PDA

View Full Version : AllodoX goes hi-end



AllodoX
21 juni 2003, 16:07
Vandaag een heel lekker bassje gekocht bij Bassconnection te Hilversum, te weten een Status Energy-5 :D

34", 5-snarig met grafiet hals. Nu zullen de meesten zeggen : Wat de neuk ? Grafiet ? En dan zal ik zeggen : yeah baby yeah !

Grafiet buigt niet / nauwlijks door.. dus in de hals zit ook geen slagpen. als je de bass vasthoudt heb je meteen zo iets van " wow ! :o stevige knaap. ", en als je hem bespeelt heb je zo iets van " WOW ! :o :o :o ". Dit ding klinkt zoals ie eruit ziet : als een moederschip ! vergeleken bij deze jongen klinken m'n EDC's als een paar postbode elastieken. Heel diepe bass, en toch kristalhelder geluid. Zodra m'n DI weer werkt neem ik wat op.

stond te koop bij Bassconnection voor 595 Euro.. niet verkeerd als je weet dat de nieuwprijs destijds ruim 3500 gulden was. Paar minimale beschadigingen ( krasjes op de lak ).

( Dit is de foto van bassconnection, zal vandaag of morgen eens een paar betere foto's maken )
http://www.allodox.nl/graphics/gear/status5.jpg

John P
21 juni 2003, 16:18
Mooi ding!! Goeie bassen, ook. Waarvan is de body gemaakt? Je snapt niet waarom die dingen niet populairder zijn onder bassisten. Die dingen zonder kop vind ik overigens niet mooi, maar deze wel. Te geef voor dit geld.

bathmutz
21 juni 2003, 16:22
geen halspen??
dus je kan je hals ook niet instellen?
staat ie standaard al goed ofzo?

Gefeliciteerd! mooie bas , ben wel benieuwd naar dat moederschipgeluid

BathMutZ

koen_V
21 juni 2003, 16:25
mooimooi, maar niet echt mijn ding.
de status retro-active vind ik dan wel weer echt iets!
maar toch gefeliciteerd!!
gaan de ibanezen nu de deur uit?

basswasp
21 juni 2003, 16:49
Mooie bas!

De Teng
21 juni 2003, 17:08
= kan zeker wel.

veel plezier ermee ;)

AllodoX
21 juni 2003, 18:40
de bass heeft een body van walnoot; dat heeft een rond, diep geluid.
de hals heeft geen slagpen, en heeft ook geen afstelling nodig.. tenslotte trekt hij niet krom bij verrandering van luchtvochtigheid. de snaren staan lekker laag, wat ff wennen is in het begin, maar na een uurtje spelen hoor je al geen frebuzz meer, omdat je automatisch voorzichtiger ( lees : beter ) gaat spelen.

bassopotmus
21 juni 2003, 20:39
goed..het mag duidelijk zijn, Tim is Nederlands "Nino brown"..tal;kbass gangers weten waar ik het over heb..

Tim good going! Ik ben zozo weg van graphite als neck materiaal..slapt als een kont zeker?

Clunk
21 juni 2003, 21:10
vet vet vet... hmmz had die flea bas niet ook een graphite hals?
naja, ik vind die status egt koel eruit zien, maar die nieuw prijzen zijn egt onbetaalbaar, heb me altijd afgevraagd of ze net zo lekker klinken als eruit zien, ken je een keer samples maken misschien???

die headless vind ik trouwens ook wel mooi :)
yeah,.. jammer dat je hem voor mij heb gekocht :P
*ik had weer geen geld*
*zucht*,... :-?

bassopotmus
21 juni 2003, 21:11
get a job?

Clunk
21 juni 2003, 22:33
juist! en waar ken je werken met slechts 14 jaar op zak>?
supermarkt--> 15 jaar en ouder
bollenpellen--> ok, voor aan het kijken, zitten er al 2 van vorig jaar vol, ben bezig, maar dat is geen fulltime job
kwekerij--> heel vaak 15!!!
blokker ofzo --> ook al 15!! :'(
niet te geloven, heb nu een krantenwijk.. en oeh, krijg mnet een id

ik ken ps2 spellen en cd's illegaal gaan handelen...
alleen ben net niet zo super bevriend met agent jack, en ik denk dat ie gauw aan de deur staat als ie iets van me hoord :S

enneh... hmmz.. L:DL.. heeft er iemand tips?
behalve nog 3 maanden wachten tot ik 15 ben..:P
misschien ga ik dat wel doen, en dan bij de c1000 werken :D
ghehe