindbuizen etc. Er zitten overigens wel een aantal distortion presets in waarin de eq anders is ingesteld dus het zou zonder meer mogelijk moeten zijn. Ik beschouw de filters zelf meer geschikt voor het maken van dynamische envelope effecten zoals wah, ooh en aah soundjes. Misschien dat Max antwoord kan geven?

Wel heb ik er sinds een maandje een GForce achter gezet i.p.v. de Lexicon galm. Ik had namelijk behoeft om (naast de analoge modulation delay van de PP) ook mijn favoriete TC dual delay weer aan het systeem toe te voegen. In combinatie met de preamp is het een perfecte combinatie geworden.

D3nnis
11 juni 2013, 21:16
Er zitten overigens wel een aantal distortion presets in waarin de eq anders is ingesteld dus het zou zonder meer mogelijk moeten zijn

Heuh? Is dat zo?
Volgens mij is er niks anders dan de level-instellingen, en het gebruik van de filters, en als het wel zo is dan heb ik ergens gigantisch iets gemist.

Ik heb de pedalpro nog nooit als preamp gebruikt; voor solo's doe ik een beetje PP distortion + boost + filter, maar altijd in combinatie met mijn eigen versterker.

Wel een goede vraag inderdaad; ik heb geen eq iets gevonden en zou wellicht best handig kunnen zijn; hoop dat Max ons het verlossende antwoord kan geven!

obiwanjacobi
12 juni 2013, 08:57
Ik vind de kleur van alleen de PP ook mooi (denk ik) alleen er zou voor mijn setup wat meer sparkle in moeten zitten. Als ik mijn TriAxis bij schakel (pre-loop) dan kan ik daarmee de tone wel regelen maar die voegt dan ook een eigen kleur weer toe - zelfs op een zo neutraal mogelijke instelling (heb een tijdje zitten A/B-en met de TriAxis instellingen).

Andersom geldt het trouwens ook: als ik de PP in bypass zet en alleen mijn TriAxis en G-Force aan zet, klinkt het ook anders dan als het niet door de PP gaat.

D3nnis
12 juni 2013, 12:21
Dus eigenlijk zeg je dat de PP je geluid hoorbaar kleurt?

Ik hoor een heel subtiel verschil tussen de PP er volledig tussenuit, en de PP in bypass icm met mijn versterker, en dat verschil wijt ik eigenlijk aan de kabels die er in deze beide situaties al dan niet tussen zitten (Sommer Grindycop beast met Neutrik pluggen). Het geluidsverschil is kleiner dan toen ik nog met mijn pedalenplank speelde, daarom heb ik dit nooit bij de PP gezocht, maar ik vind het verschil zo klein dat ik het sowieso in bandverband niet meer hoor (en ik durf ook geen blinde test te doen).
Klopt jouw PP wel met je FX level & impedantie?

obiwanjacobi
12 juni 2013, 13:27
Een echte A/B test heb ik niet gedaan en de kabels zullen zeker meetellen dus ik ga niet keihard beweren dat de PP het geluid kleurt maar het klinkt in mijn oren wel anders dan mijn originele setup zonder PP. Of de impedanties kloppen weet ik niet heb ik niet onderzocht. Ik had wel even problemen met het begrijpen van de post-send levels. Die kan je namelijk niet verzwakken wel versterken. Dat maakt dat de input van mijn G-Force wel heel laag staat (ongeveer op 9 uur).

tnijland
12 juni 2013, 18:12
Ik denk dat de PP natuurlijk wel iets invloed op je sound heeft omdat deze ook een extra analoog circuit toevoegt welke je kunt vergelijken met een buffer. Het verschil zal dus inderdaad klein zijn. Tevens kan het zijn dat je hierdoor je Triaxis een ander input signaal geeft dan in bijvoorbeeld een true bypass situatie waardoor de Triaxis zich anders gedraagt.

obiwanjacobi
13 juni 2013, 08:50
Ik was nog even aan het experimenteren en hoor ook een verschil tussen de bypass patch (0) (mixer op 100%) en de bypass functie (knop).

