PDA

View Full Version : De nieuwe Behringer versterker



basswasp
21 juni 2003, 13:42
De Behringer ULTRABASS BX3000T wordt de eerste basversterkertop van Behringer na een serie van combo's.

Volgens mij heeft de designer zich zwaar laten inspiriren door een ander merk basversterkers...

http://www.behringer.com/BX3000T/BX3000T_medium.jpg

Laus
21 juni 2003, 14:39
behringer kennende issie vast niet duur....

nou is de vraag hoe goed issie? zit er een buis in de pre?

en een vrij duidelijke inspiratie idd. ik vind het alleen toch wel minder klasse uitstralen dan het voorbeeld.... :cool:

koen_V
21 juni 2003, 14:49
ach behringer heeft goed en goedkoop spul.
Best wel handig dat iemand zoiets maakt :)

niels_r
21 juni 2003, 14:54
In de Music Maker van deze maand stond hij ook al genoemd:


Behringers nieuwe basshead zal dadelijk na de zomer worden uitgeleverd en de adviesprijs zal rond de 270 euro liggen

koen_V
21 juni 2003, 14:58
270€?? dat is wel heel niks.
komen er dan ook behringer bascabs?
is wel leuk materiaal voor in een repetitiekot te zetten ofzo.
dan heb je voor een 500€ ofzo een halfstack, leuk toch!

AntY
21 juni 2003, 15:07
die ultrabass klinkt ook wel leuk vind ik, koel voor als je vanaf t 2e octaaf speelt (7e fret A) en dan at ding aan!

basswasp
21 juni 2003, 16:52
In de Music Maker van deze maand stond hij ook al genoemd:


Behringers nieuwe basshead zal dadelijk na de zomer worden uitgeleverd en de adviesprijs zal rond de 270 euro liggen
Volgens de Behringerwebsite rond de €322, maar beide prijzen zijn scherp.

Over Behringer cabinetten wordt nog niets gezegd.

De Teng
21 juni 2003, 17:10
Lijkt me ideaal als beginner, een flinke head met een cab. Hoef je tenminste niet op een oud krot in een oefenruimte (garage van je pa of zo, ik noem maar wat) te beginnen. Behringer kennende zal het ook niet slecht zijn.

Clunk
21 juni 2003, 17:36
oeh.. koel, hoeveel watt heeft dat ding dan eig?>

basswasp
21 juni 2003, 17:42
Dat staat op de Behringerwebsite, luiaard...

300 Watt RMS

Clunk
21 juni 2003, 18:43
ik weet dak lui ben, heb me ook voorgenomen meer afkrotingen te maken o.i.d. enz, en minder smiles te doen :( want dat vergt meer typwerk, verder bij bassen speel ik alleen nog maar de grondtoon,. ping, en kom ik niet meer van deze stoel af, of wel>?

naja, daar ga ik neit op in, want ik ben lui, te diepgaande kwestie voor mijn luie geaardheid.. en owja, dat was weer teveel gevraagd natuurlijk, een wattage, noh, eey, enz ..:D:D:DD:D:D:D

nu ff weer feest vieren,. c ya :D (K) kusje voor slapen gaan, maar daar doe ik niet aan, want ik ben lui.. duzseh, foq off :P ghihihi.. lees als( gen zin om kusje te geven)

doei.

Chris Wolstenholme
21 juni 2003, 19:37
das toch juist alles wat behringer doet?


kopieeren, minpuntjes beetje aanpakken en goedkoop op de markt brengen?

maar waar is dit de rip off van dan?

Anavrin
21 juni 2003, 19:59
ik denk aan de goudkleur te zien van Marshall :???:
€270,- fuck me in my ass right now and drop dead, da's zeker de moeite van het proberen waard, dan kan ik eindelijk ophouden met te bassen door die Fendergitaartop, en door een bastop gaan spelen.

koen_V
21 juni 2003, 20:05
de vormgeving is van ashdown.
de analoge vu meter enzo ( of hoe noem je dat?)

bassopotmus
21 juni 2003, 20:34
Yup het gerucht is dus waar, Behringer komt met de top..voor wel een erge BODEMprijs. Ik heb al eens op een 1200bx gespeeld(zwaarste combo) en vind at echt een goed oefencombo..We checken de head eens, leuk voor een repetiekrotje indd..

