PDA

View Full Version : Whoooooopie! Brownface Pro gescoord!



PeeVee
21 juni 2003, 17:23
Tateretateretateretaaaaa....

http://home.tiscali.nl/~ti075317/pleun/pix/pro02.jpg

Jawel... Het nieuwe speeltje in huize PeeVee, een 1960 brownface Pro mét "harmonic vibrato"... Aangezien ik qua "speel amps" prima vooruit kan met mijn duo Super Reverbs op zoek gegaan naar wat meer "exotische" speeltjes, zie ook voorgaande post met Gretsch amp. Had al eens bij Jay en Al gepolst, zij waren er niet weg van, maar ik kon een goeie deal maken met inruil van amps waar ik toch vrij weinig mee deed, dan kreeg ik er zelfs nog wat centen bij en bovendien twee leuke vintage FX: hele ouwe Ibanez phasetone en een Ibanez FL-303 flanger. Hier is het ampje in volle glorie... Lookin' good to me!

http://home.tiscali.nl/~ti075317/pleun/pix/pro01.jpg

Amp is best in goede staat, mooie houten kast, component board is nog helemaal origineel (qua parts) alleen kathode bypass capjes zijn vervangen. Filtercaps zijn ook een keer vervangen maar ziet er 70's of 80's uit dus ga ik recappen. Verder zijn de neg. bias spanning caps nog origineel, ook vervangen. Er zit een mooie vette '59 USA Jensen P15N in en fijne eindpitten: Tung Sol, de echte, 5881's (meten nog prima!).

De Amp reutelt en knispert wel een beetje, preamp buisjes zijn erg microfonisch, maar amp werkt nog goed genoeg om potentiëel te laten horen en dat is, i.t.t. wat ik verwacht had ("wollen deken") helemaaaaal niet verkeerd!!! Amp klinkt eigenlijk erg lekker, zeker met b.v. een Stratje... Dikke onderkant, mooi brutaal midden en knetterend hoog.. just the way I like it... Bassmannig zou ik zeggen. Dan natuurlijk de "harmonic vibrato" feature waar iedereen waarschijnlijk benieuwd naar is. Welnu, die is ronduit "mooi" te noemen. Geen tremolo effect (hard/zacht) maar een echte warm klinkende vibrato. Met intensity op 10 niet overdreven maar prachtige volle Leslie achtige sound. Overigens zijn er zat pedaaltjes die zo'n soort soundje kunnen maken hoor, maar het is gewoon leuk / bijzonder dat 't op deze amp ingebouwd zit.

Ik ga 'm weer helemaal netjes en goed maken, ik zal nog wel eens wat fotootjes plaatsen hiero... Misschien een keer tijdens sessie in Shuffle te bezichtigen / beluisteren.

iam
21 juni 2003, 17:45
nice one peevee!!! :-D

Al
21 juni 2003, 18:17
Tateretateretateretaaaaa....


Ik dacht even dat het een originele aankondiging van wat anders was...

Ziet er nog prachtig uit na zo'n 40 jaar! Wellicht een om te houden. Pas maar een beetje op met de speaker. Ik schat die op een watt of 20 max.

Veel plezier,

Al

SteavisSmokin
21 juni 2003, 19:38
Ben heus niet jaloers........... :roll:

jpb
21 juni 2003, 21:45
Mooi ding, gefeliciteerd! Ziet er ook nog goed uit. Zit er een aparte "buitenboord" 220V trafo in of zitten de Voltplugjes op de PT binnenin chassis? Sommige export brownfaces hadden dat namelijk.

sash
21 juni 2003, 23:10
Toch weer een Pro erbij ;)

Gaaf ding man!

PeeVee
22 juni 2003, 13:07
> Ik dacht even dat het een originele aankondiging
> van wat anders was...
Hahahaha... dat dacht ik al dat jullie dat dachten... Nee, die laat volgens de planning nog een week op zich wachten... Spannend!