Als ik mijn TriAxis op het 2e rythm kanaal zet en alle tones (lo/mid/hi) op 0.0 zet, gain op 3.0 en volume op 7.5 dan is-ie nog steeds helderderer dan gebypassed. De gain/volume verhouding is zo gekozen dat het volume wel ongeveer hetzelfde is. In andere combinaties (hogere gain/lagere volume of lagere gain/hogere volume) is niet hetzelfde level in te stellen. Dit omdat de TriAxis 'in stapjes' werkt en niet traploos.

D3nnis
13 juni 2013, 12:31
Ik was nog even aan het experimenteren en hoor ook een verschil tussen de bypass patch (0) (mixer op 100%) en de bypass functie (knop).


Zou dat komen doordat in de bypass-patch je pre-loop wel geactiveerd is, en met de bypass functie niet (afhankelijk van hoe eea ingesteld in preset 000 is)?

obiwanjacobi
13 juni 2013, 12:58
Nee, dat is dan met de pre-loop uit. Als ik die aanzet - hoor ik weer sparkle van de TriAxis.

Probeer zelf maar:
Bypass (of nieuwe) patch met alle loops uit, de mixer (onderste waardes) helemaal 100% de rest 0% geen enkele effecten aanzetten en dan de bypass knop indrukken/uitdrukken.

hole
14 juni 2013, 12:35
Disclaimer: Ik ken het apparaat niet, heb deze thread niet helemaal gelezen

ik vond dit op de site van Vintage Revolution

We've also added a Bypass/Clean feature, making it possible to default to a usermade preset (called 'Clean') when engaging bypass. In this way you can bypass and still have certain settings available that apply to your basic tone, e.g. volume, pre- and posteffect loop settings, noise gate etc.

In dit patch wordt dus klaarblijkelijk niet alles van het apparaat gebypassed...en dat zal invloed hebben op je tone?

D3nnis
16 juni 2013, 12:52
Probeer zelf maar:
Bypass (of nieuwe) patch met alle loops uit, de mixer (onderste waardes) helemaal 100% de rest 0% geen enkele effecten aanzetten en dan de bypass knop indrukken/uitdrukken.

Ja, inderdaad, je hebt gelijk! De reden dat ik het vroeg van de pre loop instelling, is vanwege de reden dat ik in de bypass preset, de pre loop wel aan heb gezet, zodat ik die kan gebruiken wanneer ik met de 4-kabel dinges speel.
Ik hoorde trouwens vooral een verschil in output; heb je in het tabblad "level" wel de levels op 100% gezet in de bypass preset? Ik zit nu vanwege het middagslaapje van mijn zoontje op een zacht volume te pielen, en hoor nu geen verschil tussen de knop-bypass en de 000 patch met de level control op 100%.



In dit patch wordt dus klaarblijkelijk niet alles van het apparaat gebypassed...en dat zal invloed hebben op je tone?

Daar heb je een punt; blijkbaar wordt standaard dus niet alles 100% gebypassed inderdaad, maar gelukkig is het instelbaar!

massi1234
28 juni 2013, 06:56
Hi guys,
I just finished the first beta version for MIDI IN implementation.
For those how are interested in using it with MIDI, the following features are available:
- 2 Leads master settings
- Tap tempo for all the time based sound
- Full control of the parameters and switch
- Midi Monitor

tnijland
29 juni 2013, 22:52
Cool features Max! I have the pedalino controller which works fine for me so it it not of my concern. But i can imagine that a lot of potential buyers will be really happy to have this option available. Good job which shows that you really listen to the end-users.

tnijland
11 augustus 2013, 23:45
Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn Pedalpro. De stereo post-loop I/O instellingen en de MIDI program changes zijn namelijk per preset instelbaar waardoor ik de GForce bewust niet meer in kill-dry (maar voor die speciale presets alles wet) zet maar bij sommige presets ook als serieel effect mee laat draaien. Dat geeft me de mogelijkheid om te kiezen dus een transparantie en veelzijdigheid. Beide zijn mogelijk.

