PDA

View Full Version : Welke gitaar/elementen doen het goed i.c.m. modeling?



tnijland
8 februari 2013, 18:54
Ik was benieuwd naar ervaringen m.b.t. de gitaarkeuze die voor jou het fijnst werkt met modeling (Axe-Fx, Line6, Eleven Rack etc.). Heb zelf positieve ervaring met high-output elementen zoals de Musicman Luke 2 met EMG elementen.

postbus31
8 februari 2013, 19:19
Zowel mijn Strat (standaard pickups) als Galama Ibanez Custom Agent (Dimarzio) werken fijn met de Flextone III. Heb wel het idee dat de Strat met deze amp wat veelzijdiger is.


Sent from my iPad using Tapatalk

Owner / Editor in Chief:
http://www.postbus31.com

Webmaster:
http://www.AllesBio.nl

arjanb01
8 februari 2013, 19:50
Maakt niet uit welke gitaar je pakt, maar het lekkerste bij modelling vind ik ook actieve elementen!

Terminus
9 februari 2013, 01:04
Alles werkt lekker met modeling, tenzij je echt een belachelijk high output pickup hebt die de input overstuurt. Maar dat geldt voor alle digitale apparatuur.

DemolitionColorScheme
9 februari 2013, 11:36
Alles werkt lekker met modeling, tenzij je echt een belachelijk high output pickup hebt die de input overstuurt. Maar dat geldt voor alle digitale apparatuur.
Exact. Niet om bot over te komen, maar dit is echt een loze thread. Elke pickup zal gewoon goed werken.

tnijland
10 februari 2013, 00:17
Met alle respect maar dat ben ik toch niet helemaal met je eens. In theorie ja maar in de praktijk nee. Ik denk zelf dat een buizen preamp veel gevoeliger is qua input en daarom tevens goed werkt met low-output gitaren. Modeling werk imo juist beter met actieve elektronica of high-output pick-ups.

Maar persoonlijke meningen mogen natuurlijk verschillen ;-)

Terminus
10 februari 2013, 11:42
Je kunt dat van mening zijn, maar dat in de praktijk beide prima werken is gewoon een feit. De inputgevoeligheid van sommige modelingapparaten is veel groter dan die van buizenversterkers omdat er gewoon veel hogere kwaliteit onderdelen zijn gebruikt (zeker bij duurdere geluidskaarten en de AxeFX). De AxeFX heeft zelfs een uitgebreid analoog systeem om de input impedantie van verschillende apparaten te simuleren door ook daadwerkelijk de input impedantie te veranderen. Ook valt het input niveau van veel apparaten te veranderen zodat het signaal precies goed is. Maar weinig buizenversterkers hebben dit, dus eigenlijk is een betere vraag 'welke elementen doen het goed met buizenversterkers?'.

tnijland
10 februari 2013, 14:35
De reden dat ik het topic eigenlijk had gestart was vanwege het feit dat mijn actieve elementen qua sound wat beter leken te werken met modeling terwijl ik ze met een buizen versterker juist wat killer vind klinken. Het karakter van een goede gitaar met warme output lijkt imo bij buizen gewoon wat beter naar voren te komen. Technisch heb ik daar geen verklaring voor en het zou ook niet zo moeten zijn...

Het zal voornamelijk te maken hebben met de keuze van de elementen. Zo vind ik de Suhr humbucker elementen ook redelijk goed in combinatie en die klinken tevens erg goed met een buizenversterker. Je hebt dus zeker een punt en jouw uitleg zou ook wel eens een goede verklaring kunnen zijn.