> Ziet er nog prachtig uit na zo'n 40 jaar!
Ik moet zeggen dat de foto er wat mooier uit ziet dan in het echt, maar het is toch een knap ampie. Zit te twijfelen over nieuwe tolex. Ik zou er nog een "dog bone" handle bijkrijgen en nieuwe knoppies (had die jongen al besteld), ik hoop dat dat nog wel een keertje komt maar zal wel hoor, leek me een eerlijke jongen.

> Wellicht een om te houden.
Tussen de knars en kraak door, hoor ik een sound die mij zeker wel bevalt! Speaker lijkt het nog goed te doen, maar ik ging er bij voorbaat al vanuit dat die misschien niet goed meer zou zijn. Recone setje is wel te krijgen in US en een reconer heb ik ook gevonden via via.

Steve: ik was ook heus niet jaloers op jouw Vibrolux Reverb met bf faceplate hoor :roll:

> JPB: Zit er een aparte "buitenboord" 220V trafo in of zitten
> de Voltplugjes op de PT binnenin chassis?
Allebei... er zit een "buitenboord" 220>110 trafo met een handige edoch levensgevaarlijke plugjes feature.

Sash: Yes, toch weer een Pro, maar is toch wel even anders dan de jouw hoor!

Ik ga misschien vandaag nog wat fotootjes maken, die zet ik hier wel neer. Het component bordje ziet er origineel uit. De trafo's weet ik niet, de powertrafo ziet er vrij nieuw uit, lijkt op gewoon sf/bf PT, staat ook geen code op. De choke en de OT zien er wat "rommelig" uit, zwart geverfd, ik weet niet of dat de standaard was in die tijd. Maakt ook niet zoveel uit, ik ben er toch erg gelukkig mee, is mooi ding voor in huis en misschien ook nog wel tof voor sessie of studio dingetjes... Ik zeg een mooie Fender amp is a joy forever.

Dirtypool
22 juni 2003, 14:14
He jongens, wat kleine versterkertjes betreft, wat is jullie mening over vroege tweed pro-junior of sf champ of bf champ?
En is het handig er een uit US te halen of ben ik dan meer kwijt uiteindelijk dan vanuit Duitsland wat te halen?

Mooie versterker trouwens PV.

Volgens mij staat er op Ebay.co.uk ook een Gretsch versterker te koop, weet niet of het dezelfde is als die van een van onze medeposters :cool:
Weet niet mer wie dat was :oops: Grtz Richard

B.face
22 juni 2003, 14:16
Ik moet zeggen dat de foto er wat mooier uit ziet dan in het echt, maar het is toch een knap ampie. Zit te twijfelen over nieuwe tolex. Ik zou er nog een "dog bone" handle bijkrijgen en nieuwe knoppies (had die jongen al besteld), ik hoop dat dat nog wel een keertje komt maar zal wel hoor, leek me een eerlijke jongen.

Nu zijn we natuurlijk allemaal heel erg benieuwd wat zo'n oud dametje nog kost in deze dagen .............??????

b.face

Mr.Jay
22 juni 2003, 14:21
[quote="PeeVee"]Tateretateretateretaaaaa....

Mooi amp Peevee !!
Ik vind zelf de bruinen altijd een van de mooisten om te zien.
Heb es een R.I.Vibroverb gehad > ook zo'n plaatje, maar uiteraard niet te vergelijken met the real stuff.

Vaderdagkadootje ???? o..nee, kan (nog) niet.

Jay

Mr.Jay
22 juni 2003, 14:25
[quote="Dirtypool"]He jongens, wat kleine versterkertjes betreft, wat is jullie mening over vroege tweed pro-junior of sf champ of bf champ?
En is het handig er een uit US te halen of ben ik dan meer kwijt uiteindelijk dan vanuit Duitsland wat te halen?

WAT versta jij onder een "vroeger Pro Junior " ?
Uiteraard is een Champ of kleine Princeton te preferen boven een printplaatampie. Alleen al het verschil in kwaliteit van de onderdelen.

