PDA

View Full Version : is de vintage v100gt een goede gitaar?



devilssogod
10 februari 2013, 16:09
hallo gitaarnetters,

ik heb nu all een paar jaar mijn hudson stratocaster.

maar nu heb ik all een week of twee twijfels. of het wel de beste koop was geweest.

ik keek toen op internet en ik zag de vintage v100gt.

ik kwam zo op die gitaar omdat iemand van mijn werk er ook zo een heeft.
ik heb toen een paar filmpjes op youtube bekeken. dat mensen op een soort gelijkwaardige gitaar spelen van hetzelfde merk.

maar dan een ander type.

ik ben benieuwd wat jullie ervaringen. zijn met deze gitaar.

want ik wil niet een kat in de zak kopen.
als je begrijpt wat ik bedoel.

zo ziet hij er trouwens uit

http://www.sound-house.nl/contents/media/t_vintage_v100gt.jpg

Duhsjaak
12 februari 2013, 05:16
Hi D
Ik vind het altijd een beetje lastig dit soort algemene vragen te beantwoorden. Uit het gegeven dat je 100 mensen hebt gehad die je vraag hebben bekeken, zonder dat dit tot een concrete reactie heeft geleid, mag je afleiden dat anderen daar ook wat last van hebben.

Vintage is een merk dat gebruik maakt van de onderdelen die door Wilkinson zijn gemaakt. Andere merken maken daar ook nogal eens gebruik van, reden waarom je mag aannemen dat dat spul over het algemeen deugt.

Meer dan de helft van mijn gitaren (en bassen) zijn voorzien van P90 elementen. Mijn meest recente aankoop heeft een P90 en een humbucker. Een P90 is een primitief element dat een oude oorsprong heeft. Je zou kunnen zeggen dat het een beetje tussen een Fender single coil geluid, en dat van een humbucker in hangt. Heel helder, rond, super aanslag gevoelig. De compressie die veel humbuckers eigen is, hebben P90's niet.

Ik snap dat dit alleen een soort algemene omschrijving is door de ogen van een echte P90 liefhebber.

Ik heb een Vintage Advance AV1H BK, ook een soort LP kloon dus. Nu eens geen P90's. Daarop zitten humbuckers die de PAF's zouden benaderen, met een pot waarmee je traploos van humbucker naar single coil kunt draaien. DiMarzio biedt ook een dergelijke schakeling aan. Verder tamelijk zeldzaam.
In de praktijk speel ik single coil of single coil met een heel klein randje de 2e spoel er in gedraaid.

Ik heb er een jaar of drie geleden € 230,00 voor betaald en ik heb een vreselijk grote hoeveelheid gitaar voor het geld. Ik ben dus super tevreden met de aankoop.
Zoals bij alle merken is de kwaliteit niet voor 100% constant. Je zou dus moeten kijken of die Vintage iets voor jou is. Daarbij kijkend naar de vraag of de gitaar naar je zin is en kijkend (luisterend) naar de vraag of P90 je ding is.

Ik hou voor mogelijk dat ik ooit andere pick ups in de mijne zal zetten, omdat ik relatief weinig gebruik maak van de humbucker eigenschappen, verder ben ik heel blij met mijn Vintage.

Ik heb het uitkiezen van een gitaartje altijd een bijzonder leuke bezigheid gevonden. Ik wens jou er dan ook veel plezier bij!
Vriendelijke groet, Gus

Eko
12 februari 2013, 10:48
Die Vintage zal voor het geld best goed zijn. Het zit allemaal in de markt voor beginners en is dus gebouwd uit redelijk materiaal en voldoet in grote lijnen aan wat je er van mag verwachten. In de muziekwinkel waar ik zelf regelmatig kom ( Guitarcenter Wierden ) staan ze ook en daar worden ze redelijk goed verkocht. Zonder problemen.

Harry
12 februari 2013, 13:32
als je al een paar jaar gitaar speelt ben je ondertussen wel in staat om zelf te voelen of dit een geschikte gitaar voor je is. Kwalitatief zijn het goede instrumenten voor hun geld. Maar alleen als je er even flink op hebt gespeeld kun je beoordelen of dat exemplaar geschikt is om jouw nieuwe gitaar te worden. Dus gewoon even uitproberen!

devilssogod
12 februari 2013, 17:01
oke, bedankt voor de reacties. ik ga over een paar dagen wel even langs bij de muziekhandel om te kijken en te luisteren.