PDA

View Full Version : art and lutherie of lag



maarti
9 februari 2013, 22:47
Hoi gitaristen,

Ik kijk al een tijd rond voor een nieuwe Western gitaar.
Model Dreadnought vind ik heel mooi en dan in een donkere matte kleur.
Ik zit nu met art and lutherie Cedar antique burst en lag tramontagne T3D in mijn hoofd.

Heeft iemand ervaring met deze gitaren?

Of weet iemand misschien nog een andere optie?

Mijn budget gaat tot €500,-

Gr. Maarti

Muzieknono
10 februari 2013, 11:25
Speulen, voelen, luisteren en vergelijken.
Mvgr Dirk Jan :B

maarti
10 februari 2013, 12:14
Dat ga ik ook zeker doen!
Dacht misschien heeft iemand er al ervaring mee en nog sugesties voor andere gitaren in die prijs klasse.

Ik bekijk de gitaren puur op uiterlijk en weet niet of dat zo goed is:confused:

Rizz
10 februari 2013, 13:01
Dat ga ik ook zeker doen!
Dacht misschien heeft iemand er al ervaring mee en nog sugesties voor andere gitaren in die prijs klasse.

Ik bekijk de gitaren puur op uiterlijk en weet niet of dat zo goed is:confused:

Ja, het oog wil ook wat, maar je wordt echt niet gelukkig van een gitaar die voor geen meter klinkt of speelt, maar wel prachtig aan de muur hangt! Selecteer eerst op klank, bepeelbaarheid en dan pas op uiterlijk.. Eastman en Blueridge zijn misschien ook nog het bekijken en beluisteren waard.

Elvee
10 februari 2013, 13:44
Hoi gitaristen,

Ik kijk al een tijd rond voor een nieuwe Western gitaar.
Model Dreadnought vind ik heel mooi en dan in een donkere matte kleur.
Ik zit nu met art and lutherie Cedar antique burst en lag tramontagne T3D in mijn hoofd.

Heeft iemand ervaring met deze gitaren?

Of weet iemand misschien nog een andere optie?

Mijn budget gaat tot €500,-

Gr. Maarti

Naast een Furch heb ik een 1998 A&L Wild Cherry with a laminated wild cherry top and body, a maple neck, a walnut fingerboard and bridge, and spruce braces.
Speelt lekker, heeft veel bas en midden, hoog is iets minder.
Kijk ook even op http://www.pbmusic.nl/art-lutherie.html?p=2
en op http://www.artandlutherieguitars.com/guitars.htm

En het advies ''Speulen, voelen, luisteren en vergelijken'' van Muzieknono Dirk Jan is helemaal waar.

Ruudj
10 februari 2013, 15:55
Als je 500,- te besteden hebt dan heb je veel keus; zowel nieuw als op Marktplaats

zoon van Piet
10 februari 2013, 16:44
Keuze te over en grondig uitproberen levert vast een favoriet op..
Maar wat LAG betreft hadden we hier afgelopen jaar een aardig horrorverhaal mbt de slappe afwikkeling van garantie (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?155610-Brug-afgebroken-van-mijn-LAG&highlight=garantie). dat lijkt me goed om in gedachten te houden voordat je verliefd wordt op zo'n ding..

maarti
10 februari 2013, 18:30
Als je 500,- te besteden hebt dan heb je veel keus; zowel nieuw als op Marktplaats

Hm,daar heb ik over na gedacht,voor hetzelfde geld een betere gitaar.
Maar ik ben een beetje huiverig bij een 2e hands gitaar.
Ik speel nu iets meer dan een jaar gitaar wat al beat goed gaat maar van de gitaar zelf heb ik weinig of geen verstand.
Heb geen flauw idee waar je op moet letten bij een 2e hands gitaar.

maarti
10 februari 2013, 22:58
Keuze te over en grondig uitproberen levert vast een favoriet op..
Maar wat LAG betreft hadden we hier afgelopen jaar een aardig horrorverhaal mbt de slappe afwikkeling van garantie (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?155610-Brug-afgebroken-van-mijn-LAG&highlight=garantie). dat lijkt me goed om in gedachten te houden voordat je verliefd wordt op zo'n ding..

Idd,heb het net gelezen.
Schijnt gelukkig niet veel voor te komen dat deze gitaren stuk gaan begreep ik.
Maar toch goed om in het achter hoofd te houden,kan net dat ene kleine puntje zijn om toch voor de A&L te gaan:)

Word nog een lastige keus met veel verschillende merken uit proberen.

-Martijn-
10 februari 2013, 23:23
Maar wat LAG betreft hadden we hier afgelopen jaar een aardig horrorverhaal mbt de slappe afwikkeling van garantie (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?155610-Brug-afgebroken-van-mijn-LAG&highlight=garantie).