Een Sf CHAMP is een goedkoop en leuk alternatief, want je hebt het voor de slaapkamer nodig vertelde je eerder > je ziet ze voor rond 250 euro vaker staan hier in Nederland.....of wil je nóg goedkoper uit zijn ?
Vlg. mij is een Pro Junior zelfs duurder.
Qua vermogen en speaker zit je méér in de burut met een Princeton > maar die gaat dan weer HARD voor je bedroom.

Jay

Dude
22 juni 2003, 14:36
Nu zijn we natuurlijk allemaal heel erg benieuwd wat zo'n oud dametje nog kost in deze dagen .............??????

b.face


idd, wat kost zon leuke bruine jongen nou ?

PeeVee
22 juni 2003, 15:36
Dirtypool: die posting van Gretsch Amp was ook van mij. Champjes vind ik "cute", maar kan ik niet zoveel mee. Voor thuis gebruik ik een Princeton Reverb of een 90's Tweed Bronco (transistor) om beetje te scheuren.

Zo'n Pro-Junior lijkt mij wat veelzijdiger om thuis mee te spelen. Is wel een printplaat ding, maar klinkt best leuk, EL84 buisjes vind ik ook te gek, lekker krokant!

PeeVee
22 juni 2003, 15:45
Over de prijs, tja.. da's moeilijk te zeggen, die is zeer relatief. Ik heb nl. niet contant betaald maar er andere amps op ingeruild, een PR, een BM en een Bronco (= Vibrochamp). Twee van die amps wilde ik eigenlijk helemaal niet kwijt, dat telt bij mij ook door in de vraagprijs. ex-Eigenaar van Pro wilde ook van Pro af (was technisch niet in orde: reutel / knetter) en heeft mij een mooie aanbieding gedaan. Hij had die Pro overigens geruild tegen een 500 Euro Telecastertje dus ging er zowieso wel op vooruit.

De vraagprijs van hem was zo'n 1200 - 1300 Euro. Aanvankelijk was dat zelfs 1700 Euro maar ik denk dat dat in deze slappe tijd niet erg reëel is. Ik heb het idee dat deze amp qua populariteit ook een beetje tussen wal en het schip valt. De topprijzen worden betaald voor OF echte Tweed amps (jaar daarvoor) b.v. Champ, Harvard, Deluxe, Tremolux, Bassman, Pro, Bandmaster etc. OF voor blackface amps met reverb b.v. bf Super Reverb, Pro Reverb, Vibrolux Reverb, Vibroverb etc. De brownfaces en blonde blackfaces (m.n. Bassman, i.v.m. Brian Setzer misschien?!) worden wel gewaardeerd maar er worden geen topprijzen voor betaald. Overigens is deze niet voor de handel. Ga 'm opknappen en hier thuis of in opnamehok lekker vertroetelen! Ziet er mooi uit met een sunburst stratje ervoor!!

PeeVee
22 juni 2003, 15:50
Oja... meer plaatjes:

http://pleun.tiscaliweb.nl

Helemaal onderaan de pagina komen de links naar mijn eigen "gear", nu als eerste dus de Pro.

Die ASTRON coupling caps... is-da-wa of moet ik die eruit rukken en vervangen door CTS chocolate drops ?! :???:

Geintje natuurlijk :razz: maar serieus... hoe klinken die Jay / Al? Het zijn ook molded caps, vergelijkbaar met Mallory blue molded caps?

Overigens denk ik dat de choke en output trafo niet origineel zijn (zitten ook extra gaatjes voor geboord), jammer, maar als 't goed klinkt dan is het ook niet zo erg. Moeten ook nieuwe filtercaps in, in het pannetje zitten nog sporen van een geëxplodeerde filtercap, dat wil je niet weten hoe dat er uit ziet hahahah

Dirtypool
22 juni 2003, 15:54
Zo'n Broncootje had ik ook bijna gekocht vorige week, alleen de verkoper haalde hem de laatste 5 min van Ebay af.
Ik was hoogste bieder en hij stond op +/- 50€ :cry:

Hoe zit dat nu met het verschil in spanning 110/220v ?
Is dat een beetje fatsoenlijk op te lossen?

