PDA

View Full Version : Reparatie Marshall MA 50



Vineij
15 februari 2013, 00:59
Hallo beste mensen op Gitaarnet.

Ik speel sinds twee jaar in mijn band op de Marshall MA50 Combo. De versterker bevalt heel erg goed, zeker voor wat ik er destijds voor heb betaald. Ik gebruik eigenlijk alleen het overdrive kanaal en speel nooit meer dan op 7/10 van het volume met de gain 3 kwart open. De rest doe ik met mijn pedalen. Helaas, tijdens een pittige band repetitie hield mijn trouwe vriend er opeens mee op. Ik heb de buizen in die anderhalf jaar dat ik hem daadwerkelijk heb gebruikt (1x per week zo'n 5 uur) nog nooit vervangen. Ik denk dat de zekering is doorgebrand of dat de buizen op zijn. Hoe dan ook, in juni gaan we met de band een EP opnemen en wil ik de versterker tip top hebben, maar nog veel belangrijker, ik wil weer via de amp kunnen repeteren! Ik woon in Epe, tussen Apeldoorn en Zwolle in. Kent iemand een goede reparateur. Ik wil de amp even goed laten nakijken, dus nieuwe buizen, alles even gecheckt hebben. De andere gitarist in mijn band heeft zijn Marshall Artist serie bij Mister Bassman in Eelde laten maken en was zeer tevreden, maar dat is zo ver weg voor mij! Kennen jullie iets in de buurt van Zwolle/Apeldoorn, wat mijn versterker weer tip top laat klinken zodat hij zo goed mogelijk op de EP komt te staan?

Bedankt!

nico verduin
15 februari 2013, 07:47
Martin Staman in Vroomshoop?

Gearjunkie
15 februari 2013, 08:06
Opsturen kan natuurlijk ook, mits je goed kan verpakken. Zelf heb ik hele goede ervaring(en) met Amps unlimited in den Haag en dr Tube in Drouwenerveen.

De settings die je geeft zijn overigens best heftig voor een 50 Watt buizenbak. Dit klinkt òf geweldig gaaf met oordoppen, òf er was al eerder een probleem met de amp.

Vineij
17 februari 2013, 16:49