PDA

View Full Version : Torpedo C.A.B



newbreed
13 februari 2013, 23:08
zijn er hier ook gebruikers van de Torpedo Cab??

http://www.two-notes.com/en/hardware/torpedo-cab/

ik heb er sinds kort een in mijn homestudio en ben er zeer over te spreken.

ruezzz
13 februari 2013, 23:32
Misschien kun je iets meer vertellen over je studiosetup / amp / werkwijze / muziekstijl ?
Of wellicht heb je soundclips?

bluegate
14 februari 2013, 00:10
Ik las dat BeeJee erg blij is met de Torpedo Live.

Zelf ben ik ook aan het kijken, vind de Live beetje duur.
En ik heb een digitale koppeling nodig zoals Spdif of Aes naar mijn Eventide, dus de Cab valt af.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

BeeJee
14 februari 2013, 15:35
Ik heb de Torpedo Live inderdaad en die bevalt inderdaad uitstekend. Geeft FOH een dermate goed resultaat icm. mijn Rover preamp dat ik mijn poweramp op dit moment alleen nog voor podiummonitoring gebruik.
Een uitgang van de Rover gaat via de Torpedo met eindtrapsimulatie en IR naar FOH voor de mixer. Daarvan krijg ik netjes een lijntje terug naar een floormonitor.
De andere uitgang van de Rover gaat de poweramp in naar een mesa 1x12 cab met EVM-12L puur voor het 'amp in the room' gevoel onstage. Best of both worlds dus.
Op grotere podia gebruik ik mijn setup zoals hierboven. Is het klein of moet het zacht dan alleen de Rover icm. de Torpedo.
3HE icm. pedalboard; lekker compact :).
Ik gebruik een EVM-12L impulse uit de Torpedo en die heb ik inmiddels zo getweakt dat deze FOH niet te onderscheiden is van een goed uitversterkte echte cab. Omdat microfoonplaatsing nogal nauw komt en er vaak externe factoren een rol spelen of je goed uitversterkt wordt of niet, is deze oplossing voor mij ideaal; Altijd gegarandeerd een goed zaalgeluid via de de Torpedo.
De load-functie van de Live heb ik nog maar beperkt gebruikt omdat ik zeer te spreken ben over de poweramp-sims in de Torpedo en ik die set-up nog eens uitgebreid wil testen samen met onze geluidsman.
Op dit moment werk ik live nog maar met 1 impulse/eindtrap preset. Zoals gezegd getweakt naar mijn reguliere Rover/Traveller/EVM-12L set-up.
Ik ben nog wat aan het experimenteren met wat andere variaties. Ik merk dat je met de diverse eindtraps-sims en impulses enorm veel variatie in je klankleur kunt maken. E.e.a. is via midi als preset schakelbaar.

newbreed
14 februari 2013, 23:46
Misschien kun je iets meer vertellen over je studiosetup / amp / werkwijze / muziekstijl ?
Of wellicht heb je soundclips?


heb 'm net een paar dagen dus soundclips gaan nog even duren.
ik heb de torpedo aangeschaft om te gebruiken voor opnames met verschillende pre-amps/stompboxes
Ik speel voornamelijk metal

Robbert v.d. Hanenberg
10 juli 2013, 15:36
Ik gebruik de Torpedo puur voor het laden van zelfgemaakte impulsen. De speaker sims van het apparaat zelf gebruik ik niet.
Ik heb de Axe Fx ook geprobeerd als ‘impulse loader’ maar was daar niet erg over te spreken. De Torpedo kleurt niet, heeft veel rekenkracht (meer dan de Axe Fx) en geeft ‘n exacte weergave van de impulse.
Gecombineerd met ‘n echte buizentop kun je ‘n ‘direct’ live sound creeren...zonder concessies...en dat is nieuw voor mij.
Ik heb deze set-up samen met ‘n collega-gitarist ge-a/b’d met een gemicte set-up over 2 pa-systemen...sloeg zowat achterover...identiek ah gemicte signaal. Persoonlijk vond ik het Torpedo signaal wat strakker, zeker op hoog volume, voornamelijk omdat je geen enkele last hebt van overspraak.

