PDA

View Full Version : LR Baggs, fishman of toch een andre piezo voor m'n les paul



P
21 juni 2003, 13:46
En waar kannik meer info vinden over de verschillende merken en typen

iam
21 juni 2003, 16:39
seymour paul heeft een LR baggs in zn Godin LGX zitten
en Rwin heeft een fishman in zn ibanez? zitten (correct me if i'm wrong)

vraag hen eens om raad...
(ik ben anders van plan een gitaar met piezo te laten bouwen)

Phoenix Rising
21 juni 2003, 18:24
volgens mij zit er een LR baggs in mijn ibanez hoor......

Anders Destium
21 juni 2003, 18:46
Ik heb een LR Baggs piezo in mijn Ibanez, en die voldoet uitstekend... Het piezo-element zit alleen geïntegreerd in de brug om de bijgeluiden te minimaliseren waar hij wonderwel in slaagt...Bij de meeste Godin-gitaren zit het element toch op de plek waar je normaal een single-coil zou kunnen hebben of vergis ik me nu?

Ik weet niet of googlen op die namen helpt, misschien kun je ook eens een groot (buitenlands) forum afstruinen...

iam
21 juni 2003, 18:54
Bij de meeste Godin-gitaren zit het element toch op de plek waar je normaal een single-coil zou kunnen hebben of vergis ik me nu?



ik denk idd dat je je vergist...
ik denk zelfs dat de meeste zoniet alle piezosystemen op e-gitaren geintegreerd zijn in de brug :)

Nesker
21 juni 2003, 19:19
ik heb ook een fishman pickup in m'n Music Man
ik ben er zeer tevreden mee

P
21 juni 2003, 20:11
maar geen van jullie heeft de kans gezien om ze te vergelijken...baggs en fishman?

Anders Destium
21 juni 2003, 20:21
Ik niet, ik denk dat je het beste naar een winkel kunt gaan waarvan je weet dat ze piezo-modellen hebben. Ik moet zeggen dat solid mahonie in combinatie met de LR Baggs echt super klinkt, en dan heb ik nog niet eens een akoestische amp :wink:

P
22 juni 2003, 11:31
Weet jij war...feedback Utrecht ofzow

Anders Destium
22 juni 2003, 11:42
Je kunt het beste een redelijk grote zaak bij je in de buurt even bellen (melen zijn de meeste winkels nooit zo goed in :wink: ). Volgens mij zijn allebei die piezo-systemen gewoon goed: Niet voor niets zitten ze in dure gitaren van gerenommeerde merken...

P
22 juni 2003, 19:26
Ik hoorde ook veelbelovene dingen over Graphtechs F.A.A.S. Volgens mij veel goedkoper, maar ik heb toch ook goede dingen daarover gelezen. Iemand ervaring met dit merk?