Niet echt netjes om dat er nu bij te halen. Dat was een probleem tussen de koper en een muziekwinkel die zijn verantwoordelijkheid niet nam.

zoon van Piet
11 februari 2013, 11:32
Niet echt netjes om dat er nu bij te halen. Dat was een probleem tussen de koper en een muziekwinkel die zijn verantwoordelijkheid niet nam.

Dan lees jij er toch een ander verhaal in dan ik..?
En muziekwinkels die hun verantwoordelijkheid niet nemen, zijn alomtegenwoordig tegenwoordig.

maarti
11 februari 2013, 14:38
Niet echt netjes om dat er nu bij te halen. Dat was een probleem tussen de koper en een muziekwinkel die zijn verantwoordelijkheid niet nam.


Dan lees jij er toch een ander verhaal in dan ik..?
En muziekwinkels die hun verantwoordelijkheid niet nemen, zijn alomtegenwoordig tegenwoordig.

Heb smullie een bericht gestuurd om te vragen bij wie de fout lag.
Lijkt mij aan de ene kant ook sterk dat LAG er moeilijk over doet,aan de andere kant komen ze eerst met een slecht voorstel om een mindere gitaar aan te bieden.
Ik hoop dat ik snel meer weet:)

smullie
11 februari 2013, 15:08
Heb het bericht ontvangen en ik heb geantwoord ook.

Het lag niet aan de muziekwinkel. Het lag aan de invoerder van LAG in België. Die bleek (volgens de eigenaar van de muziekwinkel) toch enkele serieuze steken te hebben laten vallen.

Mijn antwoord kort samengevat: Goede, fijne gitaar. Tegenwoordig worden ze allemaal met brug met pinnen gemaakt, dus de kans dat de brug afbreekt zoals bij mij is klein. (tiens, zou het dan toch aan de kwaliteit van het concept gelegen hebben?)
Echter niet zooo goed dat je dat bij een ander merk niet kunt vinden aan vergelijkbare prijzen.
Ik zou er persoonlijk geen meer kopen omdat ik me niet goed voel bij de manier waarop de garantie afgehandeld geweest is. Is dat de fout van LAG: ja, want zij kiezen ook de invoerder per land.

-Martijn-
11 februari 2013, 15:45
Ja die eigenaar van de winkel heeft makkelijk praten, heb je ook naar de andere kant van het verhaal gevraagd? Een beetje muziekwinkel brengt die gitaar naar een reparateur (als ze dat zelf niet kunnen), een uur later zit er een nieuwe brug op.

Maar on topic: Een Furch D40 is rond de 600 euro dacht ik, die speelt gitaren eruit die de helft duurder zijn. Misschien het proberen waard.

smullie
11 februari 2013, 17:35
Ja die eigenaar van de winkel heeft makkelijk praten, heb je ook naar de andere kant van het verhaal gevraagd? Een beetje muziekwinkel brengt die gitaar naar een reparateur (als ze dat zelf niet kunnen), een uur later zit er een nieuwe brug op.

Maar on topic: Een Furch D40 is rond de 600 euro dacht ik, die speelt gitaren eruit die de helft duurder zijn. Misschien het proberen waard.
Elke winkeleigenaar die aanspraak wil maken op de garantie die wettelijk voorzien is moet via de normale kanalen, zijnde de invoerder, gaan om aan een ander/gratis gerepareerd instrument te geraken. Hij heeft die gitaar het weekend nadat ik ze binnengebracht heb met een vertegenwoordiger van LAG meegegeven en heeft me dat per mail bevestigd (op die dag).
Het was trouwens niet de winkeleigenaar die de gitaar op een bepaald moment kwijt was... ;)

Soit, als je niet wil geloven dat het misschien wel eens een keer niet aan de verkoper gelegen heeft, dan ben je daar heel vrij in. Mijn rekening gaat het niet meer maken hoor... ;)

Die Furch is ook wel mooi. Klank is het belangrijkste, maar ik vind het ook best wel leuk om ook een mooi ding in mijn woonkamer te hebben staan en de LAG blijf ik ook wel een mooi ding vinden. Doch dat geheel terzijde.

maarti
11 februari 2013, 20:26
Wat het nu gaat worden weet ik nog niet,blijft moeilijk.
Kunt het geld maar 1 keer uitgeven.
Zal nog eens goed rond spelen,luisteren en dan kijken.dan word het misschien wel een heel ander merk:)
Allemaal bedankt voor de meningen!!

smullie
12 februari 2013, 09:27
Succes!!!!