De meeste presets van de Pedalpro zijn namelijk heel puur en dat is waar ik ook het meeste mee speel. Toch heeft de Gforce ook een aantal hele goede harmonizer, reverb of dual delay presets waar ik ook graag mee experimenteer. Door de post-loop per preset ander in te stellen heb ik dus een "best of both words" kunnen creëren. Geniaal.

obiwanjacobi
12 augustus 2013, 07:32
Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn Pedalpro. De stereo post-loop I/O instellingen en de MIDI program changes zijn namelijk per preset instelbaar waardoor ik de GForce bewust niet meer in kill-dry (maar voor die speciale presets alles wet) zet maar bij sommige presets ook als serieel effect mee laat draaien. Dat geeft me de mogelijkheid om te kiezen dus een transparantie en veelzijdigheid. Beide zijn mogelijk.


Ik snap niet helemaal wat je hier bedoelt. Ik had begrepen dat de mixer in PP sowieso al het 'dry' signaal meenam (da's een van de mix opties). Dus het signaal van de post-send/return is al een parallel track.

Ik heb mijn G-Force ook in de post-loop staan maar dan met kill-dry wel aan. Met de effect routing binnen de G-Force zelf bepaal je hoe de effecten op dat parallel-track worden geordend.

Het is idd kicken dat je per preset de pre- en post-loop kan aan/uit schakelen en de mix kan instellen. Ik ben er zelf nog niet uit of ik de PP mijn PC's voor mijn andere rack apparatuur laat versturen of mijn pedal board (Roland FC-300). Nu ligt het nog een beetje overhoop omdat ik nog vanalles aan het proberen ben (ook icm mijn Roland VG-99 modeller).

tnijland
12 augustus 2013, 21:03
Ha, ha, dat had ik gezien. Een behoorlijk complexe setup maar wel heel veelzijdig.

Ik merk zelf dat er toch wel een duidelijk verschil zit tussen de parallelle loop van de PP en de ingebouwde mixer van de GForce. Het voordeel is dat de killdry optie i.c.m. de PP parallelle loop een puurdere sound geeft. Echter er zijn ook paar complexere presets van de GForce waarbij ik juist een serieel pad i.c.m de mixer van de PP wil toepassen ;-) Het mooie van de PP is dat ik nu dus beide kan doen. Ik ben dan ook erg blij de deze optie waarmee naar mijns inzien voor een perfecte combinatie tussen analoog en digitaal is gekozen.

D3nnis
15 augustus 2013, 13:21
De post loop instellingen zijn toch altijd al per preset instelbaar?
Of bedoel je dat ook? Ik begreep dat je bedoelde dat het een nieuwe feature is, of ik kan niet lezen, dat kan ook :-)

obiwanjacobi
15 augustus 2013, 15:05
De post loop instellingen zijn toch altijd al per preset instelbaar?
Yep.

(en dat is 10)

D3nnis
15 augustus 2013, 16:23
En dat betekent?

obiwanjacobi
15 augustus 2013, 19:52
Je moet minimaal 10 karakters tikken per response. "Yep" alleen was niet genoeg... Sorry, ik zal volgende keer op een andere manier opvullen...

D3nnis
16 augustus 2013, 12:11
Ah op die manier, dat wist ik niet!

Als er nou 11 stond snapte ik hem, dan was ik spuit 11 zogezegd, maar met 10 kon ik niks verzinnen.

tnijland
18 augustus 2013, 09:39
Sorry voor de verwarring. Uiteraard is het per preset instelbaar. Ik gaf alleen maar aan dat ik juist met de integratie mogelijkheden van externe apparatuur )zowel preamp als post-fx) heel erg tevreden ben.