Grtz Richard

Dirtypool
22 juni 2003, 15:59
WAT versta jij onder een "vroeger Pro Junior

Mr Jay: ik had begrepen dat toen die dingetjes rond 90 (?) op de markt kwamen, ze wat beter waren dan in de jaren erna, al schijnen degene die nu op de markt gebracht worden-soort speciale edities met gelakt tweed etc, altans de Blues Junior- ook weer beter te zijn.
Althans als ik de dames en heren op het Fender forum kan geloven :roll:

Grtz Richard

Al
22 juni 2003, 16:03
> Die ASTRON coupling caps... is-da-wa of moet ik die eruit rukken en vervangen door CTS chocolate drops ?! :???:

Nee joh --> ORANGE DROPS!!!!!!!
haha

> Geintje natuurlijk :razz: maar serieus... hoe klinken die Jay / Al? Het zijn ook molded caps, vergelijkbaar met Mallory blue molded caps?

Geen idee, nooit losse kunnen vergelijken. Laat het even weten. Check even of ze geen spanning lekken. Ze schijnen daarin kwalitatief wat minder te zijn dan bkue moldeds.

> Overigens denk ik dat de choke en output trafo niet origineel zijn

Klopt. Op het eerste gezicht iets LondonCity-achtigs

PT is goed. Mooi dat het circuit onaangeroerd is.

Al

PeeVee
22 juni 2003, 18:25
> Nee joh --> ORANGE DROPS!!!!!!!
Ja... ga ik zeker doen, die ASTRON smijt ik dan gewoon weg... ouwe meuk! :-D

> Geen idee, nooit losse kunnen vergelijken
Volgens mij had Jay er wel een paar, ook in zijn 5JAY5 Deluxe... Zijn het wel de caps die ook in de Tweed bakkies zaten? Dan heb ik nu plenty of stock!

> Klopt. Op het eerste gezicht iets LondonCity-achtigs
Hmmmm... LONDON SICKY zul je bedoelen hahaha... Het klinkt best aardig, kan altijd nog wat anders inzetten.

> PT is goed. Mooi dat het circuit onaangeroerd is.
Ja... PT en circuit zijn OK, da's fijn.

Misschien laat ik een tweede baffle-tje maken met 2 x 10", twee dikke vette 16 Ohm (Celestion?) 10" speakers erin en blazen... Of een multitap OT (is toch niet meer origineel) en dan 15" of 2 x 10" in de combo en een mooi onderzet cabje met 2 x 10" erbij... Erik here I come....

Mr.Jay
22 juni 2003, 19:38
[quote="PeeVee"]Tateretateretateretaaaaa....

maar ik kon een goeie deal maken met inruil van amps waar ik toch vrij weinig mee deed, dan kreeg ik er zelfs nog wat centen bij

Je hebt toch NIET die BLUESMAKER BASSMAN TOP ingeruild hč ?????
je zou nl. nog een topic een uitgeven over die gemodde amp !!

Andes weten wij nog niks over dit wonder.

Jay

Mr.Jay
22 juni 2003, 19:43
Ik zou er nog een "dog bone" handle bijkrijgen en nieuwe knoppies (had die jongen al besteld), ik hoop dat dat nog wel een keertje komt maar zal wel hoor, leek me een eerlijke jongen.

aha.....ze zijn er dus nog gelukkig.
nice deal.

>Recone setje is wel te krijgen in US en een reconer heb ik ook gevonden via via.

mogen wij weten wie ?
nooit weg een adresje.

>De trafo's weet ik niet, de powertrafo ziet er vrij nieuw uit, lijkt op gewoon sf/bf PT, staat ook geen code op. De choke en de OT zien er wat "rommelig" uit, zwart geverfd, ik weet niet of dat de standaard was in die tijd. Maakt ook niet zoveel uit, ik ben er toch erg gelukkig mee, is mooi ding voor in huis en misschien ook nog wel tof voor sessie of studio dingetjes... Ik zeg een mooie Fender amp is a joy forever.[/quote]

hoe lang duurt bij jou " forever " ??? 1 week, 1 maand max. ? :D

Jay

Mr.Jay
22 juni 2003, 19:53
[quote="Dirtypool"]WAT versta jij onder een "vroeger Pro Junior

Mr Jay: ik had begrepen dat toen die dingetjes rond 90 (?) op de markt kwamen,

serie is vanaf 1994.

