PDA

View Full Version : Combo speaker als externe speaker gebruiken



Sutekh
10 februari 2013, 15:16
Ik heb onlangs een 2e hands Engl e650 top gekocht. Ik heb er (nog) geen speakerkast bij; ik gebruik er een van iemand anders in de oefenruimte.
Thuis gebruik ik een Engl screamer combo om te oefenen.

Nu is mijn vraag of ik de speaker van mijn combo zonder problemen op mijn top aan kan sluiten.

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

Yngwie79
10 februari 2013, 15:36
Zo te zien heeft die screamer een speaker van 8 Ohm waarvan de stekker los kan. Als je die in de 8 Ohm van je top prikt gaat het wel goed. Let wel op het wattage; als die van de speaker lager is dan het vermogen van je top zou ik 'm niet voluit zetten. Maar dat doe je thuis vast niet ;)

Erik70
10 februari 2013, 15:38
Even opletten dat je:
-De juiste weerstand kiest..
-De combo niet per ongeluk aan zet zonder aangesloten speaker..

..Ja, dan kan het zonder probleem.

Sutekh
10 februari 2013, 15:53
Ja klopt de screamer heeft een los te koppelen speaker van 8 ohm. Bedankt voor jullie bevestiging!

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

guitarguru
10 februari 2013, 16:56
Heb dan zelf vaker ontdekt dat het snoertje te kort blijkt te zijn.....

Sutekh
12 februari 2013, 13:15
Heb dan zelf vaker ontdekt dat het snoertje te kort blijkt te zijn.....

Klopt inderdaad. Heb het rooster waar de kabel doorheen loopt, aan de achterkant van de screamer, losgeschroefd. Nog steeds te kort. Heb mn blackmore op 2 kratjes bier gelegd met de voorkant omhoog. Nu kan het wel en moet zeggen dat het super vet klinkt door een enkele celestion v30.

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

Kingfisher
13 februari 2013, 12:05
Bestaat er niet zoiets als een verlengsnoer? Ik vermoed dat je, wegens het hoge vermogen, je geen 100m draad kan trekken, maar een metertje moet toch kunnen?

JohnLord
13 februari 2013, 13:04
Geen probleem inderdaad, kun je zelf makkelijk maken. Die Blackmore top is 100 Watt, dus enige voorzichtigheid met één V30 (60 watt) is wel geboden.

Bijl
15 februari 2013, 09:30
Ik eens voor de gein een Powerball aangesloten op een enkele V30 in een gesloten cab, met inachtneming van de weerstand.

De V30 vond het niet leuk.

Wat betreft langere speaker snoeren, ik heb een snoer van 12 meter gekocht voor een extra 1x12 die ik als monitor gebruik. Werkt prima.