PDA

View Full Version : Gretsch hollowbody (info)



thekid
14 februari 2013, 16:20
Hoi,

Binnen dit en een paar weken wil ik een dikke gretsch hollowbody toevoegen aan mijn collectie.
Ik ben totaal verliefd geworden op de 6120 reeks. Nu zie ik sommige met golden hardware en sommige met zilvere hardware, komen ze normaal niet enkel met gouden hardware?

En last but not least ik zoek tweedehands, nu kwam ik een winkel tegen die wel wat heeft staan maar ik vroeg me af of er meer winkels zijn zoals deze?
http://www.jpstingrayguitars.com/GRETSCH.html

Alvast dank.

Eko
15 februari 2013, 09:32
De kleur van de hardware is afhankelijk van de kleur van de gitaar. Op de site van Gretsch vind je er zat met zilverkleurige Bigsby`s.
Er zijn weinig echte grote dealers van Gretsch met een voorraad. Wordt dus een ritje naar Heerlen , als je er een wilt uitzoeken bij JP Stingray.
BTW, ze zijn de moeite waard. Ik heb zelf al jaren een 6120 SSU ( Setzer signature ) in gebruik bij een Rockabilly band. Uiteraard in combinatie met een 1963 Blonde Showman amp.

Kingfisher
15 februari 2013, 10:55
Ter info:
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gretsch-6120-in-prachtige-staat-143956616.html?qq=gretsch+6120&list_cat=elektrische-gitaar&pc_id=&afd=muziek%2Fmuziekinstrumenten%2Felektrische-gitaar&start=0

Niks mee te maken, gewoon een tip.

thekid
15 februari 2013, 11:02
Kingfisher bedankt voor de tip maar had al eerder naar deze persoon gemaild maar deze laat niets terugweten.
Ik vind natuurlijk dat een gretsch 6120 oranje moet zijn, en de setzer sig lijkt mij we een vette gitaar.

Ik vind de eddy cochran gitaar ook wel iets hebben maar ik ben bang dat ik de p90 snel beu ga zijn en toch naar de filtertrons ga verlangen.
Jpstingray dat zijn toch oudere gitaren die hij aanbied he? En heerlen is nu niet zo gek ver voor mij.

episua
15 februari 2013, 12:20
Kleur van de hardware is afhankelijk van het model. Zo hebben bv alle std moderne 6120 gitaren gouden hardware. Andere modellen zoals de setzer signature's of '59 atkins modellen hebben dan weer chrome hardware. Dit is ook nog eens afhankelijk van het bouwjaar of het bv pre fender is of post fender.
Sowieso heel goed opletten of het een Gretsch van na 2003 is, dit ivm de fender overname. Deze 'post fender' gitaren zijn veel beter in vele opzichten. De electronica is beter, dunnere gelamineerde tops (3ply ipv 5ply van de pre-fenders), de historisch correcte bodyvormen en aankleding, keuze van de bracing (tone-post vs trestle bracing) . Kortom, die Gretsch die eerder in een advertentie werd genoemd zou ik persoonlijk echt overslaan!!!
Voor dat geld kan je een betere kopen!
Wat ik ff op marktplaats heb gevonden voor je:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m636147682-gretsch-g6120rhh-reverend-horton-heat.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m631185672-gretsch-6120-nashville.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

thekid
15 februari 2013, 16:05
Die laatste is die dan nog pre fender want dat is toch een 2003.
En wat zou een deftig bod zijn op die gitaar?

episua
15 februari 2013, 18:20
Nee die laatste is wel een post fender model. 2003 was het jaar van de overgang, deze is wel vintage correct en dus wel de moeite waard. 1800 a 1900 lijkt mij een keurig bod.

thekid
15 februari 2013, 20:30
Lijkt mij wel een zeer interessante gitaar. Verder iemand ervaring met jpstingray?
En komen deze gretsches veel tweedehands voor? (nog niet op gelet eigenlijk).

Triggy
15 februari 2013, 22:25
Hoi, ik heb je een PM gestuurd!

thekid
15 februari 2013, 22:51
Hoi, ik heb je een PM gestuurd!

You've got mail.

Wabbie
16 februari 2013, 12:13
Misschien ook eens interesant om the american guitar store te bellen in Enschede? Kaj had vroeger altijd een ruim aanbod aan Gretsches (zeker 2 6120 volges mij standaard) in huis. Helaas gaat hij stoppen met de huidige winkel, dus er is nu sale.

Verder zou ik inderdaad voor een post 2003 Gretsch gaan, die zijn fenomenaal. Ik zweer bij mijn JagTan 6118

Lukealike
16 februari 2013, 17:38
Hoi,

Ik heb net een gretsch gekocht.

Na wat rond zoeken in nederland ben ik tot de conclusie gekomen dat de prijzen hier wel erg hoog liggen tov de VS. Dus de stoute schoenen aangetrokken en een 6120 chet atkins gekocht bij Streetsounds nyc. Via enkele gretschfora bij deze zaak terecht gekomen en na het lezen van vele goede recensies de gitaar besteld. Zelfs met btw en importrechten nog steeds voordeliger.

En nee ik heb 'm niet kunnen testen, maar als ik een nieuwe hier in nederland had moeten kopen had ik waarschijnlijk ook weinig geluk gehad om de juiste zo uit de voorraad te kunnen pikken....

Geen spijt, klinkt geweldig, perfect afgesteld, helemaal zoals beloofd.

Maar wat je ook doet, spijt zul je sowieso niet krijgen. Klinkt en speelt super!

sjoerd5
16 februari 2013, 17:50
Soundplaza in Amsterdam hebben toegelegd op Gretsch gitaren.
Misschien daar eens gaan buurten. Aardige lui!

thekid
16 februari 2013, 22:10
Ik ben dus trotse bezitter van een gretsch 6120. Zie topic"in gouda hebben ze niet enkel kaas" ;)