PDA

View Full Version : Dynamite/Raise Your Glass



Dribbel_
13 februari 2013, 17:50
Alweer een tijdje geleden dat ik hier wat van me heb laten horen. Een tijdje terug hebben we Fat Cat Heart Attack even op pauze gezet. (Zal in de toekomst wel weer opgepikt worden), maar in de tussentijd zit ik natuurlijk ook niet stil.

Op het moment ben ik bezig met een mix van een combinatie van twee nummers verwerkt in 1. Het zijn mainstream dance/pop achtige nummers, maar nu toch wat meer een rock randje mee gegeven.

Ik blijf het mixen lastig vinden, maar het lukt gelukkig al steeds weer wat beter. Maar jullie hulp heeft altijd veel bijgedragen aan mijn eindproducten dus daar ben ik jullie dankbaar voor en daarnaast kan ik uiteraard nu jullie hulp ook weer gebruiken.

Het nummer is hier te beluisten:
https://soundcloud.com/user887456431/dynamite-raise-your-glass2

Alvast bedankt voor de tips en op/aanmerkingen. :)

Duhsjaak
13 februari 2013, 19:43
Hi D
Welcome back welcome back welcome back, zong Lovin' spoonful.

Fat Cat on hold. Jammer. Misschien dat je nu, buiten je onmiskenbare muzikale talenten af en toe je gedachten wilt laten gaan over doel en de weg ernaar toe? Afijn, Any mother mustn't grumble en vaders dus ook niet.

Als je er per se nog aan wilt schaven; zelf zou ik dat zeker niet doen.
In dat geval: Misschien zou je iets laag uit je gitaar zou kunnen draaien. Dat maakt het geheel allemaal iets lichtvoetiger. Messcherp gezongen. Waarom ben je zo aan het twijfelkonten over dit lied? Het is aan de f*ck korte kant, maar verder... Het pompt vrolijk erop los.

Ik veronderstel dat je het in deze vorm niet zult uitbrengen, dus ik zou dit zien als een demo aan mezelf. Je hebt goed laten blijken hoe het ongeveer zou moeten klinken, dus full speed door naar de volgende. Je hebt kennelijk een creatieve ader waaruit je tapt die je goed past (is dat nog NL?). Dus ik zou niet te lang talmen en lekker doorgaan met de volgende en de volgende en de .... het lijkt wel strafwerk.

Verzoeknummer:
Volgende keer graag een gear list. Ben altijd erg benieuwd naar hoe en wat.
Zou zo maar kunnen dat er iets van in mijn top 10 2013 staat.

Vriendelijke groet, Gus

Dribbel_
13 februari 2013, 23:31
Eigenlijk is dit natuurlijk puur een dekmantel om weer wat mooie comments van jou los te krijgen Gus. Maar los daarvan. Mijn doel en de weg er naar toe is en blijft gewoon lekker muziek maken en veel optreden en daar ben ik op het moment goed mee bezig.

Met deze band doen we covers maar op onze eigen manier, veel medleys van losse toffe stukken die we in elkaar sleutelen en het omzetten van dance nummers naar rock/dance nummers met veel vette synths er doorheen (dit nummer heeft dat toevallig net niet).

Zoiets dus bijvoorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=Xi-xyUovBUU

Maar het gaat lekker we treden vaak op voor eigen altijd een heel enthousiast publiek en er komen weer een aantal grote optredens aan (1500+ man) dus ik ben zeker tevreden hoe het nu gaat. Het is een beetje een compromis tussen het zelf muziek willen schrijven maar ook veel en vette optredens hebben, wat met eigen werk toch erg lastig is.

Wat betreft de gear list:
Ik heb hier qua gitaar alles zelf ingespeeld. Normaal gebruik ik een LTD EC1000 ervoor maar die stond in de oefenruimte dus ik heb m'n backup gitaar gebruikt. Een Epiphone LP Custom met een set EMG 81/60 erin. De gitaar sounds komen uit een pod HD van line 6 en de drums uit een plugin uit Komplete. Zang opgenomen direct met een redelijk eenvoudige mic MXL 990, die wat mij betreft het goed doet.

Duhsjaak
15 februari 2013, 03:20
Hi D
Mic blijkt goed overweg te kunnen met de stem/stemmen. Daarmee ben ik het zeker eens.

Vermoedelijk zit de pijn een beetje in de EMG's, die een resonant midden/laag geven die de rest van het geluid een beetje in de weg zit.

Maar ja, het is maar een mening. Ik zag het zelfs aan voor de Gretsch met de tone pot dicht. Als je die twinkelende highs eruit haalt, kunnen die afhankelijk van de instelling op je versterker, ook iets boemigs krijgen. Sla ik de plank dus mee mis.

Verder een prima stukkie werk! Gefeliciteerd met je nieuwe geluid. Als je iets pop-achtigers wilt is dat duidelijk geslaagd.
Vriendelijke groet, Gus

Braddie
16 februari 2013, 19:57
Klinkt top man! Keep up the good work.