PDA

View Full Version : Boss nieuws 2013: zo waar interessant.



Mitch
11 februari 2013, 22:18
Nooit een enorme Boss fan geweest, maar dit lijkt redelijk interessant! De twee modulatiepedalen lijken leuke, relatief simpel in te stellen harmonizer/modulated reverb/soundscape bakkies en de drive belooft de meest dynamische ooit te zijn. De Power Stack van vorig jaar was al niet verkeerd, dus als dit weer een stapje omhoog is, is het leuk. Maar goed, de modulatie is wat mij betreft het meest interessant, in die zin dat er meer pedalen zijn die dit misschien beter doen, maar met dit gebuikersgemak en deze prijs zetten ze wel iets aparts op de markt. Zeker voor wie niet van rackgear houdt.


http://www.youtube.com/watch?v=N0eLDd1k2ZI


http://www.youtube.com/watch?v=r9lv9OkGE8A

Mitch
11 februari 2013, 22:18
maximaal twee video's per bericht :roll:


http://www.youtube.com/watch?v=tdw7uDQZ4YQ

muziekschuur
11 februari 2013, 22:57
Kan ze eigenlijk niet plaatsen. Hoop op een gitaartalent die het nut van deze pedalen aantoont...

Marbles
13 februari 2013, 16:15
Nice die tera echo dinges :)
Heb niet zo heel veel boss pedalen, maar kom er toch wel langzaam op terug. Tuurlijk, mn strymon echo is mijlenver beter dan een boss, maar boss heeft toch wel zn charmes. Was pas geleden verplicht om met 2 boss pedalen te spelen (dd6 en rv5) en dat klonk toch wel heel lekker/vertrouwd moet ik zeggen..

Ook een band als Warpaint die (destijds) aardig wat boss in het arsenaal had, plus een jazz-chorus, werd toch wel omver geblazen door die sound live.. In mijn hoofd moest het altijd buizen en boutique zijn. Buizen nog steeds, maar ben wel overtuigd dat er toch erg goed klinkende bosspedalen zijn.

jaguwar
14 februari 2013, 12:42
Kan ze eigenlijk niet plaatsen. Hoop op een gitaartalent die het nut van deze pedalen aantoont...

+1! twee woorden kwamen bij mij op tijdens het bekijken van deze clips: "vermoeiend speelgoed". maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn rechttoe rechtaan speelstijl, ik kan me voorstellen dat iemand die experimentelere muziek maakt of graag wat shoegazet, hier echt wel op kan kicken.

en jongens, wat hoort die mens zichzelf graag praten...

Mitch
14 februari 2013, 21:44
Ja, het is wel zappen geblazen. Als je in classic rock, top100 of iets dergelijks zit dan heb je er natuurlijk geen bal aan, maar genoeg mensen die dit interessant zullen vinden. De sounds zijn niet allemaal even fraai, maar de prijs/kwaliteitverhouding is redelijk scherp. Plenty pedalen met een betere sound of instelbaarheid, maar die zijn weer duurder.

apekop
15 februari 2013, 00:34
Kan ze eigenlijk niet plaatsen. Hoop op een gitaartalent die het nut van deze pedalen aantoont...

Waarom? gebruik je eigen fantasie zou ik zeggen.
Ik zou die Tera echo wel kunnen toepassen, vind ik hem erg vet klinken. Klinkt toch weer anders dan andere echo pedalen of bijvoorbeeld de Strymon. Die multi overtone vind ik minder overtuigend.

Hopelijk hebben ze ook minder last van tonesuck en een betere bypass, vind ik het nadeel van veel Boss pedalen

the sure thing
16 februari 2013, 09:55
Ik vind Boss prima te nassen hoor...

Eezz
16 februari 2013, 12:56
Die Tera Echo vind ik supervet! Instant postrock:) Die wil ik echt eens aan de tand voelen.

Ik kan ook niet zeggen dat ik een enorme Boss fan ben - hoewel mijn main drive al jaren een Blues Driver is - maar wat Boss wat mij betreft wel het best voor elkaar heeft is de behuizing. Die vind ik perfect; je raakt hem altijd, hij maakt weinig klikgeluid, je raakt nooit een van de potmeters, een batterij is in een handomdraai vervangen, je kunt ze van de trap gooien etc...

Ik zou willen dat alle makers hun behuizing gingen gebruiken.

belfrink
16 februari 2013, 13:04
Geinige pedaaltjes maar wat een draak van een gitarist zeg, het doet soms pijn aan mijn ogen als ik hem zie spelen, wat een aparte techniek ...