>ze wat beter waren dan in de jaren erna,
kan, weet ik niet, zo vaak als ik die dingen allemaal zie van binnen, blijf ik het poppekraam vinden.

Jay

Mr.Jay
22 juni 2003, 19:57
>Volgens mij had Jay er wel een paar, ook in zijn 5JAY5 Deluxe... Zijn het wel de caps die ook in de Tweed bakkies zaten? Dan heb ik nu plenty of stock!

none had ik > blue moldeds alleen gebruikt in de 5J3.

> PT is goed. Mooi dat het circuit onaangeroerd is.
Ja... PT en circuit zijn OK, da's fijn.

Ik had liever de origin. OT erin gehad > juiste sound !
jammer, met andere trafoos daalt de waarde toch een heel stuk.
Heb laatst zo'n zelfde amp gezien, kennis heeft em gekocht voor 1100,-- ,
chassis 100% orirign. > alleen een 12"baffle was er gemaakt, ook jammer.
vond die vibrato wel leuk, maar bruikbaar....smaak.

>Erik here I come....[/quote]
wacht es af of je em vlg. maand nog hebt.

Jay

Lucluc
22 juni 2003, 20:42
Ik ben uiteraard zeer benieuwd naar de klank van de Pro, met de harmonic vibrato! Kunnen we vergelijken met mijn brown tremolux. Die is overigens klaar. Al heeft hem gemaakt, Erik nieuwe tolex en er is een nieuwe faceplate van ene Larry Rodgers (http://www.rodgersamps.com) Misschien een leuk adres voor Jay, die nog een faceplate voor zijn Hofmann reverb nodig had??????? De kosten vallen mee en het resultaat is niet perfect, maar veel mooier dan reissue platen. Jammer (of gelukkig) is de tremolux sinds 1966 niet meer gemaakt. Hoeveel vermogen heeft zo'n Pro? 25 watt? Nog minder dan een tremolux?

Luc

Mr.Jay
22 juni 2003, 20:51
(http://www.rodgersamps.com) Misschien een leuk adres voor Jay, die nog een faceplate voor zijn Hofmann reverb nodig had??????? De kosten vallen mee en het resultaat is niet perfect

wat was je kwijt totaal aan die plate dan ?

>Hoeveel vermogen heeft zo'n Pro? 25 watt? Nog minder dan een tremolux?

De Pro heeft hogere spanningen dan de Tremo, ik denk dat ie iets meer vermogen levert dan de tremo, andersom zitten in de PRO 5881's in de Tremo 6L6GC, iets potigere buis....dus ik zou het niet precies weten.
Ben benieuwd.

Jay

Mr.Jay
22 juni 2003, 21:01
Overigens denk ik dat de choke en output trafo niet origineel zijn (zitten ook extra gaatjes voor geboord), jammer, maar als 't goed klinkt dan is het ook niet zo erg.

ik zag op je site die PTcode > 67233. Heeft niks met jaar te maken, is gewoon typemodelnummer van export PT's in brownies, vlg. Fenderschema is de export PT van een 6G5 PRO > 68249 , dus dat nummer klopt niet.
Een usa model is gewoon > 125P7A.

( effe zoeken : ) WEET je wat die 67233 is >>>> PT VAN SHOWMAN 6G14.

CLOTH:
is dat Maroon op de foto te zien ?
zou 1961 - 1962 zijn gebruikt, 60-61 had zelfde cloth als de Tweed amps.
Ben je al uit het juiste jaar a.d.v. pots o.i.d. ?

Jay

PeeVee
23 juni 2003, 12:40
John, je research is niet helemaal volledig:

Mijn Pro is geen export model maar gewoon 110V model. Daar moet dus volgens het 6G5A schema geen (export 220V) 68249 PT ("oude" codering) maar een (110V) 125P7A ("nieuwe" codering).

