PDA

View Full Version : Still Got The Blues Soundcheck Jam.



Braddie
11 februari 2013, 21:44
Even de Line 6 aangesloten en de Squier Classic Vibe erbij gepakt een lekker soundje (vind ik dan) gemaakt en opgeslagen, backingtrack opgezocht van Still Got The Blues en gaan spelen (Wel even de camera aangezet, altijd handig, kan ik zien wat ik fout doe)

http://www.youtube.com/watch?v=2ePcDrNBOJk&feature=youtu.be

Tips zijn welkom :)

beruk
11 februari 2013, 22:18
Tips zijn welkom :)
Doorgaan! Lekker! Zeker gezien waar je ooit vandaan kwam. Wel tot het eind scherpblijven, niet te veel van de gebaande paden. Geluidstechnisch geen opmerkingen, heb ik geen verstand van. Hoop feedback te horen, dat wel.

Braddie
11 februari 2013, 22:43
Doorgaan! Lekker! Zeker gezien waar je ooit vandaan kwam. Wel tot het eind scherpblijven, niet te veel van de gebaande paden. Geluidstechnisch geen opmerkingen, heb ik geen verstand van. Hoop feedback te horen, dat wel.

Thanks! Naja.. ik ben tegenwoordig steeds meer aan het experimenteren (is ook wel te horen he? :D ) En ik denk juist dat dit bevorderlijk is voor je eigen stijl zeg maar.
Er is inderdaad veel feedback te horen, iets met een flinke dosis Gain en (Je hebt het over het laatste stuk neem ik aan?) de brug pick-up

Braddie
12 februari 2013, 00:11
Net een kennis van me uit amerika, die zegt
"It has a Santana sound, the guitar"

Volgens mij vergist hij zich..

ruudjes
12 februari 2013, 09:35
Leuk gespeeld, ietsje minder gain en het klinkt nog beter denk ik.

tomheerkens8
12 februari 2013, 09:47
Klinkt erg mooi goed gespeeld, aleen sommige bends waren niet in tune
Keep it up.

gr tommy

Harald
12 februari 2013, 09:56
Sommige riffjes klinken prima, andere lukken dan weer net niet. Als dat dingen zijn die je wilt gebruiken, er gewoon even uitlichten en net zo lang herhalen totdat het er zo uit komt als jij wil. Van bending even een aparte oefenroutine maken. Speel de noot die je wil raken eerst gewoon gefret, en dan met bend. Die feedback is trouwens wel irritant. Net iets minder gain, of iets minder hard spelen.

6 minuten is trouwens wel de lat heel hoog leggen. De meeste gitaristen zijn blij als ze het een minuut of twee boeiend kunnen houden (en als de andere bandleden die ruimte uberhaupt al geven).

Braddie
12 februari 2013, 12:17
Sommige riffjes klinken prima, andere lukken dan weer net niet. Als dat dingen zijn die je wilt gebruiken, er gewoon even uitlichten en net zo lang herhalen totdat het er zo uit komt als jij wil. Van bending even een aparte oefenroutine maken. Speel de noot die je wil raken eerst gewoon gefret, en dan met bend. Die feedback is trouwens wel irritant. Net iets minder gain, of iets minder hard spelen.

6 minuten is trouwens wel de lat heel hoog leggen. De meeste gitaristen zijn blij als ze het een minuut of twee boeiend kunnen houden (en als de andere bandleden die ruimte uberhaupt al geven).

Het is de lat inderdaad heel hoog leggen haha, maar ik speel niet als gitarist in een band (gelukkig) dus ik hoef me daar geen zorgen over te maken.
Sommige stukjes (Zoals die pentatonische lick op het eind) heb ik een aantal keer herhaalt.

Braddie
12 februari 2013, 12:18
Leuk gespeeld, ietsje minder gain en het klinkt nog beter denk ik.
Minder gain? Ik probeer al zoveel mogelijk sustain uit die strat te halen met bijna alle gain uit die line-6 en m`n vingers, met minder gain krijgen we nóg minder sustain (Gelukkig komt m`n Les Paul volgende week)

Braddie
12 februari 2013, 12:19
Klinkt erg mooi goed gespeeld, aleen sommige bends waren niet in tune
Keep it up.

gr tommy

Nee dat klopt inderdaad, soms word ik té enthousiast en dan bend ik óf er net naast (omhoog) of er net naast (omlaag)