PDA

View Full Version : Tabs gezocht van lick in nummer



naamvergeten
16 februari 2013, 20:46
Ben op zoek naar de tabs van een lick van dit nummer

de video komt niet overeen met wat er gespeeld wordt.

vooral het begin van de lick met tremelo picking wil ik weten welk akkoord dit is

de lick waarik de tabs van zoek is tussen 1:34 en 1:47, gespeeld door srv

http://www.youtube.com/watch?v=eBG5PQuW6oo

harrie-beton
17 februari 2013, 00:44
als het om maar 13 seconden gaat kan je die toch wel apart nemen als WAV en halveren in tempo. (timestretching)

LGK
17 februari 2013, 01:04
Heb je al geprobeerd om er uit te komen op gehoor?
Dit moet wel te doen zijn toch.. Of kom je er echt niet uit?

Harald
17 februari 2013, 11:33
Chuck Berry is niet meer bekend blijkbaar, of Elmore James... denk Johnny B Goode of Dust my broom :( Het grootste deel van die solo is een tremolo (downstrokes voor het goede effect) op het I akkoord, E barre vorm, E en B snaar met eerst ook even de G snaar. Op het einde wordt het nog even afgemaakt met wat pentatonisch gepriegel. En dan heb ik mijn gitaar nog niet gepakt.

Dat internet en al die makkelijk vindbare tabs is hardstikke leuk en handig. Ik gebruik het ook vaak. Maar als je echt een beetje verder wil komen als gitarist zul je toch echt ook je oren moeten trainen. Doe je zelf een plezier en probeer het zelf uit te vogelen. Met een progje als Best Practice kun je het betreffende stuk vertragen, (zonder dat de toon lager wordt, of ronduit gaat zweven. Dat gebeurde vroeger, als je een poging deed de lp te vertragen door je vinger op het label te zetten) en het stukje loopen.

Denk niet dat het moeilijk is. Gewoon doen alsof je het kunt, en dat net zolang volhouden totdat je het echt kunt. Steeds kleine stukjes uitzoeken, en op een gegeven moment wordt je er steeds beter in. Je zult merken dat die tijd zeker zo goed besteed is als de tijd dat je riffjes zit te oefenen.