Als je vervolgens in het schema van een 6G8A Twin kijkt, dan zie je dat daar ook een 125P7A in zit. Kijk vervolgens in het 6G8 twin schema en je ziet dat er een 67233 PT inzit.

Kortom:

67233 (oude code) = 125P7A (nieuwe code)
125P7A = PT van o.a. Pro, Twin, Showman
PT is dus origineel (hoi hoi!)

PeeVee
23 juni 2003, 12:48
LucLuc:

In deze zit 6G5A circuit met gepatenteerd tone circuit (hahaha). Treble is inderdaad anders, beetje vreemd maar wel lekker. Amp klinkt eigenlijk helemaal niet "bruin" maar gewoon mooi vol, brutaal mid, sprankel hoog.

De harmonic vibrato lijkt erg op wat er uit b.v. zo'n Marshall Vibratrem pedaaltje komt (heb niet meer vergelijkingsmateriaal), geen tremolo maar een echte (zij het "eenvoudige) vibrato. Klinkt wel erg mooi vol en warm, voegt absoluut iets toe. Dit is overigens de "harmonic vibrato" die werkt met maar liefst 2-en-een-half buisje.

> Kunnen we vergelijken met mijn brown tremolux
Lijkt me leuk... ben benieuwd. In jouw Tremolux zitten overigens Mallory blue molded caps (zoals in blackfaces), in mijn Pro zitten ASTRON molded caps. Ik ben wel zeer benieuwd naar het optische resultaat van jouw Tremolux... Zet je een paar plaatjes hier in het forum? Kunnen de anderen ook meegenieten!

Een brownface Pro heeft behoorlijk spanning op de platen, ik meen 450V of meer. Hij werkt met 5881's (en er zitten ook echte Tung Sol's in), zou goed moeten zijn voor 40W. Dat is ook wel ruim voldoende voor die ene 15" spiekert!

Ik denk dat de amps aan elkaar gewaagd zijn qua power, zeker als jij er die 2 x 12" cab van BMSTR onder zet.

Mr.Jay
23 juni 2003, 12:50
>Mijn Pro is geen export model maar gewoon 110V model. Daar moet dus volgens het 6G5A schema geen (export 220V) 68249 PT ("oude" codering) maar een (110V) 125P7A ("nieuwe" codering).

Zag het inderdaad > mooi !!

Jay

PeeVee
23 juni 2003, 14:03
Jay:

Ja, volgens mij is het maroon klof (oxblood / black), ik denk ook dat ie uit '61 of '62 is, misschien wel '63. Heb me even laten misleiden door tubechart en speaker die uit '59 lijkt te komen (is té vroeg, misschien ook niet origineel en/of uit '69?!).

Qua prijs denk ik ook dat deze Pro's niet veel meer zullen doen dan 1000 - 1300 Euro. Zoals ik al eerder schreef lijken ze een beetje tussen de wal en het schip te vallen, zeker als de markt wat slapper is. De topprijzen worden betaald voor tweed amps of blackface amps met reverb. Niet helemaal terecht want ik vind deze Pro echt een "great looker". Ik vind het ook erg jammer dat de OT niet origineel is maar had daar al rekening mee gehouden toen ik 'm kocht. Jammer, maar niet onoverkomelijk. Er zijn zat goeie OT's te krijgen, misschien kan ik mijn multitap Vibrolux OT-tje mooi gebruiken!

> hoe lang duurt bij jou " forever " ??? 1 week, 1 maand max. ?
> wacht es af of je em vlg. maand nog hebt.
Begrijp niet hoe je daar bij komt. Ik probeer graag dingen uit, als het goed uitpakt dan blijft het hier, als het niet goed uitpakt (of niets toevoegt) dan gaat het weer weg, simple as that, doe jij ook.

