PDA

View Full Version : REVIEW: de Two Rock Studio pro 35W head verse



the sure thing
13 februari 2013, 22:12
Review Two Rock studio pro 35 W versie

Vandaag bij MAxguitars toch maar zelf de Two Rock studio pro uitgebrobeerd…. Ik kon die versterker niet los laten… ik moest er steeds aan denken en was benieuwd of de TE lovende recensies nou wel klopten.

Ik heb de head versie getest op een Bogner 2x12 OS (gesloten achterkant) met V30 speakers en op een Two Rock 2x12 cab (open) met WHS65-B speakers gespeeld. De gitaren waarmee ik gespeeld heb, waren 2x een Fender CS met enkelspoelers. Ik heb geen humbuckergitaar erop aangesloten.

Conclusie: ik vind het een verschrikkelijk goed klinkende versterker. Clean klinkt ie erg goed: het clean klinkt wel “ netjes” en gebalanceerd, het klinkt vol, redelijk warm, maar niet TE warm. En daarmee niet wollig. Het klinkt ook zeker niet saai. De hoeveelheid boventonen zijn echt fenomenaal, het “ rinkelt” alle kanten op. De versterker is ook niet stug, direct, maar niet TE, ergens ook een heel klein beetje “ kleurloos”, zonder dat het doods klinkt. Het is een levendig, transparant geluid. Het geluid is eerder dik en vet dan warm.

Het GROOTSTE pluspunt vind ik de enorme veelzijdigheid waarmee je de amp kan instellen. Op de achterkant zit een “ dempings-factor knop” die het karakter van de amp wezenlijk doet veranderen. De push-pull knoppen van trebble en middle doen er ook echt toe, evenals de contour knop. Dit is een 1kanaals amp waarvan je het tonale karakter echt wezenlijk kan veranderen. En dat maakt deze amp super tweakbaar.

In vergelijking met de HOOK R40 en de Hook Little Lenny: De Hook linkt ergens wat minder transparant, wat steviger, maar ook veel directer en daardoor ook wat platter. Hook is echt meer “ in your face”. De Two Rock klinkt iets indirecter, wellicht iets vetter: de Two Rock heeft wel echt wezenlijk meer “ ring” (en dus boventonen). De Two Rock klinkt mss ook wat meer “3D” dan de Hook, hoe vaag die benaming ook is.

Uit de Two Rock is ook een lichte crunch te halen en die is wel OK… Op de opnames van youtube klinkt de crunch wel lekkerder dan ik eruit heb kunnen krijgen.

Samenvatting: de Two Rock studio pro 35W is een zeeeeeer veelzijdig instelbare 1 kanaals versterker die je moet kopen voor cleane geluiden. De prijs is enorm, maar de veelzijdigheid krijg je er echt voor terug. Ik zou (zoals sommige forummers hier) het in ieder geval zeker geen saai geluid willen noemen. Het is juist een zeer levendig geluid, mede door de vele belletjes/boventonen (die er door de dempings-knop op de achterkant ook prima uit de draaien zijn).

alfred
15 februari 2013, 16:47
Leuke, goede Review!
Heb zelf de Combo versie, en ik kan je testresultaat/conclusie onderschrijven!

Alfred

JeroenSchaaf
16 februari 2013, 08:44
Gefeliciteerd met je nieuwe amp ;) :)

the sure thing
16 februari 2013, 09:06
Yep!!! Ik heb m aangeschaft!

stratestic
16 februari 2013, 17:37
Fantastische aankoop!

Heb je toevallig ook de Two Rock Exo geprobeerd?

the sure thing
16 februari 2013, 19:27
Nee... Wel zien staan, maar ik had te weinig tijd om die ook uit te testen. Voordeel van de EXO is dat die een buizengelijkrichter heeft.

stratestic
16 februari 2013, 20:04
Welke cab heb je erbij gekocht? Ook van Two Rock of de gesloten Bogner?

the sure thing
16 februari 2013, 20:49
Ik had de two rock 2x12 al een paar weken eerder gekocht... Dus nu een matching setje!

