PDA

View Full Version : Luidsprekerssetje van 2000euro



baden
11 februari 2013, 17:45
ik ben een turkse muzikant die SAZ bespeelt maar ik wil nu graag het podium op, maar ik het benodigde spullen niet.
ik wil zo iets ongeveer voor 400/500personen || http://www.youtube.com/watch?v=V8w7bhJi8so , http://www.youtube.com/watch?v=iatmfVJO2Uc

luidpsreker
poweredmixer -indien pasiev luidsprekers
microfoon
kabels
statieven
etc,...

ik heb een budget van +- 2000

MVG

harrie-beton
11 februari 2013, 17:58
Wat dacht je van huren? Veel optreden en dan zelf kopen?

baden
11 februari 2013, 18:06
Ik heb liever dat ze van mij zijn na een aantal optredens kan ik er een betere kopen...

Harry
12 februari 2013, 13:38
je zou een paar powered monitors (Mackie SRM450) kunnen kopen met een mengpaneel (Behringer o.i.d.), dan moet je met zo'n bedrag wel uitkomen. Dan kun je er nog een lichter boxje aanhangen als je eigen monitor (Mackie SRM350).

Gearjunkie
12 februari 2013, 13:38
Weet niet wat voor podia je aan denkt, maar het is ook zuur als je je spaargeld hieraan uitgeeft en dan blijkt dat het zaaltje deze spullen heeft staan.

paulusdeBKB
12 februari 2013, 14:55
2000 euro is niet veel voor een set waarmee je 400-500 mensen mee wilt vermaken. Zijn al je optredens voor zoveel mensen? Of heb je meestal een kleiner publiek en is 500 mensen een bovengrens? Zo ja, dan zou ik je aanraden een set te kiezen die past bij het publiek waarvoor je het vaakst speelt. Als dat bijvoorbeeld 100 mensen zijn, dan kun je voor 2000 euro een prima setje kopen. Voor de incidentele grotere optredens huur je dan bij.

Let wel: het maakt erg veel uit of die 500 mensen aandachtig en stil naar je zitten te luisteren of dat ze ondertussen ook veel lawaai maken. (dansen, praten etc).

baden
12 februari 2013, 17:06
300,400 man komen meestal. 500is echt het toppunt ,
Als er meerdan 500man komen ga ik inderdaad bij huuren...nee ze gaan niet aandachtig luisteren ze gaan praaten,dansen enz...
Ik dacht zelf aan