Ben inmiddels wel overtuigd van mijn SR's, dat zijn nu dus ook mijn "speel-amps". Ben daar zeer tevreden mee, zoals je weet heb ik de sf al een jaar of 4 en de bf is ook zeker een blijvertje, net als Petra's BMSTR Reverb in 2 x 10" kastje, de opgefokte VR en mijn laatste PR. Als er iets beters voorbij komt en het is betaalbaar, ja dan zal er vast wel eentje uit de collectie verdwijnen. Dat is de afgelopen echter jaren niet gebeurd. Ben dus niet zo wispeldurig als jij denkt hoor.

Mijn eerste Twin was een misser, gekocht vanwege gebrek aan power uit SR, bleek speaker / buizen te zijn. Hoewel er ongetwijfeld iets van die Twin te maken was/is had ik geen zin om daar veel geld en tijd in te steken.Pro Reverb was prima amp maar niet beter dan SR. Vergelijkbaar met VR, maar die had ik al dus Pro Reverb “over”. Twin van Sash wist ik wel iemand voor vandaar de ruil. De Bassman Bluesmaker was leuk projectje (geen “speel amp”), wilde ‘m dan ook liever niet kwijt maar was goeie deal met die Pro dus helaas…

Mr.Jay
23 juni 2003, 16:15
[quote="PeeVee"]Jay:

Ja, volgens mij is het maroon klof (oxblood / black), ik denk ook dat ie uit '61 of '62 is, misschien wel '63. Heb me even laten misleiden door tubechart en speaker die uit '59 lijkt te komen (is té vroeg, misschien ook niet origineel en/of uit '69?!).

lijkt eerder 59 > was grotere voorraad natuurlijk...
weet niet of Jensen nog in 69 gemaakt werd (?)

>Ik probeer graag dingen uit, als het goed uitpakt dan blijft het hier, als het niet goed uitpakt (of niets toevoegt) dan gaat het weer weg, simple as that, doe jij ook.

zelden, ik hou alles..........
en ik roep vantevoren nooit erg hard dat ik dit of dat zéker ga houden :wink:

Jay

PeeVee
23 juni 2003, 16:55
!!!DEZE GA IK ZEKER HOUDEN!!!

(langer dan een maand...) :razz:

PeeVee
23 juni 2003, 17:18
Overigens riep ik in het algemeen

"een mooie Fender amp is a joy forever"

Dat moet je in zijn algemeenheid toch met me eens zijn :lol:

Mr.Jay
23 juni 2003, 18:47
In deze zit 6G5A circuit met gepatenteerd tone circuit (hahaha). Treble is inderdaad anders, beetje vreemd maar wel lekker.

Zuinig op zijn, is dezelfde pot met die 70K taper dan in de VibroVerbs, geven wat "extra's" mee aan de toneregeling,mooi.
Zijn er vlg. mij niet meer, of moeilijk te krijgen.

Jay

Mr.Jay
23 juni 2003, 18:49
Overigens riep ik in het algemeen

"een mooie Fender amp is a joy forever"

Dat moet je in zijn algemeenheid toch met me eens zijn :lol:

zekers ! maar dat zal wel voor vele merken gelden waarvan iemand zijn lievelingsamp gekocht heeft.

Jay

Lucluc
25 juni 2003, 17:16
Jay: de nieuwe faceplate heeft me in totaal inclusief bellen naar VS, belasting, invoer en verzenden nog net geen 120 euro gekost. Let wel, ik had geen keus. Er zijn geen reissues van deze amps.

Peevee: als alles in elkaar is gezet zal foto's maken.

Mr.Jay
25 juni 2003, 18:17
[quote="Lucluc"]Jay: de nieuwe faceplate heeft me in totaal inclusief bellen naar VS, belasting, invoer en verzenden nog net geen 120 euro gekost. Let wel, ik had geen keus. Er zijn geen reissues van deze amps.

Oké, begrijp ik, vind het wel erg duur. Ik ga voor die Reverb een alternatief proberen, hoeft ook niet je van het te zijn.
Mocht dit ooit lukken post ik het hier wel.

Jay

shredneck
2 juli 2003, 19:09
hehe, jawel, want ik weet niet hoe dat eruit ziet! :-D


Please?