PDA

View Full Version : Guitar Pro 6



Riny
8 februari 2013, 15:36
Ik weet niet of ik mijn vraag op de goede plek heb geplaatst anders verplaatst u hem maar naar de juiste plaats.

Mijn vraag voordat ik tot aanschaf over ga is; wat is jullie mening over Guitar Pro 6 en is deze Nederlandstalig?
Graag jullie mening waarvoor dank.

Braddie
8 februari 2013, 15:50
Nou. Mijn simpele korte mening:
Niet doen.

Als je Guitar Pro 5 gewend bent, en het gemak van het invoeren van tabs (Zelf) en noten vind je 6 300x niks.
Hartstikke leuk al die effecten en dergelijke ongein, maar het invoeren van je eigen stuk muziek is niet te doen.
Met 5 schreef ik alles wat ik bedacht had zo uit, met 6 lukte het mij niet zo maar 1.2.3 Jammer.

Riny
8 februari 2013, 15:57
Hoi Braddie,

Op dit moment werk ik nog steeds met 5.2 wat mij overigens goed bevalt.
Echter dacht ik met V6.0 meer te kunnen.
Dank voor je reactie en eens afwachten wat andere er van vinden voordat ik onnodige kosten ga maken.

Elvee
8 februari 2013, 20:18
Ik weet niet of ik mijn vraag op de goede plek heb geplaatst anders verplaatst u hem maar naar de juiste plaats.

Mijn vraag voordat ik tot aanschaf over ga is; wat is jullie mening over Guitar Pro 6 en is deze Nederlandstalig?
Graag jullie mening waarvoor dank. Hallo Riny, ik heb veel met Guitar Pro 5 gedaan, ben inmiddels naar 6 overgestapt. Ik heb deze versie nog maar kort uitgeprobeerd. Het is wel even wennen, maar er is goed mee te werken. En het is Nederlandstalig. Hopelijk heb je hier iets aan.

Riny
8 februari 2013, 20:50
Beste Elvee,

Ook dank voor je reactie.
Heb bij een bekende muziekleverancier geïnformeerd en daar kreeg ik de volgende reactie van.

GuitarPro wordt enkel in het Engels geleverd. Er zijn online wel tips en tricks te vinden, en desnoods kan ik u ook wel adviseren.
Een voordeel; veel van het jargon in tablatuur en notenschrift is heel makkelijk in het engels te herleiden.
Mocht u nog verdere vragen hebben, dan ben ik u graag van dienst.

Dus ja, wat is nu wijsheid?
Niet dat ik moeite heb met de Engels taal maar zeg eerlijk, Nederlands werkt voor ons toch wel makkelijker.
Ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen denk ik want weet het nu even niet meer, hahahaha.

Elvee
9 februari 2013, 19:52
Ik heb hem online besteld, kreeg een aanbieding van Guitar Pro en ik heb toch echt de Nederlandse versie. Dat kun je voor zover ik me herinner bij de installatie aangeven.
Kijk ook even bij de leverancier: http://www.guitar-pro.com/en/index.php

DarknessAwaits
9 februari 2013, 23:03
Ik heb pas Guitar Pro 6 uitgeprobeerd, enkel om met wat tabs mee te kunnen spelen. Ik werd er absoluut niet vrolijk van.

De laatste versie waar ik wat mee had gedaan was GP4. Dat was behapbaar en goed te doen. GP6 werkt alsof je er een studie voor gedaan moet hebben, en dan heb ik het nog niet eens over het schrijven van tabs.

Ben uiteindelijk voor het gratis alternatief 'Tux' gegaan. Geen onnodige opsmuk en vast ook niet zo fancy, maar voor mij werkt 't.

Riny
10 februari 2013, 09:56
Ik heb hem online besteld, kreeg een aanbieding van Guitar Pro en ik heb toch echt de Nederlandse versie. Dat kun je voor zover ik me herinner bij de installatie aangeven.


Zal eens op de aangegeven link kijken.
Wat mij opvalt is de vele verschillende meningen.
Maar ja, daar kan men dan ook wat mee.

Het mooiste zou een screendump zijn van het programma waar echt duidelijk is of de NL- taal in te stellen is.
Zoeiets als onderstaand. (Dit is van Pro 5.2)

http://dl.dropbox.com/u/793212/Afbeeldingen/taal-pro.jpg

Riny
10 februari 2013, 11:01
Via de link, na even te zoeken, tegengekomen welke talen er worden ondersteund.

http://dl.dropbox.com/u/793212/Afbeeldingen/talen.jpg

Ook heb ik de Trail- versie even binnen gehaald en persoonlijk vind ik de moeilijkheidsgraad t.o.v. 5.2 wel meevallen.
Ik ga er nog eens een nachtje over slapen voordat ik een beslissing neem.

Bedankt zover voor jullie reacties en meningen.

Riny
10 februari 2013, 14:23
Na een paar uurtjes wat hoofdpijn, wel kopen, niet kopen, is het dus kopen geworden en heb inmiddels een bestelling geplaatst.
In die paar uurtjes ben ik door het programma gegaan en vind het wel meevallen betreffende "moeilijk alles vinden" t.o.v. v5.2
Mogelijk dat het verschil zit in het feit dat ik het notenschrift eigen ben en daardoor makkelijker door het programma ga.

Verder gebruik ik het ook, om voorbereidingen toe te passen, bij de gitaarlessen die ik geef.
Heb diverse leerlingen die graag alleen het tablatuur willen leren dus werkt dit net zo handig als v5.2
Op deze wijze breng ik de leerlingen stiekem toch het muziekschrift en het tellen bij, iets wat ik persoonlijk belangrijk vind.
Ik gebruik het programma dus om aangepaste lessen p/leerling op papier te zetten.

Nogmaals, dank voor het meedenken en jullie reacties.

Elvee
10 februari 2013, 17:12
Een verstandig keuze, Riny.
Veel succes er mee.

Riny
11 februari 2013, 11:10
Dank je wel.
We gaan het straks intensief gebruiken.

Riny
12 februari 2013, 14:32
Vandaag GP 6.xxx ontvangen en gelijk geïnstalleerd.
Na de installatie zijn er 19 talen toegevoegd waaronder ook Nederlands.
Na het updaten 15 gratis packs aan sounds e.d. (620 Mb).
Heb beslist geen spijt van de aanschaf en zeker niet voor de prijs (€ 53,00).
Men krijgt voor dat bedrag zeer veel terug dus een aanrader voor wie zijn/haar eigen muziek/tabs wil maken.

P.s. Werkt ook onder Windows 8.

harrie-beton
12 februari 2013, 15:37
Blijft het compatibel met oudere versies en midi?
Kan je gp3 ermee openen?

Riny
12 februari 2013, 16:01
Beste Mark,

Via deze link (http://www.guitar-pro.com/en/index.php?pg=product-technical-specifications) staat weergegeven dat hij ook de GP3 bestanden in kan lezen.
Scroll maar helemaal naar beneden, daar staat het.
Wat gebruikelijk is bij hogere versies is, je kunt lagere versie wel inlezen maar niet meer als GP3 wegschrijven het wordt *.GPX.
Ook Midi zal hij wel mee wegkomen, echter dat gebruik ik zelf niet dus kan je daar geen echt antwoord op geven.