PDA

View Full Version : (re-)release single ( album komt er ook aan..)



zoon van Piet
7 februari 2013, 20:09
Na lang en hard werken, opnemen onder bijzondere omstandigheden en een heleboel bijzondere en aansprekende gasten is het eindelijk zover
Dames en heren, mag ik u presenteren: de eerste single van het album (http://aceshighpromotion.nl/site/wordpress/?p=7162)Ik Hou Van Herman - naar het gelijknamige boek en theatershow (http://aceshighpromotion.nl/site/wordpress/?p=7138).


http://www.youtube.com/watch?v=1dpZgJvVXSM&feature=youtu.be

de problemen die ik had om 12 snaren op te nemen, vind je hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?153543-een-paar-typische-opnametrubbeltjes-voor-wie-12-snaren-wil-spelen&highlight=typische)

( voor wie hier nieuw is: ik ben niet m'n broer en zeker niet m'n nichtje! Ik ben de gitarist van dienst, die op de cd soms plaats moet maken voor grotere namen ;))

Harald
7 februari 2013, 20:59
:) nice

beruk
7 februari 2013, 21:40
Nooit diep onder de indruk geweest van Herman Brood, clip is echter veelbelovend. Ben benieuwd!

BibixMusic
7 februari 2013, 21:42
beter als bibi, zeker beter als kane, ik vind dit zeeeeer aangenaam.

Ongemakkelijk...

Toffe single trouwens :D

beruk
7 februari 2013, 21:47
Ongemakkelijk...


Ach, iemand die zijn nederlands niet beheerst... Laat em lekker.

Rizz
7 februari 2013, 21:47
Ongemakkelijk...

Toffe single trouwens :D

Ach, lalulle, hij weet niets!

Complimenten, ZvP, leuke versie!

Duhsjaak
7 februari 2013, 21:52
Hi ZvP
Had gehoord dat dit in de maak was. En, eerlijk is eerlijk, ben over het geheel niet zo blij met dit soort tributes. Omdat men te weinig risico's durft te nemen. Om niet disrespectvol over te komen. Een soort goed bedoelde zelfcensuur of zo (?).

Wanneer er dit soort juweeltjes uit rollen, ben ik ineens weer helemaal bij de les.

Voor alle zonen, kleindochters en kleinzonen van Piet: Dik voor mekaar! Wat een vreselijk cool zooitje zijn jullie. Ik word er helemaal blij van!
Keep on keepin' on!
Vriendelijke groet, Gus

Leuk dat je m hebt gepost! Thanks!!!

Rizz
7 februari 2013, 22:04
Edit: Laat ook maar.. En nu terug ontopic!!

Pepe
7 februari 2013, 22:08
Goed werk Zvp! mooi!

Hendriks
7 februari 2013, 22:24
De complimenten , erg goed gedaan. De titel is ook mijn (1 van)levensmotto : Never be Clever.

pasqual
7 februari 2013, 22:39
Mooie versie Zoon van... Fijn om te luisteren.

zoon van Piet
7 februari 2013, 22:47
Jammer van de vlekken in mn topic.. :(

( en bibi, trek het je niet aan! )

Bedankt voor de positieve reacties, jongens/ meid.
@Gus: we zin zeker respectvol, maar Bertus neemt geen blad voor de mond. Zowel in de show als in het boek. Wat me te binnen schiet zijn bv de woorden van Piet himself: 'Herman, ge kunt skon piano speulen, maar zingen kunde nie'. Iedere avond goed voor een lachende zaal.

@ Pepe: de ingemixte livebeelden zijn van dat avondje Paradiso, waar we mekaar eh.. ontmoetten zonder te weten wie we waren.. :)
De video is gemaakt door Ruud v Deventer, zanger/gitarist van Left

Op het album staat nog veel meer moois, eigen nummers en totaal vertimmerde Broodnummers. En een stukje Beethoven. Ieder nummer is anders, van rock tot jazz tot onbestemde muziek..Gasten zijn ondermeer Hans Lafaille, George Kooijmans, Rinus Gerritsen en Thijs Schrijnemakers. en de KZvP!

@ Bibi: Nova deed de Rockacademie.. :)

witterwit
7 februari 2013, 23:42
Jammer van de vlekken in mn topic..

m.b.t. mijn reactie dit was een misplaatste grap engelsen zouden zeggen "not done " , wat ik wel leuk zou vinden is als bibi een cover zou doen van "angel " of "pale blue eyes ". hierbij ook mijn excuses aan bibi. ik vind het clipje van nova trouwens wel erg goed.

Duhsjaak
8 februari 2013, 09:41
Hi
Paar kleine opmerkingetjes.

@Witterwit
Jij 'leest' andere vlekken dan ZvP mogelijk heeft bedoeld.
Je opmerkingen aan het adres van Bibi kon ik minder waarderen en al helemaal niet plaatsen. Om dan toch het oor bij de westerburen te luisteren te leggen: Unprovoked. Een uithaal naar iemand zonder de minste aanleiding. Ik ben geen moderator en maak zelf ook fouten, toch hier van GN'er tot GN'er het advies daarmee erg uit te kijken. Dit is een redelijk gemoedelijk forum. Laten we dat zo houden.

@ZvP
Dat jou bedragen mogelijk worden vervangen door meer klinkende namen zegt helaas iets over onze tak van sport.
De klank van de gitaar (in jouw geval) zou toch de doorslag moeten geven. Het familietrekje waarop ik doelde:
Heel mooi, maar bovenal spaarzaam en rete effectief; wie zou daarop niet vallen. In mijn boekje: Het hoogst haalbare.

Als je met KzvP die van jou bedoeld? Laat maar komen. Naar mijn idee had je er al iets over gepost, maar ik kan dat niet terug vinden.
Jouw DNA + een iets beweeglijker middenrif? Ik ben zo benieuwd naar de muziek die dat oplevert! Je hebt geen idee. No kidding.
Vriendelijke groet, Gus

zoon van Piet
8 februari 2013, 10:30
Dat mijn bijdragen ( in een enkel geval) plaats moesten maken voor die van anderen, was puur muzikaal toeval.
Orgelvreter Thijs kwam langs tijdens de opname, om Bertus ( vaak gast bij Orgel Vreten) te interviewen over de geschiedenis van de hammond in de lage landen. En of ie dan gelijk maar een orgelpartijtje of twee wilde spelen? Tuurlijk wou ie dat en hij maakte er iets moois van. Helaas was ik er zelf die dag niet, want ik ben zo'n lul die per se niet beroepsmuzikant wil worden, en die dus ook nog wel eens gewoon moet werken :)
Een van Thijs' orgelbijdragen ging nogal ten koste van een ( tweede, naast mn basisriff) slaggitaarpartij die ik ingespeeld had. Dus belde Bertus me met de mededeling dat ie mijn partij geschrapt had. Ik had er geen enkele moeite mee en haal het voorval vnl aan om aan te geven waar je als muzikant allemaal tegenaan kunt lopen. Ook het verhaal over het opnemen van de 12 snarige gitaar past daarin - tot dat moment was ik altijd meer van de niet-lullen-maar spelen- beweging. Laat je principes los, en laat je ego thuis. Verras jezelf! Zo kan zelfs 'niet spelen' een bijdrage zijn - en dat past een aartsluie gast als mij wel ;)
Maar verder ben ik op het album, net als in het theater, de dragende gitarist. Ik speel alle begeleidingsgitaren. Solo's zijn minder aan de orde, want we hebben immers een sax van grote klasse.

@Witt: prima, dat je de vlekken wegpoetst. Jammer dat je de voorbeelden weggehaald hebt, want die wilde ik vandaag juist luisteren. Het eerste waar ik op stuit: the corrs met angel..? dat is geen hendrixnummer, maar eigen teelt.

De KZvP is inderdaad de Z vd ZvP! De mijne, dus! Een beweeglijker middenrif zou ik hem niet toedichten, want hij is van het ras dat zo mooi kan dansen en dat met ritme geboren is. Eindhovens enige Rock 'n'roll-nigger! Hij speelt ongeveer zes keer zo snel als ik - en dus ook zes keer zo goed ;) . Hij heeft zijn eigen hardrocktrio, waarin hij zingt, speelt en alles schrijft. ( maar daarover mag ik hier niet meer posten, omdat we er ooit grapjes over gemaakt hebben..)
Maar kan ook prima rustigaan spelen. Zoals hier (https://www.youtube.com/watch?v=cvnrFu-0xvQ&list=UUIac0U5T7STBACwbK62awpw&index=9), waar nog een ZvP op het podium staat, onze Ruud - de beste zanger en songschrijver van ons allemaal. ( voor de kijkers: ik beweeg, hij staat stil).

Op het album is een heus vader/zoon gitaarduel/-duet te horen - uitgerekend in dat nummer waar mijn slaggitaar weggehaald is :)

jannest
8 februari 2013, 12:17
Is het werkelijk zoooooo erg om never be clever te zijn ?
Best leuk om een nummer een andere draai te geven maar hier heb ik het gevoel van planken en volledig misslaan
maar ja wat weet ik er van............. :)

zoon van Piet
8 februari 2013, 12:21
Tja, ieder het zijne, he? :)
Ik kan er niet mee zitten, zeker niet sinds ik de tranen in de ogen van Lola zag. Die dacht er heel anders over.

In ieder geval staat er ook nog genoeg andere muziek op het album, waar je misschien meer mee kan.

witterwit
8 februari 2013, 12:46
Dat mijn bijdragen ( in een enkel geval) plaats moesten maken voor die van anderen, was puur muzikaal toeval.
Orgelvreter Thijs kwam langs tijdens de opname, om Bertus ( vaak gast bij Orgel Vreten) te interviewen over de geschiedenis van de hammond in de lage landen. En of ie dan gelijk maar een orgelpartijtje of twee wilde spelen? Tuurlijk wou ie dat en hij maakte er iets moois van. Helaas was ik er zelf die dag niet, want ik ben zo'n lul die per se niet beroepsmuzikant wil worden, en die dus ook nog wel eens gewoon moet werken :)
Een van Thijs' orgelbijdragen ging nogal ten koste van een ( tweede, naast mn basisriff) slaggitaarpartij die ik ingespeeld had. Dus belde Bertus me met de mededeling dat ie mijn partij geschrapt had. Ik had er geen enkele moeite mee en haal het voorval vnl aan om aan te geven waar je als muzikant allemaal tegenaan kunt lopen. Ook het verhaal over het opnemen van de 12 snarige gitaar past daarin - tot dat moment was ik altijd meer van de niet-lullen-maar spelen- beweging. Laat je principes los, en laat je ego thuis. Verras jezelf! Zo kan zelfs 'niet spelen' een bijdrage zijn - en dat past een aartsluie gast als mij wel ;)
Maar verder ben ik op het album, net als in het theater, de dragende gitarist. Ik speel alle begeleidingsgitaren. Solo's zijn minder aan de orde, want we hebben immers een sax van grote klasse.

@Witt: prima, dat je de vlekken wegpoetst. Jammer dat je de voorbeelden weggehaald hebt, want die wilde ik vandaag juist luisteren. Het eerste waar ik op stuit: the corrs met angel..? dat is geen hendrixnummer, maar eigen teelt.

De KZvP is inderdaad de Z vd ZvP! De mijne, dus! Een beweeglijker middenrif zou ik hem niet toedichten, want hij is van het ras dat zo mooi kan dansen en dat met ritme geboren is. Eindhovens enige Rock 'n'roll-nigger! Hij speelt ongeveer zes keer zo snel als ik - en dus ook zes keer zo goed ;) . Hij heeft zijn eigen hardrocktrio, waarin hij zingt, speelt en alles schrijft. ( maar daarover mag ik hier niet meer posten, omdat we er ooit grapjes over gemaakt hebben..)
Maar kan ook prima rustigaan spelen. Zoals hier (https://www.youtube.com/watch?v=cvnrFu-0xvQ&list=UUIac0U5T7STBACwbK62awpw&index=9), waar nog een ZvP op het podium staat, onze Ruud - de beste zanger en songschrijver van ons allemaal. ( voor de kijkers: ik beweeg, hij staat stil).

Op het album is een heus vader/zoon gitaarduel/-duet te horen - uitgerekend in dat nummer waar mijn slaggitaar weggehaald is :)

http://www.youtube.com/watch?v=YZmfXX2RgNk

alsjeblieft, voor de liefhebbers.

Duhsjaak
8 februari 2013, 12:57
Dat mijn bijdragen ( in een enkel geval) plaats moesten maken voor die van anderen, was puur muzikaal toeval.
Orgelvreter Thijs kwam langs tijdens de opname, om Bertus ( vaak gast bij Orgel Vreten) te interviewen over de geschiedenis van de hammond in de lage landen. En of ie dan gelijk maar een orgelpartijtje of twee wilde spelen? Tuurlijk wou ie dat en hij maakte er iets moois van. ...............................


De KZvP is inderdaad de Z vd ZvP! De mijne, dus! Een beweeglijker middenrif zou ik hem niet toedichten, want hij is van het ras dat zo mooi kan dansen en dat met ritme geboren is. Eindhovens enige Rock 'n'roll-nigger! Hij speelt ongeveer zes keer zo snel als ik - en dus ook zes keer zo goed ;) . Hij heeft zijn eigen hardrocktrio, waarin hij zingt, speelt en alles schrijft. ( maar daarover mag ik hier niet meer posten, omdat we er ooit grapjes over gemaakt hebben..)
Maar kan ook prima rustigaan spelen. Zoals hier (https://www.youtube.com/watch?v=cvnrFu-0xvQ&list=UUIac0U5T7STBACwbK62awpw&index=9), waar nog een ZvP op het podium staat, onze Ruud - de beste zanger en songschrijver van ons allemaal. ( voor de kijkers: ik beweeg, hij staat stil).

Op het album is een heus vader/zoon gitaarduel/-duet te horen - uitgerekend in dat nummer waar mijn slaggitaar weggehaald is :)


Hi ZvP
Als je er senang mee bent.
En ik bedoelde ook beweeglijker kont. Maar dat klinkt niet altijd prettig uit de mond van een senior. En dan bedoel ik senior qua leeftijd. Over je kind.

Jullie zullen zeker respectvol zijn geweest. Ik meen ook te weten hoe ze daar in 'Huize Brood' over denken.
Het ging meer om de gedachtegang dat er door een overmaat aan respect al wagonladingen zouteloze Free The World, Free Nelson Mandela bagger (van Grote Namen) over ons zijn uitgestort.

Pracht sax. Lyrisch, zonder vals sentiment. Vlak je eigen spel niet uit.

Helemaal top.
Vriendelijke groet, Gus

pimmetje
8 februari 2013, 13:33
M'n eerste reactie was dat het nummer vermoord was :D.
Maar bij de tweede keer luisteren kon ik het een beetje meer los zien van (de herinnering van) het origineel.

En dan is het idd goed gedaan :ok:
Nog steeds niet mijn smaak, maar dat hoeft gelukkig ook niet.

zoon van Piet
8 februari 2013, 13:39
http://www.youtube.com/watch?v=YZmfXX2RgNk

alsjeblieft, voor de liefhebbers.
hmm.. ik wil niet te ver OT dwalen, maar dit is toch wel een van de meest gecoverde Hendrixsongs vaak volkomen platgeslagen of juist drammerig kijk-mij-eens. Deze versie is ook niet vrij van dat laatste.
Maar ja, ik speel het nummer zelf ook met mn rockbandje, dus wie ben ik ;)


Hi ZvP
Als je er senang mee bent.

Helemaal senang. Als ik hoor dat iets beter is zonder mij, speel ik niet. Ik hoef me niet te bewijzen, dat laat ik aan de KZ over :)
En het was een extra partij, om het dikker te maken, wat niet meer nodig was met een B3 en Leslie. Heel wat beter dan een reggae-slaggitaartje!


Jullie zullen zeker respectvol zijn geweest. Ik meen ook te weten hoe ze daar in 'Huize Brood' over denken.
Het ging meer om de gedachtegang dat er door een overmaat aan respect al wagonladingen zouteloze Free The World, Free Nelson Mandela bagger (van Grote Namen) over ons zijn uitgestort.

Pracht sax. Lyrisch, zonder vals sentiment. Vlak je eigen spel niet uit.

Helemaal top.
Vriendelijke groet, Gus[/QUOTE]
Volgens mij hebben we fans in huize Brood. En Bertus' verhaal is er een van liefde, maar niet van een fan. Die zien alleen het goeie, Bertus kreeg heel wat andere kanten te zien.


M'n eerste reactie was dat het nummer vermoord was :D.
Maar bij de tweede keer luisteren kon ik het een beetje meer los zien van (de herinnering van) het origineel.

En dan is het idd goed gedaan :ok:
Nog steeds niet mijn smaak, maar dat hoeft gelukkig ook niet.

Prima. We zagen niet in waarom we dit nummer zoals Herman moesten doen. En het is een vrouwelijker benadering, natuurlijk. Op het album staat nog afwijkender covers (http://www.youtube.com/watch?v=La1lduUu328), dus maak je borst maar nat! Let's get Lost, R&R Junkie, Pop it, Nightcat, Cowboy sings the blues en Still Believe. ( al zijn de laatste drie geen covers, maar van Bertus)

witterwit
8 februari 2013, 15:02
ik heb wat meer dingen kunnen beluisteren en ik moet zeggen dat het muzikaal wel lekker in mekaar steekt, toch eens zien of ik die cd/dvd ergens op de kop kan tikken.

jannest
8 februari 2013, 15:19
http://www.youtube.com/watch?v=7KKTjq7FCBM

l

Ukeloeder
8 februari 2013, 18:50
He-le-maal goed. Ik heb de eerste albums van Herman zo'n beetje in mijn bloed zitten en de haren rijzen me meestal ten berge wanneer weer-eens-een-HB&WR-tribute 'Street' of 'Skid Row' effe mangelt in een ultieme, zielloze poging zo dicht mogelijk bij het origineel te blijven. Die val hebben jullie weten te ontwijken. Enne... het origineel is er al. Dat hoeft niet meer. Dit hoeft nog wel.

zoon van Piet
9 februari 2013, 11:20
Dat is wel zo ongeveer de spirit waarmee we dit doen. Bovendien brengen we dit in het theater en daar kun je niet als een dolle je marshall opendraaien..

