PDA

View Full Version : Timo Somers - Vette Shit



TimoSomers
14 februari 2013, 16:30
En weer een!
Deze is wat melodieuzer en sferischer.
Het is bijna een poprockliedje op gitaar zou je kunnen zeggen.
Ben heel benieuwd wat jullie hier van vinden!
Sound is wat organischer dan Face It, ik gebruik hier de Marshall voor de leads ipv. de rectifier.

Enjoy!


http://www.youtube.com/watch?v=S-vcrFKjO3A&feature=share&list=PLPXWht66BWpuYMluGkw72K8cHQq_OzfiK

Jedeel
14 februari 2013, 16:39
Ik bijt de spits maar af.... ;-)

Geweldig gespeeld met een heerlijk geluid!!!!!

<mierenneuken aan> Alleen de bend op 1:55 vind ik net iets te laag. <mierenneuken uit>

(Durfde het bijna niet op te merken....;-) )

Jan Buurman
14 februari 2013, 17:16
Supervet!! Handgeschakelde bak zeker? Je switched vaker dan ik schakel in mijn autootje.. ;)
Wat een lekkere techniekjes gooi je er tussen door. Diepe respect. Er is ergens een topic over de beste gitarist van Nederland.... Ik weet het wel....

Harald
14 februari 2013, 17:22
Very Satch, die andere was meer Vai... Where's Timo?

Dat andere nummer had zo op een plaat van Vai kunnen staan. Ik ben er nog niet uit of ik dat nu als compliment bedoel :hide: Maar goed, je zou wel gek zijn om carriere advies van mij te nemen ;) Spelen kun je zonder meer!

Wat ik me wel afvraag, hoe zit dat met de wammy op die gitaren. Ik zie geen toplock. Kan dat ding tegen heavy vai achtig gebruik? Of moet een roadie dan een andere gitaar aangeven voor het volgende nummer?

De beste reclame voor die dingen is trouwens de hoeveelheid fingergrease op het fretboard. Never mind washing your hair. Was je handen eens :)

piker
14 februari 2013, 18:25
Ik heb em helemaal uitgekeken en ik heb ervan genoten. Knap!

TimoSomers
15 februari 2013, 00:23
@Jedeel: Thanks man! Haha die bend :D, de ene dag vind ik hem te laag, de andere dag vind ik hem prima. Een perfect voorbeeld van ertussenin hangen denk ik.

@Jan Buurman: Wauw thanks man! Ja ik switch echt heel veel altijd. Dit doe ik (onbewust) om het zaakje expressiever te houden. Soms is het zo erg dat het lijkt alsof ik een soort wah-wah gebruik, maar dan switch ik gewoon van hals naar brug. Ik word er helemaal gek van zelf als ik op laag volume speel haha.

@Harald: Ik hoor in beide nummers niet zo Vai of Satriani terug eigenlijk. Wat ik misschien gemeen heb is dat wij alle 3 (als ik mijzelf in het rijtje mag plaatsen) instrumentale nummers maken met een hele duidelijke rode draad. Dit heb ik wel heel erg van Satriani overgenomen. De structuur en de algemene lijn kan dus wellicht vergelijkbaar zijn. Ik heb namelijk een teringhekel aan ''jam'' nummers. Face it was oorspronkelijk geschreven als Limp Bizkit-achtig nummer met zang. Uiteindelijk compleet iets anders geworden ;p.
Ik maak wat ik zelf mooi vind en vooral gewoonweg wat er uit komt. (Althans bij dit soloproject, dat is de hele reden dat ik dit doe).

Wbt whammy: Het is iets minder stemvast dan een floyd met toplocks, maar je kan zeer zeker divebombs en heel de shit doen zonder dat ie heel erg ontstemt. Het is vergelijkbaar met een iets stabielere strat trem ofzo.

@Piker: Thanks!

TimS
15 februari 2013, 00:55
Klinkt tof, alleen de drumpartij klinkt soms wat rommelig (rare timing van bassdrum ofzo). Vai of Satriani hoor ik ook niet zo terug, het refrein doet me wel heel erg aan Buckethead denken.

FrankC
15 februari 2013, 08:41
Mooi thema! Super spel! En wat een controle. 3min 02 heerlijk! :cheerup:

TimoSomers
15 februari 2013, 12:22
@TimS: Thanks! Ja tell me about Atma's bassdrum patronen haha. Het is heel erg wennen, maar als je het eenmaal begrijpt is het super kicke!

@FrankC: Thanks man!

pasqual
15 februari 2013, 18:49
Hoi Timo, ik ben erg te spreken over de dynamiek die je in dit nummer duwt. Erg mooie sound als je de volume pot terug draait. En dat benden van je begint een handelsmerk te worden of was het wellicht al. Mij bevalt het namelijk wel: een beetje om de toon heen en pas op het laatste moment de beoogde toon raken. Goed nummer by the way. Enige minpuntje, maar daar heb ik al vaker over gezeurd: de drumsound....erg vlak.

The Lo Lands
17 februari 2013, 12:47
Vette shit inderdaad :-) Klinkt erg goed en je techniek en volumebeheersing vind ik erg mooi om te zien en te horen. Ik speel inmiddels ruim 20 jaar gitaar en ben eigelijk nu pas meer aan het spelen met mijn volumeknop. Staat bij mij altijd iets terug gedraaid maar merk nu hoe lekker het kan klinken om hiermee meer te spelen wat me bij jou ook opvalt! Complimenten!

patrick0108
17 februari 2013, 17:38
IDD Vette Shit errug lekker......... en een goede Video waar wij hier dan weer wat mee kunnen thanks......

nak
17 februari 2013, 17:50
Mooi Timo,
Ergens rond de 1 min zie ik je hand telkens naar de schakelaar gaan maar die blijft op dezelfde stand? Dus ik denk wat doe je daar?, wellicht een gewoonte.
Klinkt echter als een dijk en je expressie vind ik typisch jouw handelmerk. nice

Jan Buurman
17 februari 2013, 20:33
Hij schakelt sneller dan het licht! Kijk maar goed...

Guitarfreak
17 februari 2013, 22:30
Gast wat een beheersing zeg! Doet me erg denken aan Bucket Head. Erg lekkere compositie. Jij komt er wel Timo :). Damn!

TimoSomers
18 februari 2013, 23:49
Thanks iedereen!!!!:grouphug:

Ik speel altijd heel erg met mijn volumepot, daar kun je zo veel meer dynamiek uithalen. Dat samen met het vele switchen kan echt een stukje expressie in je spel brengen.

Oh, bij 1minuut switch ik inderdaad, ik hou mn hand al klaar voor de noot die ik 'geswitched' wil hebben en dan switch ik hem ff en weer terug. Dan krijg je een beetje een 'gilletje'.