PDA

View Full Version : Twee gitaarfilmpjes op YouTube



MjS
12 februari 2013, 16:10
Om wat kritischer naar mijn eigen spel te kijken ben ik begonnen met het opnemen van een aantal dingen. Op zich erg leerzaam en ik zie zelf al genoeg dingen, maar ik ben ook wel benieuwd naar wat feedback van buitenstaanders!


http://www.youtube.com/watch?v=xNhCd68KC4o
The Loner


http://youtu.be/XqfFbTICxsE
Eigen nummer en solo

Swaag
12 februari 2013, 16:19
Ik vind die tweede erg leuk! Spannend, gevarieerd, en Tele's zijn geil! En jij bent in de tweede ook wat dynamischer bezig dan in de eerste film. Komt het doordat je in de tweede staat en in de eerste zit? Wie weet.

LGK
12 februari 2013, 16:27
Je kan zeker lekker spelen!
Dus petje af voor dat, alleen waar ik me een beetje aan erger is je vibrato. Die is heel snel en mischien ook een beetje gespannen?
Maar dat heeft ook veel te maken met smaak mischien ;)

:ok:

Ace 1.15.19
12 februari 2013, 16:28
Ik vind die tweede ook wel leuk. Lekker up tempo. Mij valt op dat je bends niet altijd even zuiver zijn en je timing ook niet overal klopt. Het verloop van je solo (heet dat frasering?) vind ik daarentegen meer dan prima. Dat is een punt waar ik zelf simpelweg elke keer over struikel. Met je sound is ook niks mis overigens.

MjS
12 februari 2013, 18:50
Ik vind die tweede erg leuk! Spannend, gevarieerd, en Tele's zijn geil! En jij bent in de tweede ook wat dynamischer bezig dan in de eerste film. Komt het doordat je in de tweede staat en in de eerste zit? Wie weet.

Thanks! Ja ik denk dat het met het staan te maken heeft. Bij The Loner stond mijn gitaar overigens tijdens het spelen te hard tov de backing, dus dat speelt ook wat minder lekker.


Je kan zeker lekker spelen!
Dus petje af voor dat, alleen waar ik me een beetje aan erger is je vibrato. Die is heel snel en mischien ook een beetje gespannen?
Maar dat heeft ook veel te maken met smaak mischien ;)

:ok:

Danku! Eens. Is al een poosje een aandachtspuntje. Ik vind het bij de tweede niet storend, maar bij The Loner was een langzamere vibrato passender geweest inderdaad.


Ik vind die tweede ook wel leuk. Lekker up tempo. Mij valt op dat je bends niet altijd even zuiver zijn en je timing ook niet overal klopt. Het verloop van je solo (heet dat frasering?) vind ik daarentegen meer dan prima. Dat is een punt waar ik zelf simpelweg elke keer over struikel. Met je sound is ook niks mis overigens.

Thanks. Leuk om te horen van die frasering en de sound. Ook jij legt de vinger precies op de zere plek, zuivere bends vind ik al tijden erg moeilijk. En die timing, ja ik hoor het nu ook. Nog even kijken of het onwennigheid is of dat het structureel strakker moet. Kan ik weer oefenen :)

Henri H
12 februari 2013, 22:13
Je vibrato heeft inderdaad de meeste aandacht nodig denk ik. Sommige noten speel je zelfs (bijna) zonder vibrato.
Niet dat ik het beter zou kunnen, maar het valt me wel op.

Succes. :ok:

Braddie
13 februari 2013, 01:50
Je vibrato heeft inderdaad de meeste aandacht nodig denk ik. Sommige noten speel je zelfs (bijna) zonder vibrato.
Niet dat ik het beter zou kunnen, maar het valt me wel op.

Succes. :ok:

Ben het hier wel mee eens als simpele gitarist mijzelf.
Vibrato is voor sommige noten écht essentieel.. en zeker met zo`n nummer als dit moet zorgen dat je vibrato zoals hier al is aangegeven niet te gespannen is inderdaad, en ook zéker niet te snel (Irritatie puntje is het wel, dus deste meer motivatie om het te verbeteren)

Je spel verder vind ik tof, en de sound van je gitaar (ondanks dan je genoemde vibrato) is hartstikke goed!