Clunk
21 juni 2003, 21:17
ik ga em ook cker ckecken, voor dat geld, aangezien ik nu ook een stackje wil samenstellen, gewoon meesterlijk, straxx klinkt het nog als een ashdown ook, nou, dan ken iedereen meteen een behringer aanschaffen :D jummie!

en ik heb zon v-amp, van behringer, met amp simulations, ook cker een rip-off van een pod. maar toch heel degelijk, en cker ook gekocht, omdat er meer functie's opzitten, waar ik amper kwaliteits verschil in merk, ik hoop dat dit voor deze top ook geld, hmmz, eens checken, wassie al op de markt? dat cker nog neit,// hebbik nog even om te sparen :D:D:D

yeah...wigguh :razz:

frog2000
21 juni 2003, 21:31
op de website van Behringer staan (voor mezelf erg leuk)
de 1200 bascombo aangeprezen als prima voor
het formaat en qua sound ook perfect.
heeft iemand ervaring met dit spul?
als je alleen al kijkt naar de technische uitvoering - aansluitingen etc. met dit toch (voor slechts 300 Euro)
een top apparaat zijn?

ik zoek serieus een werkpaard voor erbij speel nu Fender BXR300 bascombo - maar deze is wat groot en zwaar .

alleen wel 15 inch - de Behringer is 12 inch 8-)

Clunk
21 juni 2003, 22:27
kheb zelf ook een 15 inch., pittig zwaar, maar wel lekker , vind ik//
mobiel niet egt.. 12 inch al wat meer, maar tis maar waar je van houd..

basswasp
21 juni 2003, 23:47
op de website van Behringer staan (voor mezelf erg leuk)
de 1200 bascombo aangeprezen als prima voor
het formaat en qua sound ook perfect.
heeft iemand ervaring met dit spul?
als je alleen al kijkt naar de technische uitvoering - aansluitingen etc. met dit toch (voor slechts 300 Euro)
een top apparaat zijn?

ik zoek serieus een werkpaard voor erbij speel nu Fender BXR300 bascombo - maar deze is wat groot en zwaar .

alleen wel 15 inch - de Behringer is 12 inch 8-)
Of die Behringer echt z'n geld waard is, kan niemand nog zeggen alleen de specificaties op de website leest... Bij een versterker gaat 't 90% om een goed geluid en daarom ben ik benieuwd of er voor dat geld ook een goed geluid uit komt.

iglo
22 juni 2003, 01:21
bij onze MP vrienden kost ie E.239,00 !!!!
da's toch te goedkoop om goed te zijn zou je haast zeggen...ben benieuwd

Clunk
22 juni 2003, 01:25
huh!? hijs toch nog niet uit?
musik productiv heb em nu al?

naja, voor die prijs is een ritje duitsland graag gedaan :D

Laus
22 juni 2003, 17:29
neem er dan gelijk 2 mee... voor dat geld haal je dr idd 1. uitproberen thuis... is het niks? met winst verkopen op marktplaats. klaar.

ik vermoed alleen dat je dr beter wel een Vamp-bass bij kan kopen voor een beter buizensounds enzo. maar dan zit je op 400 euro totaal...

Clunk
22 juni 2003, 21:07
ik heb al een bass- v-amp :D schat(K)
en toch, ik bedoel, voor dat geld, dan gaat het lekker, al isset maar voor in de oefenruimte :D

ghhehehe

Anavrin
23 juni 2003, 16:21
ik vermoed alleen dat je dr beter wel een Vamp-bass bij kan kopen voor een beter buizensounds enzo. maar dan zit je op 400 euro totaal...
huh, een buizensimulator bedoel je, of snap ik het dan niet?
ff offtopic, mijn neef zei laatst dat een 100 watt buizenversterker harder klinkt (4x zo hard) dan een 100 watt transistor, als je er dan een 100 watt speakerkast aan hangt, dan mol je met zo'n buizenversterker toch de speaker... :???:

basswasp
23 juni 2003, 16:24
Nee, je kan er gewoon een 100 watt speakerkast op aansluiten. Buizen klinken alleen harder, maar sturen niet meer vermogen naar de speakerkast.

