PDA

View Full Version : Kan je hier iets aan laten doen?



Dewy
16 februari 2013, 15:09
Goede middag,

Sinds kort heb ik een nieuwe gitaar, en alhoewel ik er enorm zuinig op ben.
Zitten er toch een aantal beschadigingen op die me enorm storen. Jullie zouden
misschien denken waar maak je je druk over, maar ik wil hem toch graag netjes houden.
Het gaat om de volgende dingen:

http://i48.tinypic.com/3178ldx.jpg

Kennen jullie iemand die dit soort reparaties doet of kunnen jullie er één aanbevelen
in Zuid holland?

Rizz
16 februari 2013, 15:22
Goede middag,

Sinds kort heb ik een nieuwe gitaar, en alhoewel ik er enorm zuinig op ben.
Zitten er toch een aantal beschadigingen op die me enorm storen. Jullie zouden
misschien denken waar maak je je druk over, maar ik wil hem toch graag netjes houden.
Het gaat om de volgende dingen:

http://i48.tinypic.com/3178ldx.jpg

Kennen jullie iemand die dit soort reparaties doet of kunnen jullie er één aanbevelen
in Zuid holland?

De hiel kan ik me nog wel voorstellen, die tweede zie ik niet zo, maar besef wel dat als je ieder deukje laat repareren, dat nogal in de papieren kan gaan lopen.. Dit zullen niet de laatste zijn! Hoewel moeilijk, accepteer dat het een gebruiksartikel is en het leven wordt weer een stuk mooier! ;)

In het geval dat je het echt wil laten doen, ik heb alleen ervaring met Hampe en van Berkel in A'dam, Riemersma Guitars in Strijen en Musicmaniacs in Haarlem, in Rotterdam weet ik niets. Het kan iig zeker gerepareerd worden!

Dewy
16 februari 2013, 15:25
De tweede foto is juist enorm te zien, alleen op de foto niet zo doordat het hout zo licht is.
kleine deukjes o.i.d zal ik me niet druk om maken. Maar vind dit echt enorm lelijk.

Thanks, ik zal eens gaan kijken!

Elvee
16 februari 2013, 17:49
De tweede foto is juist enorm te zien, alleen op de foto niet zo doordat het hout zo licht is.
kleine deukjes o.i.d zal ik me niet druk om maken. Maar vind dit echt enorm lelijk.

Thanks, ik zal eens gaan kijken!

Bij Vox Humana in Vlaardingen kun je ook terecht: http://www.voxhumana.nl/

Dewy
17 februari 2013, 09:58
Kijk, dat is al een stuk dichterbij, dankje!

Luca P
17 februari 2013, 10:10
Is het een Taylor?

zoon van Piet
17 februari 2013, 11:17
De beschadigingen van foto 2 zie ik amper..
(En ik kan je verzekeren dat mn gibson er op die plek véél erger uitziet)
maar dit soort klankgatrandbeschadingen zijn heel normaal en ws zelf veroorzaakt.
Doordat je met plectrum of nagel daar tegenaan ketst.
Repareren is dan vrij zinloos, je moet steeds terug om het opnieuw te laten doen.

Pepe
17 februari 2013, 11:56
Ja, het is van alle kanten veel praktischer om aan je zen acceptatie mode te werken...

Scarface
17 februari 2013, 12:41
Ja, het is van alle kanten veel praktischer om aan je zen acceptatie mode te werken...

Of te wel je moet niet zo'n mierenneuker zijn...;) hahahaha

@TS

Het kan altijd nog erger.

http://i1224.photobucket.com/albums/ee366/Marlen999/3696548223_2f818afb5f_zps8fe7db27.jpg

Ik zou het dus zo laten..anders kun je aan de gang blijven. De eerste butsen en krassen zijn vaak het ergst.

Groet,
Marco

zoon van Piet
17 februari 2013, 13:30
Willie Nelson's gitaar Trigger!

Mijn eigen Armand is er dan toch nog wat beter aan toe..

Scarface
17 februari 2013, 13:37
Willie Nelson's gitaar Trigger!

Mijn eigen Armand is er dan toch nog wat beter aan toe..

Ik wilde eigenlijk eerst een foto van die van jou plaatsen,maar dat vond ik niet gepast..hahahaha

Gezien die in mijn top 10 staat van mooiste gitaren..

Groet,
Marco

Rizz
17 februari 2013, 15:31
Of te wel je moet niet zo'n mierenneuker zijn...;) hahahaha



Ik denk, zeg het nog aardig.. Nee, gelijk de botte bijl erin! :ok: :D

zoon van Piet
17 februari 2013, 16:39
Ik wilde eigenlijk eerst een foto van die van jou plaatsen,maar dat vond ik niet gepast..hahahaha

Gezien die in mijn top 10 staat van mooiste gitaren..

Groet,
Marco

Dank je!

En dan doe ik dat toch effe:
http://imageshack.us/a/img641/5062/20120917130427.jpg
Zelfde plek, zelfde verschijnsel, maar dan x100.. en met zelfs een hele hap eruit. Ik kijk er graag naar. :)

Eko
18 februari 2013, 13:52
Back on Topic.
Als je een goede reparatie wilt laten doen aan je Taylor is het misschien verstandig dit via Kees Dee ( Amersfoort )te laten uitvoeren. Heeft hele goede contacten met Taylor en zorgt voor een uitstekende service. Foto`s opsturen lijkt me de eerste ( goedkoopste ) stap.

freekick
18 februari 2013, 16:19
Kleine beschadigingen kan je met wat olie behandelen.
Ik gebruik hiervoor gekookte lijnolie.
Beetje olie opbrengen en met schone doek tot glans opwrijven.
Het is niet helemaal onzichtbaar maar het hout krijgt de juiste kleur en is beschermd.

Dirk Janssen
21 februari 2013, 13:52
Tja, mocht je in de buurt van eindhoven komen kan ik het voor je herstellen. Www.janssengitaarbouw.nl

Rizz
21 februari 2013, 14:22
Tja, mocht je in de buurt van eindhoven komen kan ik het voor je herstellen. Www.janssengitaarbouw.nl

Als je nou je link in je handtekening zet en niet zo expliciet vermeld dat jij dat allemaal kan, kan het nog. Maar op deze manier verbaast het me niets als je post verwijderd wordt. Hoe spijtig af en toe, maar dat zijn de forumregels..

Scarface
21 februari 2013, 14:42
Als je nou je link in je handtekening zet en niet zo expliciet vermeld dat jij dat allemaal kan, kan het nog. Maar op deze manier verbaast het me niets als je post verwijderd wordt. Hoe spijtig af en toe, maar dat zijn de forumregels..

Oftewel...........je moet niet zo'n mierenneuker zijn :D.....;)

Groet,
Marco

Rizz
21 februari 2013, 15:32
Oftewel...........je moet niet zo'n mierenneuker zijn :D.....;)

Groet,
Marco

Het enige wat echt past, kom op man.. :D

Als er krokodilleleduruh tassies aangeboden worden, staat iedereen op z'n achterste poten.. Dat niet dit ook niet, daar zijn andere mogeljikheden voor, hier wisselen we info uit..