PDA

View Full Version : Nog een loop pedal-vraag



r3ubu3r
10 februari 2013, 18:19
Beste gitaarnetters,

Ik heb van mijn lieve vadertje een looppedal cadeau gekregen. De beste man heeft zelf geen verstand van pedalen en gitaarspul in het algemeen, dus mag hij een "ter plekke goedgekeurd bedrag" kosten.

Nu ben ik gaan zoeken en kwam ik al snel op de Boss loopers, de RC-3 en de RC-30.
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen die 2 pedalen? En zijn er andere pedalen van vergelijkbare kwaliteit?

groeten, Reinier

Midwolda
10 februari 2013, 18:27
Digitech Jamman Solo of Stereo.
Vox VDL1 of Lil'Looper.
Line6 JM4.
TC Electronic Ditto.
EHX 2880.
Allemaal hier te vinden: veel leesplezier (http://www.thomann.de/nl/search_dir.html?sw=looper)!

Joop Visbeek
13 februari 2013, 10:08
RC-3 heeft één spoor, RC-30 twee.
+Bediening RC-30 vind ik iets handiger door twee knoppen.

-RC-30 is wel een stuk groter op je evt. pedalboard.


(NB ik heb de RC-30)

Tristan
13 februari 2013, 10:48
Er is net een nieuwe uit van Electro Harmonix, de 45000, moet ook erg goed zijn.
Voor de rest heb je nog de Boomerang III maar die is wel erg groot.
Anders zou ik ook voor de Boss RC-30 gaan.
Oh ja, helemaal vergeten, die TC Electronic Ditto is misschien ook wel handig voor je als je echt alleen wil loopen en als je je loops met fx wil bewerken zou je een van die Vox loopers kunnen overwegen.

Electro Harmonix 45000: redelijk groot, meerdere sporen, synct ook met external audio en MIDI.
Boomerang III: groot, synct nu ook met MIDI dacht ik maar weet ik niet zeker, handig in gebruik en gave makkelijk te gebruiken functies zoals reverse en half speed e.d.
Boss RC-30: beetje ertussenin, wat coole effecten en twee sporen, synct wel met external audio maar niet met MIDI als ik het goed heb.
TC Electronic Ditto: klein, gewoon loopen, geen fx of tricks.
Vox loopers: een beetje als de Boss maar wat minder functionaliteit als looper (heeft ook maar een minuut looptijd ofzo) en meer gericht op effecten.
Strymon Timeline: naast een gave looper (wel maar 30 seconden looptijd) ook nog een fantastische delay en er zijn er meer van zulke dus misschien is zoiets ook nog wel interessant voor je (bij de Strymon heb je wel nog een speciale MIDI switcher nodig om het maximale uit de looper te halen (reverse, half speed e.d.).