PDA

View Full Version : Nieuw live filmpje PolarJacket



AndyMaes
10 februari 2013, 12:01
Hallo,

HIeronder een nieuw live filmpje van onze band.
Het is moeilijk om er een genre op te plakken, dus dat mogen jullie zelf uitmaken


http://www.youtube.com/watch?v=u5hcKoSCmvc&feature=player_embedded

pasqual
11 februari 2013, 00:05
Erg sfeervolle muziek, ik heb dan ook meteen meerdere filmpjes gekeken van jullie. Klinkt erg goed! Waar komen de synthesizer geluiden vandaan? Samples door de drummer gestart? Of naderhand er in gemixt? Of staat er net als bij Muse iemand verstopt in de coulissen?
En in welk hokje ik jullie moet plaatsen? Ik zou het zo snel even niet weten! Dus dat lijkt mij positief, toch?

Pepe
11 februari 2013, 00:16
Klinkt zeker goed. Maar is dit live? Meerdere opnames geedit dan gezien de camera shots en de keyboards?
Ik ben goed in hokjes. ik zou zeggen ten westen van Oceansize en Porcupine tree.

B~Rock
11 februari 2013, 09:59
Jullie blijven goed bezig, keep it up!

AndyMaes
11 februari 2013, 10:42
Klinkt zeker goed. Maar is dit live? Meerdere opnames geedit dan gezien de camera shots en de keyboards?
Ik ben goed in hokjes. ik zou zeggen ten westen van Oceansize en Porcupine tree.

Zeker live gespeeld, de werkwijze is als volgt:
Je speelt het nummer bv. 6 keer, de beste take wordt als audio gebruikt en iedere take neemt de camera (vrouw in dit geval) een andere positie in, zodat je kan monteren. (maar in de audio wordt er niets geknipt of geplakt)

Jedeel
11 februari 2013, 18:16
Klinkt lekker sfeervol!!!!

Wat betreft de vraag van pasqual, ik hoor toch ook synth's/keyboards?
Ik zie naast de drummer wel een laptop staan, maar komen die (soft)synth's daaruit?

AndyMaes
12 februari 2013, 10:16
Klinkt lekker sfeervol!!!!

Wat betreft de vraag van pasqual, ik hoor toch ook synth's/keyboards?
Ik zie naast de drummer wel een laptop staan, maar komen die (soft)synth's daaruit?


De synths komen idd. vanuit ableton. Hiermee kan je ook alle midi gitaar effecten mee aansturen (tempo sync delays etc... maar ook de vocal effecten kunnen helemaal geautomatiseerd worden)

Duhsjaak
12 februari 2013, 18:03
Hi Andy
Vorige keer dat je wat postte, was ik ook al enthousiast. Dit keer: Een heel klein beetje aan de brave kant, maar verder eigen genoeg.
Heel fijn gedaan.

Ik zet m gewoon effe op, en dan koken.
Vriendelijke groet, Gus