EDIT: de two rock heeft stock WGS speakers de " 65-B" versie. Duidelijk gevoiced naar de G12-65 van Celestion. Een heerlijke cab met heerlijke speakers. Maar: de 65-B speakers zijn wel "makkelijke speakers" voor cleane geluiden. De speakers komen met een natuurlijke vorm van compressie en geven een dik rond warm en vol geluid. Een afgerond top-hoog, waardoor fel klinkende amps al snel weer smooth klinken. Daarom heb ik de amp uitgebreid getest op de pinnige V30: de Two Rock deed het daar prima op. Wederom weer vanwege de veelzijdig instelbaarheid.

Ik heb de Hook Little Lenny nu duidelijk ge A/Bt met de Two Rock: De Hook Little Lenny klinkt ook nog steeds erruug goed hoor! Heerlijk STRAK waar de TW iets " losser" klinkt.

stratestic
19 februari 2013, 19:08
Wat voor elementen heb je in je strat zitten, de V60LP of CS 69?

the sure thing
19 februari 2013, 19:40
Wat voor elementen heb je in je strat zitten, de V60LP of CS 69?

Ik had Fender CS pups, maar ik deb ik recent vervangen voor een setje SuhrV60LP elementen. Die zijn iets strakker, meer midden en laag. Ik moet wel zeggen dat de CS elementen iets meer "karakter" hebben dan de Suhr.

Buzzel
19 februari 2013, 20:02
Gefeliciteerd met je aankoop. Ik heb wel eens een band gezien met een gitarist die op een Two rock studio.... speelde. Het klonk allemaal heel rijk en levendig, net zo als jij concludeert.

stratestic
19 februari 2013, 22:54
Grappig, ik heb hetzelfde gedaan van CS 69 naar V60LP omdat ik meer rock-achtige dingen ging spelen met mijn band.
Inderdaad meer laag en een strakkere sound maar miste meteen het hoog en de typische 'belletjes'.
Met gain en distortion zijn de V60 veel beter maar de CS69 konden ontzettend mooi clean klinken, dat ben ik nu wel een beetje kwijt.

Twijfel ontzettend om weer terug te gaan. Denk er vaak over om als hals- en eventueel als middenelement de CS69 te gaan gebruiken en in de brug de Suhr V60LP te laten zitten. Als tussenoplossing. Ik heb alleen geen idee hoe dat in het geheel zal gaan klinken.
Het brugelement van de CS69 vond ik ondanks afstellen zwak klinken vooral met gain.

the sure thing
19 februari 2013, 23:20
Ik twijfel ook, en ik speel 90% van de tijd clean. De V60LP hebben een vollere klank, maar ook wat vlakker. Ik mis vooral de CS in de hals positie...

stratestic
20 februari 2013, 06:36
Precies dat heb ik ook. Heb jij enig idee hoe het zal klinken als je de CS69 in de hals hebt zitten en de rest V60LP maakt?

'The best of both worlds' zeg maar.

De weerstand van de Fender pickups is voor alle elementen 5,8k de Suhr 6,3k in hals- en middenelementen en de brug 7,2k. Een hals element heeft in het algemeen toch wat minder weerstand.

Ik ben alleen bang dat het in de tussenstand 2 (nek/midden) en stand 3 (alles) een raar effect heeft als je geen standaard set gebruikt. Ik heb nog nooit zelf een set samengesteld.

Rick trodat
20 februari 2013, 09:02
ff over die pickups. Ik heb 2 stratocasters. Een met suhr elementen en een met lollars. Live gebruik ik altijd de suhr. Die klinken onstage, prikken veel beter door de mix. De lollars geven meer warmte, meer vintage strat sound. Afgelopen weekend in de studio zijn het absoluut de lollars geworden.

soundbound
20 februari 2013, 20:40
ik heb in mijn DD strat ook de Suhr V60 set en herken wat jullie zeggen. Vooral over de Hook vind ik ze clean nogal klinische klinken, bijna te schel.

Henri H
20 februari 2013, 21:38
Jij blijft ook bezig hè? :)
maaruh gefeliciteerd, ik ben benieuwd hoe zo'n amp klinkt.....

the sure thing
22 februari 2013, 12:11
... Gisterenavond gerepeteerd... De V60LP elementen werken live tussen bandgeweld toch wel erruggg goed hoor... De Fender CS elementen verliezen wat volume in de tussenstandjes, maar de V60 totaal niet...