PDA

View Full Version : hagstrom gitaren



Jeroenv
12 februari 2013, 16:16
Hallo,
ik wil een warme oproep doen aan diegene die mij iets meer kunnen vertellen over hagstrom gitaren. Ik ben namelijk aan het rondkijken voor een goeie (LINKSHANDIGE) metalgitaar met een dunne neck etc liefst een les paul model.. En nu las ik net dat deze gitaar ook een dunne hals heeft.. maar is deze te vergelijken met een bv een neck van esp ltd of dergelijke. Ik wil eventueel zelf nog emg's of seymour duncan blackouts er in steken :) Aanvankelijk neig ik naar de esp ltd maar deze vind je linkshandig praktisch nergens buiten de ec 1000 maar deze vind ik iets te duur.
Alle tips zijn welkom, alvast merci!

wietse
12 februari 2013, 16:41
als je even de zoekfunctie had gebruikt dan had je kunnen zien dat men over het algemeen zeer lovend over hagstroms spreekt, echt waar voor je geld imho.

piker
12 februari 2013, 16:55
Ik heb een linkshandig viking en die is echt GEWELDIG! Fantastische gitaren voor hun prijs. Als ik wil krijg ik daar ook wel een goed stuk metal uit. Zo veelzijdig...

muziekschuur
12 februari 2013, 17:15
Hagstrom gitaren spelen ook een fiks stuk in de Rock 'n Roll geschiedenis...

Rutger Molenberghs
12 februari 2013, 18:46
Hagstrom gitaren spelen ook een fiks stuk in de Rock 'n Roll geschiedenis...

Dan spreek je niet meer over hetzelfde Hagstrom. Het oorspronkelijke bedrijf is er in de jaren '80 mee gestopt.

Let wel op het verschil in scale length tussen de Swede en de Super Swede modellen. De Swede heeft een 24.75" scale zoals een Gibson/Epiphone/... Les Paul(-achtige), terwijl de Super Swede een 25.5" scale length heeft.



Ik wil eventueel zelf nog emg's of seymour duncan blackouts er in steken :)

Hoeft niet. (http://www.hagstromguitars.eu/index.php?option=com_zoo&task=item&item_id=2078&category_id=24&Itemid=22)

muziekschuur
12 februari 2013, 18:50
Echt waar? Goeie informatie. Dank je. Welke schaal heeft de Gibson Les Paul "bucket head" ?

Ah... 27 inch....

http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Buckethead-Signature-Les-Paul.aspx

Casual Ruud
12 februari 2013, 19:46
Ik ben onlangs enkele Hagstrom gitaren getest omdat ik (ook) een beetje aan het rondkijken bent voor een tweede gitaar. Ik heb de Swede (Goldtop) getest en vergeleken met die Gibson LP Tribute 50's. Wat een verademing zeg. Super fijne gitaren. Snelle dunne hals voor een Les Paul en lekkere klank. Naar mijn bescheiden mening veel beter dan die gekamerde Gibson. Daarnaast ook nog eens duizend keer mooier afgewerkt dat die Gibson die ik in mijn had had. Plus een super vette headstock en tuners. Voor zover ik op basis van een korte speelsessie kan oordelen, heel veel gitaar voor een goede prijs. Beetje jammer aan het exemplaar dat ik heb getest was dat de freesgaten voor de humbuckers niet helemaal goed waren afgedekt. Wellicht een aandachtspuntje dus.

De Swede Tremar heb ik ook getest. Beetje hetzelfde verhaal maar dan met Hagstrom-bigsby-kloon. Denk er heel erg aan om deze te kopen.

Heb ook een Viking bespeeld, geen flauw idee wat het precieze model was. Volgens mij stond er op het kaartje Hagstrom Viking zonder toevoeging oid. Was minder onder de indruk van het totaalplaatje. Het tailpiece voelt erg goedkoop aan. Lijkt wel plastic of zo. Verder niet zoveel mis mee, maar beduidend minder mojo dan die LP's.