Anavrin
23 juni 2003, 16:29
hoe komt dat dan dat buizen harder klinkt, en wat stelt het wattage dan voor, als je daar toch niet uit af kan leiden hoeveel pijn je oren ervan gaan doen?

Clunk
23 juni 2003, 17:33
hmmz heb zelf geen buizen versterker, zit wel op dat v-amp ding..
enneh, de sound is scherp, en ehm, romig???
soms heb ik er ook een nogal een cleane sound uit.. .dat moest een uhm, mesa boogie voorstellen, naja, zal wel, test em zelf eens uit, ik vind het allemaal wel geascheten zitten, vind die ampeg nabootsing erop wel lekker :D ghehe...

en er zijn ook tijden da'k em gewoon niet aansluit, dan wil ik me kustom sound weer ff horen, dat is ook errug lekker, maar ok...

Chris Wolstenholme
21 augustus 2003, 20:42
al iemand nieuws over die beest?

iwan
22 augustus 2003, 09:53
@anavrin
(offtopic)
Wattage zegt niks over oorpijn. Een 15 watt oefentransistor kan je al doof blazen......
Een transistor-gitaarversterker van 100 watt is geen partij voor zeg een 65 watt buis. Maar alle drie blazen rustig over de 85 decibel, de aanbellende politie en je pijngrens heen....De 15 watter maakt echter lelijke brij van het geluid, als hij niet al volledeg overstuurd raakt....

Overigens:
Ik speel zelf over een 200 watt Hartke met een 4*10 kabinet, maar wordt er qua drive en volume drie keer onder gespeeld door de 65 watt Mesa Boogie met 2*12 inch speakers van een van onze gitaristen.... (maar dan moeten we wel de oefenruimte uitrennen).

Sorry, back to topic...

Anavrin
22 augustus 2003, 13:18
al iemand nieuws over die beest?

yep, ik heb gemaild naar een gitaarwinkel in de buurt, en dit was hun reply:
Ik heb even geïnformeerd bij mijn leverancier. Alleen deze heeft helaas nog geen prijs en levertijd. De prijs zal ongeveer op 350 euro uit komen. (Onder voorbehoud.)

Oftewel, daar hebben we ook allemaal niks aan, behalve dan dat we alvast een tripje naar Duitsland kunnen gaan plannen, want dat scheelt toch 120 euro, nou, daar kan ik wel ff voor op en neer rijden...

Anavrin
26 augustus 2003, 14:15
Yo, daar ben ik weer met een laatste update omtrent deze amp. Ik ben nl echt geïnteresseerd om dit ding te kopen, dus ik vraag alles na :razz:

Prijs is nog niet bekend, maar hij komt eind deze week in Nl aan (ik neem aan bij de importeur), en een half weekje daarna in Tilburg, zodat ik er ff lekker op kan gaan raggen... De verkoper zei dat de importeur zei dat hij er al veel goede dingen over had gehoord, en dat ik de eerste was die de verkoper heeft laten opbellen voor het ding :lol:

basswasp
26 augustus 2003, 14:30
Laat ons horen wat je er van vind!
Zelf ben ik er ook heel nieuwschierig naar; kijken of ie het op kan nemen tegen m'n SWR kwa toon :) (Solid-State tegen Solid-State).

frenske
26 augustus 2003, 14:36
Er staat een recentie op talkbass!

http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?s=&threadid=95002&perpage=20&highlight=behringer&pagenumber=2

Chris Wolstenholme
26 augustus 2003, 15:32
lets check :)



hmmmz gematigd positief dus, mja daar kunne we nog niet echt wat mee,
ga maar snel testen anarvin :p

Anavrin
26 augustus 2003, 16:24
zekerssssss.... volgende week ga ik waarschijnlijk weer knakies uitgeven (als ie niet te duur is, anders ga ik 'm hier testen en laat ik 'm door m'n zusje een keer uit Duitsland meebrengen :razz: )

bassopotmus
27 augustus 2003, 19:56
ik zou em laten staan voor een tweede hands HA3500, maar thats just me right..

