PDA

View Full Version : V6 Trace Elliot



De Teng
21 juni 2003, 11:07
Aargh... Trace V6...wat is dat toch een mooie en moddervette bak. Dat wilde ik ff kwijt.

400W RMS buizen, de achterkant is gewoon geil te noemen, een hele rits van die lipsticks vullen de amp behuizing.

Ontzettend simpel, vijf dikke chromen knoppen en that's it. Geniaal, bruut en vol testosteron, het liefst met een Trace 8.10" (gister ff bij Staffhorst geweest..kwijl kwijl) Pic is helaas zonder de chromen knoppen.

TUBES RULE

http://www.caulfieldmusic.com.au/graphics/products/TraceElliotValveBassHeadVtypeV6.jpg

koen_V
21 juni 2003, 11:35
TUBES RULE

[quote]

je weet het toch. mmmm zo een ashdown of ampeg met buizen.
Ik heb de trace eliot nog niet gehoord, maar ik geloof je best dat hij ubergeil klinkt!

koen_V
21 juni 2003, 11:35
[quote="koen_V"][quote="De Teng"]
TUBES RULE
[quote]

je weet het toch. mmmm zo een ashdown of ampeg met buizen.
Ik heb de trace eliot nog niet gehoord, maar ik geloof je best dat hij ubergeil klinkt

De Teng
21 juni 2003, 14:00
Lukt het Koen? ;)

koen_V
21 juni 2003, 14:20
nee eigelijk niet :)

Laus
21 juni 2003, 14:36
nog nooit zoiets mogen horen. maar het lijkt me idd wel bijna het summum.

bassopotmus
21 juni 2003, 20:47
ach de v8 mag er ook zijn..ook erg hoog BRUUT gehalte

De Teng
21 juni 2003, 20:54
Die is bijna hetzelfde, gewoon de opvolger met comp, deze nog zonder. Beiden 400W RMS. Monsterlijk gewoon. Misschien dat ik zo gek ben de preamp te kopen. :D

bassopotmus
21 juni 2003, 21:10
dat versterk je met??

De Teng
22 juni 2003, 11:02
De T-max, die een goede eindversterker sectie heeft, maar het buizenkanaal laat op hogere volumes wat te wensen over. Kan ook aan de buis liggen, maar dat lijkt me stug.

Ik heb die gast al gemaild.... maar ik kan geloof ik het geld nu echt wel eens beter gebruiken. Maar wel cool: kan ik met een A/B box óf de Trace V-type bespelen en die naar mijn eindtrap, óf direct door de transistor preamp van de T-max. Voordeel is ook nog dat er op mijn eindversterker een speciale speakercompressie zit (DDT: speaker protectie) en op de V-type ook nog eens een hele lekkere schijnt het voor bij de voortrap dus. Nadeel: ik moet mijn rackcase gaan omruilen voor eentje van drie eenheden..... HELP>..GAS speelt weer op...

Maar... ik moet mijn bas nog ophalen bij Paul, plus die pedaaltjes binnenkrijgen en het betreffende pedalboard inelkaar zetten. Ik denk dat ik nog wel eventjes zoet ben....

bassopotmus
22 juni 2003, 11:15
kick ass!!! keep us informed!

De Teng
22 juni 2003, 11:21
Bah... kom er volgens mij net achter dat het eentje is zonder twee gain stages en zonder compressie. De oudere versie dus. Die gast heeft het verkeerde plaatje volgens mij bij de adv. gedaan... :cry:

Bates15
22 juni 2003, 15:44
Die pre-amp is echt het einde.. Al een keer eerder verteld maar dat ding is echt heel erg cool.

De Teng
22 juni 2003, 20:21
Vertel nog eens? Of kopieer uit je topic? :)

Bates15
22 juni 2003, 20:30
ff denken hoor: Een maatje van me speelt op een V^preamp (1he met tubes hehehe) over een vette poweramp op een 4 x 10" + 1 x 18" Trace cabs. Dat slapt als een gek man, rocken, grooven, slappen allemaal geen probleem. Heel erg mooi soundje met een uitzonderlijk goede DI-output. Die is helaas wel gemod door een ander maatje. Ik weet dus niet meer hoe de originele DI out klinkt, maar deze is wel erg vet......

(volgens mij stond er in die andere thread minder maargoed.....)

De Teng
23 juni 2003, 11:26
Verleidelijk, maar doet die cab en eindversterker combi ook niet een behoorlijke duit in het zakje?

Bates15
23 juni 2003, 16:36
Hahaha, jazeker. Zo een eindtrap kost snel 2000,-- en de kasten zijn geflightcased. Ik durf niet eens te vragen wat zoiets kost.......

wimpie
24 juni 2003, 16:47
Wat kost nou zo'n Trace Elliot V6 ???..............kon nergens een prijs vinden op 't net.

De Teng
24 juni 2003, 17:14
1000 euro ongeveer bij Staffhorst, nog in de aanbieding ook :o

wimpie
24 juni 2003, 17:21
mmmmmmm......das nie veel voor een buizenbak. Weet niet hoeveel haast je hebt , maar als je per se een buizenbak wil ...probeer dan een 2de hands MesaBoogie 400+ op de kop te tikken... :-D :-D :-D :-D
een betere buizenbak voor je bas is er niet :) .. enne kijk ook eens op de duitse E-Bay :wink:

De Teng
24 juni 2003, 17:52
ja... eigenlijk heb ik gewoon geen rooie cent! heb mezelf al leeggekocht helaas... dus wat piep ik eigenlijk>... Mesa... erg zwaar...!

Clunk
24 juni 2003, 20:04
mesa--> errug lekker :D

*ik heb er het geld alleen niet voor* :oops: