PDA

View Full Version : Yamaha AW16G -opname



Super Slinky
21 juni 2003, 12:33
Hallo,

Als proefopname voor ons aankomend album hebben we zelf een demo opgenomen met de nieuwe Yamaha AW16 -G. De mix is daarna op de computer gedaan in Cubase.

Gebruikt iemand anders dit apparaat. Het heeft een hele tijd geduurd voordat we hem eindelijk binnenkregen. Eind Januari besteld en half mei pas gekregen.

Wel een gaaf apparaat. 16 sporen (+ natuurlijk nog alle virtuele sporen)-8 sporen simultaan. Eenvoudige bediening.

demo is te downloaden: zie het adres hieronder in mijn signatuur.

PeeVee
9 december 2005, 15:17
Ik gebruik ook een AW16G en vind het een fantastisch apparaat. Had hiervoor een Akai DPS12 die qua geluidskwaliteit wel redelijk vergelijkbaar was maar qua features aanzienlijk minder. Alles wat ik miste op de DPS12 zit in de AW16G zoals b.v. apart stereo spoor om naar af te mixen, 4 band parameterische EQ op ieder kanaal, onafhankelijk instelbare dynamics (compressor, limiter, expander of gate) per kanaal, mastering EQ & dynamics, 2 x XLR ingangen met phantom power etc. Echt beste apparaat dat je voor dat geld kunt kopen. De opvolger is nu de AW1600 maar ik heb daar eigenlijk nog niets gezien dat ik op mijn AW16G zou willen hebben. Voordeeltje is dat de AW16G's waarschijnlijk nog wat goedkoper zullen worden. Dat met die scenes dat vind ik trouwens wel een beetje onhandig hoor; dat je zeg maar al je settings in een scene moet opslaan enzo.

harrie-beton
9 december 2005, 16:38
ik ben maar matig over dat soort dingen te spreken hoor.
De allermakkelijkse multitrack is een computer en ook nog goedkoper en veelzijdiger.

Zijn de specs echt 8 sporen tegelijk en slechts maar 16 bits. Voor 800 euro?