PDA

View Full Version : Kale amp, geweldige sound...?



Nocki
16 februari 2013, 11:09
Hi all,

Tis alweer een tijdje terug dat ik hier wat schreef maar nu heb ik weer iets waar ik mee zit... :-)

Ik wil graag een nieuw ampje in combinatie met m'n pedalboard. De bedoeling is om er U2 achtige dingen mee te doen met delay's (gewoon mono) en er wat dynamische "dreamscape" achtige geluiden mee te gaan maken.
Veel amps (waaronder m'n Mark IV) kunnen clean wat tam zijn. Mijn roadster die ik ook had had dat ook maar er zat een knop op waarmee je de reverb, fxloop en mastervolume kon wegschakelen... Als je dat deed had je opeens een springlevende bak...

Zo'n soort amp zou ik ook voor dit project willen hebben... Een 1 kanaals amp met een geweldig dynamisch en bold clean kanaal zonder reverb, fxloop en andere rommel om te garanderen dat er qua tone en dynamiek niks meer te wensen valt...

De overdrives enzo wil ik dan uit m'n pedalboard halen zodat ik daar zo min mogelijk kabel gebruik (niet meer heen en terug naar de fxloop) en daar creëer ik dan al mijn sounds...

Iemand wat ideeën welke amps ik eens moet gaan beluisteren?

Ik ben bekend met de meeste channelswitchers en highgain amps maar de singlechannel, non mastervolume amps en het vintage gebeuren heb ik altijd wat links laten liggen...

Bedankt alvast!

Pepe
16 februari 2013, 11:34
Voor bold fat clean denk ik gelijk aan de Matchless DC 30.

Midwolda
16 februari 2013, 11:36
Zeker de Koch Classic SE12 (http://www.koch-amps.com/amps/cse12.html) checken! Mooiste clean van de laatste jaren.

En verder natuurlijk: buizen of transistor, hoeveel watt, budget, etcetera?

zjanke
16 februari 2013, 11:46
Mesa boogie blue angel. Niet het crispy clean van Fender, maar zeker een hele mooie volvette clean. Ik heb hem ooit gehad in een dual set-up naast een jcm800...

ghostnote
16 februari 2013, 11:52
http://www.kool-elfring.com/Pages/English/kool-elfring-ace-amplifier-eng.html
De ACE van K&E, er zit helemaal niks op maar afgevuld met coole sounds en super dynamisch. Laatst een keer getest, van tweed tot JTM45 alles klinkt en voelt waanzinnig.

Brum
16 februari 2013, 11:54
Ik zit dan gelijk te denken aan ouwe Hiwatts, of on the cheap way, een ouwe London City. Of anders een Twin, maar dan zit je weer met de reverb. Zelfs ouwe Marshalls zijn goed clean te krijgen, op hoog volume en reageren erg goed op pedalen, in het bijzonder drive pedalen. Die Koch Classic zou ook zeker een goeie optie zijn.

the sure thing
16 februari 2013, 12:03
Zie mijn review van de two rock studio pro... Je kan ook kijken voor de Two Rock exo... 1 kanaals zonder enige poespas en betaalbaar.

Mitch
16 februari 2013, 12:58
Misschien is het noemen van een budget een idee.
Voor U2 achtige dingen en een knallende clean sound zou ik momenteel nieuw zeggen: AC15HW1

zjanke
16 februari 2013, 13:37
Of toch stereo? Linkje (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m641279810-vox-ac15h1tv.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr)

Thiez
16 februari 2013, 14:00
Een carlsbro TOP100 schijnt dat ook te zijn. 2 preampbuisjes, 4x EL34's en 4 knoppen. Verder niks. Schijnt erg goed neutraal clean te geven en samen te gaan met pedalen. Ik ben momenteel bezig om er een te reviseren dus ben benieuwd wat er uit gaat komen. Het zal nog wel een tijdje duren voor hij klaar is alleen.

Ze zijn wel lastig te vinden. Je kunt ook kijken naar oude soundcity's ofzo.

Nocki
16 februari 2013, 15:58
Bedankt allemaal!

