PDA

View Full Version : Bassist voor stoner/funk kruising, omgeving Hengelo/Enschede



marter544
12 februari 2013, 16:07
Ik en mr. drummer zijn op zoek naar een bassist, om ons jam-trio compleet te maken. In eerste instantie zijn er geen ambities om echt een band te vormen, gewoon lekker muziek maken, wel een beetje op niveau. Even voorstellen:

Mr. Drummer is Fabian, uit Enschede, 22 jaar oud. Speelt in Ciska de Rat, de bigband van de Uni Twente en voorheen in het Hengelo's Jazz kwintet, waarmee ze hoge punten hebben gescoord in het prinses christina concours.

Gitarist ben ik, ook 22 jaar oud. Ik kom uit Hengelo, en studeer aan de Uni Twente. Ik heb in een aantal bands gespeeld, de laatste 2 waren Muya, en ReeB (ReeB bestaat nog, maar is niet echt actief meer).

Wij spelen een soort crossover tussen stonerrock, metal en funk met veel dynamiek. Vreemde timings en rare intervallen houden we van. De drummer is een klassiek geschoolde jazzdrummer, ik heb een jaar les gehad, en sindsdien 8 jaar mezelf proberen te verbeteren, wat aardig is gelukt denk ik. Wat zoeken we? Een bassist die zijn eigen spullen heeft, en zin heeft om stelselmatig wat muziek te maken, en hierbij ook evt nummers te schrijven. We zoeken een creatieve en energieke bassist, die goed is in buiten het doosje denken. Niet iemand die alleen de grondnoten en wat simpele lijntjes speelt, maar iemand die kan anticiperen, aanvoelen, en aan de hand daarvan zijn partij ter plekke kan invullen. Het hoeft niet heel snel of uitermate technisch, het moet muzikaal zijn. Interesse? Stuur maar een PM!