Ik heb mijn impulsen gemaakt met de power amp sectie van m’n Marshall (power amp is dus inbegrepen) en ga via ‘de send’ de Torpedo in.

Hieronder ‘n filmpje wat ik vorige week heb opgenomen:

http://www.youtube.com/watch?v=EyfGXq_LlmQ

tnijland
14 juli 2013, 11:04
Wow. Mooie clip Robbert!

Ik heb de Torpedo van Beejee destijds met het uitproberen van de Pedalpro gehoord en was toen al onder de indruk. Mooi apparaat dat inderdaad een ideaal alternatief lijkt te zijn voor losse microfoons.

tnijland
4 juli 2014, 19:16
Heb deze week via gitaarmarkt een Torpedo CAB pedaal weten te scoren. Ik was al maanden aan het beraden of ik er eentje zou nemen maar dit was een leuke kans om het ding een voor een redelijke prijs te bemachtigen. Voornaamste reden voor aanschaf is voor mijn oefensessies en een paar optredens waar ik zowel toetsen als gitaar gebruik. Dus moet alles goed klinken over een simpele PA zonder al teveel gesjouw.

Mijn setup bestaat uit een Koch Pedaltone II of een Lex Bos Superdrive in combinatie met een Eventide H9 over een 2x 12" KC880 van Roland die als monitor/mixer gebruikt wordt voor zowel gitaar als toetsen vervolgens via zijn DI naar de mengtafel gaat.

Eerste indruk is dat de CAB veelzijdig is op een hele subtiele manier. Ook de bediening is kinderlijk eenvoudig (twee knoppen en een druktoets en dat zelfs zonder de extra iPad applicatie). Ik heb hem getest met de Lex Bos -> Torpedo CAB -> H9 stereo out. De openheid van de Lex Bos blijft behoorlijk goed intact terwijl ik wel allerlei subtiele (tot meer extreme) klankkleuren kan toevoegen. Je kunt 4 type buizen eindversterkers (6L6, EL34, EL84 en KT88 ) in pentode of triode mode instellen. Daarna komen de speakerkasten en de microfoon incl. plaatsing en uiteindelijk een equalizer. Geweldig veel mogelijkheden dus maar daarom kan ik alles wel heel fijn bijstellen zodat de sound bijna tot in perfectie regelbaar is.

M.b.v. verschillende presets krijg je dus een ineens behoorlijk uitgebreide ampset. En het mooie is, waar ik mijn Axe-Fx II tijdens oefenen continue zit bij te stellen omdat ik de vervorming net ietsje te schel, wat te bassig of dan weer te rafelig ga vinden, daar geeft die Lex Bos drive juist net dat extra beetje klasse waar ik zelf zo naar zoek. Instant goed en daar hou ik wel van.

Kortom, dit is een echte aanrader voor mensen die hun versterker, microfoons en speakerkast thuis willen laten en toch een ruime variatie aan sounds uit hun pedalboard willen halen.

tnijland
7 augustus 2014, 21:56
Kleine update op dit topic. Ik heb de Torpedo nu al enige tijd en kan er daarom met wat meer nuance op reageren.

Ik heb inmiddels diverse settings geprobeerd en het is zeker een hele goede aanvulling m.b.t. de kleuring van mijn sound(s). Als ik veel verschillende sounds zou willen hebben, dan is de Torpedo CAB zeker een goede aanrader. Maar...mijn uiteindelijke oordeel is dat ook de Torpedo CAB nog steeds iets teveel van de directheid van de sound weghaalt.

Ik merk dat een minimaal aantal componenten (preamp + goed effect) imo toch het beste werkt voor de puurheid mijn sound.

Dus weer terug naar de Pedaltone II/Lex Bos Superdrive + Eventide H9. Wel moet ik toegeven dat de Koch speaker emulatie juist hele goede resultaten geeft met de H9 direct en dat de Lex Bos (die zo'n mooie blues sound geeft) weer iets beter met de Torpedo CAB + H9 lijkt te werken. Het is dus zeker nog afhankelijk van je eigen spullen wat er nu goed uitpakt.

Misschien de Torpedeo CAB in de toekomst met een extra looper zou nog een goede optie kunnen zijn voor extra variatie. De H9 blijft definitief op mijn board staan (probeer de vintage delay maar eens) ;-)