Chris Wolstenholme
27 augustus 2003, 21:26
jaah maar er zijn niet genoeg 2e handse voor iedereen :p

skabouter
28 augustus 2003, 00:55
best goed idee idd, ik ga het ook even checken en in de gaten bijhouden.

hehe, behringer wordt groot, jongens, ook in "versterkers" gaat het over de goedkope cabs

basswasp
28 augustus 2003, 08:46
ik zou em laten staan voor een tweede hands HA3500, maar thats just me right..
Heb je de Behringer al gehoord dan?

Anavrin
28 augustus 2003, 12:14
ik zou em laten staan voor een tweede hands HA3500, maar thats just me right..
welk merk is dat dan (linkje!!!)

niels_r
28 augustus 2003, 13:20
HA3500 is een top van Hartke

Anavrin
28 augustus 2003, 15:04
OK dan, nu ik es op die site van Hartke heb gekeken, herken ik 'm. Dit is de top waar ik op speelde om m'n Trace Elliot speakercab uit te proberen:
klonk op zich wel lekker, maar een beetje een magere bediening (zeg maar niet handig), en er zat te weinig hoog in (nee, dat lag niet aan de speakerkast, want hier thuis heb ik er ook gitaren op aangesloten, en hier zit er genoeg hoog in). oftewel, ik ga toch gewoon ff die Behringer proberen, en dan breng ik daar wel uitgebreid verslag van uit(ik weet iig wel dat ik die Hartke niet wil). Jullie horen nog van mij....

Anavrin
28 augustus 2003, 15:05
Jammer genoeg wel!!!



















ja, ik doe het zelf maar, voor iemand anders het doet :D

AntY
28 augustus 2003, 15:43
:???:

Anavrin
28 augustus 2003, 15:45
Homo sapiens non urinat in vento

hahahahahahahaha

AntY
28 augustus 2003, 15:50
maar wat bedoel je nu? ga je tegen de wind in pissen voor iemand anders t doet?

Anavrin
28 augustus 2003, 15:54
Jullie horen nog van mij....
Jammer genoeg wel!!!
ja, ik doe het zelf maar, voor iemand anders het doet

oftewel, NEE, ik ga niet tegen de wind in pissen......

frenske
2 september 2003, 10:31
Ennuh ... :???: uitgeprobeerd of had je zaterdag soms een kater!

Anavrin
2 september 2003, 15:49
alleen de prijs kwam afgelopen vrijdag binnen, en de amp zelf ergens in deze week, dus aanstaande vrijdag/ zaterdag komt er een verslag...

Chris Wolstenholme
2 september 2003, 19:00
ik hoorde vandaag dat behringer misschien stopt met levering aan winkels en alleen nog direct aan klanten gaat verkopen.

basswasp
2 september 2003, 21:25
Hoe kan je hun spullen in het vervolg dan uittesten? Gaan ze zelf winkels beginnen of moet je het 'op de gok' kopen?

Chris Wolstenholme
2 september 2003, 22:23
geen idee, de behringer dealer hiero wist ook niet of ie hem wel kreeg ivm dat op zichzelf gaan. Want ze maken nu rete veel reclame voor iets wat ze misschien niet meer kunnen verkopen straks.


btw in nogal wat winkels die er geen official dealer van zijn vinde ze t allemaal ruk en ginge ze al lachen toen k er naar vroeg ( dat is trilt toch uit mekaar van ellende jongen, :D )

Phyrexian
3 september 2003, 09:37
btw in nogal wat winkels die er geen official dealer van zijn vinde ze t allemaal ruk en ginge ze al lachen toen k er naar vroeg ( dat is trilt toch uit mekaar van ellende jongen, :D )