Voor de fundamentalistisch ingestelde ouwe rockers hebben we op het album wel twee nrs staan die flink over de rooie rocken: pop it en r&r junkie - de laatste met heftige sequencerbegeleiding. En een stukje beethoven, dat als een tierelier rockt. Die man wist niet wat rock was, maar wel hoe het moest...

jannest
9 februari 2013, 15:14
Lol............................................... ............

zoon van Piet
11 februari 2013, 21:42
Inmiddels krijgt jannest bijval van giel beelen, die vindt dat je brood niet mag zingen als mariah carey...

Maakt niet uit, we worden toch niet gedraaid op 3fm.
(Wegens dat bertus te oud is)
Maar geeft wel te denken over zijn muzikale inzicht en beoordelingsvermogen.

witterwit
11 februari 2013, 22:33
Inmiddels krijgt jannest bijval van giel beelen, die vindt dat je brood niet mag zingen als mariah carey...

Maakt niet uit, we worden toch niet gedraaid op 3fm.
(Wegens dat bertus te oud is)
Maar geeft wel te denken over zijn muzikale inzicht en beoordelingsvermogen.

eigenlijk hebben jullie de draad opgepakt waar brood hem had laten liggen [cd met big-band]. dit is een goed vervolg.

jannest
12 februari 2013, 11:44
Uhhhhhh ????
van mij mag alles
Al speel je dit liedje op een triangel samen met een oude van dagen koor als "het" maar "klopt"
Ik vind jullie interpretatie gewoon slecht

witterwit
12 februari 2013, 11:55
ik heb verder niks met de opnames te maken, maar veel mensen gaan voorbij aan het feit dat brood niet alleen een rocker was. volgens mij was hij ook heel sterk beinvloed door mensen als mose allison. echte broodfans weten dit.

zoon van Piet
12 februari 2013, 12:37
Uhhhhhh ????
van mij mag alles
Al speel je dit liedje op een triangel samen met een oude van dagen koor als "het" maar "klopt"
Ik vind jullie interpretatie gewoon slecht

En dat vindt de Hilversumse Bril ook!
En okee, hij zal de triangelversie met rimpelkoor waarschijnlijk ook niks vinden.. ;)

harrie-beton
12 februari 2013, 13:52
volgens mij was hij ook heel sterk beinvloed door mensen als mose allison. echte broodfans weten dit.

Mag ik hem erin koppen? Herman was vooral beïnvloedt door drugs en dat heeft zijn carriére weinig goeds gedaan.

witterwit
12 februari 2013, 14:07
Mag ik hem erin koppen? Herman was vooral beïnvloedt door drugs en dat heeft zijn carriére weinig goeds gedaan.

we hebben het nu nog over hem dus: "carriëre weinig goeds gedaan " , durf ik niet te zeggen.

zoon van Piet
12 februari 2013, 14:17
Mag ik hem erin koppen? Herman was vooral beïnvloedt door drugs en dat heeft zijn carriére weinig goeds gedaan.

I beg to differ: die eerste snuif op de Nederlandse tv, in een treincoupé, maakte hem in vier weken een ster.
Drugs waren zijn carrière..

Maar ik geef toe: het heeft zijn lever weinig goeds gedaan :)

zoon van Piet
12 februari 2013, 14:22
volgens mij was hij ook heel sterk beinvloed door mensen als mose allison.
Mose, blues, rhythm& blues ( niet te verwarren met R&B ), Ludwig van B. Noem maar op. In onze theatershow doen we het verhaal hoe Herman Bertus vraagt naar het akkoordenschema van Heatwave van Martha Reeves & the Vandellas. Luister naar Street en hoor wat Brood ermee deed..

jannest
12 februari 2013, 14:26
Mag ik hem erin koppen? Herman was vooral beïnvloedt door drugs en dat heeft zijn carriére weinig goeds gedaan.
zonder drugs en alcohol geen helemaal geen carriere voor Brood,vermoed ik zo
Hoe had een super verlegen stotteraar anders de moed gevonden om op een podium liedjes te zingen ?
maar ok so mucho voor brood

Pepe
12 februari 2013, 14:45
... jongen toch... altijd maar weer die druks... pas toch op, kijk toch uit...

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/581625_249449791843500_747320111_n.jpg

witterwit
12 februari 2013, 15:19
otto jonge, altijd maar dat inenten.