PDA

View Full Version : nav body in vriezer topic, vraag mbt les paul



Tony Montana
9 februari 2013, 17:32
Mijn ouwe 79er strat was met de tijd onwijs mooi craquelé geworden, precies zoals het hoort, mijn nieuwere lespaul (nu jaar of 10 oud) is nog redelijk netjes, wel wat gebruikssporen van de jaren in de kroegjes maar geen vintage uiterlijk,

nou zit ik net een oud topic te lezen waarbij iemand zijn met nitrolak gespoten strat body een uurtje of 24 in de vriezer heeft gelegd, en vervolgens een minuut of 10 in een oven van 55 graden, prachtig resultaat, echt heel mooi geworden.

Nadeel aan les paul is natuurlijk de gelijmde neck, mijn vriezer is niet zo groot, en mijn oven past die ook net niet in. Iemand een idee hoe je het craquele op een mooie andere manier kan krijgen ?

Ik las dat spuitbussen met lucht hetzelfde effect konden geven, maar dan minder gecontroleerd, dus even checken of iemand het ei heeft uitgevonden voor ik zelf ga klooien en mn spullen verziek....

Gearjunkie
10 februari 2013, 00:40
Ik zou zeggen vraag het bij de bakker op de hoek???

muffstuff
10 februari 2013, 10:32
Wat dacht je van een auto die zomers vol in de zon heeft gestaan?dat gaat ook richting de 50 graden

DarknessAwaits
10 februari 2013, 12:37
Wat dacht je van een auto die zomers vol in de zon heeft gestaan?dat gaat ook richting de 50 graden

Dan heb je dus ook een hele goeie kans op dat je de gitaar in wat meer stukken terug vind dan ze zou hopen. Bij bovenstaande temperaturen is het nml. mogelijk dat de witte houtlijm (die in veel productiemodellen wordt gebruikt) begint te smelten. Goed oppassen dus.

Mattia
10 februari 2013, 13:40
Uhm, niet? Extreme temperaturen is vragen om moeilijkheden bij een gitaar, vooral bij een hals. Plus nog de vraag of je 10 jaar oude LP überhaupt in nitro is gelakt.

Persoonlijk vind ik de mooiste vintage gitaren degenen met nog intacte, mooi nitro. En die zijn er nog steeds, zelfs uit de jaren 50-60. Maar ik snap die relic rage ook totaal niet, dus wie ben ik...

ieme
13 februari 2013, 11:03
gitaar een nachtje in de auto, oven voorverwarmen, deurtje openhouden, gitaar er in/ voor houden en zodra hij goed warm is met een coldpack (of ijs of sneeuw) over de body. of winterdag na het verwarmen in de sneeuw leggen...

succes!!