Matchless had ik idd niet aan gedacht...
Ik heb ooit een Koch classic 4x10 combo gehad die idd wel mooi klonk voor wat ik wil... Helemaal vergeten...
Ook de Blue Angel van Mesa en de K&E amps had ik niet aan gedacht...
Oude Marshalls lijkt me erg leuk maar had geen idee welke...


Om het wat uitgebreider te maken. Het moet idd buizen zijn. Minstens 50watt maar liefst meer. Ik hou van dat geluid van een amp met veel vermogen. Ondanks dat ik het absoluut niet gebruik vind ik de Tone gewoon erg fijn! Beter dan die hype met amps met 5 watt enzo...

Bedankt voor de tips tot nu toe! Ik gaze uitwerken,,,

texasspecial
17 februari 2013, 10:52
Ik heb vorig jaar een Mesa Blue Angel 4x10 gekocht uit "NOS"bij een muziekwinkel die een partij had opgekocht, volgens mij hebben ze er nog steeds een paar, 995 euro, kreeg er ook nog 2 jaar garantie op. Ik vind ze te gek klinken en doen het goed met pedalen.

lauke_101
18 februari 2013, 10:42
Ik ben toch erg blij met het clean van mijn AC30CC, ook al heeft ie wel reverb en tremelo. Doet het heel erg goed met pedalen. En hij heeft dan wel 'slechts' 30 watt, maar hij klinkt mij toch erg vol, warm en dik in de oren.
De Visual Sound Workhorse Pony (30 watt) en Stallion (60 watt) zijn misschien ook wel interessant, dat is precies wat je noemt een kale amp met alleen een EQ en volumeknop. Idem dito voor de Blackstar Artisan 100.
En misschien een open deur, maar al eens een Fender Twin Reverb bekeken? Of voor een vollere sound een Vibroverb, die heeft een 15" speaker. Wel weer reverb en tremolo, maar ook daar kan ik me niet voorstellen dat ze erg in de weg gaan zitten. Via het normal kanaal omzeil je de tremolo dan ook nog eens.

B~Rock
18 februari 2013, 10:52
Blackstar artisan. Geen poespas, maar toch een keur aan sounds en over dynamiek hoef je je geen zorgen te maken. Gaat wel erg hard voor z'n vermogen.

Thiez
18 februari 2013, 11:04
Die artisan zijn idd mooie 'plexi achtige' kopies. Zit goede sound in. Heb er een keer een getest samen met een blackstar dual pedaal. Heerlijke sounds.

caliban
18 februari 2013, 14:42
Voor bold fat clean denk ik gelijk aan de Matchless DC 30.
Zelf nooit kunnen testen, maar lijken me super coole versterkers...

humbucker
18 februari 2013, 15:02
AC30H2, alhoewel niet meer nieuw verkrijgbaar, zeker de moeite!

Epic
20 februari 2013, 10:23
Hiwatt?

Super Clean, Simpel, enorme headroom. (Denk David Gilmour / Pink Floyd)

http://www.youtube.com/watch?v=Wo4_lYU213c

Kim Wilson
20 februari 2013, 10:30
Een oude BF of SF Fender Vibrolux of Vibroverb o.i.d.? Is 40 watt, maar klinkt ook op laag volume gewoon dik. Of anders een Super Reverb of Bassman 4x10" combo.

Misery Signals
20 februari 2013, 10:31
Kale amp met een geweldige sound?
Ga maar bij FAD in Gent langs! Marshall Fender Vox amps in ultiem gebouwde en klinkende uitvoeringen.
Ik wil meermaals en high gain anders stonden er hier een stuk of drie denk ik.

MS

Misery Signals
20 februari 2013, 10:32
Meerkanaal bedoel ik

j3r03n
20 februari 2013, 13:39
Vox AC30? Heeft wel (schakelbare) reverb, maar heb zelden zo'n dynamisch clean gehoord. Je moet er wel van houden. Fenderfanaten vinden Vox vaak niks.

soundbound
20 februari 2013, 20:21
ik heb vanuit dezelfde overweging (goede clean en dan effecten erin trappen) geïnvesteerd in een Hook Little Lenny (heeft wel een machtig mooie reverb) en een Blackstar Artisan, beide geweldige versterkers.