... hm winkeliers zijn zo'n eikels meestal, ze verkopen je uiteraard liever een amp die 400 euro meer kost voor dezelfde specs. Ik ging eens een kleine Fender Frontman 15B testen en ook een kleine Trace Elliot combo van 25watt. Fender klonk OK, kostte 115 euro, de Trace klonk héél leeg en doods, kostte 260 euro ongeveer... zegt die verkoper tegen mij na het testen: 'ik zou toch die Trace kopen hoor, daar heb je je leven lang plezier aan' .......... Lamer, twas zo'n DJ-eikel die niks weet over bass en amps.

frenske
3 september 2003, 10:04
btw in nogal wat winkels die er geen official dealer van zijn vinde ze t allemaal ruk en ginge ze al lachen toen k er naar vroeg (dat is trilt toch uit mekaar van ellende jongen, :D )

Ten eerst dan zet de amp niet op een cab of een ander trillend voorwerp. Ten tweede hebben die andere dealers die Amp al geprobeerd. Daar durf ik volmondig NEE op te zeggen. Hun redenatie is hoe duurder het voorwerp, hoe beter .... nee hoe duurder het voorwerp, hoe groter de winstmarge!

Anavrin
3 september 2003, 12:23
ik snap ook niet waarom iedereen meteen raar kijkt als je het over Behinger basamps hebt. OK, het is niet hun main income, want ze zijn dacht ik toch meer van de DJ spullen, maar als dat niet slecht is, dan gaan ze toch niet hun image verpesten door slechte bassamps te maken. Een merk kijkt wel uit, want als er eenmaal een gerucht gaat dat de bassamps niet goed zijn, dan hoor je snel genoeg: "dan zal die DJ gear ook wel troep zijn". Maar ja, ik rapporteer vrijdag weer (als ie er dan is).

Phyrexian
3 september 2003, 13:42
We wachten vol ongeduld op je review Anavrin. :)

Laus
3 september 2003, 23:09
ik snap ook niet waarom iedereen meteen raar kijkt als je het over Behinger basamps hebt. OK, het is niet hun main income, want ze zijn dacht ik toch meer van de DJ spullen, maar als dat niet slecht is, dan gaan ze toch niet hun image verpesten door slechte bassamps te maken. Een merk kijkt wel uit, want als er eenmaal een gerucht gaat dat de bassamps niet goed zijn, dan hoor je snel genoeg: "dan zal die DJ gear ook wel troep zijn". Maar ja, ik rapporteer vrijdag weer (als ie er dan is).

naja..mij is laatst voor een optreden het verschil tussen een Behringer compressor en een Focusrite aangetoond....mwah...je hoort het verschil wel...

Anavrin
5 september 2003, 17:21
ik rapporteer vrijdag weer (als ie er dan is).
Yep, hij was er dus nog niet... :-( :-( :-(

frenske
25 september 2003, 11:12
Voel spanning klopt ons hart. Krijgen we de roe of de BX3000.
Sinterklaas tijd is nog een beetje vroeg, maar een versterker staat wel op m'n verlanglijstje?
Ten minste als dat ding 's een goede recensie krijgt!

Emeth
25 september 2003, 14:09
@ Anavrin.

Hi stadsgenoot. Naar welke winkes ga je toe voor gear en zo?

Laus
25 september 2003, 15:30
volgens talkbass was de headroom wat matig. De klank is verder niks mis aan.
maar veel meer dan 200 watt moet je dr niet aanhangen gok ik. maar toch een ideale backup.

Anavrin
27 september 2003, 13:29
@ Anavrin.

Hi stadsgenoot. Naar welke winkes ga je toe voor gear en zo?
ik ga regelmatig naar Musicallin (veldhovenring), Verhagen (is eigenlijk gestopt met gitaren, maar heeft nog wel wat kleine zooi), Radiobeurs (eikels die niks weten, maar niet zo duur), EMI in Eindhoven (daar woont m'n neef, dus daar kom ik toevallig weleens in de buurt), en vaak naar Waalwijk; ConMusica (heel veel 2ehands) en Muziektotaal. Ik heb 1 upgrade aan m'n Yamaha bas laten doen bij Stegers in Goirle, en de rest doe ik allemaal zelf...


ps @ de rest die dit leest: ik weet dat dit waarschijnlijk beter via een privébericht kon, maar ik weet niet of Emeth die geopend krijgt...