PDA

View Full Version : Epiphone Limited Edition Les Paul Standard



jochem95
11 februari 2013, 19:55
Hallo,

ik heb een paar jaar geleden een Epiphone Limited Edition Les Paul Standard gekregen uit ongeveer 2000.

Ik heb al wat rond gekeken op het internet maar ik ben nog maar 1 identiek exemplaar tegengekomen maar daar stond weinig of geen informatie bij.

Weten jullie toevallig wat het "Limited Edition" inhoud. Is dit nou een weinig voorkomend model of staat het er alleen op zodat het dan wat duurder klinkt?

Als ik er achter kom hoe ik foto's op het forum kan zetten zet ik ze er gelijk op.


Groet,

Jochem

jochem95
11 februari 2013, 20:24
http://s1308.beta.photobucket.com/user/jochem95/media/IMG_0002_2_zpsdf2d1e1f.jpg.html?sort=3&o=0

orangerocker
11 februari 2013, 20:43
http://i1308.photobucket.com/albums/s606/jochem95/IMG_0003_2_zps7cb0140c.jpg
De IMG code rechts moet je kopieren;)

OT: Een limited edition model is een model dat alleen in een bepaalde periode wordt verkocht, met net iets andere features (bijvoorbeeld jouw gave blauw sparkle finish), vaak vragen ze er wat meer voor.

Bassa
11 februari 2013, 20:46
Het is gewoon een Epi les paul uit korea (beter dan de huidige uit china) in glitter blue. Glitter blue is een kleur die geen standaard kleur is en die was dus een limited edition. http://lmgtfy.com/?q=epiphone+les+paul+glitter+blue+korea dan vind je er wel een paar ;)

jochem95
11 februari 2013, 22:19
Super bedankt nu kan ik er wat meer over gaan opzoeken :)

Nogmaals bedankt allebei

Mr.Fingers
11 februari 2013, 22:26
2000? Ik denk eerder midden jaren '90. Is zo eentje met Metallic lak (in de muziekwinkel hing er een rode en een gouden toen ik pas begon te spelen, en die hingen er toen al jaren).

jochem95
11 februari 2013, 22:31
Is dat positief voor de waarde van de gitaar of negatief?

Ik wil hem waarschijnlijk laten oplappen nieuwe frets, hals afstellen, humbuckers afstellen en de aansluiting voor de versterker zit niet goed, hij stoort tijdens het spelen.

Is dit het waard om dit goed te laten repareren door iemand?

Mr.Fingers
11 februari 2013, 22:34
Het is een koreaanse LP, die zijn beter als de chinese (moderne), door de band genomen. Iedere gitaar is het waard om hersteld te worden, maar bij deze loont het ook nog eens. Afgezien van de frets zijn het maar kleine werkzaamheden, en zeker het overwegen waard!

Tupelo
12 februari 2013, 00:28
Na mijn eigen limited edition Sheraton te hebben ontvangen ben ik erachter gekomen dat het meaningless is.
Een marketingterm 'dermatologisch getest en bewezen door het instituut van yada yada bla die bla', zegt de man in de witte jas. Volgende week verlaat er een volgende hoeveelheid containers met nieuwe limited editions de havens van China & Korea (schijnen toch een beetje de Duitsers van Azië te zijn) en dat wat ze gelimiteerd maakt kent niet of nauwelijks correlatie met kwaliteit in afwerking.

jochem95
12 februari 2013, 08:03
Weet iemand waar ik dit goed kan laten doen?
Het liefst in de buurt van Zeewolde of Zwolle.