Speel zelf geen metal dus hebt enkel met een lichte overdrive getest, maar ik zou zeker eens kijken naar die LP klonen. Wellicht is dat wat je zoekt. Volgens mij is ieder model ook LH te krijgen, waarschijnlijk wel in een beperkt aantal kleuren.

Succes met je zoektocht.

Ukeloeder
12 februari 2013, 21:19
Ik heb zelf ee linkshandige Hagström. Mijn model is een Select Ultra Swede. Dunne hals klopt, LesPaul achtige vorm klopt. Metsl speel ik er zelf niet op maar ik geloof dat deze gitaar (zeker wanneer de metalheads je de juiste pickups adviseren) alles aankan wat je er mee wilt.

lefthandstrat
12 februari 2013, 23:13
Helemaal eens met Ukeloeder. Ik heb precies dezelfde, een linkshandige Select Ultra Swede Blonde. Een heerlijke rockgitaar die je niet dagelijks tegenkomt (en dat heeft ook wel weer iets als je de mensen ziet kijken, zo van "wat heeft hij nou omhangen?"). Ik weet niet waar je woont, maar je zou hier eens langs kunnen gaan. Mijn Hagstrom heb ik hier ook gekocht. Erg aardige eigenaar (Patrick) en hij geeft je alle tijd en ruimte om uit te proberen: http://www.leftyguitars.be/
(Foto is van het internet, maar ik heb precies dezelfde)
http://ecx.images-amazon.com/images/I/41yJB1CEykL.jpg (http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=images&cd=&cad=rja&docid=xrgFvqfN9BCR2M&tbnid=581gDIsQRhhLyM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fguitar.zakhshop.com%2Fhagstrom-left-handed-select-ultra-swede-blonde-electric-guitar-sale-get-rabate%2F&ei=Bb4aUc-pEqiZ0QWF0IG4Dg&bvm=bv.42261806,d.d2k&psig=AFQjCNFiZ4MaKoJ_7IKme6MlJ_6xICmFmQ&ust=1360793473523442)

Jeroenv
3 maart 2013, 18:05
Hey, bedankt allemaal voor tips enz :) ik kan jullie mededelen dat ik afgelopen vrijdag een hagstrom ultra swede cosmic blackburst ben gaan kopen. Ik had deze op voorhand besteld bij de key Music en het was spannend afwachten hoe deze gitaar er in het echt zou uitzien enz.. Maar toen de verkoper de gitaar uit de doos haalde was ik meteen verkocht! En na het uitvoerig uittesten van deze gitaar ben k er mee buitengewandeld :) Aan diegene die ooit twijfelen deze gitaar te kopen.. niet doen en gewoon gaan halen. Prijs kwaliteit is zeker in orde, mooi afgewerkt, super dunne hals! dit is zalige voor de snelle solo's en metalriffs. De body zelf is ook een stuk dunner dan mijn epiphone les paul custom en hij weegt een heel stuk minder wat meteen ook mooi meegenomen tijdens het geven van een optreden :) Kort samengevat, ik ben super content met deze gitaar!

GuitarL91
3 maart 2013, 19:16
Hey, bedankt allemaal voor tips enz :) ik kan jullie mededelen dat ik afgelopen vrijdag een hagstrom ultra swede cosmic blackburst ben gaan kopen. Ik had deze op voorhand besteld bij de key Music en het was spannend afwachten hoe deze gitaar er in het echt zou uitzien enz.. Maar toen de verkoper de gitaar uit de doos haalde was ik meteen verkocht! En na het uitvoerig uittesten van deze gitaar ben k er mee buitengewandeld :) Aan diegene die ooit twijfelen deze gitaar te kopen.. niet doen en gewoon gaan halen. Prijs kwaliteit is zeker in orde, mooi afgewerkt, super dunne hals! dit is zalige voor de snelle solo's en metalriffs. De body zelf is ook een stuk dunner dan mijn epiphone les paul custom en hij weegt een heel stuk minder wat meteen ook mooi meegenomen tijdens het geven van een optreden :) Kort samengevat, ik ben super content met deze gitaar!

Gefeliciteerd met je aanschaf! Nu maar heel veel spelen!